Aihe: Vastaus-valssi ja häälauantai-häävalssi
1 2 3
R.Syke
19.08.2004 19:31:33
Mä en tiedä sille oikeaa nimeä, mutta siis kummallinen monimutkainen samalla idiksellä kuin trioli eli 5 tai 7 nuottia

-Kvintoli (5), sekstoli (6), septoli (7) etc

...ja lopuksi sex pistols!
baron
19.08.2004 19:33:05

-Kvintoli (5), sekstoli (6), septoli (7) etc

...ja lopuksi sex pistols!

Kiitos, aina sitä oppii kun itseään fiksumpien kanssa keskustelee.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
aces
19.08.2004 19:40:23
Minulta löytyisi näin pikaisesti vilkaistuna ainakin seuraavat:

CD1
tiedän määränpään
kauneimpain, rakkaimpain --> OK
sulle kauneimmat laulni laulan
kesäinen häävalssi -->OK
tänään ruusut nää kukkii vain sulle
akselin ja elinan häävalssi -->OK
kaunis on hän
morsiuspari -->OK
häävalssi --> OK
lumous
orvokkiseppele --> OK
keinussa kesällä kerran -->OK
minä rakastan sua -->OK
taas päivä kaunein on
kultainen nuoruus-->OK
häävalssi -->OK
lokki -->OK
häämuistojen valssi -->OK
nousee päivä -->OK
uralin pihlaja -->OK

CD2
niittykukkaset -->OK
tahdon -->OK
carmen sylva-->OK
pienet enkelit ne lauala
maijan ja jannen häävalssi -->OK
kulkurin valssi -->OK
metsäkukkia-->OK
saarenmaan valssi -->OK
suvivalssi-->OK
tosca -->OK
keinumorsian -->OK
kostervalssi-->OK
häälauantai
vastaus-->OK
kultaa ja hopeaa -->OK
kielon jäähyväiset-->OK
ollaan niin kin pääskyset -->OK
godfather -->OK
kesä on rakkauden aikaa -->OK
lemmen seitsemäs taivas

Pitää vielä vilkaista olisko nuo puuttuvat jossain varastossa/toivelaulusarjoissa...
Skannailen kun ehdin niin katsotaan sitten kuka tarvii noita...
R.Syke
19.08.2004 19:43:36
Kiitos, aina sitä oppii kun itseään fiksumpien kanssa keskustelee.

-He-he-heh, ihteään viksumman, elekee, elekee...ehehheh
baron
19.08.2004 19:45:03

Pikavilkaisulla multa taitaa löytyä pari puuttuvaa.

Mulla on sama CD-kokoelma enkä kuunnellut sitä, mutta jos
Lumous on Fascination, se on mulla ja jos
Päivä kaunein on = Some Day My Prince Will Come niin ne mulla on.
isojussi
19.08.2004 21:08:54
Näistä puuttuvista multa löytyy:

sulle kauneimmat lauluni laulan
tänään ruusut nää kukkii vain sulle
kaunis on hän
lumous (=Fascination)
taas päivä kaunein on
pienet enkelit ne laulaa (Jos tää on Mustalaisruhtinattaresta)
häälauantai (on oltava jossain, mutta en oo vielä löytäny:()

Lauantain synttärikeikan solisti kysy päivällä, onko lappua "Vielä jaksaa vanhakin tanssia..."

No, sattuneesta syystä ei oo lappua ja vielä vähemmän äänitettä...;-)

Jos jollain on jonkinasteinen sointukartta/sanat, niin saan autettua kaveria.

Tää on välillä tätä, kun ei ite myy kaikkia keikkoja...;-)
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
baron
19.08.2004 21:14:12

Lauantain synttärikeikan solisti kysy päivällä, onko lappua "Vielä jaksaa vanhakin tanssia..."
.;-)

Mitä mulla ei oo, sitä ei tarvita:-)

Siis jos tarkoitit kappaletta " Jaksaa vanhakin tanssia" sävel Kari Litmanen, sanat Turkka Mali.

Tietenkin mulla on. Huomenna tulee. Hirmuvaikea kappale, saa nähdä ehdittekö treenata, siinä on kolme sointua!
Rantsu
19.08.2004 21:22:30 (muokattu 19.08.2004 21:24:26)

INTRO:

C | | |G7 | | |G F |Em Dm|

A:

C | | |G7 | | | |C |

C | |C7 |F | |C |G7 |C |

B:

C | | |G7 | | | |C |

C | |C7 |F | |C |G7 |C F |G7 |

Tästä kappaleesta on jäänyt lähtemättömät jäljet... :)

EDIT: Meni toi tahtien välistys vähän eri näköiseksi kuin omalla koneella. Ja Baron, olihan niitä sointuja toki enemmän... :)
Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn.
isojussi
19.08.2004 22:40:32
Kiitos ystävät.

Sit ei taviikkan lauantaina enää muuta kun tokasta solistille, ninkun Björninen Tapsalle....

...No ei vaineskaan. On sen verran hyvä ja täyspäinen laulaja, että kun kerran kävin sen bändissä soittelemassa, niin lupasin lähtee toistekin.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
WanhaWetäjä
19.08.2004 23:24:33

No hitto.. pitää varmaan ittekki testailla sibeliusta. Aloittelen vasta tietokoneella nuottien kirjoittamista, yhden häävalssin stemmat nappasin Encorelle. Mutta Sibeliuksesta olen muualtakin kuullut kehuja. Tässä vaiheessa olisi vielä hyvä vaihtaa softaa...

Mun käsittääkseni Sibbesta on olemassa joku "kevytversio"(eli no myös huomattavasti edullisempi)mikä tod.näk. riittäis näihin kehiin ihan jees...eli siitä varmaan on karsittu vaan jotain poies...ite olen vääntänyt Logicilla jotain lappuja,kyllähän sekin toimii mutta noi skannaukset yms. ei...

Valsseista puheenollen tarvisin lauantaiks sanat "Rantakoivun alla"-valssista,keles luulin että mulla on ne mutta nuotti olikin "Rantamökki"...nuottia en tarvi,on sitä veivattu senverran että eiköhän se taitu,mutta ei vaan sanat ole jäänyt kaaliin kun en ole sitä ite koskaan laulanut!
Email olis mikko.crash@kolumbus.fi,jos löytyy...

Onnistuukos noilla varsinaisilla nuotinnussoftilla sellanen että jos esmes T-laulukirjasta skannaa biisin,miten ne suhtautuu niihin sanoihin,no nehän saa sieltä kyllä Photoshopilla tms. pois jos tarvii...mutta sitten kun se biisi on siellä sibbessa/finalessa,niin voiko transponoinnin lisäksi poistaa vaikkapa bassolinjan jos se ei miellytä ja tehdä uuden,varmaankin onnistuu...just noita T-laulukirjoja ajatellen olis aikas tarpeellinen ominaisuus ainakin basisteille?
baron
19.08.2004 23:49:55

Valsseista puheenollen tarvisin lauantaiks sanat "Rantakoivun alla"-valssista,

keles luulin että mulla on ne Onnistuukos noilla varsinaisilla nuotinnussoftilla sellanen että jos esmes T-laulukirjasta skannaa biisin,miten ne suhtautuu niihin sanoihin,no nehän saa sieltä kyllä Photoshopilla tms. pois jos tarvii...mutta sitten kun se biisi on siellä sibbessa/finalessa,niin voiko transponoinnin lisäksi poistaa vaikkapa bassolinjan jos se ei miellytä ja tehdä uuden,varmaankin onnistuu...just noita T-laulukirjoja ajatellen olis aikas tarpeellinen ominaisuus ainakin basisteille?

1. Rantakoivu löytyy. En viitsi kirjoittaa sulle sanoja vaan nuotit tulee mukana, halusit tai et.

2. Kun skannattuja nuotteja yritetään lukea nuotinkirjoitusohjelmalla, niin se tunnistaa mitä tunnistaa, oikein tai väärin. Ensimmäinen homma on korjata virheelliset tunnistukset.

Sen jälkeen on vapaasti editoitavissa. Eli poistaa mitä haluaa, yksittäisiä nuotteja, kokonaisia viivastoja, kirjoittaa tilalle mitä haluaa eli samaan tapaan kuin tekstinkäsittelyohjelmalla käsitellään tekstejä.
baron
20.08.2004 00:00:25 (muokattu 20.08.2004 00:05:22)

Mä nyt piruuttani testasin.

Ainoa tiedostomuoto, jota mun koneellani sattui olemaan ja jonka Finale hyväksyi oli Blue Monk tiffinä. Se oli oikeana pianonuottina.

jpg ei käynyt

Sen verran virheitä siinä näkyi olevan, että ehkä nopeammin kirjoittaisi alusta alkaen kuin alkaisi korjailla.

Esim suunnilleen kaikki ylennys ja alennusmerkit jäi tunnistamatta, samoin triolimerkit.

Ehkä kun opettelisi oikeat skannausasetukset ja oikean tallennusformaatin voisi tulos parantua.
baron
20.08.2004 00:20:22

Tein niin epätoivoisen tempun, että luin Finalen käyttöohjetta.

Ainoa skannauksen tallennusmuoto, jota se tunnistaa on tiff.
Lisäksi sieltä löytyi tarkat ohjeet HP Precision Pro skannerin asetuksista, joka skanneri mulla duunissa juuri sattuu olemaan.

Kun mulla ei duunissa ole Finalea, niin en koskaan toistaiseksi ole optimiasetuksilla skannannut eli kunhan joutilasta aikaa tulee (siis ei koskaan!), printtaan Finalen käyttöohjeen tämän kohdan, teen sen mukaiset asetukset skanneriin ja kokeilen uudelleen.
WanhaWetäjä
20.08.2004 00:29:05

1. Rantakoivu löytyy. En viitsi kirjoittaa sulle sanoja vaan nuotit tulee mukana, halusit tai et.

2. Kun skannattuja nuotteja yritetään lukea nuotinkirjoitusohjelmalla, niin se tunnistaa mitä tunnistaa, oikein tai väärin. Ensimmäinen homma on korjata virheelliset tunnistukset.

Sen jälkeen on vapaasti editoitavissa. Eli poistaa mitä haluaa, yksittäisiä nuotteja, kokonaisia viivastoja, kirjoittaa tilalle mitä haluaa eli samaan tapaan kuin tekstinkäsittelyohjelmalla käsitellään tekstejä.

No niin no sullahan ne on ne kaikki TL-kirjat... ehkäpä se meitin kitaristi"poika"tarvii laput tohon...kiitokset taasen!

Joo,niin arvelinkin että jos se skannaus onnistuu niin sitten homma toimii,toisaalta kyllä huomasin jälleen kerran just noita T-laulukirjoja selaillessani että aika kirjavaa on myös tuo soinnutuspuoli,puhumattakaan että introt/väliosat puuttuu,eli editoimaan/lisäileen joutuu jos noista kunnon laput haluaa...ja kyllähän noilla sekuohjelmien nuotinnuksillakin pystyy transponoimaan,soittelee helpoimman kautta(C-am)sisään ja sitten transponoi ja printtaa,eikö?
WanhaWetäjä
20.08.2004 00:41:55 (muokattu 20.08.2004 01:30:13)

ja kyllähän noilla sekuohjelmien nuotinnuksillakin pystyy transponoimaan,soittelee helpoimman kautta(C-am)sisään ja sitten transponoi ja printtaa,eikö?

EDIT pakko oli asia heti testata...helpostihan tuo sujuu ainakin Logicilla :-)
baron
20.08.2004 04:49:03 (muokattu 20.08.2004 04:52:11)

EDIT pakko oli asia heti testata...helpostihan tuo sujuu ainakin Logicilla :-)

Mä oon muutaman vuoden käyttänyt Finalen ilmaisversiota, Notepadia ja suurin puute mun kannalta oli se, että kun transponoi, ei transponoinut sointuja vaan ne piti erikseen käsin tehdä kun ohjelma oli muuttanut nuotit.

Pari viikkoa sitten downloadasin Notepad 2004 version duunikoneelle ja huomasin, että tämän vuoden malli osaa transponoida soinnutkin.

T-laulukirjoja selaillessani että aika kirjavaa on myös tuo soinnutuspuoli,puhumattakaan että introt/väliosat puuttuu

Tässä suhteessa on tapahtunut selvä parannus. Viimeisissä osissa lähes kaikissa kappaleissa, joita itse olen hyödyntänyt/soittanut ne ovat mukana.
aces
20.08.2004 07:31:55
Ainakin Sibeliuksen PhotoScore Plugin:ssa pystyy valitsemaan mitä yritetään tunnistaa... Ja käsittääkseni uusimmissa versioissa yritetään apinoida myös sanat + muut tekstiltä näyttävät...
Tuoltapa voi lueskella mitä se pitäisi tukea nyt:
http://www.sibelius.com/products/photoscore/professional.html
Hmm.. miulla ei kyllä ole koskaan ollut ongelmia transponoinnin kanssa --> siis aina on myös soinnut muuttuneet? Encore/Finale/Sibelius käytössä...

Olen joskus kokeillut TL sarjan skannausta ja se onnistuu vaihtelevalla menestyksellä. Mutta aina olen joutunut tekemään käsityötä jonkin verran --> skannerin asetukset vaikuttaa todella paljon lopputulokseen --> Samoin se mitä kaikkea yritetään tunnistaa. Tuota uusinta versiota en ole päässyt kokeilemaan se voisi auttaa moneen probleemiin. Ainakin mainosmiehet ovat sille luvanneet melko paljon parannuksia....
KoskPaavo
20.08.2004 07:53:30
Näistä Sibeliuksista ja Finaleista saa halutessaan uusimmat versiot 6€:lla Viipurin torilta.Tuotetuki vaan puuttuu.
Soittaja selviää aina.
aces
20.08.2004 07:58:51
Totta --> viipurin market on kyllä edullisin tapa hankkia nuo softat... Mutta kaupallinen nuotinnus ei silloin ole kovin "turvallista" ;-) Kotikäytössä nekin kyllä käyvät aivan loistavasti...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)