Aihe: Yamaha Motif ES7/8?
1 2 3 4
M.i.k.key
19.08.2004 20:57:46
En oo Motifeihin vielä tutustunut (!), mutta noita logiikkoja on kyllä synissa erilaisia. Mun koneista Rolandissa virityksen näkee suoraan hertseinä, Claviassa ja Akaissa viritetään senteillä eli 442 on about 8 senttiä ylös, ja vanhassa Korgissa ja Yamahassa ei ole mitään logiikkaa, niissä on vain lukuarvot jotka ei ole oikein mitään ja molemmissa vielä erilailla.

Onko se nyt niin että mä en osaa virittää mun clavioitakaan??? Electroa väännettäessä mikä luku pitää vääntää?

nimimerkki "440-vireellä keikkaileva puukorva"
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
Rantsu
19.08.2004 21:00:11
Onko se nyt niin että mä en osaa virittää mun clavioitakaan??? Electroa väännettäessä mikä luku pitää vääntää?

Electrossa viritys on sentteinä. Eli 8 pykälää plussaa niin vire on about 442.
Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn.
Eddy
19.08.2004 21:23:41
Claviassa ja Akaissa viritetään senteillä eli 442 on about 8 senttiä ylös, ja vanhassa Korgissa ja Yamahassa ei ole mitään logiikkaa, niissä on vain lukuarvot jotka ei ole oikein mitään ja molemmissa vielä erilailla.

Vanhoissa korgeissahan(esim.T3) on toi sama senttisysteemi.Vire ollut vuosia 442,joten en ihan varma oo,mutta mullakin musitaakseni toi +8 senttiä.
Koskettelen soittimia...
Fuzzy Boner
19.08.2004 21:45:41
Electrossa viritys on sentteinä. Eli 8 pykälää plussaa niin vire on about 442.

Usein flyygelikeikoilla laitan mun nord elektron plus 10...

Motifin 2.0 oonki ihmetelly ku tuntuu niin saatanan matalalta.
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
Rantsu
19.08.2004 22:07:27
Usein flyygelikeikoilla laitan mun nord elektron plus 10...

Motifin 2.0 oonki ihmetelly ku tuntuu niin saatanan matalalta.

Niin mut flyygeli voikin olla usein 443 tai jopa 444, etenkin, jos sillä on tarkoitus vetää klasarijousien kanssa.
Fuzzy Boner
20.08.2004 13:06:26
Niin mut flyygeli voikin olla usein 443 tai jopa 444, etenkin, jos sillä on tarkoitus vetää klasarijousien kanssa.

näin on mut mä oon vaatinu vireen 442:een nääs lyygeleis;)
Rantsu
20.08.2004 13:46:25
Sen jälkeen kun hommasin haitarin, niin tällaiset virepähkäilyt on menettäneet merkityksensä. Kaikki kuulostaa tasaisen tuuhealta... :)
M.i.k.key
20.08.2004 13:55:43
Sen jälkeen kun hommasin haitarin, niin tällaiset virepähkäilyt on menettäneet merkityksensä. Kaikki kuulostaa tasaisen tuuhealta... :)

mun venäläinen on keskimäärin jossain 438 tienoilla. Parit äänikerrat päälle niin hyvin toimii, hajukin on jo lieventynyt
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
Fuzzy Boner
20.08.2004 14:08:24
mun venäläinen on keskimäärin jossain 438 tienoilla. Parit äänikerrat päälle niin hyvin toimii, hajukin on jo lieventynyt

Se on mahtava peli
Salkku
04.10.2004 11:27:15

Juuri näin. Mulla on kovassa livekäytössä jatkuvasti. Toimii ku tupakki. (jos ei polta)

Toimii jos harrastaa kehonrakennusta... ei oo pieni laite, tahi kevyt.

Miksipä ei kukaan ole harkinnut mitään korgin malleja?? Trion Le on todella mahtava palketti kaikin puolin...
Kuivana kakkoseen, koska kakkonen on ykkönen!
M.i.k.key
04.10.2004 12:01:19
Miksipä ei kukaan ole harkinnut mitään korgin malleja?? Trion Le on todella mahtava palketti kaikin puolin...

Tästä nyt on jo keskusteltu eri threadeissa ja pitkään. Motif pesee Korgit mennen tullen, paitsi jonkun mielestä heviyhteydessä. Siitäkään minä en ole samaa mieltä.

Hieno allekirjoitus btw.
My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Petronome
08.10.2004 22:52:50
Kyllä kun ES:ää maistaa, niin paluuta ei ole. Ei siinä le:t eikä muutkaan tritonit pärjää.
En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa!
Tuukka2
19.10.2004 16:13:03
Onko näin että motif 8 vaatii jonkin sorttisen kortin että siihen voi nauhoittaa???
Jabbe
19.10.2004 19:31:49
Onko näin että motif 8 vaatii jonkin sorttisen kortin että siihen voi nauhoittaa???

Joo, jos siis sämpläämistä eli ihan audion nauhoittamista tarkoitat. Tarvitsee RAM-muistia, ihan perus tietokoneen muistit käy.
azhrak
24.10.2004 21:30:38
Tässä nyt on tullut esille montakin Motifin käyttäjää. Moniko on hommannut niitä jo mainittuja laajennuspalikoita eli kortteja soittimeensa? Mitä kortteja mm? Itsekin olen mitä luultavammin ensi kuussa liittymässä Motif-kerhoon, joten kokemuksia olisi kiva kuulla. Oletteko esim. RAMmia lisännyt? Laitteeseen kun tietojeni mukaan saa 512Mb (tai sinnepäin).
We were dead since the day we let god outside of our heads
HK
25.10.2004 00:19:57
Tässä nyt on tullut esille montakin Motifin käyttäjää. Moniko on hommannut niitä jo mainittuja laajennuspalikoita eli kortteja soittimeensa? Mitä kortteja mm? Itsekin olen mitä luultavammin ensi kuussa liittymässä Motif-kerhoon, joten kokemuksia olisi kiva kuulla. Oletteko esim. RAMmia lisännyt? Laitteeseen kun tietojeni mukaan saa 512Mb (tai sinnepäin).

Käy nyt hyvä mies testaamassa myös Fantomia.
Peltikorva puupäässä.
Fuzzy Boner
25.10.2004 13:34:09
Käy nyt hyvä mies testaamassa myös Fantomia.

Ei kannata. T:nim, molemmat testattu
azhrak
25.10.2004 22:38:09
Joo-o, Fantomia olen myös harkinnut. Tosin sitä en ole testaillut yhtään... Kyllähän mä ennen ostosta käyn vielä senkin koeajamassa. Motifia vaan on niin hurjasti kehuttu. Jos en nyt siihen Fantomiin päädy, niin kyllä räkkiversion siitä hommaan joskus joka tapauksessa. Kun kyseessä on ensimmäinen syna, niin Yahama tuntuu jotenkin turvallisemmalta valinnalta.

Sitä vain vielä mietin, että josko 61 kosketinta riittää, kun tässä on puhetta ollut että ei riittäisi... 300€ hintaero ei kovin pahalta tunnu, mutta kuukauden verran joutuisin ostosta lykkäämään - se tässä harmittaa. :)
We were dead since the day we let god outside of our heads
M.i.k.key
25.10.2004 22:47:29
Kun kyseessä on ensimmäinen syna, niin Yahama tuntuu jotenkin turvallisemmalta valinnalta.

Noi on maailman johtavia merkkejä molemmat. Ei sun mitään turvallista valintaa tarvitse miettiä. Otat sen mikä tuntuu sopivan sulle parhaiten.
My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)