Aihe: Kaikki mitä olet halunnut tietää efektilaudasta=pedalboardista
1 2 3 4 512 13 14 15 16128 129 130 131 132
Exhausted
01.08.2004 21:11:57

jo mainittu delay on aika yleinen ja hyödyllinen efekti. whammystäkin monet numetallistit tykkäävät. chorus on sellainen mitä moni pistää cleaneihin kitaroihin lähes itsestäänselvyytenä. sitten kornin saundissa on olennaista se nopea phaser/chorus juttu jossain korkeissa leadeissa. slipknotilla taitaa olla aika monessa biisissä wahia.
Beowulf
09.08.2004 15:07:54
Mahtaako kukaan tietää, että kun puhuttiin tuosta aselaukusta tuolla Espoon Suomenojan Tarjoustalossa, niin myydäänkö noita laukkuja vain tuolla vai onko muissakin pääkaupunkiseudun Tajoustaloissa noita tarjolla?

Jos ei tietoa niin pitää ruveta soittelemaan.
I´ve been locked in a cage, created by myself...
goose
09.08.2004 17:34:20
Mahtaako kukaan tietää, että kun puhuttiin tuosta aselaukusta tuolla Espoon Suomenojan Tarjoustalossa, niin myydäänkö noita laukkuja vain tuolla vai onko muissakin pääkaupunkiseudun Tajoustaloissa noita tarjolla?

Jos ei tietoa niin pitää ruveta soittelemaan.

Ainakaan Espoon suomenojan tarjoustalossa ei näyttänyt enää olevan laukkuja myytävänä, kun vastikään piipahdin. Kannattaa varmaan soitella tarjoustalot läpi.
Osta pedaali!
Reddie
09.08.2004 17:51:57
Ainakaan Espoon suomenojan tarjoustalossa ei näyttänyt enää olevan laukkuja myytävänä, kun vastikään piipahdin. Kannattaa varmaan soitella tarjoustalot läpi.

Mä kävin viime viikolla ja silloin ainakin sai..
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
Tomtom
09.08.2004 18:17:10
Kuninkaalan Hong Kongissa oli myös "sankarihevimallia", eli reippaasti toista metriä pitkä malli. Mahtuu nimittäin monenlaista pöristintä siihen versioon..
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
Fortune
11.08.2004 09:48:34
Kuninkaalan Hong Kongissa oli myös "sankarihevimallia", eli reippaasti toista metriä pitkä malli. Mahtuu nimittäin monenlaista pöristintä siihen versioon..

Juu, se on se kiväärikotelo.

Minulla laudassa on nyt enää virranjakoboksi kiinni. Pitäisi keksiä, mitä siihen ostaisi, on niin tyhjän näköinen, raukka.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
booster
18.08.2004 21:05:58 (muokattu 19.08.2004 15:43:37)
Pistinpä Thomann-tilauksen jatkoksi tuollaisen Rock-Casen: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-153064.html , 77 euron hintaisen ja tuon kuvauksen mukaan tilaa 6-8 pedaalille. Kansi irtoaa käännettäessä tarpeeksi ja laukku tuntuu jämerältä.

Tuossa pari itseottamaani kuvaa siitä pedaalien kera (piuhoitukset ja pedaalien hankinta on vielä kesken, mutta näkeepä tuosta suunnilleen mitä siihen mahtuu).

Avattuna:
http://heguli.ton.tut.fi/valokuvat/kamat/pedalboard.jpg

Suljettuna:
http://heguli.ton.tut.fi/valokuvat/kamat/pedalboard2.jpg
http://heguli.ton.tut.fi/valokuvat/kamat/pedalboard3.jpg

Kissakin arvostaa:
http://heguli.ton.tut.fi/valokuvat/kamat/pedalboard_cat.jpg
Ostetaan:
-keinokuorma
-looppiboksi tai Line Selector
Tarjoa!
Jucciz
19.08.2004 11:07:43
Täältäkin löytyy yksi Rockcasen omistaja. Mainostekstejä uhmaten olen omaani saanut mahtumaan hieman enemmän kuin 6-8 pedaalia. Kyllä noita vielä ihan kätevästi polkee.

http://jucciz.com/kuvia/kitarat/lauta3_fake.jpg

Virransyöttö hoitui aiemmin "boosterin tyyliin", eli laudassa oli ennen jatkojohto, johon tyrkkäsin muuntajan, josta sitten haaroitin pedaaleille virran. Tuttavani suositteli vaihtamaan tuon viritelmän "kunnon muuntajaan", joten olihan se Mascot lopulta ostettava. Nyt virtaa on kaksi ampeeria, joten ei tarvitse jännittää vaikka pedaalimäärä vielä ainakin kolminkertaistuisi tuosta. Lisäksi päätin sijoittaa virtalähteen pedaalilaudan ulkopuolelle, jolloin itse pedaaleille jää edes hiukan enemmän tilaa, eipähän synny häiriötäkään välttämättä niin paljon.

Leikkasin Dunlopin 9V muuntajasta liittimen (kun en muualtakaan DC-liitintä jaksanut lähteä kaivelemaan), kuorin piuhan päitä hieman ja tökkäsin ne Mascotin lähtöihin. DC-liittimeen sitten kytkin vain pedaalilaudassa sijaitsevaan haaroituspiuhaan. Piirtelin virransyötöstä ajan kuluksi kaavakuvankin. Kyllä, minulla on tylsää töissä.

http://jucciz.com/kuvia/kitarat/piuhat.jpg
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
booster
19.08.2004 12:04:20
Paljonko tuollainen Mascot maksaa, mistä niitä saa ja mitkä ovat tuollaisen käyttämisen edut?
Ostetaan:
-keinokuorma
Tarjoa!
Jucciz
19.08.2004 13:00:55
Paljonko tuollainen Mascot maksaa, mistä niitä saa ja mitkä ovat tuollaisen käyttämisen edut?

Tuo kahden ampeerin Mascot on hieman alta satasen. Hinta saattaa vaihdella toki jälleenmyyjän mukaan, mutta omani sain muistaakseni johonkin 70-80 euroon. Luultavasti elektroniikkaliikkeistä näitä saa tai ainakin niiden kautta voi yleensä tilata. En yllättyisi, vaikka myös jotkut soitinkaupat pitäisivät valikoimassaan näitä, sillä monien olen kuullut käyttävän pedaalilautansa virtalähteenä juuri Mascot:eja.

Etuja on ainakin virran taattu riittävyys (2A riittää isommallekin määrälle pedaaleja päätellen siitä, että omallekin laudalle 2x200mA oli tarpeeksi), portaaton antojännitteen säätömahdollisuus (5V -> 24V), reguloinnin tuoma varmuus siitä että jännite on mitä pitääkin, ylijännitesuoja... ja kun tuossa ei ole valmista liitintä lähtöpäässä vaan ihan normaalit lähdöt "kuorituille johtimille" (juuri samanlaiset, mitä löytyy kotistereovahvistimienkin kaiutinlähdöistä), saa jokainen käyttäjä kytkeä siihen minkälaisen ja minkä mittaisen piuhan vaan tahtoo. Tällä tavoin itse virtalähteen voi viedä vaikka lavan taakse ja vetää vaan pari ohutta säiettä pedaalilaudan luokse. Yleinen "jämäkkyys" verrattuna halpoihin pedaalimuuntajiin voitaneen myös laskea eduksi. Tuossa on takana jäähdytysrivatkin, eli laitteen ei pitäisi kuumentua koskaan niin paljon kuin tavalliset pedaalimuuntajat, jotka kyllä monesti käyvät todella kuumina useiden tuntien päällä olon jälkeen.

Kaksi keikkaa olen jo tuolla heittänyt ja ei ainakaan vielä ole esiintynyt ongelmia. :)
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
booster
19.08.2004 14:18:26
Kiitoksia selonteosta! :) Ei taida olla tosin minulle tarpeellinen, ainakaan tässä vaiheessa.
Ostetaan:
-keinokuorma
Tarjoa!
PoLFus
19.08.2004 18:37:08 (muokattu 20.08.2004 06:39:25)

göig göi.. veikkaan että kuukauden päästä oma lauta valmis.
"polfus, eipä tuolla väittämällä sun sanomana ole pohjaa eikä merkitystä" - Tianzi
zorro
19.08.2004 21:09:52 (muokattu 19.08.2004 21:11:05)
Liian kallista lystiä tuollaset virtalähteet. mutta onneksi mascotilla ei mene hinnoittelu ihan niin kohtuuttomaksi överiksi kun pedalpower kakkosella
OSTETAAN: Digitech WH1, lace sensor Red
Reddie
20.08.2004 16:55:02
http://www.cioks.com/assets/CURRENT%20CONSUMPTION%20TABLE.pdf

Laske, laske hyvin!

EDIT: Mie laskin. Kyllä riittää.

Oot muuten erittäin pätevän linkin löytäny.
Adam & Santtu
Keke Urlaub
21.08.2004 10:20:14

Oot muuten erittäin pätevän linkin löytäny.

En minä, vaan macgyver sivulla 12.
"Ei poika ole tyhmä, poika ei vain ymmärrä!" -Muuan opettaja
Reddie
21.08.2004 13:44:08
En minä, vaan macgyver sivulla 12.

Aha.. Hups. :)
Adam & Santtu
PoLFus
22.08.2004 20:39:33

noniin...kohta osaset...ehkä miitin jälkeisellä viikolla, ehkä kahden viikon päästä on valmis!!! sitten kuvia...

seuraavaa tulossa:

nobels MF-2 midi controller (j-asemaa ja peaveytä ohjaaamassa)
boss oc2
boss sd-1
P2 Tube Screamer P808
Dunlop Jimi Hendrix wah
Boss stereo volapedaali.

myöhemmin tulee bypassitus luuppi tohon wahiin...
"Bozzio on musikaalisempi ja hauskempi, mut Jordison on kovempi ja nopeampi. ja lyhyempi. Ja Jimmy Chamberlain on paras." - Kaneli
rakula
08.09.2004 20:39:34
Mikä ois kaikkein paras mahdollinen, rankin ja Säröllisin pedaali? Oisko se joku Dodin death metal distortion?
Se on Viidakon laki
päänahka
08.09.2004 21:43:13
Mikä ois kaikkein paras mahdollinen, rankin ja Säröllisin pedaali? Oisko se joku Dodin death metal distortion?

Rankin...ei tommoset oo ikinä rankkoja, suhisee vaan. Putkia kehiin, esim. H&K Tubeman.
Soolot on perseestä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)