re infecta 19.08.2004 09:30:58 (muokattu 19.08.2004 10:28:51) | |
---|
Tällä hetkellä käytössä V-Amp 2 viritinvahvistimen kautta joko stereona kuulokkeisiin tai monona yhteen kaiuttimeen. Ongelmana yksinkertaisesti se, että vuodenkaan säätelyn jälkeen en ole löytänyt V-ampista yhtään kelvollista soundia. Säröt ovat "lussut", ja puhtaat epäselvät ja niistä puuttuu terävyyttä. Lisäksi puhtaita on lähes mahdoton saada kuulostamaan tarpeeksi voimakkailta. Etsin vain kotisoittoon vahvistinta. Hinta korkeintaan n. 300 €. Vaatimuksia:
- 2 kanavaa: a. kirkas ja voimakas puhdas-kanava b. rockiin ja tiukkaankin metalliin taipuva särökanava - sis. rak. efektejä: hyvältä kuullostavat delay/echo ja reverb - kuulokeliitäntä, jonka kautta voi oikeasti soittaa hyvillä soundeilla
Roland Cube 30:a olen katsellut. Behringeria en haluaisi enää ostaa. Vielä ei ole varaa ostaa, mutta haluaisin kartoittaa vaihtoehdot. On helpompi säästää syksyn aikana tiettyyn tavoitesummaan. Myydään uusi Morley Bad Horsie Wah. Katso ilmoitukseni! |
Tomtom 19.08.2004 10:06:11 (muokattu 19.08.2004 10:08:59) | |
---|
Palasin itse pitkästä aikaa "kotitrankkujen" pariin, kun tuli ostettua Orangen Crush 15R. Piti korjata pois, kun halvalla sai. Tästä löytyy erillinen overdrive- kytkin ja normaalit gain ja mastervolumet. R- siis merkkaa reverbiä, joka sekin on ihan ok kuuloinen. Erityisesti puhtaat soivat ihan nätisti 8" ämyristä, mutta luonnollisesti tuo säröpuoli on hieman sirinää. Normaalisti olen tottunut kuuntelemaan 50-100w putkicombojen särömaailmaa, eli on tässä _hieman_ eroa..Kuulokeliitäntä löytyy myös. Joka tapauksessa kokeilemisen arvoinen laite. Musamaailmasta löytyy ja muistaakseni MM:lle epätavallisella tavalla suht. järkevän hintaisia ovat. Pienin (10) jossain satasen hujakoilla ja 15R muistaakseni 150 tai sinnepäin. ps. ja näyttää hyvältä vaimoväenkin silmään.. Edit: katos vaan, jäipä taas koko viesti lukematta, eli efektejä ei kyllä tästä löydy reverbiä lukuunottamatta. Veikkaan, että joudut tuonne B- tai L6 maailmaan jos haluat oikeasti sis.rak. efektejä. Sullahan on se vamppi jo. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Että näin.. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
re infecta 19.08.2004 10:24:41 (muokattu 19.08.2004 10:29:59) | |
---|
Edit: katos vaan, jäipä taas koko viesti lukematta, eli efektejä ei kyllä tästä löydy reverbiä lukuunottamatta. Veikkaan, että joudut tuonne B- tai L6 maailmaan jos haluat oikeasti sis.rak. efektejä. Sullahan on se vamppi jo. Juu, mutta V-ampin myyn heti, kun saan ostettua tuon vahvistimen. (On alkanut harmittaa tämä V-amp päivä päivältä enemmän. Tässä on vaan niin muoviset äänet, että meinaa viedä soittohalut mennessään. No, onneksi treeniksellä on täysputkinuppi mureilla säröillä.) Myydään uusi Morley Bad Horsie Wah. Katso ilmoitukseni! |
Billsner 19.08.2004 10:47:28 | |
---|
Tässä on vaan niin muoviset äänet, että meinaa viedä soittohalut mennessään. No, onneksi treeniksellä on täysputkinuppi mureilla säröillä.) Täh? Kyllä minä siitä ihan kelvollisia soundeja olen saanut. Treenikämpälläkin käytän sitä etuasteena. Tosin jos saisin jonku kivan putkinupin ja kaapin sille niin silloin saattaisin käyttää niitä mielummin. Mitä jos jättäisit sen v-ampin pelkäksi efektilaitteeksi? Ostaisit jonku pikkuvahvarin ja sille kaveriksi joku kiva säröpedaali. Itsellä kotona on käytössä craten GX-15R jossa on hyvä puhdas kanava, mutta säröt ovat suoraansanottuna paskat. Yerasovin grunge pedaalista säröt ja kanavanvaihtaja :) You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
re infecta 19.08.2004 11:06:01 (muokattu 19.08.2004 11:10:17) | |
---|
Täh? Kyllä minä siitä ihan kelvollisia soundeja olen saanut. Treenikämpälläkin käytän sitä etuasteena. Niinhän ihmiset sanovat, mutta minä en usko ennen kuin olen kuullut omilla korvillani. :) Olen ruuvaillut namiskoja, hakenut netistä valmiita patcheja jne. Mikään soundi ei ole ollut mieleeni. Kaikki on sellaista lussua, likaista ja särmätöntä. Olen kokeillu V-ampia kahdella eri kitaralla/mikkisarjalla. Mutta hei, palataankos takaisin keskustelemaan eri vahvistinvaihtoehdoista? Myydään uusi Morley Bad Horsie Wah. Katso ilmoitukseni! |
Billsner 19.08.2004 13:10:37 (muokattu 19.08.2004 13:11:17) | |
---|
Niinhän ihmiset sanovat, mutta minä en usko ennen kuin olen kuullut omilla korvillani. :) No perkule. Pitääkö sitä nauhoittaa pari pätkää tänään treeniksellä? Olen ruuvaillut namiskoja, hakenut netistä valmiita patcheja jne. Mikään soundi ei ole ollut mieleeni. Älä niitä valmiita patcheja, hyi. Ne oli ihan huonoja kun muutamaa kokeilin. Parhaan soundin minä olen saanut kun olen käyttänyt tuota v-amppia etuasteena ja kaappimallunnukset pois päältä. Tämä siis Peavey banditin kanssa. Mutta hei, palataankos takaisin keskustelemaan eri vahvistinvaihtoehdoista? Minähän tuossa jo ehdotin sitä pikkuvahvaria jossa olisi hyvät puhtaat + säröpedaali :) Cratessa on hyvä puhdas kanava. Sellainen mukavan lämmin (vaikka trankku onkin). You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
re infecta 19.08.2004 13:17:28 (muokattu 19.08.2004 13:17:48) | |
---|
No perkule. Pitääkö sitä nauhoittaa pari pätkää tänään treeniksellä? Älä turhaan. Sitäpaitsi makuasioitahan nämä ovat. V-Ampista ei vaan nyt saa minunlaistani puhdasta/säröä. Minähän tuossa jo ehdotin sitä pikkuvahvaria jossa olisi hyvät puhtaat + säröpedaali :) Cratessa on hyvä puhdas kanava. Sellainen mukavan lämmin (vaikka trankku onkin). Ei mitään pedaaleita lattialle pyörimään. Tavoitteena on aina se, että vahvistimen oman särön tulisi riittää. Jos olisi vain rahaa, niin Tech21:n pikkucombon ostaisin: siinä on itsessään jo rankka särö ja kaunis puhdaskin. Kaikuefektit taitavat kuitenkin puuttua. Mitä olette mieltä tuosta Cube 30:stä? Myydään uusi Morley Bad Horsie Wah. Katso ilmoitukseni! |
Mika K 19.08.2004 13:42:19 | |
---|
Jos olisi vain rahaa, niin Tech21:n pikkucombon ostaisin: siinä on itsessään jo rankka särö ja kaunis puhdaskin. Kaikuefektit taitavat kuitenkin puuttua. Mitä olette mieltä tuosta Cube 30:stä? Kyllähän Tech21 TM10:ssä reverb on, oikein Accutronicsin jousikaiku. Mulla oli tuo Cube30 jonnin aikaa ennen Techiä ja se kuulostaa juuri siltä miltä digitaalivahvistin kuulostaa eikä siitä sen enempää. |
Jungleman 19.08.2004 15:43:03 | |
---|
Minulla on MicroCube koti- mökki- ja piknikvahvarina, ja se on loistava. En ole testannut noita isompia Rolandeja, mutta jos ne ovat sinnepäinkään, niin osta pois. Lueskelin jostain kehuja Voxin uusista 15- ja 30-wattisista Valvetronix -sarjan comboista, jos noihin törmää, kannattanee tsekata myös. En ole koskaan ollut kauhean innoissani noista mallinnusvehkeistä, mutta MicroCube kolahti pahuksen kovaa. Kotioloissa en saa putkikoneita soimaan niinkuin pitää, kuulun koulukuntaan jonka mukaan pääteputkia pitää kurittaa kovalla kädellä. MicroCubea rääkätessä putkisnobismi unohtuu ;-) |
Miikathebest 19.08.2004 17:09:01 | |
---|
Älä turhaan. Sitäpaitsi makuasioitahan nämä ovat. V-Ampista ei vaan nyt saa minunlaistani puhdasta/säröä. Eikä vahvistimesi ja kaiuttimesi vaikuta soundiin lainkaan... |
flightoficarus 19.08.2004 17:46:08 | |
---|
Kyllähän Tech21 TM10:ssä reverb on, oikein Accutronicsin jousikaiku. Mulla oli tuo Cube30 jonnin aikaa ennen Techiä ja se kuulostaa juuri siltä miltä digitaalivahvistin kuulostaa eikä siitä sen enempää. Kummasta pidit enemmän? |
Niskamies 19.08.2004 18:48:12 | |
---|
Osta TM10 ja et tule katumaan ostostasi! Sähköbassossa on kieliä. |
pwallin 19.08.2004 19:48:18 | |
---|
Eikä vahvistimesi ja kaiuttimesi vaikuta soundiin lainkaan... Onkohan kaverilla edes mahdollisuutta testata muita vahvistimia ja kaiuttimia? Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... |
XDream 19.08.2004 20:08:44 | |
---|
Itse omistan Rolandin Cube 30:sen, enkä voi muuta sanoa kuin laadukas peli. Jazzahtava puhdas kanava ja monipuolinen lead kanava josta löytyy säröjä tweedistä rankempaan metalliin! Roland valmistaa bossin erillissäröt ja tuosta cubesta löytyy käsittääkseni ainakin bossin bluesdriver, ds-1 ja tuo r-fier mallinnus on varmaankin metal zone! Treeneihin tuo ei varmaankaan täysin riitä, isommilla voluumeilla katoaa basso ja hieman jotain pörinääkin havaittavissa. Kaiku ja Reverb tuossa ovat mielestäni laadukkaat, efektit kuulostavat sen sijaan mielestäni hieman "digitaalisilta". Niitäkin kuitenkin käyttelee. |
Miikathebest 19.08.2004 20:54:10 (muokattu 19.08.2004 21:00:20) | |
---|
Itse omistan Rolandin Cube 30:sen, enkä voi muuta sanoa kuin laadukas peli. Jazzahtava puhdas kanava ja monipuolinen lead kanava josta löytyy säröjä tweedistä rankempaan metalliin! Roland valmistaa bossin erillissäröt ja tuosta cubesta löytyy käsittääkseni ainakin bossin bluesdriver, ds-1 ja tuo r-fier mallinnus on varmaankin metal zone! Treeneihin tuo ei varmaankaan täysin riitä, isommilla voluumeilla katoaa basso ja hieman jotain pörinääkin havaittavissa. Kaiku ja Reverb tuossa ovat mielestäni laadukkaat, efektit kuulostavat sen sijaan mielestäni hieman "digitaalisilta". Niitäkin kuitenkin käyttelee. Mitänäää oikeen höriset... olet käsittänyt väärin.. siitä ei löydy mitään bossin säröpedaaleja, eikä edes niiden soundeja, vaan se mallintaa joitain ihan oikeita vahvistimia... JC Clean(Roland JC120), Acoustic(akustinen kitara), Black Panel(Fender joku mikälie twinreverb), Brit Combo(vox? (ac30) särökanava),? Tweed(jokufender.. bassman), Classic Stack(marsu?), Metal Stack(ainakin bossin gt-6:ssa sound suited for metal tms. vai yrittäköhän tämä nyt sitten matkia 5150:aa), R-fier Stack(m/b rectifier mikäliekanava..) suunnilleen samoja mallinnoksia kuin bossin Gt-6 multihirmupaavossa... siitä tosin löytyy myös joitain mallinnoksia bossin säröpedaaleista. Micro cubea testanneena voin sanoa että soundit ovat "ihan hyvät"... |
Torniojaws 19.08.2004 21:00:18 | |
---|
Peavey Transtube Studio Pro 112 irtoaa luultavasti juuri tuohon 300 euron pintaan, jos on tuuria. Käytettynä siihen 200 euron tienoille. Erittäin loistava hinta/laatu ja siitä irtoaa kaikki mitä toivot. A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old. |
Miikathebest 19.08.2004 21:01:15 | |
---|
Peavey Transtube Studio Pro 112 irtoaa luultavasti juuri tuohon 300 euron pintaan, jos on tuuria. Käytettynä siihen 200 euron tienoille. Erittäin loistava hinta/laatu ja siitä irtoaa kaikki mitä toivot. Valehtelet! |
skebajaba 19.08.2004 21:46:01 | |
---|
Mitä olette mieltä tuosta Cube 30:stä? ite tykästyin tuohon cubeen, yllättävän kova peli, eikä hintakaan ole kauhean kova. säröt olivat oikeastaan kaikki käyttökelpoisia ja osa vielä erittäin hyviä. kannattaa käydä kokeilemassa ehdottomasti noi cubet. se pieninki cube (micro?) potki erittäin mukavasti, ja maksaa vähemmän kuin säröpedaali... -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
XDream 19.08.2004 21:58:30 (muokattu 19.08.2004 22:00:24) | |
---|
Mitänäää oikeen höriset... olet käsittänyt väärin.. siitä ei löydy mitään bossin säröpedaaleja, eikä edes niiden soundeja, vaan se mallintaa joitain ihan oikeita vahvistimia... En tarkoittanut kirjaimellisesti että kyseiset särö loodat löytyisi tuolta sisältä :) Luin Rolandin sivuilta vanhasta esitteestä että Cube 15 ja 30 säröt olisivat lähelle noita pedeaaleja esim. dd1! Uudessa prosyyrissä sitä ei näyttäisi olevan, noh......joka tapauksessa tuosta cubesta löytyy hyvät säröt moneen lähtöön. Tuolta löydät sampleja Cube 30! http://www.rolandus.com/products/de … mp;ProdID=Cube%2030&PageMode=15 Kannattaa kuitenkin varmaan käydä jossain testaamassa ennen ostoa! |