Kun ollaan soittamassa bändin kans, ja olen jonku aikaa örissyt/rääkynyt(nyt kun sen olen oppinut :D) mulla alkaa pistään päähän niin perkeleesti, et on pakko pitää tauko.. mistähän tämä johtuu ja onko muilla samoja ongelmia |
Locrian 19.08.2004 07:41:55 | |
---|
Hapen puute sekä se, että todennäköisesti jännität niskalihaksia (väärä tekniikka).Räähymisestä ja ärjymisestä tulee pää kipeäksi.Kiinnitä huomioita noihin ekan lauseen asioihin niin saattaapi vähän helpottaa. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
solesurvivor 19.08.2004 15:07:35 (muokattu 19.08.2004 15:07:57) | |
---|
Kun ollaan soittamassa bändin kans, ja olen jonku aikaa örissyt/rääkynyt(nyt kun sen olen oppinut :D) mulla alkaa pistään päähän niin perkeleesti, et on pakko pitää tauko.. mistähän tämä johtuu ja onko muilla samoja ongelmia mulla joskus leukalihasten kanssa ongelmia ja jos pitkiä vokaaleja venyttelee, mullakin joskus pää kipeytyy, jos pitkään treenaa. Tietty se hapen puute voi yksi syy myös olla, taukoja todella kannattaa sillon pitää. Treeniin kyllä ajan myötä fysiikkakin tottuu, usko pois. If you shake my hand, better count your fingers.. |
Tokkejo 21.08.2004 12:19:45 | |
---|
Et laittanut kuinka pitkään te treenaatte ?? Max. 2.h. on hyvä, ainakin mulla.(+ tauot...) Ja oletko miettinyt millainen ilmanvaihto on treenikämpällä? Jos huono, niin useimmin taukoja. Entä nestetasapaino? Niin kuin Andy mainostaa et pitää dokaa enemmän.... :)......vettä..... Jos sanat hukassa, niin sitten on laulettava lönnruuttia |
Unworthy Knight 21.08.2004 12:29:52 (muokattu 21.08.2004 12:34:09) | |
---|
Et laittanut kuinka pitkään te treenaatte ?? Max. 2.h. on hyvä, ainakin mulla.(+ tauot...) Joo tuo 2 tuntia lauleskelua varsinkin "rankemmilla" tyyleillä on fiksu raja kokeneillakin tyypeillä. Turha lähtä leikkimään sen kanssa, tai pitää ainakin reilu tauvon välissä (pitempi aika kun kitaristin röökitauko) jos nyt on ihan pakko. Muutenkin pikku taukoja todellakin kannattaa ripotella paljon. Auttaa huomaamaan vääriä tyylejä, kun biisin jälkeen voi vähän lukea omaa oloa ja pohtia hetken suoritusta. Ja jos hoilaa väärällä tyylillä niin ainakin äänen pilaamisen riski pieneneen, kun ei ole kokoajan äänessä ja suorittamassa. Ja oletko miettinyt millainen ilmanvaihto on treenikämpällä? Jos huono, niin useimmin taukoja. Tästä tuli mileeen että pääkipu voi johtu ehkäpä homeesta ? Kannataa kysellä onko lopulla bändillä ollut mitään oireita. Ja hyvä ilmanvaihto autaa muutenkin jaksamisessa ja keskittymisessä. Vaikka välillä on kiva vetää kunnon pätsissä. "Hail to eternal Troo Haapawater Frost-Metallism!! Total Musicism and lighting fast drummings. Mythical lyricalism!"
-leka
K100#3 |
d-iivil 22.08.2004 05:28:29 | |
---|
Hapenpuute tai sitten harvinaisen voimakas resonointi päässä :) |
Tokkejo 22.08.2004 10:45:15 (muokattu 22.08.2004 10:46:13) | |
---|
Joo toi home oli kanssa, se voi aiheuttaa päänsärkyä ja useimmiten myös nuhaa....Ja tietty muitakin vakavia oireita....Hyvin hokattu..:) Jos sanat hukassa, niin sitten on laulettava lönnruuttia |