J.P.K 17.08.2004 21:08:55 | |
---|
Eli tarkoituksena olisi hommata joku pedaali boostaamaan sooloja. Pedaalista pitäisi siis saada nostettua volumea sekä boostattua keskialuetta ja mahdollisesti lisättyä säröä. EQ pedaalia ja volume pedaalia olen tähän tarkoitukseen kokeillut enkä pitänyt niistä. Mietinkin, että tarkoitukseeni voisi sopi jokin overdrive pedaali? Vai ehkäpä jopa Distortion? Ehkäpä Danelectron wasabi overdrive? Tarkoituksena saada laulavat hevisoolot. Vahvistimeni on trankku Peavey Bandit II. |
J.P.K 18.08.2004 11:02:16 | |
---|
Pumps! |
Feggy 18.08.2004 12:08:57 | |
---|
EQ pedaalia ja volume pedaalia olen tähän tarkoitukseen kokeillut enkä pitänyt niistä. Ai, mikset? Minä kyllä tykkään Eq-pedaalin käytöstä tässä. Tosin usein Ibanez Tubescreamerin kera. Less is more. |
leather rebel 18.08.2004 15:25:33 | |
---|
Ibanez Tube Screamer ja Boss SD-1 taitavat olla ne yleisimmin käytetyt. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
J.P.K 18.08.2004 18:51:26 | |
---|
Ibanez Tube Screamer ja Boss SD-1 taitavat olla ne yleisimmin käytetyt. Mutta olen käsittänyt, että ainakaan SD-1 ei toimi trankkuvahvarin kanssa? |
Volle 18.08.2004 18:56:21 | |
---|
Mutta olen käsittänyt, että ainakaan SD-1 ei toimi trankkuvahvarin kanssa? Niin useimmiten onkin, mutta jos mahdollista, kokeile omasi kanssa. Nam. |
Kassu 18.08.2004 19:05:15 | |
---|
Niin useimmiten onkin, mutta jos mahdollista, kokeile omasi kanssa. Saahan siitä trankustakin SD:llä säröä, mutta aika paskaa. |
Volle 18.08.2004 20:03:42 | |
---|
Saahan siitä trankustakin SD:llä säröä, mutta aika paskaa. Voi jessus sentään. Onhan niitä trankkuvahvareitakin erilaisia, jotkut jopa ihan hyviä. Usko tai älä. Nam. |
J-PPP 18.08.2004 20:15:47 | |
---|
FOR SALE: BOSS CE-2, ks. tori! WANTED: Musta telecaster tai pelkkä body, tarjoa! |
Voi jessus sentään. Onhan niitä trankkuvahvareitakin erilaisia, jotkut jopa ihan hyviä. Usko tai älä. No on, varmasti joku tykkää. Mutta katoppa, trankku ei yliajaudu samalla tavalla ku putkiverme ja toi pedaali ei pahemmin itsessään hyvää säröä luo. |
Volle 18.08.2004 20:36:47 | |
---|
Mutta katoppa, trankku ei yliajaudu samalla tavalla ku putkiverme ja toi pedaali ei pahemmin itsessään hyvää säröä luo. Tiedän kyllä. Mulla on noita pedaaleita kaksi ja putkivahvistimia myös kaksi. Olen silti sitä mieltä, että on olemassa hyviä trankkupelejä. Nyt jo myydyssä Music Manissani oli esim. trankkuetunen ja silti sen kanssa SD-1 kuulosti hyvältä. Mutta makuasioitahan nämä ovat. Nam. |
Kassu 18.08.2004 20:50:26 | |
---|
Tiedän kyllä. Mulla on noita pedaaleita kaksi ja putkivahvistimia myös kaksi. Olen silti sitä mieltä, että on olemassa hyviä trankkupelejä. Nyt jo myydyssä Music Manissani oli esim. trankkuetunen ja silti sen kanssa SD-1 kuulosti hyvältä. Mutta makuasioitahan nämä ovat. Joo, no kannattaa kyllä kokeilla. Se ei maksa mitään. |
hannlain 19.08.2004 08:05:06 | |
---|
Onkos kukaan testannut Marshallin BluesBreakeria (BB-2) sooloboosterina? |
Rämppy 19.08.2004 09:35:32 | |
---|
Tube Screamer sopii hyvin boostaamiseen, jos kaipaa nimenomaan keskialueen korostusta + lisää muroa soundiin. Bossin SD-1 ei ole niin keskialuepainotteinen. Itse käytän SD-1:n boostaajana Bossin OD-3:a. Periaatteessa useimmat overdrivet käy, mutta soundin takia kannattaa kokeilla omilla kamoilla ennen ostopäätöstä. Yksi suosittu boostaaja on MXR Micro Amp (ainoastaan boostaa, ei särötä). ..., kuten meillä musiikkikorporaatiossa on tapana sanoa |
Pluto 19.08.2004 09:53:51 | |
---|
Vox Valve-Tone. Erittäin neutraali särö, ei siis tahmaa vahvistimen omaa soundia. Säröä löytyy pikku rososta sellaiseen 70-luvun rokkikomppaukseen. Muutenkin tosi jees, toimii hyvin soolobuusterina. Hip hop. Ai niin, noita ei enää tehdä, joten voi olla vaikea löytää. Tammer Pianossa oli ainakin vielä keväällä tuollainen ihan uutena kuiteskin. Dillon, you son of a bitch! |
Volle 19.08.2004 11:49:23 | |
---|
Onkos kukaan testannut Marshallin BluesBreakeria (BB-2) sooloboosterina? Mulla oli tollanen muutama vuosi sitten. Siinähän on kaksi moodia, blues ja boost. Boost on pelkkä (puhdas) boosti, jossa on pelkkä volume-nappula käytössä ja blues on "tavallinen" särkijä, jossa on volume, gain ja tone. Boost ei ainakaan mulla toiminut odotetusti, vaan se särki pahasti (ja rumasti), vaikka sen piti nimenomaan olla puhdas boosti. Se kävi liikkeessä "korjauksessakin", mutta sitten he vain totesivat, että särkeminen kuuluu laitteen ominaisuuksiin. Blues-moodi toimi ihan hyvin ja oli ihan hyvä särkijä. Tais mennä aavistuksen verran ohi varsinaisesta kysymuksestä... Nam. |
jupu 19.08.2004 14:03:54 | |
---|
Minä käytän nykyään bossin kompressoria cs3. Käännän sustain ja attack namikat nollaan ja pelailen level ja tone potikoilla. Tuntuu toimivan tubescreamerin ja peavey classicin välissä ihan näpäkästi. |
Exhausted 19.08.2004 15:21:21 | |
---|
trankkupelin kanssa kokeilisin ensimmäisenä eq-pedaalia efektilenkissä, mitään overdrivepöristintä en kokeilisi vahvistimen eteen |
JLM 19.08.2004 15:46:12 | |
---|
Eq-pedaali tai joku riittävän väritön overdrive joka taipuu gaininsa puolesta myös puhtaaseen boostiin. Itselläni on Zoom pd-01 tuohon tarkoitukseen. Kannattaa koittaa jos löydät jostain sopuhinnalla. |
J.P.K 19.08.2004 19:03:45 | |
---|
trankkupelin kanssa kokeilisin ensimmäisenä eq-pedaalia efektilenkissä No höh, kiitos neuvosta! Ei ole edes mieleeni juolahtanut kokeilla tuota efektilenkkiin, vaikka nyt kun mainitsit asian niin sehän kuulostaa ihan järkevältä! Taidanpa ensi reeneissä kokeilla! |