Aihe: Fender Bassot..
1
X-MAN69
12.08.2004 12:20:07
Mitä eroa Standard Precision Bassolla ja Standard Jazz Bassolla ? Kumpaa suosittelisitte kun soitan punk/hard rock ?
Anarkiapurilainen
12.08.2004 13:22:57

Precisionissa on paksumpi kaula ja yksi mikki (josta kyllä lähtee kohtuullisen monipuoliset soundit). Jazzarissa on ohuempi kaula (ylllätys!), eri muotoinen runko ja 2 mikkiä, joista tallamikillä saa sitä mystistä "murinaa" josta on ollut täällä usein puhetta.

Molemmat on ihan hyviä, itellä on Precision jossa on lisänä jazz-basson tallamikki, toimii punkissa erittäin hyvin. Kaikki kaverit valittaa että kaula on liian paksu / hidas / whatever, mutta ne nyt ei ymmärrä mistään mitään.
poppamies
12.08.2004 23:21:12 (muokattu 12.08.2004 23:22:35)

Oma mielipiteeni on että Jazz sopisi kentien paremmin tuhon Punk/hardrock hommaan. Toki siihen sopii myös Precision.
"G-strings are for strippers"
Keny
13.08.2004 08:15:03
Mulla on ollu jazzi monet vuodet kun oon aina pitäny presarii sellasena tumppuvehkeenä mutta nyt on mullekin eksyny sellanen mallia 74 ja yllätyin totaalisesti siitä miten muriseva soundi siinä on.Jazzissa on tiukempi soundi munsta tosin uusilla rosterikielillä presari on tosiaan yllättävän tiukka myös.

Kaikkee sitä oppii ajan kanssa ja kokeilemalla.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Rämppy
13.08.2004 09:58:02
Ottaisin mieluummin Precisionin jos vedetään rokkia ja punkkia, vaikka kyllä Jazz Bassokin on hyvä. Precisionissa on tanakampi soundi. Lisäksi toimiva soundi löytyy ilman kummempaa säätämistä. Piuha vain kiinni ja menoksi. Jazz Basso in monipuolisempi, mutta vaatii enemmän säätämistä soundien kanssa. Lisäksi Precision on enemmän rok.
Jailbird
13.08.2004 16:37:07
rämppy!!!

Mä on sun kanssa aivan samaa mieltä!!!
Juz1
18.08.2004 19:22:42
kumpi teiän asiantuntioiden mielestä olis enemmän semmonen funk basso
Älä hättäile, istu mättäille
Niskamies
18.08.2004 19:28:18
Ehkäpä jazz basso, sanoisin mä. Ainakin mun mielestä, jatsarissa on parempi peukkusaundi, ja muuten se murisee tallamikin ansiosta hyvin erilailla kuin presari, mielestäni funkkiin paremmin sopivalla tavalla.
Sähköbassossa on kieliä.
Niskamies
18.08.2004 20:16:21
Miten se nyt olikaan, onko jazzarin mikit kytketty sarjaan vaiko rinnan? Entäpä presarissa? Ajattelinpa vaan että eikös PJ mikityksellä oleva basso ole aika hyvä kompromissa jazzarista ja presarista?
Sähköbassossa on kieliä.
M.Hanski
18.08.2004 20:33:28
Miten se nyt olikaan, onko jazzarin mikit kytketty sarjaan vaiko rinnan? Entäpä presarissa? Ajattelinpa vaan että eikös PJ mikityksellä oleva basso ole aika hyvä kompromissa jazzarista ja presarista?

Jasson mikit ovat rinnan ja Passon tietääkseni sarjassa. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Se pittee tietee! | Osta SWR Bigfoot!
poppamies
18.08.2004 22:59:32

Jasson mikit ovat rinnan ja Passon tietääkseni sarjassa. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Ei mitään korjattavaa. Olet täsmälleen oikeassa.
"G-strings are for strippers"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)