Aihe: Tyhmä kysymys
1
Zeni
18.08.2004 17:16:14
Itse olen kovasti tykännyt Oasis:in biiseistä ja tuon tabcrawlerin mukaan olen niitä yrittänyt soittaakin. Homma vaan tuntuu niin helv*tin vaikealta. Onko kukaan muu yrittänyt ? olenko vain huono.

Toinen kysymys on soinnusta. Miten tälläisen soinnun voi soittaa. Loppuu yksinkertaisesti sormet kesken/niiden liikerata. Ykkösväliä ei voi sulkea koska eka kieli on vapaa.
Elikkä:
Fmaj7 133210
Volle
18.08.2004 18:55:01
Tai sitten voi ottaa peukalolla paksuimman kielen ja loput sitten jäljelle jäävillä sormilla.
Nam.
Pettersson
18.08.2004 19:33:00
olenko vain huono.

Et suinkaan (välttämättä). pidä tauko soittamisessa esim. 3 päivää---->
Alko on kaiken A ja O välissä vain L ja K!
Zeni
19.08.2004 07:24:01
Käsittääkseni koko sointu piti soittaan (Red hot chilipeppers - californication).

Tabuissa kun on yleensä näppäilyt ja sitten vielä viivaston päällä sointuja. Niin onko soinnut merkattu säestystä varten ? Vai jos otan kyseisen soinnun niin onko silloin näppäilylle oikeat välit painettuna. En tiedä ymmärtääkö tuosta mitään.
Ou Zei
19.08.2004 17:42:13

voi ottaa peukalolla paksuimman kielen

Juuri näin.
Tämä taitaakin olla ainoa tapa ottaa tämä sointu järkevästi.
Tabuissa pitäisi olla tuon soinnun kohdalla T- kirjain, joka tarkoittaa juuri tuota peukalon käyttöä (thumb).
Reading makes a country great!
Mandariini
24.08.2004 18:49:17
Peukalon kanssa soittaminen vaan vaatii todella pitkiä sormia tai ohutta kaulaa. Minulle se ainakin on aivan mahdotonta les paulin kanssa.
Melkeen kaikki on pyllystä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)