Aihe: Mistä liikkeelle ynkän kanssa?
1 2
saha
17.08.2004 19:11:33
Noita Guns n' Roseja, Black Sabatteja, Hurriganeseja, Ac/Dc:eitä sun muita olen nyt 2 vuotta sahannut ja rupes kiinnostamaan nämä kunnon tilumarakatit. Yngie Malmsteenia on kehuttu ja haukuttu, ja en nyt halua kuulla että se on paska tai että mitä kannattaisi mieluummin opetella, vaan kysysäisen: mistä ynkän biisistä olis hyvä ponkaista hepun tilukeskeisen maailmankuvan pyörteisiin?

Heittäkää nyt rokkimiehelle biisi.
sahalla voi sahata ja maailman ruminta soitinta voi ihailla täällä: http://www.ampland.com/humor/04/0407.jpg
sub zero
17.08.2004 19:26:22 (muokattu 17.08.2004 20:01:57)
Kannattaa ensin tutustua Yngwie Malmsteenin idoliin Al'di Meolaan. Häneltä sopii kuulla vaikka albumit Splendido Hotel ja Elegant Gypsy. Ja myöhemmästä tuotannosta Kiss My Axe.

Yksittäisistä kappaleista voi mainita vaikka Race with Devil on Spanish Highway, Alien Chase on Arabian Desert, Flight over Rio, Midnight Tango, Two to Tango, Silent Story in her Eyes, Majestic Dance
What's there to live for? Who needs the peace corps?
Eddie
17.08.2004 19:59:24

Yksi harvoista Ynkän kappaleista, joka on kolahtanut minulle on Far beyond the sun.
"If you like metal, you´re my friend."
Kimmo72
17.08.2004 20:23:11
Näin kysyttiin:
...ja en nyt halua kuulla että mitä kannattaisi mieluummin opetella

Ja näin vastattiin:
Kannattaa ensin tutustua...

eh.. XD

(suuren suuri oftopikki)
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
metropolit
17.08.2004 20:38:11 (muokattu 18.08.2004 15:41:13)
Aloita vaikka I'll See the Light Tonightin bridgestä ennen niitä hurjia juoksutuksia. Tuon koko kipaleen voi jopa mahdollisesti oppia soittamaan kuhan tarpeeksi treenaa. Yngwien klassikot Far Beyond the Sun ja Black Star ovat reilusti haastavampia ja Härskiä lainatakseni "niissä ei hengähdetä ollenkaan"

E:Mieti mitä kirjoitat, lue teksti, korjaa virheet ja lähetä viesti vasta sitten
zepeteus
17.08.2004 20:43:13 (muokattu 17.08.2004 21:19:01)
Ykkösalbumilta löytyy jo muutama hyvä, niin kuin tuo jo ehdotettu Far Beyond The Sun, tai esim. Black Star.

Marching Out albumilta raskaammasta suunnasta esim. I´ll See The Light Tonight, hitaampi soutu I´m A Viking (hehee) ja nopeampi Soldier Without Faith.

Trilogyn nimikkobiisi Trilogy Suite, Op4 oli ainakin aikoinaan kopioijien suosiossa, mutta tekniikan täytyy olla kunnossa näihin biiseihin. You Don´t Remember, I´ll Never Forget on helpompi, ennen sooloja ainakin, ja Fire rokkaa kivasti.

Tuossa siis noita vanhemman osaston biisejä. Sormet ruvelle...

edit: Ynkällähän ovat nuo komppaukset ja riffit yleensä jopa helpohkoja, joten niistä pääsee tietenkin kevyimmin liikkeelle...mutta sinne soolo-osastoon ei ole juuri asiaa ennen kuin tekniikka alkaa olemaan kuosissa.

Harjoitellahan niitäkin toki voi, silleenhän niitä oppii...mutta meinaan vaan että henk.kohtaisesti olen kuullut aika monen yrittävän turhan äkkiä yrittää räpeltää oikeassa tempossa noita sooloja. Itse "tuhlasin" aikaa kun opettelin sweeppaukset hieman puolivillaisesti ja niitä kerran opittuja tapoja sitten jälkikäteen yritin korjailla.
Krice
17.08.2004 23:20:15

Never Die.
atimoc
18.08.2004 04:08:00

Magnum Opus -levyltä löytyvä Amberdawn on suht rauhallinen ralli. Omasta mielestäni vieläpä paras kuulemistani Yngwien biiseistä.
I can't sing and I can't dance, but still I know how to clap my hands
Rapido
18.08.2004 12:59:43
mistä ynkän biisistä olis hyvä ponkaista hepun tilukeskeisen maailmankuvan pyörteisiin?

No heitetäänpä. Kyllä se on tosi mitä on jo sanottu, että 1. albumi, Risin Force oli, on ja tulee aina olemaan neoklassisen heavyn/tilutuksen raamattu. Sieltä löytyy erinomaisia biisejä, ja niitä Yngwie-lickejä. Sinuna aloittaisin KUUNTELEMALLA perehtyen Rising Force:een, ja sitten tabut avuks. POWER TAB on erittäin suositeltava apuväline.

Far Beyond the Sun, vaike, paras, On Yngwien tyylin ruumiillistuma .
Trilogy Suite Op5.
Särö ei ole efekti, vaan oletusarvo
metropolit
18.08.2004 15:38:24
POWER TAB on erittäin suositeltava apuväline.

Tai guitar pro, vaikka se tuntuukin olevan aliarvostettu...
Izer
18.08.2004 15:49:55
Tai guitar pro, vaikka se tuntuukin olevan aliarvostettu...

Powertab Editor on kyllä aliarvostetumpi. :)

Kaikki aina tyrkyttävät GP:tä vaikka PE on paljon parempi ;>.
(Makuasia toki)
Long Live Rock 'N' Roll
Feggy
18.08.2004 16:00:04

Ei kannata opetella tiluttamaan.
Less is more.
saha
18.08.2004 16:06:11
kiitän. yllätyin näin vähäisestä paskanjauhannasta.
sahalla voi sahata ja maailman ruminta soitinta voi ihailla täällä: http://www.ampland.com/humor/04/0407.jpg
pwallin
18.08.2004 20:21:08

Ei kannata opetella tiluttamaan.

Kun et osaa et tajua...
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
musatuukka
18.08.2004 22:13:57
Rising Force! on hyvä aloitus !
Det är dags TO ROCK!
zepeteus
18.08.2004 23:49:31
Trilogy Suite Op5

Jaa...no tuo minun muistelemani nimi, Trilogy Suite Op4, kuvaa hyvin kuinka kesken sekin teos harkkareissani jäi. ;)

I´ll See The light, Tonight oli Little Savagen ohella ainoa Ynkän kappale jonka veivasin alusta loppuun. Vaan kelpo harjoitusta tarjosi kyllä iso liuta herran biisejä.
Volle
19.08.2004 00:08:36
Rising Force! on hyvä aloitus !

Siinä on hyvä soolo. Meinasin naurahtaa kuullessani sen ekaa kertaa pari vuotta sitten. On muuten ainoa Ynkkä-soolo, jonka mä olen viitsinyt edes jotenkin opetella.
Nam.
JS
19.08.2004 15:24:50
Menee vähän ohi, mutta jos tilutus kerran kiinnostaa nin kannattaa tutustua Jason Beckeriin ja Cacophonyyn... Biisejä esim. Serrana ja Speed Metal Symphony, pitäisi ainakin pintapuolisesti oppia sviippaamaan :)
Kaulamikki on efekti. Efekteillä peitetään virheitä.
Jako
19.08.2004 17:57:50
Etene hitaasti. kukkia vaikka eka.
Worryin's a waste of my fucking time.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)