Bonham 18.08.2004 14:21:31 | |
---|
Elikkä kouluarvosanoin arvostelu.. Raid, 8+ Mulla vaan jotenkin putoaa Raidin huumori ja lapsellisuus. Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
gheisari 18.08.2004 14:36:47 | |
---|
Bellevillen Kolmoset 9+ Hauska, hilpeä, mahtava ja melkein täydellinen animaatio. Se on niin hyvä! Mahtavaa! |
Mase 18.08.2004 14:37:03 | |
---|
Viimeisin leffa taitaa olla Matti Ijäksen Katsastus, arvosana olis varmaan jossain ysin pinnassa... mikäli tykkää Kaurismäen Akin leffoista, niin tämäkin tod. näk. toimii ;) |
Milkop 18.08.2004 14:40:37 (muokattu 18.08.2004 14:40:55) | |
---|
Mulholland Dr. Arvosana: 9 Lynch teki historiaa tekemällä kipeimmän ja pelottavimman leffan, mitä olen vähään aikaan nähnyt. Juoni tuntuu aluksi järjettömältä, mutta loppujen lopuksi siinä on ideaa. Tätä kun katselee pimeässä huoneessa, niin rupeaa ajatukset leffan jälkeen lentämään. Kannattaa katsoa, jos ei vielä ole nähnyt. Myös saman ohjaajan Lost Highway on kuulemma hyvä. Mulhollandista tietoa Internet Movie Databasessa: http://www.imdb.com/title/tt0166924/"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush |
Bubba Ho-Tep Kasi puol Täysin järjetön ja hauska juoni hyvin toteutettuna. Pienen budjetin leffa josta kuitenkin huomaa heti tekijöidensä lahjakkuuden. Pääosassa Bruce "Evil Dead" Campbell. And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon |
Kulkunen 18.08.2004 14:41:00 (muokattu 18.08.2004 14:43:37) | |
---|
Myös saman ohjaajan Lost Highway on kuulemma hyvä. Lost Highway oli mulle ainakin vielä hankalampi. Ei ehkä yhtä hämärä ja näennäisesti päätön kuin Mulholland Dr., mutta ei avautunut kyllä yhtään mulle. Pitäisi nähdä uudemman kerran. NON-OFFTOPIC: Oisko Dawn of the Dead (2004)..? En erityisemmin kauhusta välitä, mutta tämä oli ihan ok, tosin pari juttua väänsi sisuskaluja liian ilkeästi. 7- Edit: Offtopickia. The downward spiral never ends. |
Chemo 18.08.2004 14:42:50 | |
---|
Buena Vista Social Club 10 Mä en oikein tiedä, kannattaako tuollaista arvosanaa sen kummemmin perustella. Joku varmaan keksisi elokuvaan jotain lisättävää/parannettavaa/poisjätettävää, mutta loistava musiikki, sen loistavat tekijät ja heidän mielenkiintoiset elämänsä saavat multa täydet pisteet. Ja ehkä tuo elokuva on tuonut monien ihmisten tietoisuuteen sellaista fantastista musaa, josta he eivät ennen ole tienneet mitään. Ramalamadingdong. |
18is9 18.08.2004 14:47:06 | |
---|
Billy Elliot, 7½ Imelän positiivinen elokuva pojasta joka haluaa tanssia balettia eikä harrastaa nyrkkeilyä. Lisänä kaivosmiesten lakkoilua ja homoseksualismia. Mutta pesee silti aika monta muuta elokuvaa 10-0. Sisältää myös Schubertin musiikkia, mikä kiinnostanee ainakin jättilaiskiaisia. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Chrissie 18.08.2004 14:59:31 | |
---|
Suklaata suloisempaa (Better than Chocolate), 7½ Viihdyttävä ja hieman naiivi elokuva lesbotytöstä, joka ei kehtaa tunnustaa suuntaumustaan äidilleen, vaikka se tuhoaisikin tytön nykyisen suhteen. Seksuaalisiin vähemmistöihin keskittyvä leffa, jonka alussa varoitettiin hurjista kohtauksista, mutta pöh... hyvä kun edes tissit näki. Taisi kestää puolisentoista tuntia... menihän se siinä sohvalla köllötellessä ja kumppanin kanssa lesboille naureskellessa. Yleensä näkee lesboja vähän kiihkeemmässä touhussa ;) Kyllä sen kerran katsoo, ja voin suositellakin. Oli siinä tärkeää asiaakin. Ei musiikkia ilman hiljaisuutta. |
FlatOutFucked 18.08.2004 15:13:52 (muokattu 18.08.2004 19:47:52) | |
---|
Batoru rowaiaru 9 Mahtava yhteiskuntasatiiri on tämä. EDIT: Eli siis Battle Royale rumemmalla kielellä. "You´re not just a duck, You´re human...YOU´RE HUMAN! Go forth! Go forth and thrash..." -Thurston Moore |
GuitarMonster 18.08.2004 15:24:54 | |
---|
Mä käyn harvoin leffoissa... viimeks taisin käydä siinä School of Rock- elokuvassa. Arvosana: HOHO!!1 |
vanttera 18.08.2004 15:27:58 | |
---|
Dina, joku norjalainen draamapläjäys. Katsoin samalla kun otin siskon kanssa pohjia, kun leffa loppu, sisko oli sammunut. Mä annan tälle kuulkaa ysin, sen ansiosta ilta tuli halvemmaksi kun ei tarvinnut maksaa ku omat viinat! Eli 9! "Muista et mä tuun kahes minuutis." K100#5 |
jigsore 18.08.2004 15:29:14 (muokattu 18.08.2004 15:30:49) | |
---|
The Brood (7½) Tämänkin DVDn sai jo kohtuulliseen hintaan ja mukana on 12 aiemmin leikattua kohtausta. Leffahan on Cronenbergin alkupään tuotantoa ja kohtuullisen sairasta tavaraa. Eräs lopussa oleva kohtaus alkoi lievästi kuvottamaan.. ja niin se pitää ollakin! Elokuva kertoo Tri. Raglanin psykiatrisesta klinikasta, jossa käytetään uutta, epäilyttävää hoitomuotoa.. Hoidossa on myös Frankin ex-vaimo, Nola, joka kärsii pariskunnan raskaasta erosta. Mies alkaa epäillä hänen pahoinpitelevän tytärtään, Cadicea, joka vierailee äitinsä luona. Mutta kyseessä onkin jotain vallan erikoista.. Jälleen hyvin ohjaajan näköinen leffa, muttei silti suosikkejani. DVDn takakansi typerästi kertoo tarinan pääpiirteet aivan loppumetreille asti, en suosittele luettavaksi.. Puna-asuisesta viipeltäjästä tulee, ei niin vähääkään, mieleen Don't Look Now, jota oltaisiin myös julkaisemassa uudelleen dvd:llä. Suositten. "Do you have that one with the guy who was in that movie that was out last year?" IHKK #8 |
leather rebel 18.08.2004 15:31:26 (muokattu 18.08.2004 15:31:43) | |
---|
Kuolleiden Aamunkoitto. 7. Perus jenkkimätinäleffa. Ei huono, muttei mikään kovin hyväkään. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
T.S. S L A Y E R 18.08.2004 15:36:26 | |
---|
Leffoissa: Kill Bill vol. 2 arvosana: 8.5 - 9 (ei ossoo viel sannoo tarkkaa) Kotiteatterissa: The Lord Of The Rings: The Return Of The King arvosana: 10 |
ozz3 18.08.2004 15:38:48 | |
---|
Predator (1987) Kolmanneksi paras sci-fi-action elokuva ikinä, tuntuu kasarileffaksi yllättävän tuoreelta ja juoni on täyttä timangia. Arska ja muut näyttelijät toimivat ja Predator on über cool monsteri. Elokuvasta saa aina hyvät fiilikset. 9½ Saisiko tästä pysyvän topiikin? o/ |
Juugeli 18.08.2004 16:44:46 | |
---|
Kala nimeltä Wanda (1988) Moneskohan kerta jo, en muista. Ekaa kertaa DVD:ltä katsoin ja edelleen pirun hauska komedia. 8 ½ Älä tule paha kakku, tule hyvä kakku IHKK #3 |
hahuusko 18.08.2004 16:51:22 | |
---|
Kun Harry tapasi Sallyn. 9½! Selvästi paras romanttinen komedia mitä olen ikinä nähnyt ja muutenkin erittäin hyvä, hauska ja fiksu elokuva. Tuli katsottua toisenkin kerran melkein saman tien, katson varmasti joskus kolmannenkin kerran. |
Silkki 18.08.2004 17:03:51 | |
---|
Uuno muuttaa maalle: 9- Loistavia noi Speden leffat.. Katoin vielä pitkästä aikaa niin löysi taas paljon uusia juttuja siitä. Joskus kakarana kattoessaan nauro ihan eri asioille, kun nykyään... Siks kai niitä voi koko perheen leffoiks sanoakkin About Not Worth Writin' Home About |
Lähikauppias 18.08.2004 17:11:40 | |
---|
Elephant 9+ On se jännää, kuinka 10 minuutin ja yhden kuvan kävelykohtauksetkin voi olla suorastaan liikuttavia, kun ne vaan osataan tehdä hyvin. |