Aihe: Olinpa "Turakainen"
1 2 3 4 5
poppamies
17.08.2004 17:21:02 (muokattu 17.08.2004 17:21:30)

...oikeissa tansseissa on ORKESTERI...

No näinhän sanotaan varmasti monenenkin keikka-auton kyljessä ja perässä.
Yks äijä joka soittaa levyjä sanottiin ainakin ennen discoksi. Yks äijä ja kone joka soittaa, eikö sitä sanota vieläkin karaokeksi jos muistan oikein?
"G-strings are for strippers"
carevi
17.08.2004 20:16:08
No näinhän sanotaan varmasti monenenkin keikka-auton kyljessä ja perässä.
Yks äijä joka soittaa levyjä sanottiin ainakin ennen discoksi. Yks äijä ja kone joka soittaa, eikö sitä sanota vieläkin karaokeksi jos muistan oikein?

Posetiivari Positiivareita lukeville ihmisille?
http://koti.mbnet.fi/hartu/
JK
17.08.2004 22:01:11
Heh...etkö tosiaankaan ymmärrä että trion hinnalla ammatikseen keikkaileva noin iso orkesteri EI VOI olla mikään Finlanders II ??

Kukas niin on väittänyt? Mun mielestäni aijät veti keikan ihan hienosti.

jos sä et ymmärrä tätä yhtälöä niin ei voi mitään,ja toisekseen:komiat puvut ja paljon ukkoja on jo hyvä alku,mutta ei se ihan riitä...ja makuasiahan se on mistä tykkää,mä kyllä luotan bändikaverieni kokemukseen ja korviin tässä tapauksessa :-)

Mua ei sun yhtälös kiinnosta pätkääkään. Itse luotan omiin korviini ja silmiini, en kuulopuheisiin.
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
WanhaWetäjä
17.08.2004 22:45:04 (muokattu 17.08.2004 22:45:43)

Mua ei sun yhtälös kiinnosta pätkääkään. Itse luotan omiin korviini ja silmiini, en kuulopuheisiin.

Ammatikseen soittavia kiinnostaa(v...taa) aina mahdolliset hinnanpolkijat ja he eivät saa ainakaan minulta minkäänlaista ymmärrystä soittivat he sitten vaikka miten hyvin tahansa...

Tilaisuuden tullen aion mennä kyseistä comboa kuuntelemaan ja armottoman tarkoilla, aivan valtavilla korvillani huomioin kaikki pienetkin virheet ja epätarkkuudet,ja sitten voimmekin vertailla korviamme ja niiden tod.näköistä erilaisuutta...jotenkin olen vuosien saatossa huomannut että basisteilla on keskimääräistä huonommat korvat,rumpalien jälkeen,siis musikaalisuudesta kun puhutaan...ootkos jo monta keikkaa vetänyt tolla basolla (omassa kuvassasi)?Meinaan kun siinä ei ole kieliä lainkaan,eikö se haitttaa soittamista ??No ei tuu kyllä vääriä ääniä ainakaan ;-)
clave
17.08.2004 23:16:37

Ammatikseen soittavia kiinnostaa

Ois kiva tulla joskus kuunteleen teidän comboa, voisit sä kertoa missä vedätte?
Onko täällä Kehä III:n tuntumassa buukattuna kapakkivetoja?
"Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt"
isojussi
18.08.2004 01:24:57 (muokattu 18.08.2004 01:35:18)
...aina mahdolliset hinnanpolkijat ja he eivät saa ainakaan minulta minkäänlaista ymmärrystä soittivat he sitten vaikka miten hyvin tahansa...

Nyt pistit pahan. Mites se menikään sulla se liksapuoli siinä vähän aikaa sitten mainostamassasi melkein viikon keikkaputkessa, kun bassotkin piti vetää vasurilla?

;-)

...jotenkin olen vuosien saatossa huomannut että basisteilla on keskimääräistä huonommat korvat,rumpalien jälkeen,siis musikaalisuudesta kun puhutaan...

Monesko saunakalja?

EDIT:

Löytyipäs:

Ti-to veto 21.45-02.30,pe-la tuntia pidempään...ja yöllä himaan,joka ilta,no reilut 100 km vaan matkaa...

Mä laulan n. 90% biiseistä, on se aika rankkaa,helevetin surkee akustiikka,huono lava,jengi perseestä,ruoka samoin,5 iltaa ja NELJÄNÄ oli jotain makaronijohdannaisia,no selvis se sitten eilen kun katoin roskikseen,siellä oli sellanen helevetin iso Saarioisten makaronilootan kansi,että juhlaa oli,juu...

Nyt jo helpottaa,sauna lämpiää ja kylmää olutta on.NYT on juhlaa vanhalla soittajalla kun tuo piinaviikko on onnellisesti ohi...no tuleehan siitä 500 € rahaa,mulla on 5,5% vero,muut saa paljon vähemmän...

Se siitä hinnapolennasta....
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
isojussi
18.08.2004 01:27:51
...Yks äijä ja kone joka soittaa, eikö sitä sanota vieläkin karaokeksi jos muistan oikein?

Äkkiähän sitä vois niin kuvitella...

...mutta toista se on tän basistin lavashow valtavien yleisömassojen keskellä...;-)

http://muusikoiden.net/dyn/members/3714.jpg
WanhaWetäjä
18.08.2004 02:03:46

Nyt pistit pahan. Mites se menikään sulla se liksapuoli siinä vähän aikaa sitten mainostamassasi melkein viikon keikkaputkessa, kun bassotkin piti vetää vasurilla

Se siitä hinnapolennasta....

Joo,meitä oli kolme eli se normaali TESS-bändi...vasuribassot ihan siitä syystä että saadaan kitara kehiin ja bändi kuulostaan isommalta ILMAN koneita...

Tässä ois toimiston palkkatodistuksen TESS-palkan mukaiset lukemat kyseiseltä keikalta:
-ennakonpid.alaista palkkaa maksettu yhteensä(sisältää lomakorvauksen) 583,03 €

-lomakorvausta työsuhteen päättyessä 69,35 €
-muut työsuhteen päättyessä suoritetut korvaukset -----

Eli jälleen kommentoit asiaa josta et mitään tiedä!!!Käväiseppä liiton sivuilla ja katso MITÄ ovat TESS-liksat...ne on just ne mitä me saadaan,ei enempää eikä vähenpää;-)

PS mulle jäi käteen tosta n. 520 €,eli rapiat satku/keikka...veroprosentti on 5,5%...kapakkapuolelta toi on ihan jees liksa,TESS-keikoista kun puhutaan;-)

EDIT missä tässä kohtaa on sun mielestäsi sitä hinnanpoljentaa?????
isojussi
18.08.2004 02:28:38 (muokattu 18.08.2004 02:30:10)
Joo,meitä oli kolme eli se normaali TESS-bändi...vasuribassot ihan siitä syystä että saadaan kitara kehiin ja bändi kuulostaan isommalta ILMAN koneita...

No sehän onkin ihan ok - kunhan heitin... nimittäin mä tiedän aikamoisen määrän sekkaritrioja jotka tekee työkseen kapakkakeikkaa ja uusia tulee ja urkukauppiaat kertoo kauppaa tehdessä, mistä nettiosoitteista voi downloadata midifilejä - ja myy kaks korpullista "suosituimpia kotimaisia tanssi-iskelmiä" kaupan päälle....:-)

Yhtä hyvin kiipparisti vois hoitaa koko kompin, jos kolmantena oli mikä tahansa soolosoitin.

Enkä mä tiedä, olisko ne rummutkaan välttämättä aina niin pakolliset. Riippuu muista soittajista.

....TESS-keikoista kun puhutaan;-)

EDIT missä tässä kohtaa on sun mielestäsi sitä hinnanpoljentaa?????

Joopajoo.

Eipä kai niistä kapakkahommista paljon TESS:iä enempää maksetakaan. Monista ei sitäkään. Mulla on viimeisestä TESS-kapakkakeikasta kulunut jo yli puoli vuotta, mutta ymmärrät varmaan, että ei mun niitä paljon kannata tehdä - varsinkaan jonkun toimiston kautta. Mitenkään väheksymättä sun työtäs. Voin sanoa, että tiedän mitä se on enkä kadehdi - mutta kunnolla hoidettuna yksityistilaisuudet on ihan yhtä kovaa duunia - sekkareilla tai ilman.

Iisempiä on ehken olleet teatterikeikat (ja niitä oon tehnyt paljon): Pari tuntia vaan pirun skarppina ja TESSit titlille.

No oma vaikeutensa siinä on sekin, että soitto pitää välillä aika pitkänkin odotuksen jälkeen lähtee kylmänäkin vimosen päälle.

Samahan se on vaikka häissä: Ensin pirunmoinen odottelu, sitten illan tärkein biisi käytännössä ilman lämmittelemistä nappiin...

Itse ainakin pyrin tekemään sekä sekkari tai livekeikkani niin, ettei tarvi keikan jälkeen miettiä, oisko voinu vielä antaa itsestään enemmän.

Pitäkää sitä sitten minä haluatte, ei sillä mulle lopunperin merkitystä oo.
baron
18.08.2004 03:49:07

Samahan se on vaikka häissä: Ensin pirunmoinen odottelu, sitten illan tärkein biisi käytännössä ilman lämmittelemistä nappiin...

Sen jälkeen kun ollaan lopetettu koko bändillä taustojen soittaminen, mä oon aina sopinut muutaman "esiintyvän" kappaleen ennen häävalssia.

Joskus sanonut todellisen syyn: Soittajien "lämmittäminen" ennen tilaisuuden tärkeintä kappaletta, joskus tekosyyn, soundien viimeistely täydessä salissa.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
baron
18.08.2004 08:51:19

Tää on kyllä sit ehkä puoli-ammattilaisen ja ammattilaisen ero. Ammattilaisella ei oo varaa ehkä mahdollisuuksia edes ajatella mitään lämmittelemisiä. Se lähtee kun on tilattu ja sovittu. Se on osa sitä homman painetta.!"

Näinhän se tietysti on.

(Mä en tiedä onks tää oikea analogia, mutta tennniksessä näyttää nuo huippuammattilaisetkin "lämmittelevän")
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
Neljä Ruuvia
18.08.2004 09:50:29
Näinhän se tietysti on.

(Mä en tiedä onks tää oikea analogia, mutta tennniksessä näyttää nuo huippuammattilaisetkin "lämmittelevän")

Meidän homma ei oo ehkä ihan NIIN revähdys ja tapaturma altista. Enempi ollu noi tapaturmat tuolla viinanotto puolella...
JK
18.08.2004 10:21:58 (muokattu 18.08.2004 10:27:40)
jotenkin olen vuosien saatossa huomannut että basisteilla on keskimääräistä huonommat korvat,rumpalien jälkeen,siis musikaalisuudesta kun puhutaan...ootkos jo monta keikkaa vetänyt tolla basolla (omassa kuvassasi)?Meinaan kun siinä ei ole kieliä lainkaan,eikö se haitttaa soittamista ??No ei tuu kyllä vääriä ääniä ainakaan ;-)

Toi omakuvan basso ei ole oma, vaan kitaristikaverini. Se on omakuvassa vaan sen vuoksi että tuolla bassopalstalla haetaan siitä tietoa (mutta sähän et tollasista ymmärä mitään, yrität vaan V***tuilla kun et muuta osaa)

Vedä sä vaan minimiliksallas niitä kapakkavetoja ja kaljapäissäs pura turhautumistas koko maailmaan täällä. Ei voi sanoa kuin että sääliks käy...

Ja tosta musikaalisuudesta. En ole omaa musikaalisuuttani ja nuottikorvaani täällä kehunut pätkääkään (enkä sitä tee niinkuin jotkut muut)

Mä en osaa soittaa, kunhan ostan viimosen päälle soittimet ja vahvistimet ja heilun porukassa mukana. Ja siitä maksetaan vielä hyvin! Ja kaikki tulee päiväduunin liksan päälle...

Kehut tulkoot ulkopuolelta, jos niitä on tullakseen. Maailma on täynnä tollasia, jotka on Omasta mielestään parhaita joka lajissa ja yrittävät omaa itsetuntoaan sillä tavalla paikkailla.
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
Neljä Ruuvia
18.08.2004 12:52:20
Toi omakuvan basso ei ole oma, vaan kitaristikaverini. Se on omakuvassa vaan sen vuoksi että tuolla bassopalstalla haetaan siitä tietoa (mutta sähän et tollasista ymmärä mitään, yrität vaan V***tuilla kun et muuta osaa)

Vedä sä vaan minimiliksallas niitä kapakkavetoja ja kaljapäissäs pura turhautumistas koko maailmaan täällä. Ei voi sanoa kuin että sääliks käy...

Ja tosta musikaalisuudesta. En ole omaa musikaalisuuttani ja nuottikorvaani täällä kehunut pätkääkään (enkä sitä tee niinkuin jotkut muut)

Mä en osaa soittaa, kunhan ostan viimosen päälle soittimet ja vahvistimet ja heilun porukassa mukana. Ja siitä maksetaan vielä hyvin! Ja kaikki tulee päiväduunin liksan päälle...

Kehut tulkoot ulkopuolelta, jos niitä on tullakseen. Maailma on täynnä tollasia, jotka on Omasta mielestään parhaita joka lajissa ja yrittävät omaa itsetuntoaan sillä tavalla paikkailla.

Soitaksä mieluummin bruttopalkalla vai kilsarahoilla???
Se nyt vaan ON ihan sqqtqnqn eri asia soittaa ammatikseen vai harrastella ja käydä päivätöissä. Ja ,excuse my expression.... Markus Sextet on ihan V-I-T-U-N huono bändi. Oon ollu samalla keikalla. Huonot rytmit,hounot soundit. Näkemiin!
klunssila
18.08.2004 16:12:25
Se Markus Sextet on ihan V-I-T-U-N huono bändi. Oon ollu samalla keikalla. Huonot rytmit,hounot soundit. Näkemiin!

Onks tää Markus-Sextet joku vitsi??? Kävin just kuuntelemassa heidän kotisivuillaan ääninäytteen ja naurussa oli pitelemistä, pikkuisen taisi lirahtaa housuun... Siis tätä ei voi ottaa tosissaan, ei millään.

On kompit aika "konemaisen" kuuloisia, heh heheh hee! Ja se suomenkielinen "lauluja" voisi ennemmin kutsua itseään tulkitsijaksi, voi herran jestas miten surkeaa!! Siis jos nää jätkät tekee keikkaa tuota tahtia, ne tekee reilusti alle minimin.

Juissin sanoja lainaten: kandeeks olla hyvä, kun voi olla paras! M-S rules!
Viime vuonna mulla oli yksi keikka. Tänä vuonna on sitten ollut vähän vähemmän keikkoja. Turakaisille humppaa!!!
M.i.k.key
18.08.2004 16:33:03
Olipa pakko etsiä nuo sivut, aika rajua hommaa nuo musanäytteet...
http://www.markus-sextet.fi/musiikki.html
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
klunssila
18.08.2004 16:42:31
Olipa pakko etsiä nuo sivut, aika rajua hommaa nuo musanäytteet...
http://www.markus-sextet.fi/musiikki.html

Mulla oikeesti lirahti kusi vähän housuun, nimittäin niin nauratti, mites sulla?

Parasta on kokoonpanon esittelyssä yhdellä heebolla: Laulu, kitarat, syntetisaattori, miksaus
Mikä vi^^n miksaus?!?!? Samalla vois olla vaikka: roudaus, soundcheck, silmäpeli, väliajalle piereskely... Mulla palo kiinni, lähden kotio (siis töistä)!
Viime vuonna mulla oli yksi keikka. Tänä vuonna on sitten ollut vähän vähemmän keikkoja. Turakaisille humppaa!!!
R.Syke
18.08.2004 17:22:34
Mulla oikeesti lirahti kusi vähän housuun, nimittäin niin nauratti, mites sulla?

-Was ich dir sagen will? Mua lemmitkö vielä, vai joko kustaan?
WanhaWetäjä
18.08.2004 21:02:30 (muokattu 18.08.2004 21:03:26)

Soitaksä mieluummin bruttopalkalla vai kilsarahoilla???
Se nyt vaan ON ihan sqqtqnqn eri asia soittaa ammatikseen vai harrastella ja käydä päivätöissä. Ja ,excuse my expression.... Markus Sextet on ihan V-I-T-U-N huono bändi. Oon ollu samalla keikalla. Huonot rytmit,hounot soundit. Näkemiin!

Hyvä,hyvä,Neljis!!!!

Ja kiitos Mikkey linkistä,yritin ite netistä löytää tietoo orketista,vaan puuttu toi fi...no säästypä muutama € taas kun ei tarvi mennä M6tosta kuunteleen,musanäytteet kyllä kertoivat kaiken oleellisen,ja kyseessä on SEKSTETTI!!!!????

Millähän vempeleellä noi näytteet on väsätty?Ja mikä v...n mulju siinä laulussa oli parissa biisissä,chorus,autotune vai...

Hallinto ja markkinointi...joopas on komiaa ;-))

Ja T-talon keskiviikosta vaikee uskoo että äijät sais edes minimiä,tänään kun siellä raksuttaa Trio Stardust...eli näkemiin ;-)))))

Ja nyt eletään vuotta 2004,biisinäytteet ovat vähän eh he he ...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)