Aihe: falcon strato vai pacifica 112
1
larry7
17.08.2004 18:51:13
Onko tuo yamaha pacifica 112 miten paljon parempi, että kannattaako ostaa se eikä falcon stratocaster.
GuitarMonster
17.08.2004 19:14:48 (muokattu 17.08.2004 19:16:48)
Kyllä tuo Pasifica taitaa olla parempi vaihtoehto. Enpä sitten muusta tiedä. :P
juici
17.08.2004 20:25:10 (muokattu 17.08.2004 20:25:48)

Pacificoja on täällä moneen kertaan ylistetty joten suosittelen sitä, mutta ei sitä tiedä jos Falconienkin seasta löytyy "yksilö".
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
atimoc
17.08.2004 21:11:21

Oma Falcon on ollut suht aktiivisessa käytössä yli 1½ vuotta ja kyllähän tällä soittelee. En ole mikään asiantuntija, mutta perstuntumalta sanoisin että hyvä rakenne, huonot mikit. Surisevat jonninverran.

Tuossa pari kuvaa kitaran sisuskaluista:

http://mbnet.fi/atimoc/misc/falcon-sisus1.jpg
http://mbnet.fi/atimoc/misc/falcon-sisus2.jpg

Eli ei ole ainakaan pelkoa, että saisit lastulevy/-vaneriskeban. Olisikohan tuo sitten leppää, mene ja tiedä. Miksiköhän lakan päällä on muuten noin pirusti puupurua/-pölyä?

Pähkinänkuoressa: ei tämä paska ole, mutta hehkutuksen perusteella veikkaisin Pacifican olevan parempi. Kokeile varmuuden vuoksi molempia!
I can't sing and I can't dance, but still I know how to clap my hands
m6mm
17.08.2004 21:31:00 (muokattu 17.08.2004 21:35:40)
Taispa joku falconi pärjätä jonkun lehden sokkotestissä melko hyvin. Oisko ollut rytmissä. En jaksa nyt etsiä sitä juttua, mutta jostain sieltä sivuilta sen pitäisi löytyä.

Edit. Haha, tulipa aika paska vastaus, mutta se juttu on ihan mielenkiintoinen ja kertoo siis telemallisista kitaroista. Ja on muuten vertailussa ehkä pacificakin.

Edit2. Oli kuitenki pakko etsiä ku alko kiinnostaa.
http://www.rytmi.com/rytmi101/101teletbyjakoila.html
Oho,wau!
Safaweb
17.08.2004 21:57:46
Hoho. Meikän eka kitara oli Falcon strato. Kaula tuntuu ainakin hyvältä ja sustainkin on tyydyttävä, mikit kuraa. Taitaa se Pacifica kyllä olla laadukkaampi.
Euroword 2004 osaa asiansa: Muusikoiden.net is my fucking life! on muka suomeksi: Musa. Haavia on minun vittuilla ainais!
Exhausted
18.08.2004 08:39:44

minun eka kitara oli Falcon Strato. lähes 10 vuoden soittamisen jälkeen se on vieläkin toiminnassa, virittimet vain vähän särisevät. Mutta taitaa tuo Pacifica olla saman sarjan keppejä. Kumpi onkaan halvempi?
JuSu
18.08.2004 09:08:32
Mulla myös oli hetken aikaa Falcon -stratokopsu, ja se oli kyllä hintaisekseen ihan hyvä peli - tosin mikit piti vaihtaa ensitöiksi, alkuperäismikit olivat kyllä ihan hyväsoundiset, mutta käsittämättömän häiriö- ja kiertoalttiit, bändisoitossa täysin turhat.Eli lähes välttämätön lisäkulu on uudet mikit, vaikka käytettynä jotkut mehikofenkun välttävät, muutama kymppi.

Se, mitä taasen olen noita Pacificoja räplännyt, niin siinä on mielestäni ihan soittovalmis paketti.

Jos nyt pitäisi hankkia halpisstrato, niin parin sadan budjetilla mun valinta olisi käytetty Squier Standard Fat Strat (uutenakin tämä on reippaasti alle kolmensadan). Noista mainituista hankkisin Yamahan.

JuSu
atimoc
18.08.2004 18:14:32

Voisivatko nuo Falconin paskat mikit olla muuten syynä siihen, että tietokoneelle nauhoitetut biisit ovat lähes pelkkää surinaa? Soitto kuuluu vain vaimeana taustalta.
I can't sing and I can't dance, but still I know how to clap my hands
Exhausted
18.08.2004 19:09:42

yksikelaset mikit yleensä kerää hyvin hurinaa näytöstä...kannattaa soittaa vähän matkan päässä tietokoneesta tai sammuttaa toosa nauhotuksen ajaksi
trih
19.08.2004 07:24:14
Onko tuo yamaha pacifica 112 miten paljon parempi, että kannattaako ostaa se eikä falcon stratocaster.

Yamaha on oikea merkki ja valmistaja, ostaisin sen. Falcon-kitarat ovat yksi halpismerkki muiden joukossa eikä niitten tarvitse vastata laadusta.
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
Marzi
20.08.2004 02:29:20

Mun eka sähkökitara oli Yamahan Pasifica-tele. Tykkäsin kovasti. Tuli samanlainen käytettynä joskus vastaan ja tuli ihan ikävä. Se oli oikeasti hyvä kitara, ja hinta oli joku 3 nappia ja lankakerä.

Tuttavalle valkkasin ekaksi sähkökitaraksi vasurin Pasifica-straton viime jouluna. Paree ku hyvä.
Pidän ääntä, olen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)