Aihe: Musamaailma
1 2 3 4 5 631 32 33 34 35
päänahka
11.08.2004 13:47:41
Käytsä myös Thomannilla testaamassa laitteita ennenkun ostat?Sori, mutta mua jotenkin syö se että käydään paikallisessa liikkeessä testaamassa mutta tilataan Tompalta.Kaikkein eniten jyrsii se että joku kehtaa ostoksen jälkeen valittaa kun tuli rikkinäinen vehje ja takuu tökkii.

Okei, tosta miten sanoin, sai ehkä kuvan, että olisin ylpeeki siitä että tein MM:lle oharit. Aioin oikeesti ostaa Thunderin Musamaailmasta ja maksaa reilun satasen ekstraa. Nyt kuitenkin kesä ja työt lähenee loppuaan, ja saldo heiluu siellä nollan kieppeillä. Jouduin tohonkin lainaamaan rahaa. Omatunto kolkuttaa, mutta toisaalta kuluttajana mulla on oikeus ostaa sieltä mistä saan halvimmalla. Enkä aio vastaisuudessakaan lähteä Saksaan testaamaan niitä laitteita, ettei vaan kenellekään suomalaiselle kauppiaalle tulisi paha mieli mun kattomisesta. Pyydän nöyrimmin anteeksi kaikilta, jotka pahoittivat mielensä.
Soolot on perseestä.
Naama-amis
11.08.2004 14:43:43 (muokattu 11.08.2004 14:49:36)
Kerran mullakin palo ko. putiikin kanssa päreet kun soittelin että löytyskö korealaiseen (erittäin hyvää sellaiseen!!) telecasteriin mikkien katkaisijaa ja potikoita. Joo löytyy sanottiin. Kun menin paikan päälle otin kepukankin mukaan että varmasti voisivat varmistaa että palikat on sopivia. Tyypit sitten katteli siinä hetken kitaraa ja selittivät että juu varmaan sopii, nää on ihan standardikamaa. Varmistin vielä ja asia oli käytännössä itsestään selvä. Kun kotia tulin ja piti alkaa juottelemaan niin vittu ruuvien paikat katkasijassa oli ihan väärässä paikassa. Ei muuta kun takas musamaailmaan ja ärvyyttämään rahoja takaisin. Ihan niinkun ostohetkellä tapahtunutta keskustelua ei oltaisi muistettu ollenkaan, ja rahoja ei annettu edes kuittia vasten takaisin. Vaikka niin oli vakuutettu että sopii. Ja ihan standardikamaa piti olla. Huomautin vielä että teidänhän piti olla asiantuntijoita tässä asiassa, hymähtivät vaan jotain siihen suuntaan että "sori ei me voida mitään sille ettei me huomattu että ruuvien väli ei ollutkaan se paljon mainostettu "standardi". Kieliseteillä mokomat korvasivat mulle vaivanpalkan kun joutuu vitun paloheinästä juoksemaan keskustaan ja takasin. Standardikamaa my ass. Mutta oma vikahan se oli, eikö vaan kun oikein kitarankin vie paikan päälle "asiantuntijoiden" katsottavaksi.

Niin tosiaan olihan katkaisija mitättömän pieni juttu styrkkariin verrattuna mutta huono maku kuitenkin aina jää kun turhaan joutuu juoksentelemaan pelkän paskanpuhumisen takia.
Myydään Jackson JS30 hp. 350e. Laita pikaviestiä.
Mursuviiksi
11.08.2004 15:16:57
Aioin oikeesti ostaa Thunderin Musamaailmasta ja maksaa reilun satasen ekstraa.

Minäkin maksaisin mieluusti tuon satasen ekstraa ostaessani suomesta esim. Thunderin hintaisen kapistuksen, mutta kyllä odottaisin tuolle ekstra sataselle myös jotain vastinetta (esim. ystävällistä ja tasavertaista palvelua). Tiedän, että suomalaisilla liikkeillä on suuremmat menot suhteessa ulkomaalaisiin megakokoisiin yrityksiin, koska piirit ovat karussa pohjolassa hieman pienemmät. Heidän tarvitsee maksaa kalliit liiketilan vuokrat, palkat jne. ja täytyyhän nekin rahat jostain saada/ansaita. Mutta en minä niitä aio ilmaiseksi maksaa heidän puolesta. Opiskelijan epämääräisillä tuloilla ei ole todellakaan varaa alkaa sponsoroimaan yhtään musiikkiliikettä vedoten johonkin kotimaisuuden tuomaan lisäarvoon.

Voin kuitenkin myydä sataseni musiikkikaupalle vaikkapa mukavaa tunnelmaa ja asiallista palvelualan käytöstä vastaan (joka on mielestäni kuitenkin suhteellisen kannattava kauppa myyjän näkökulmasta katsottuna). "Suosi kotimaista" on ihan hyvä asenne, mutta johonkin on kuitenkin vedettävä se raja.

Toivoisin hartaasti että joku soitinkaupan omistaja joskus perehtyisi näihin mnetin keskusteluihin ja ottaisi oman yrityksensä toimintatavat tarkastelun alle. Suhteellisen pienillä muutoksilla loppuisivat nämäkin vuodatukset tai ainakin vähentyisivät huomattavasti.

ps. Suomalaisessa liikkeessä kokeilemista ja sen jälkeen tuotteen ulkomailta tilaamista yritän kuitenkin välttää parhaani mukaan, koska pidän sitä moraalisesti hieman arveluttavana toimintana.
...ja rokki soi!
januszian
11.08.2004 17:27:56

Jatkan lukemista myöhemmin kun tuli "ihan pikkasen" enemmän vastauksia kuin odotin. :)

Joo, keikka meni IHAN SAATANAN HYVIN! Nyt on sitte Tavastia hallussa ja backstagen katossa seisoo "James Priestell -04" ikuisesti. ;)

Loppujen lopuksi kävin maanantaina hakemassa F-Musiikista Peaveyn Triple XXX:n lainaan hintaan 50 Euroa. (pakon edessä...)

Peaveyssa on muuten ihan hemmetin hyvä päättäri. Etunen on sonta mutta kun ENGLin 530:sen tökkäsin Tripla X:ään ni johan lähti.

Mä en kyllä aio ikinä enää ees kävellä musamaailman puoleista katua niin kauan kun Helsingissä asun.

Kiva kuulla silti että en ole ainut joka sai huonoa palvelua. (WITTU MIKÄ ALISANA)
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Futurebre
11.08.2004 17:38:49

Jep jep, en avaudu sen enempää, mutta paskaa palvelua on tullut aina saatua kyseisestä liikkeestä(kaksi kitaraa ja yksi pedaali ostettu+kieliä) .
DLX on omien kokemusten perusteella PK-seudun ehdottomasti paras musiikkiliike niin palveluiltaan kun valikoimaltaankin! ESP:eetäkin myyvät nykyään.
Suomalainen rässi on p*skaa. ko?????
PomppoK
11.08.2004 18:44:50

Niin. Musamaailmahan laittaa kamaa musakauppoihin ympäri Suomen. Lienen minäkin kironnut päässäni väärää tahoa, kun muutamaan kertaan olen Tammer-Pianosta kuullut "joo, parin viikon päästä tulee..." -kommentin, kun kauan sitten tilattua tuotetta kyselin ja hekin maahantuojalle soittelivat ja kyselivät tilauksen perään.

Jäipä sitten molemmat ilman rahojani, enää ei ole varaa eikä hetkeen tule olemaankaan... käykäähän kyselemässä Tech 21 SansAmp GT2:sta Tammer-Pianosta, maahantuojana Musamaailma.
"I've been busier than a one-armed bass player."
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Wolffie
11.08.2004 21:08:03
Nonniin.. nyt on takana koko päivän kestänyt hesan vierailu. Musamaailmassakin sitä tuli käytyä. 2 myyjää minua palveli, Iffe ja sitten joku enemmän rumpuasioista vastaava. Aivan loistavaa ja asiantuntevaa palvelua sain. Iffe siitä sitten onnistui minulle myös Procon rotan myymään ja erittäin tyytyväinen kyllä olen ostokseen.

Eli minulla ei ole mitään muuta kuin erittäin positiivista palautetta tuosta kaupasta. Tinkivaraa ei tosin löytynyt mutta selittynee sillä että ovat polkeneet hinnat jo valmiiksi alas :)
Iban Artstar myynnissä jos jotain kiinnostaa
trih
11.08.2004 21:20:59
Tinkivaraa ei tosin löytynyt mutta selittynee sillä että ovat polkeneet hinnat jo valmiiksi alas :)

Saksasta saa kalliimmalla ;)
Mutta ainahan sitä voi yrittää tinkiä...
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
Jii
11.08.2004 21:29:15
DLX on omien kokemusten perusteella PK-seudun ehdottomasti paras musiikkiliike niin palveluiltaan kun valikoimaltaankin! ESP:eetäkin myyvät nykyään.

Mulla on tämän kevään ajalta hieman hassu olo DLX:n suhteen. Ei mulle paikan suhteen mitään pahaa karmaa ole kertynyt, mutta asiantuntijaneuvot haen muualta. Perusasiointi sujuu tuolla todella mainiosti.

Viimeksi testasin erään valmistajan kitaraa, josta myyjät eivät edes tienneet, mikä malli se oli. Muualta tämä selvisi kuvailemalla soitinta, vaikka sitä ei sielläkään hyllyssä ollut. Mikään juhlamalli ei ollut kyseessä vaikka näin DLX:ssä väitettiin.

Toinen mainio juttu oli, kun hukkasin kaularaudan säätöön tarvittavan piippuavaimen. DLX myy kitaramerkkiä, mutta näitä työkaluja kuulema "ei saa mistään, soittimen mukana tulee yksi". Soittimen saa tuoda huoltoon. Mä osaan vääntää 1/8-kierroksen ihan itse. Mun soitin, mun säädöt. Kiikutin soittimen rautakauppoihin ja lopulta Herttoniemeen Custom Shoppiin. Sieltä sanoivat, että meillä ei ole, mutta haepa Kruunuhaasta. Heti löytyi.
kulmahiomakone
11.08.2004 21:57:41 (muokattu 11.08.2004 22:05:38)
Eli minulla ei ole mitään muuta kuin erittäin positiivista palautetta tuosta kaupasta. Tinkivaraa ei tosin löytynyt mutta selittynee sillä että ovat polkeneet hinnat jo valmiiksi alas :)

Hyvää läppää. Esim. Tokain kitarat tulevat yksityishenkilölle halvemmaksi tilata suoraan Jaappanista kuin maksaa musamaailman listahintoja.

dit. Se on vähän niin, että asiantuntemus ja asiakaspalveluhenkisyys eivät tunnu mahtuvan samaan kehoon. Parasta, tai ainakin ystävällisintä asiakaspalvelua saa usein niiltä, jotka eivät tiedä - tai luule tietävänsä - tuotteista tuon taivaallista. Ei heistä juuri apua ostopäätöksiä tehtäessä ole, mutta ovatpahan ystävällisiä ja testaamiset saa hoitaa rauhassa.

JOtenkin se vain tuntuu olevan noille musiikkiliikkeiden pitkätukille kova paikka, kun joku varhaisteini on paremmin perillä kitaroiden spekseistä ja eri mallien eroista. Tänä interweb -aikana se on kuitenkin yhä tavallisempaa.
Kjukka
11.08.2004 22:03:41

Hyvää läppää. Esim. Tokain kitarat tulevat yksityishenkilölle halvemmaksi tilata suoraan Jaappanista kuin maksaa musamaailman listahintoja.

Jeps. Itse tiedustelin musamaailmasta ENGLin fireball-nuppia, ja kyselin "päivän hintaa", Tampereelta kun tuon saisi 150e halvemmalla.

Vastaus ei jostain syystä yllättänyt. "Sitten sun varmaan pitää ostaa se sieltä Tampereelta".
Olli S.
11.08.2004 22:48:59

Jeps. Itse tiedustelin musamaailmasta ENGLin fireball-nuppia, ja kyselin "päivän hintaa", Tampereelta kun tuon saisi 150e halvemmalla.

Vastaus ei jostain syystä yllättänyt. "Sitten sun varmaan pitää ostaa se sieltä Tampereelta".

Eikös Musamaailma ole Englin maahantuoja? Joskus on niin, että maahantuoja ei lähde polkemaan hintoja, jos joku on jo saanut paremman tarjouksen muualta, joka ostaa tavaransa tältä maahantuojalta. Ainakaan moottoripyöräpuolella ei ole katsottu kovin hedelmälliseksi sitä, että maahantuoja polkee hintoja, koska aika iso osa tuodusta tavarasta menee jälleenmyyjille, jotka kuitenkin maksavat maahantuojalle sen. Tietysti tuo vastaus oli aika nuiva.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
Kjukka
11.08.2004 23:07:19

Eikös Musamaailma ole Englin maahantuoja?

Granfelt taitaa olla ENGLin maahantuoja. Vai onko juttu muuttunut hovissa?
Dr. Muff
12.08.2004 00:20:18
Eikös Musamaailma ole Englin maahantuoja?

Jos mikään ei ole muuttunut, Englillä ei ole lainkaan varsinaista maahantuontia Suomeen. Yksi hlö hoitaa tilaukset ja rahaliikenteen tehtaalle, josta tavarat lähetetään suoraan kauppiaille. Näin olen ymmärtänyt.
I Smell Urine
tunkki
12.08.2004 00:27:28

Loppujen lopuksi kävin maanantaina hakemassa F-Musiikista Peaveyn Triple XXX:n lainaan hintaan 50 Euroa. (pakon edessä...)

Haha! Kävin juuri Fazerilla kysymässä toissapäivänä, että onko XXX:ää ja sieltä sanottiin, että on mutta se on vuokralla :)
Ostin sitten Duotonen sen sijaan, se vakuutti heti ensi kokeilemalla...
Tuhannen megawatin totuus!
Locrian
12.08.2004 07:52:06
Joo, keikka meni IHAN SAATANAN HYVIN! Nyt on sitte Tavastia hallussa ja backstagen katossa seisoo "James Priestell -04" ikuisesti. ;)

Tai siihen asti ku joku älypää taas päättää maalauttaa koko tilan.Ihan ku se bäksta siitä paranis.
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
päänahka
12.08.2004 09:23:59
Jos mikään ei ole muuttunut, Englillä ei ole lainkaan varsinaista maahantuontia Suomeen. Yksi hlö hoitaa tilaukset ja rahaliikenteen tehtaalle, josta tavarat lähetetään suoraan kauppiaille. Näin olen ymmärtänyt.

Jep. Englin sivuilla oli maahantuojien listassa Suomen kohdalla linkki Granfeltin sivuille. Vähän ihmetytti kun ei sanallakaan mainittu Engliä näillä sivuilla. Jonkun muusikon kuulumisia sai vain lukea. :)
Soolot on perseestä.
Lonesome
12.08.2004 09:50:44
Jep. Englin sivuilla oli maahantuojien listassa Suomen kohdalla linkki Granfeltin sivuille. Vähän ihmetytti kun ei sanallakaan mainittu Engliä näillä sivuilla. Jonkun muusikon kuulumisia sai vain lukea. :)

Granfelt rundaa Wishbone Ashin kanssa kohtuullisen ahkeraan ympäri maailmaa (no, ainakin USA:a ja Eurooppaa). Ehkä se ei halua sotkea sivuillaan taidetta ja bisnestä. :)
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
Aksu89
17.08.2004 16:57:40
Viitsisikö joku selittää yksinkertaisesti mutta selvästi miten pääset Helsingin keskustasta, esim. Sokokselta Musamaailmaan. Oon tämmöne landepaukku niin ei osaa....
Böö
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)