Aihe: Metallica jälkipuinti
1 2 3 4 5 6
suolintu
01.06.2004 15:31:05
Hammet on sentään ollut säveltämässä aika montaa klassikko biisiä, joten eiköhän se jotain osaa. Mielestäni se veti ihan hyvät soolot siellä keikalla.
sirdickyj
01.06.2004 15:52:18
Ja perustelut olivat? En ollut ko.keikalla ,enkä ole Metallicaa keikalla pahemmin kuullut.Silti kiinnostaisi tietää missä meni pieleen? Oliko taimissa ongelmia? Missä biisissä? Soittiko väärässä sävelllajissa? Missä biisissä?

Taimissa ei ollut ongelmia, soitti väärässä sävellaijissa jopa itsekseen soittaessaan (=kaikki äänet käy). Vaikka olis soittanut oikeassa sävellajissa ja taimissa koko ajan, on kyse siitä, että herralla ei ole soitannollisesti yhtään mitään tarjottavaa, se on sellaista kliseistä pakkojumitusta. Hetfield ei varmasti ole niinkään taitava kitaristi kuin Kirk, mutta kyllä tapahtuu kun äijä tarjoilee. Siitä on aina pohjimmiltaan kyse.

Ja ne jotka vielä aikovat sanoa jotain siitä, että "missäs itse soitat, soitatko muka paremmin"; jokaista soittajaa arvostellaan/arvostetaan saavuttamansa menestyksen ja sen sarjan mukaan, jossa hän painii. Hammett painii A-sarjassa C-tason edellytyksillä, mitä soittamiseen tulee. Hänellä varmasti on muita ominaisuuksia, jotka hänet ovat A- sarjaan nostaneet.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
MV
01.06.2004 17:20:45 (muokattu 01.06.2004 19:31:55)
Taimissa ei ollut ongelmia, soitti väärässä sävellaijissa jopa itsekseen soittaessaan (=kaikki äänet käy). Vaikka olis soittanut oikeassa sävellajissa ja taimissa koko ajan, on kyse siitä, että herralla ei ole soitannollisesti yhtään mitään tarjottavaa, se on sellaista kliseistä pakkojumitusta. Hetfield ei varmasti ole niinkään taitava kitaristi kuin Kirk, mutta kyllä tapahtuu kun äijä tarjoilee. Siitä on aina pohjimmiltaan kyse.

Ja ne jotka vielä aikovat sanoa jotain siitä, että "missäs itse soitat, soitatko muka paremmin"; jokaista soittajaa arvostellaan/arvostetaan saavuttamansa menestyksen ja sen sarjan mukaan, jossa hän painii. Hammett painii A-sarjassa C-tason edellytyksillä, mitä soittamiseen tulee. Hänellä varmasti on muita ominaisuuksia, jotka hänet ovat A- sarjaan nostaneet.

se mua vaan vituttaa ku kaikki sanoo et oli paska keikka ku kirk soitti päin perset! Ite en oo sit varmaan niin tarkkakorvanen ole koska en muista kuulleeni yhtään hammetin tekemää virhettä. Sen mä kyllä ymmärrän et jos jotain vituttaa ku se vetelee wahia joka sooloon mut ei se oo taidost kiinni. Se ei tee siit paskaa kitaristia jos se soittaa soolot wahilla saatana!noniin TYRMÄTKÄÄ MUT

Ainiin unohdin....Larssi oli ihan paska! En mee enää ikunas kattoon metallicaa ku siin on niin paskat soittajat.....voi jumalauta
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
Aksu89
01.06.2004 18:29:45
kaikkihan ne on ihan kakkoja
No comments.
Minushuman
01.06.2004 18:43:18 (muokattu 01.06.2004 18:46:34)
No, lähdin silti. Menin kysymään eräältä toiselta portilta järkältä, että mitkä kaikki jonot vie kentälle. Vastaus: "Vain tuo pitkä."
Ehkä tässä on mennyt terminologia sekaisin. Kentällehän ei ollut kuin se yksi loputtoman pitkä jono, mutta tarkoitin lähinnä sitä kohtaa jossa oli "turvatarkastus". Kentälle pääsi nopeammin jos ei mennyt seisomaan siihen ensimmäiseen jonoon. Järkkärit jopa opastivat muihin jonoihin. Mutta jos ei päässyt tulemaan paria tuntia aiemmin jonoon niin ei varmasti ollut mitään tietoa mistä pääsisi nopeammin tai mihin mennä stondaamaan jotta pääsisi ajoissa kentälle.
"The joy of violent movement pulls you under..."
Ou Zei
01.06.2004 21:26:05 (muokattu 09.06.2004 16:57:11)

www.mtv3.fi -> videot -> kymmenen uutiset 28.5.
www.nelonen.fi -> uutiset -> kahdeksan uutiset ja talousuutiset 28.5.

Rupesin miettiin, että minkähän takia uutisissa tulee juttua Metallicasta samaan aikaan kun he parhaillaan soittavat Suomessa? Eikös ne, joita tämä bändi todellakin kiinnostaa ole parhaillaan sitä silloin katsomassa? Eli toisin sanoen eivät television ääressä? Nooh, onneksi meillä on tämä inter-net! :)

EDIT: http://www.metallica.com/metontour/tours.asp
Siältä löytyy kaheksan ja pualen minuutin video Suomen keikasta... (vaatii liittymisen postituslistalle)
Pieni määrä takaa suuren laadun.
agentti
01.06.2004 22:42:53
mtv3.fi -> videot -> kymmenen uutiset 28.5.
nelonen.fi -> uutiset -> kahdeksan uutiset ja talousuutiset 28.5.

Rupesin miettiin, että minkähän takia uutisissa tulee juttua Metallicasta samaan aikaan kun he parhaillaan soittavat Suomessa? Eikös ne, joita tämä bändi todellakin kiinnostaa ole parhaillaan sitä silloin katsomassa? Eli toisin sanoen eivät television ääressä? Nooh, onneksi meillä on tämä inter-net! :)

no kyllä mua kiinnostaa jutut metallicasta, mutta en kokenut tarpeelliseksi mennä stadionille.
Rautalankamusiikki on isänmaallista | MEKKALA #7
C
04.06.2004 17:19:15
Ja ne jotka vielä aikovat sanoa jotain siitä, että "missäs itse soitat, soitatko muka paremmin"; jokaista soittajaa arvostellaan/arvostetaan saavuttamansa menestyksen ja sen sarjan mukaan, jossa hän painii. Hammett painii A-sarjassa C-tason edellytyksillä lässyn lässyn lässyn...

Jep. Tätähän varten tämäkin keskustelu on olemassa, että saadaan vaihdettua mielipiteitä. Juu kivaa. Mutta...

ton ylläolevan kirjoittaja on kyllä sen luokan rokkipoliisipersläpi, että oikein sattuu.

Lyhyesti todettuna: Kirkin soolot ovat oleellinen osa Metallican hienoja biisejä. Miettikääpä hetken vaikka Enter Sandmanin sooloa: jos sitä nyt ei kokonaan ulkoa muista niin taatusti ainakin pätkiä. Monet muutkin Kirkin soolot ovat mieleenpainuvia ja nostattavat hyvän fiiliksen. Heppu on hoitanut leiviskänsä hienosti vuosien ajan ja saanut lukuisat skidit (ja vanhemmatkin) treenaamaan kitaransoittoa.

En tiedä kyseisestä rokkipoliisipellestä, mutta vaikuttaisi siltä, että omaa keikkakokemusta ei liiemmälti ole. Kokeileppa joskus (jos saat ketään soittamaan kanssasi)... se opettaa ja nöyristää kummasti!
sirdickyj
04.06.2004 17:59:19
En tiedä kyseisestä rokkipoliisipellestä, mutta vaikuttaisi siltä, että omaa keikkakokemusta ei liiemmälti ole.

Olin vähällä jättää kommentoimatta, mutta oli pakko, kun kerran henkilökohtaisuuksiin mennään; keikkoja olen tehnyt vasta vähän, n.800 (kahdeksansataa), että sikäli ymmärrän kyllä että varmaan niitä tekemällä sitten joskus kyllä opin arvostamaan Hammettinkin sooloja.

Hyvää alkanutta kesää sullekkin,

t: Rokkipoliisipelle
Aerodactev
04.06.2004 19:22:08
http://www.yle.fi/top40/albumit.shtml

Etsi kaikki Metallican levyt.
Long = progressive = good
agentti
05.06.2004 00:55:42
En tiedä kyseisestä rokkipoliisipellestä, mutta vaikuttaisi siltä, että omaa keikkakokemusta ei liiemmälti ole. Kokeileppa joskus (jos saat ketään soittamaan kanssasi)... se opettaa ja nöyristää kummasti!

LOpettakaa nämä typerät makuasiakiistat ja lausahdukset. Kyllä se hammetti oli ihan yhtä paska varmasti kuin ennennkin tai yhtä miellyttävä kuin aina ennenkin, ei se siitä miksikään muutu. tuossa yllä olevassa kirjoituksessa ei ollut loppujen lopuksi mitään todenperää.
Rautalankamusiikki on isänmaallista | MEKKALA #7
Twist
06.06.2004 12:58:23
Kyllä mä vähän kattelin top40 ohjelmaa kummallisena heti kun ensimmäinen metallican levy tuli. Mutta ihme kyllä niitä on ostettu niin paljon että listalle pääsee. Ei kyllä haittaa, Sehän on Metallica =)
Oh Fuck..
C
06.06.2004 14:07:56
keikkoja olen tehnyt vasta vähän, n.800 (kahdeksansataa)

No sitten on toivo jo mennyt... ;)

Sanotaan nyt näin, että jos kirjoittelet lausahduksia tyyliin "olen omassa bändissäni enemmän mies paikallaan kuin Hammet Metallicassa", niin kyllä siitä täytyy sitten olla valmis ottamaan vähän henkilökohtaista piikkiäkin vastaan.

Kirk Hammetin sooloja ovat treenanneet ja matkineet *lukuisat* tiluttajanalut tässä maailmassa (todnäk suurin osa täälläkin kirjoittavista hevikitaristeista), ja jo siksi hepun merkitys kitaristina on kiistaton. En vaan voi siis murisematta lukea sellaista loanheittoa Hammetia kohtaan, jota esität.

Eipä muuta.

T: Rokkipoliisi toki itsekin
sirdickyj
06.06.2004 21:32:12 (muokattu 06.06.2004 21:32:46)
Sanotaan nyt näin, että jos kirjoittelet lausahduksia tyyliin "olen omassa bändissäni enemmän mies paikallaan kuin Hammet Metallicassa", niin kyllä siitä täytyy sitten olla valmis ottamaan vähän henkilökohtaista piikkiäkin vastaan.

No tuo oli tosiaan aika tyhmästi sanottu, jokainenhan on mies paikallaan omassa bändissään.

Kirk Hammetin sooloja ovat treenanneet ja matkineet *lukuisat* tiluttajanalut tässä maailmassa (todnäk suurin osa täälläkin kirjoittavista hevikitaristeista), ja jo siksi hepun merkitys kitaristina on kiistaton. En vaan voi siis murisematta lukea sellaista loanheittoa Hammetia kohtaan, jota esität

Jep, tosi on, että herra on ollut esikuvana monelle, ja sehän on hyvä että vie juttua eteenpäin. Mutta niinhän se Lars Ulrich on esikuva monille, eikä se kumminkaan häävi rumpali ole. Ne on vaan isoja persoonia, ja hyvä niin. Kuten sanoin, nousu A-sarjaan ei koskaan tapahdu ansiotta, vaikka ehkä vähemmän musiikillisilla ansioilla kuin muilla.

By the way, katsokaa se dokumantti Metallican mustan levyn äänittämisestä, Bob Rockin ilme kertoo paljon, kun herra Hammett yrittää soittaa sooloa. Ja Greg Bissonette soittaa k.o. levyllä joitain rumpujuttuja, kun Larsilta ei taitu (se ei näy siinä dokumentissa).
suolintu
10.08.2004 15:37:49
Kannattaisi arvostaa ammattimiehiä ainakin niin pitkään kunnes itse on luonu edes jonkinlaista uraa soittamisen parissa. Itse ainakaan en ole vielä säveltänyt sooloa joka saisi kuuntelioille kylmät väreet ja sen loistavan fiiliksen jonka itse saan esimerkiksi Hammetin sooloista.

Ehkei se tekniikka olekaan se tärkein juttu.....oisko tunne? Ei voi olla...
Jubi
11.08.2004 13:16:55
Kuulin eilen sitä Helsingin keikan nauhoitusta, jonka voi sieltä Metallican sivuilta ostaa ja VOI JESSUS!! Ekana aloin itkemään sitä äänenlaatua. Kuulostaa siltä niinkuin joku aloitteleva teinipumppu vetäis vähän metallicaa autotallissa.

Sen jälkeen aloin kiinnittämään huomiota itse soittoon. Täysin ala-arvoista tuon tasoiselta bändiltä. Jos ette usko, niin ottakaapas esimerkiksi Battery kuunteluun.
Olin itse keikalla ja kuten yhdessä aikaisemmassa kirjoituksessa jo totesin, niin musiikista yhtään mitään tietämätön serkkupoikakin totesi keikan jälkeen, että tulipas jätkillä paljon virheitä.

Ja kyllä: Kirk on tehnyt hyviä sooloja, Kirk on rikastunut työllään, Kirk on parempi kitaristi kuin minä. Mutta Face the Facts: Kirk on tuolla omalla tasollaan paska kitaristi! Henkilökohtaisesti pidän miehen suurimpana ongelmana sävelkorvan puuttumista. Keikkojen impro-osuuksissa tuo ehkä häiritsee eniten. Puhumattakaan sitten pienistä tekniikkapuutteista.
Innostus, nuoruuden hermostollinen häiriötila, joka paranee pienillä annoksilla katumusta kokemuksen karttumisen seurauksena.
sirdickyj
11.08.2004 23:33:10 (muokattu 11.08.2004 23:34:19)
Sen jälkeen aloin kiinnittämään huomiota itse soittoon. Täysin ala-arvoista tuon tasoiselta bändiltä. Jos ette usko, niin ottakaapas esimerkiksi Battery kuunteluun.
Olin itse keikalla ja kuten yhdessä aikaisemmassa kirjoituksessa jo totesin, niin musiikista yhtään mitään tietämätön serkkupoikakin totesi keikan jälkeen, että tulipas jätkillä paljon virheitä.

Virheistä viis, mutta toden totta, aloitetaanpa tämä taistelu nyt uudestaan kun kerran on äänitettyä faktaa asioista. Näin juuri asia oli siellä keikallakin, kyllähän tuo onnetonta hommaa oli. Tiukkuus kaukana, kiitos rumpalin ja soolokitaristin. Hetfield ja Trujillo ovat sen tason herroja, joille soisi saman tasoiset soittokumppanit.

Ja kyllä: Kirk on tehnyt hyviä sooloja, Kirk on rikastunut työllään, Kirk on parempi kitaristi kuin minä. Mutta Face the Facts: Kirk on tuolla omalla tasollaan paska kitaristi! Henkilökohtaisesti pidän miehen suurimpana ongelmana sävelkorvan puuttumista. Keikkojen impro-osuuksissa tuo ehkä häiritsee eniten. Puhumattakaan sitten pienistä tekniikkapuutteista.

Näinhän se juuri on. Eikä muuten kannata aina väheksyä itseään, ei se välttämättä ole yhtään parempi kuin sinä, siinä jossain kokoillan videossa se testaa jotain Les Paulia muistaakseni musaliikkeessä, tuloksena sellaista ekaluokkalaisbluesia että alta pois.

Ja nyt tässä edelleenkin puhutaan soittotaidosta, ei siitä onko joku tehnyt legendaarisia riffejä vai ei.
kirahvi
14.08.2004 20:27:09
ei virheil oo mitää välii kuha o hyvä meno!!!!
Huonokitara
01.11.2004 12:55:00

Ompas hirveet tappelut :)
Keikka oli tiukka, mutta järjestelyt olivat kyllä varsin perseestä. Ei keretty Profetsia edes näkemään. Päästiin nurmelle juuri kun Slipknot rupes veivaamaan. Meinas iskee paniikki kun saundit oli täyttä moskaa, mutta kyllähän tuo hyvin Metallican soittaessa potki. Ensimmäistä kertaa näin Metallican livenä ja täytyy sanoa että rokkas kyllä kovasti. Virheitähän soitossa tuli, mutta niistä vähät välitän. Kyllähän semmonen "ohhoh" fiilis tuli kun jälkeinpäin sitä taltiointia kuuntelin, mutta paikanpäällä ei haitannu virheet yhtään
Olli Puranen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)