Hannu H. 13.08.2004 20:54:48 | |
---|
Valmistui ja valmistui.. muutaman pahemman kömmähdyksen takia en suorittanu loppuviimeistelyä ollenkaan ja tein pleksitkin vain vanerista (sai nyt testattua että soiko tuo edes). Yksi viritin on pois ruodusta (näkyy hyvin kuvissa) ja saha lipsahti takapuolella joten lapaan jäi ikävä jälki. Oksankohdat sattuivat myös sopivasti "tielle". http://koti.mbnet.fi/hannu-h/lapsteel/ kuvia, tekstiä, ääninäyte (joka on huono, koska en osaa soittaa vielä tommosella) Seuraavaan lapsteeliin tuleekin sitten kokojoukko muutoksia. 1) Enemmän kitaranmallinen (kukaan ei erehdy katsomaan kanteleeksi) 2) Kaikki virittimet samalle puolelle (kätevämpää virittää istuessa) 3) otelauta ja sen levyinen kaula 4) hienommat pleksit (puusta nekin) 5) kunnon häiriösuojaus 6) kattoo mitä keksii vielä.. Kommentoikaa jos viitsitte. (ei ole mikään kovin kummonen, mutta soiva peli kummiski..) "May the tone be with you" |
Safaweb 13.08.2004 21:02:31 | |
---|
Hoho. Tuossahan on kunnon tee-se-itse-meininkiä. Pääasia, että se soi, kuuntelin ääninäytteen. Euroword 2004 osaa asiansa:
Muusikoiden.net is my fucking life!
on muka suomeksi:
Musa. Haavia on minun vittuilla ainais! |
P2 13.08.2004 21:36:00 | |
---|
Aikas siisti, itekin oon gasitellu tommosta, mut ei nyt aika riitä ku on muita proggiksia, valitettavasti. |
Swing 17.08.2004 00:13:50 | |
---|
Onnittelut!!! Kuuntelin mielenkiinnolla koska itselläni on yhden oppilaitoksen tekemä läppäri. Tuosta mun rojusta ei saa oikein kantrisoundeja, ja mietin johtuuko se mikistä tai tallasta (tuossa on ihmeellisesti tune-o-matic väärinpäin ilman varsinaista tallaa), vai pitäiskö olla jotain erikoisvempaimia. Lähteekö omastasi puhtaat saundit hyvällä sustainilla? (joka on huono, koska en osaa soittaa vielä tommosella) Niin, turha minunkin on läppärini saundeja haukkua: suurin ongelma on aivan selvästi tuo soittaminen ;-) |
Onnittelut!!! Kuuntelin mielenkiinnolla koska itselläni on yhden oppilaitoksen tekemä läppäri. Tuosta mun rojusta ei saa oikein kantrisoundeja, ja mietin johtuuko se mikistä tai tallasta (tuossa on ihmeellisesti tune-o-matic väärinpäin ilman varsinaista tallaa), vai pitäiskö olla jotain erikoisvempaimia. Lähteekö omastasi puhtaat saundit hyvällä sustainilla?
Siisti peli on. Menikö kauan tehdessä? Tekisi mieli tehdä ensi talvena läppärinjämä thinlinen ohessa. Tuota ylläolevaa mäkin jäin pohtimaan, notta lähteekö ne kantrihuudatukset? I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
Hannu H. 17.08.2004 14:59:53 (muokattu 17.08.2004 15:48:17) | |
---|
Voinpa vetästä cleannäytteen tässä kun ehdin. Saatte itse sitten pohtia onko se countryä vai ei. Tekemisessä meni 3 päivää (ei pintakäsittelyjä). Viimeisenä päivänä teinkin sitten hommia aamu yhdeksästä ilta kuuteen (melko lepposeen tahtiin tosin). EDIT: nyt olis sitte sample. Kaiuton marsu ei ehkä ole kaikkista paras countryvahvari (ja countrya en oo pahemmin soittanu joten soittokaan ei kovin semmosta ole...) "May the tone be with you" |
samueld 17.08.2004 17:02:15 | |
---|
Voinpa vetästä cleannäytteen tässä kun ehdin. Saatte itse sitten pohtia onko se countryä vai ei. EDIT: nyt olis sitte sample. Kaiuton marsu ei ehkä ole kaikkista paras countryvahvari (ja countrya en oo pahemmin soittanu joten soittokaan ei kovin semmosta ole...) Tekniikan kehittäminen voisi auttaa. Nimim. "enpä ole muihin kuin IBM:n läppäreihin koskenut" Mistä piirrustukset tuollaisiin? I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
P2 17.08.2004 17:15:39 | |
---|
|
Hannu H. 17.08.2004 22:13:27 (muokattu 17.08.2004 22:14:25) | |
---|
Eipä tuossa loppupeleissä muuta piirrustusta tarttee ku skaalan mitan. Ite seuraavan ajattelin muuten tehä ihan "omasta päästä" EDIT: ainiin. soundiin voi vaikuttaa lisäksi vielä se että mulla ei oo semmosta kunnollista "metallipatukkaa" vaan soittelen lasisella slidellä. Myöskään kielet ei oo semmoset hiotut niinku lapsteeleissä yleensä. "May the tone be with you" |
Swing 18.08.2004 23:36:38 | |
---|
Laitanpa tän tähän kun jotain voi kiinnostaa. Eli ostin oman läppärini WooDoo verstaasta, mikä on Helsingin kaupungin opetusviraston työpaja. Omani oli vähiten ruma niistä, maksoi mielestäni liikaa, muistaakseni pari sataa euroa (joku soitinrakentaja älähtää?). Läppäreitä jäi sinne silloin puolisen vuotta sitten pari kolme, ja ne varmaan tekee niitä edelleenkin jos kysytään. |
Miikathebest 19.08.2004 17:45:14 | |
---|
Millainen talla olisi hyvä tuollaiseen vehkeeseen??? Entä miten satula kannattaa tehdä... Mitä virkaa otelaudalla on noissa läppäreissä? |
Funkyshiva 19.08.2004 18:18:38 | |
---|
Millainen talla olisi hyvä tuollaiseen vehkeeseen? Kaikki käy,ehkä olennaisinta on että kielet menee rungon läpi...se sustaini nääs.
Entä miten satula kannattaa tehdä... http://koti.mbnet.fi/irstas/Lapsteelit/ Auttaisko nuo kuvat?
Mitä virkaa otelaudalla on noissa läppäreissä? Lähinnä sitä varten ettei ihan korvakuulolta tarvi soitella,näkee nauhojen paikat.Funkyshiva |
Funkyshiva 19.08.2004 18:20:19 | |
---|
Sviddu...ekaa kertaa kokeilin lainailla...eihän se ihan putkeen menny. :) Funkyshiva |
Jiaster 19.08.2004 20:46:07 | |
---|
|
Miikathebest 19.08.2004 21:20:13 | |
---|
|
Funkyshiva 19.08.2004 23:57:55 | |
---|
minkäläinen pintakäsittely tuossa ylemmässä on? Mehiläisvaha. Funkyshiva |
Hannu H. 20.08.2004 22:37:47 | |
---|
http://koti.mbnet.fi/hannu-h/lapsteel/lapa.jpg tuota tarkoitin sillä satulajutulla... "eihän tuollainen voi soida hyvin"... oli tuossa muissakin malleissa samalla idealla toteutettuja... Tein tuon parissa minuutissa pellinkappaleesta ku en jaksanu alkaa luusatulaa upottamaan tuohon (se tulee sitten siihen seuraavaan versioon) "May the tone be with you" |