Aihe: Rokit
1 2
Listen
16.08.2004 10:33:12 (muokattu 16.08.2004 10:47:08)
Rokkicoveribändin kanssa soitettiin muutamia kolmen soinnun rokkeja, ainakin nämä toimivat:

- I GOT A WOMAN (Ray Charles)

- MEAN WOMAN BLUES (kun ei muitakaan biisejä enää ollut jäljellä encoreksi) (Eliviksellä paljon muitakin)

- TUSH (ZZ Top)

- SOME KIND OF WONDERFUL (hituri)

- YOU AIN´T NOTHIN´ BUT FINE (vanha zydeco- tms. kappale, esittäneet mm. Rockpile ja Fabulous Thunderbirds

- MONEY (Beatlesilla paljon muitakin)

Kun kerran puhutaan humppabändeistä soittamassa rockia... :) Amerikalaisella Swinging Erudites-huumoriyhtyeellä on kappale "What a way to end your career", missä muinainen punk-yhtye esittää muka livenä "hieman" muuttuneella tyylillä, eli siljaline-versioina, sikermän 70-luvun punk-klassikoita: Ramonesin "I Wanna Be Sedated", Sex Pistolsin "Anarchy in the U.K." ja New York Dollsin "Personality Crisis". Yleisö ei oikein sulata uutta Las Vegas-tyyliä ("Don´t spit on my tuxedo, fellow").

Biisiä tuskin saa enää mistään, hyvällä tuurilla voisi löytyä mp3:na vertaisverkosta...

http://stevexs.tripod.com/comedy/recs/swing.html
"Yllättäen basisti meni leikkaan hääkakkuu hyvissä ajoin ennen hääparia,ettei vaa jää ilman kato.Hyvän loven teki kans." - Viestistä Tanssimusiikki-alueella.
pekkajau
16.08.2004 15:01:43 (muokattu 16.08.2004 15:04:22)
1."Travellin band" ( ja soitettaan tietysti kyrväkkäästi!)
2."Da-daa-daa" - " -
3."Dizzy miss Lizzie" - " -
4."Liisan koira" - " -
5."Sleepin and Slidin" - " -
6."Good Golly miss Molly" - " -
7. "J.B.Goode" - " -
8. "Roll over Beethoven" - " -
9. "Shakin all Over! - " -
10."Pipeline" - " -

jne...tärkeintä on että rokin soitossa on kyrpää. Biisillä niin ole väliä kun se vaan saadaan kunnolla jyräämään ja tsubbari hubattamaan!

Ps. Daa-daa:ssa taitaa ollakin jopa 5 sointua! Sorry!
Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä!
pekkajau
17.08.2004 10:47:21
Slippin' and Slidin'

Sorry, vanhana Little Richard fanina oli pakko!

Sori! Mä katoin ton biisin nimen vahingossa "Remun laulukirjasta"! Keikalla se on aina "sleeppaan ja slataan" nimellä rumpalimme toimesta spiikattu!
baron
17.08.2004 11:09:27 (muokattu 17.08.2004 11:12:51)

Sori! Mä katoin ton biisin nimen vahingossa "Remun laulukirjasta"! Keikalla se on aina "sleeppaan ja slataan" nimellä rumpalimme toimesta spiikattu!

Mulla on se 50-luvun EP:llä ja 80-luvun kokoelmaLP:llä ja vielä Little Richard nuottialbumissa.

Edit: Kuitenkin mun varsinaiset Little Richard suosikit on Lucille ja Heebie Jeebies.
(+ hirveän monta muuta hyvää)
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
pekkajau
17.08.2004 19:11:56
Mulla on se 50-luvun EP:llä ja 80-luvun kokoelmaLP:llä ja vielä Little Richard nuottialbumissa.

Edit: Kuitenkin mun varsinaiset Little Richard suosikit on Lucille ja Heebie Jeebies.
(+ hirveän monta muuta hyvää)

Lucille on valtavan hyvä rokkipiisi! Se jyrää hyvin! Voin vain kuvitella miten sukat on pyörinyt jaloissa kun joku asianymmärtäjä on eka kerran SEN kuullut "Pikku-Rikun" tulkitsemana aikoinaan!
isojussi
18.08.2004 01:14:26
Mun kaikkien aikojen suosikkirockbiisi on "What'd I say"

Ja tietty Uncle Rayn esittämänä....
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
pekkajau
18.08.2004 09:17:41
Mun ehdottomasti suosikki rokkibiisi on:

"Gimme Some Lovin". Siihen liittyy yksi keikkamuisto jolle ei löydy vertaa. Olttiin nimittäin soittamassa kerran yhden VPK:n pikkujoulussa hyvällä rock-meiningillä. Otettiin vähän hapanta nurkalla ja ruuvattiin pikku hiljaa hanat kaakkoon. Siinä "lavan" vieressä oli helevetin iso joulukuusi komeesti koristeltuna ja sitten kun tuli aika vetää "Gimme Some Lovin" niin urkuri sai jonkun helevetinmoisen fiiliskohtauksen sen intron takia ja pyyhkäsi voimallisesti koko klaviatuurin läpi ja horjahti humalassa lavalta sinne kuuseen ja se satanan (koko mallia melkein senaatin tori) joulukuusi rumahti kaikkinen lamppuineen ja koristeineen juhlasalin lattiaan! Letkumiehet ja niiden puolisot pomppi seinille ja nurkkiin piiloon! Rumpali huusi perään jotta "TIMBÖÖ!" Pikkusen katto Kylän suurikypäräisimmät huuli pyöreenä meitin "lavashouta"!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)