käsi 07.08.2004 10:38:51 | |
---|
onko teillä kokemuksia siitä että käsi(pickauskäsi) kiepytyy soittamisessa? itellläni on nyt kädessä jänne kipeä. siinä menee sellainen vihlova kipu, ikäänkuin jänne joutuis venymään tms. hankala selittää? onko teillä jotain venyttely tapoja/ lämmittely tapoja ennen soittamista? millaisia jos on? teettekö jotain muita käden huolto toimenpiteitä? ei ne mitään huomaa - katsojat on niin tyhmiä |
Torniojaws 07.08.2004 11:47:16 (muokattu 07.08.2004 11:47:23) | |
---|
Tässä oli muutaman viikon tauon jälkeen käsi pahasti jumissa aina 15 min soittelun jälkeen. Tuntui kuin verisuoni tukkiutuisi - kädessä pisteli ja puristusvoima lähti lähes kokonaan. Vähitellen se siitä lähti kun jatkoin soittamista. Liekö syynä enemmän se, että soitan pääasiassa erittäin nopeaa musiikkia, ei käsi oikein heti taivu vaadittuihin nopeuksiin tuommoisen tauon jälkeen. A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old. |
Ze Kink 07.08.2004 11:50:17 (muokattu 07.08.2004 11:51:59) | |
---|
Eipä ole käynyt noin koskaan, tosin joskus pientä rasitusta on tuntunut monituntisten sessioiden jälkeen. E: Lämmittelen joskus vasurin sormet koukistelemalla sillain peukalo, keskisormi, pikkurilli, etusormi, nimetön tai sitten vaan kaikkia samaan aikaan siitä "Keskimmäisen nivelen" kohdalta. |
Miikathebest 07.08.2004 14:20:35 | |
---|
Jonkun aikaa kun on soittamatta, ja sitten sahaa oikeen kunnolla ja pitkään. Silloin tuntuu kipua kädessä. |
Guitarist in the Night 07.08.2004 16:18:33 | |
---|
Puolisen vuotta sitten oli yks kappale jännetuppitulehduksia kädessä. Se ei ollut kiva. Ja nyt on kieli katki kitarasta ja uusia saa vasta maanantaina. Sekään ei ole kivaa. Mä haluan soittamaan! |
Super-Jari 07.08.2004 16:49:40 | |
---|
Neuvoja en osaa sanoa muuta kuin että venyttele molemmat kädet ja niskakin ennen ku alat soittamaan. Peppis on jeppis. |
Joees 08.08.2004 12:31:28 | |
---|
Puolisen vuotta sitten oli yks kappale jännetuppitulehduksia kädessä. Se ei ollut kiva. Ja nyt on kieli katki kitarasta ja uusia saa vasta maanantaina. Sekään ei ole kivaa. Mä haluan soittamaan! Tämän vuoden puolella kummastakin kädestä jännetupit tulehtuneet. Son persiistä. Nyt olen sellaisessa mestassa duunissa missä ranteet ja sormet joutuu tosi koville ja seuraus on jotta en kauheasti voi soittaa. Onneksi duunit loppuu ensi torstaina. Groooove is in heart! |
stratocaster 08.08.2004 13:17:09 | |
---|
Itselläni on ollut vasemmassa kädessä jonkinlainen jännetuppitulhedus jo koko kesän ajan. Voimaa!! Nopeutta!! |
musatuukka 08.08.2004 13:28:10 | |
---|
Kannattaa kyllä pitää käsi rentona ja venytellä kättä ja sormia. Nopea soittaminen on puhdasta liikuntaa.Kannattaa siihen sillä lailla asettua. Itse kyllä soittelen silloin tällöin vaikka mitä vauhtia mutta en ole kohdannut vielä kipuja. Liekkö tuo Soittotekniikasta/asennosta kiinni? Det är dags TO ROCK! |
FuzzFaze 16.08.2004 11:44:05 | |
---|
Talvella kannattaa ainakin lämmittää kätensä jossain kuuman veden alla hetken aikaa ennen kuin aloittaa soiton ja ois ihan kannattavaa aloittaa soitto jolloin kevyellä "verryttelyllä" Perintöä odotellessa... |
sub zero 16.08.2004 12:08:42 | |
---|
ois ihan kannattavaa aloittaa soitto jolloin kevyellä "verryttelyllä" Jossain kitaralehdissä on ollut sellaisia kuvioita mitä kannattaa rennosti tehdä ennen soittamista. Käsi todellakin voi mennä helposti sellaiseen kuntoon, ettei sillä soiteta enää koskaan mitään, jos tiluttaa paljon eikä kiinnitä tällaisiin asioihin ollenkaan huomiota. Monelta on mennyt. What's there to live for? Who needs the peace corps? |
zorro 16.08.2004 12:31:38 (muokattu 16.08.2004 12:38:16) | |
---|
Itselläni oli aikoinaan kauan aikaa vasen käsi kiepeänä. Sitten kävin ostamassa sellanen helvetin tukevan rannetuen, joka ei kuitenkaan ollu soiton tiellä ja joka näytti ihan sellaselta trendikkäältä hikirannepannalta (tämän takia sitä oli kiusallista käyttää) mutta tukevampi.. Sitä sitten pietin muutaman kuukauden, ja kipu lähti pois. enää ei tarvi sitä käyttää OSTETAAN: Digitech WH1, lace sensor Red |
mul on kipua kädessä Frederik on kuningas |
käsi 16.08.2004 12:40:40 | |
---|
itse olen alkanut käyttää tollasta "trendikästä" hikinauhaa. se pitää ranteen vähän lämpimempänä ja kivut helpoti aika nopeeta nyt. ajattelin käydä ettimässä sellaisen kunnon rannetuen joka ei olisi soittamisen tiellä. saa nähdä paljonko joutuu köytymään sen takia, ei ne mitään huomaa - katsojat on niin tyhmiä |
Joees 16.08.2004 13:21:04 | |
---|
Itselläni oli aikoinaan kauan aikaa vasen käsi kiepeänä. Sitten kävin ostamassa sellanen helvetin tukevan rannetuen, joka ei kuitenkaan ollu soiton tiellä ja joka näytti ihan sellaselta trendikkäältä hikirannepannalta (tämän takia sitä oli kiusallista käyttää) mutta tukevampi.. Sitä sitten pietin muutaman kuukauden, ja kipu lähti pois. enää ei tarvi sitä käyttää Mistäs moisen pierasit? Jostain apoteekista? Kerro no nyt ihmeessä kaikki ;) Groooove is in heart! |
sub zero 16.08.2004 13:37:53 | |
---|
mul on kipua kädessä äiti voi puhaltaa What's there to live for? Who needs the peace corps? |
zorro 17.08.2004 11:43:10 | |
---|
Mistäs moisen pierasit? Jostain apoteekista? Kerro no nyt ihmeessä kaikki ;) Itse asiassa paikallisen prisman urheillu-osastolta. Muistaakseni siinä paketissa oli joitaki podareitten kuvia. OSTETAAN: Digitech WH1, lace sensor Red |
Joees 17.08.2004 21:50:48 | |
---|
Itse asiassa paikallisen prisman urheillu-osastolta. Muistaakseni siinä paketissa oli joitaki podareitten kuvia. Bodarikamaa, jee. Pitää kai käydä tutkimassa mestoja. Kiitoksia suunnistusvinkeistä. Groooove is in heart! |
Jackson Dinky 17.08.2004 22:04:23 | |
---|
Outoa. mulla tulee aina otelauta käsi jos joku. ei oo nyt ainakaan vuoteen enää ollu kipee. Jau jau! |