tommi_899 15.08.2004 21:27:43 (muokattu 15.08.2004 21:28:55) | |
---|
olen tässä ajatellut hankkia jonkun särö pedaalin mutta en oikein tiedä mikä. vahvistin on Marshall MG100DFX. jos tiedätte jotain hyviä mitkä sopisivat tuon kanssa vai onko edes kannattavaa ostaa sitä?? aarre on siellä mistä sen löytää |
metallfan 15.08.2004 21:54:54 | |
---|
olen tässä ajatellut hankkia jonkun särö pedaalin mutta en oikein tiedä mikä. vahvistin on Marshall MG100DFX. jos tiedätte jotain hyviä mitkä sopisivat tuon kanssa vai onko edes kannattavaa ostaa sitä?? No niin tässä tulee klassinen kysymys eli minkälaista säröä haluaisit jotain kevyttä tai jotain vähän raskaampaa. |
PoLFus 15.08.2004 21:58:41 (muokattu 16.08.2004 08:10:37) | |
---|
"polfus, eipä tuolla väittämällä sun sanomana ole pohjaa eikä merkitystä" - Tianzi |
Jucciz 16.08.2004 08:08:37 | |
---|
putki-etuastepedaaleilla Putkietuastepedaalissa ei ole väliviivaa. Sori, oli pakko. :) Kylläpähän säröpedaaleja on niin tajuttoman monenlaisia, että on parempi käydä itse kokeilemassa, mikä sopii parhaiten itselle. Muutamia perushyviä vaihtoehtoja lienevät: Boss BD-2, Boss OD-3, Boss SD-1, Boss DS-1, Boss MT-2 (kevyimmästä raskaimpaan) erilaiset Big Muffit Ibanez TS-808, TS-9 (ja muutkin TS:t mahdollisesti) Voodoo Lab Overdrive ja Sparkle Drive (kalliimpia mutta erinomaisia) Ibanez Tube King TK999, Mesa/Boogie V-Twin (taattua putkilämpöä) Tech21 on myös kokeilemisen arvoinen merkki: hyvälaatuinen, kestävä ja muutenkin luottamusta herättävä Muista merkeistä kannattanee katsastaa ainakin DOD, Digitech ja Danelectro. Zoomit suosittelen kiertämään mahdollisimman kaukaa. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Zoomin TriMetal ja Hyper Lead kannattaa kyllä myös lisätä listaan. Kaikkia Zoomeja ei siis kannata kiertää kaukaa. |
FuzzFaze 16.08.2004 10:39:06 | |
---|
Itselläni on juuri tuo sama vahvistin ja aluksi oli vähän vaikeuksia löytää mitään sopivaa säröpedaalia siihen, mutta kyllä se sitten kuitenkin löytyi. Kitarana on Ibanez SZ320MH ja pedaali on TS-7 ja kuulostaa tosi hyvältä. Sellanen aika raskas perussärö joka on helposti hallittavissa mutta kuulostaa kauniilta. Eihän se koskaan vedä putkisärölle vertaa mutta aika hyvän kuuloinen silti. Jos omistat yksikelaisilla mikeillä varustetun kitaran niin sitten en tiedä mikä siihen kelpaa...en saanut yksikelaisella oikein mitään kunnon säröä ulos. Mikä kitara sinulla on? Perintöä odotellessa... |
Feggy 16.08.2004 12:23:31 | |
---|
Itselläni on juuri tuo sama vahvistin ja aluksi oli vähän vaikeuksia löytää mitään sopivaa säröpedaalia siihen, mutta kyllä se sitten kuitenkin löytyi. Kitarana on Ibanez SZ320MH ja pedaali on TS-7 ja kuulostaa tosi hyvältä. Sellanen aika raskas perussärö joka on helposti hallittavissa mutta kuulostaa kauniilta. Eihän se koskaan vedä putkisärölle vertaa mutta aika hyvän kuuloinen silti. Jos omistat yksikelaisilla mikeillä varustetun kitaran niin sitten en tiedä mikä siihen kelpaa...en saanut yksikelaisella oikein mitään kunnon säröä ulos. Mikä kitara sinulla on? Yksikelaisille Ibanez Tubescreamer on kelpo vaihtoehto. Jos ei soita heavyä. IMHO, siis. Less is more. |
PepeAngst 16.08.2004 13:27:10 | |
---|
Minulla on Bossin MD-2 ja helvetin hyvä peli on ollut. Saa aikaiseksi vähän kaikenkuuloisia säröjä. Kannattaa kuunnella pedaalien valmistajien kotisivuilla pedaalisoundeja. Niistä voi olla apua. Vahvistin säröt ovat mielestäni aika turhia. ÄLÄ JYNSSÄÄ PUHKI!!! |
tommi_899 17.08.2004 15:54:26 | |
---|
siis jani liimataisen(sonata arctica) tyylistä säröä olen hakemassa. ja kitaroita on epin les paul classic plus ja squierin bullet strato. aarre on siellä mistä sen löytää |
Jucciz 17.08.2004 17:08:48 | |
---|
Vahvistin säröt ovat mielestäni aika turhia. Näin minäkin luulin silloin kun testasin ekaa kertaa kitaravahvistinta, taisi olla muuten joku Yamahan trankkupeli 80-luvun alusta. Olin väärässä. Ja niin olet sinäkin. :) Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
stratocaster 17.08.2004 17:46:30 | |
---|
Näin minäkin luulin silloin kun testasin ekaa kertaa kitaravahvistinta, taisi olla muuten joku Yamahan trankkupeli 80-luvun alusta. Olin väärässä. Ja niin olet sinäkin. :) Samaa mieltä. Ennemmin kunnon vahvari jossa on kunnon särö, ku säröpedaali johonki muuhun vahvariin. Voimaa!! Nopeutta!! |
Kassu 17.08.2004 17:48:21 | |
---|
siis jani liimataisen(sonata arctica) tyylistä säröä olen hakemassa. ja kitaroita on epin les paul classic plus ja squierin bullet strato. Osta sitten ihmeessä uusi vahvari kerta aiot kloonittaa jonkun tietyn soundin. |
biibob 17.08.2004 21:05:53 | |
---|
Muuten hyvä, mutta mietin tuossa, että paljonkohan efektipedaalin ostaja on valmis laittamaan rahaa uuteen säröön. Nimittäin omasta mielestäni 300e hintaisella 150e hintaisella vahvistimilla ei soundien puolesta ole pahemmin eroa. Eli kyllä vahvistin olisi parempi vaihtoehto, koska se on totta että ilman hyvää vahvistinta ei saa hyvää säröä. Mutta jos sinulla on mahdollisuus sijoittaa 200-300e uuteen vahvistimeen, niin tuossa tilanteessa ostaisin todellakin jonkun efektipedaalin. Minä suosin edelleen sitä boss sd-1:stä. Yksin tuosta et sonata arctica soundia saa, mutta boostaajana tolla saa kyllä melko hevit soundit. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Super-Jari 17.08.2004 21:11:46 | |
---|
Minulla on Bossin MD-2 ja helvetin hyvä peli on ollut. Saa aikaiseksi vähän kaikenkuuloisia säröjä. Kannattaa kuunnella pedaalien valmistajien kotisivuilla pedaalisoundeja. Niistä voi olla apua. Vahvistin säröt ovat mielestäni aika turhia. Suosittelen kovasti kokeilemaan muitakin vahvistimia kuin Laneyn tf-sarjaa jos olet tuota mieltä. varokaa heikkoa jääääätä |
Kassu 17.08.2004 21:40:08 | |
---|
Muuten hyvä, mutta mietin tuossa, että paljonkohan efektipedaalin ostaja on valmis laittamaan rahaa uuteen säröön. Nimittäin omasta mielestäni 300e hintaisella 150e hintaisella vahvistimilla ei soundien puolesta ole pahemmin eroa. Eli kyllä vahvistin olisi parempi vaihtoehto, koska se on totta että ilman hyvää vahvistinta ei saa hyvää säröä. Mutta jos sinulla on mahdollisuus sijoittaa 200-300e uuteen vahvistimeen, niin tuossa tilanteessa ostaisin todellakin jonkun efektipedaalin. Minä suosin edelleen sitä boss sd-1:stä. Yksin tuosta et sonata arctica soundia saa, mutta boostaajana tolla saa kyllä melko hevit soundit. SD-1 kuulostaa trankun kanssa ihan huonolta. |
Volle 17.08.2004 22:04:56 | |
---|
Muuten hyvä, mutta mietin tuossa, että paljonkohan efektipedaalin ostaja on valmis laittamaan rahaa uuteen säröön. Nimittäin omasta mielestäni 300e hintaisella 150e hintaisella vahvistimilla ei soundien puolesta ole pahemmin eroa. 315 euroa maksoin ihan uutena omasta Laney LC15R:stä. Nykyään hinta taitaa olla n. 350 €, mikä sekään ei mun mielestä ole paha hinta täysputkivahvarista. Muut saman hintaluokan vahvistimet Laney mielestäni pesee ja halvemmat jopa kunnolla. Tämäkin on makuasia tietty. Lisäksi käytettynä saattaa hyvinkin saada tolla rahalla helvetinkin hyvän vahvarin. Aiheeseen: Sonata Arcticaa en ole vuosiin kuullut enkä muista kovin tarkkaan minkälainen kitarasaundi ko. bändillä on, mutta luultavasti tuo Laney ei sellaisenaan siihen taivu. Aika heviä siitä kyllä irtoaa varsinkin Boss SD-1:n (hinta n.50-60€) kanssa. Metal Zonesta jotkut tykkää. Minä en, joten vaihdoin pois. Siinä pitäisi ainakin särön määrä riittää. Nam. |
Jack The Ripper 17.08.2004 22:11:19 | |
---|
Rocktronin Rampagekin toimii kuin pendolinon vessa.Älkää ostako mitään Arian"Ultra metalleja",ne on aivan paskoja. |
Jucciz 17.08.2004 22:37:13 | |
---|
SD-1 kuulostaa trankun kanssa ihan huonolta. Mulla oli Tech 21 Trademark 60 ja SD-1 kuulosti sen kanssa mainiolta. Tai siis, tähän asti luulin niin. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Volle 17.08.2004 22:47:25 | |
---|
Mulla oli Tech 21 Trademark 60 ja SD-1 kuulosti sen kanssa mainiolta. Tai siis, tähän asti luulin niin. Mäkin luulen, että luulit, Axeman tietää. Nam. |
Keke Urlaub 18.08.2004 10:13:56 | |
---|
Mulla oli Tech 21 Trademark 60 ja SD-1 kuulosti sen kanssa mainiolta. Tai siis, tähän asti luulin niin. Heh, onpas se jännä juttu, että tuo minun route 66-overdrive (vastaa kaiketi ts808:aa) soundaa mahtavalta Tech 21 Trademark 10:n kanssa. Eli on tosiaan vissiin olemassa transistorivahvistimia ja sitten Tech 21. Wahi hakusessa, tsekkaa oma sivu/tori! |