Urcci 15.08.2004 23:56:56 | |
---|
Oon alotellu vähän aikaa sit kitaran soittamisen ja lueskellu ja postaillu tälle palstalle, ni onko se niin hirveen väärin opetella esim tollasen guitar pron:n kanssa soittamaan noita biisejä, jotku sanoo että pitäs opetella korvakuulolta vaan ja tabut on pelleily hommaa ja niillä ei opi tjsp. Mulla on tapana tehä silleen että soitan tabut guitar prolla: sitte aina kuuntelen sitä biisiä että meneekö en tabut sillä tavalla, jos tulee joku kohta mikä tuntuu poikkeavan ni sit voin harkita että vois kuulla ite mikä siihen tulee |
Sanchez 16.08.2004 01:18:21 | |
---|
No nää kokeneet soittajat on vaan katkerii, kun sillon kun ne alotti soittamisen niin ei ollu mitään guitar pro-ohjelmia. Mä ainakin opettelen kaikki biisit sillä. "There is no sin except stupidity" --Oscar Wilde |
Sir Härö 16.08.2004 08:38:33 | |
---|
Niitä kannattaa opetella just silleen ku haluaa... Ja kuitenkin siinä käy loppujen lopuksi niin, ettei enää juurikaan toisten biisejä opettele, vaan rupee omia hauskoja riffejä tulemaan... Mutta suosittelen, että ensin sisäistyy biisiin kuuntelemalla, sitten kattoo tabuista miten se suurinpiirtein menee, sitten soittaa sitä ja sitten taas kuuntelee... pikkuhiljaa hyvä tulee! Syyttäkää sukuani!
Hulluus on periytyvää!
...niin ja justise for alll... |
Jos joskus jotain biisejä opettelen (jota tapahtuu harvoin kun mielummin soittelen omia juttuja), niin minä ensin opettelen sen korvakuulolta ja sitten tarkistelen tabloista. Jos on erittäin vaikea tsibale niin aloitan suoraan tabloista. Guitar pro on ihan kätevä ohjelma kylläkin biisien opetteluun. You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
Mako 16.08.2004 18:24:02 | |
---|
Mulla on tapana tehä silleen että soitan tabut guitar prolla: sitte aina kuuntelen sitä biisiä että meneekö en tabut sillä tavalla, jos tulee joku kohta mikä tuntuu poikkeavan ni sit voin harkita että vois kuulla ite mikä siihen tulee En ole mikään Satriani, mutta kuvaamasi toiminta kuulostaa mielestäni ihan hyvältä opiskelumetodilta. "Sydämeni yhtä tyhjä on kuin eilenkin, mä tiedän, päivä kirkastuu huomenna tai myöhemmin." |
Defrayer 16.08.2004 21:03:17 | |
---|
Mulla on tapana tehä silleen että soitan tabut guitar prolla: sitte aina kuuntelen sitä biisiä että meneekö en tabut sillä tavalla, jos tulee joku kohta mikä tuntuu poikkeavan ni sit voin harkita että vois kuulla ite mikä siihen tulee Samaa metodia käytän itsekin. Paitsi tuo korjaushomma saattaa joskus jäädä hoitamatta jollei pahasti korvaan särähdä, laiska kun olen. "This is gonna suck for sure, so don't stress over it" -kuultu eräällä foorumilla. IMIK #15, IHKK #16 |