Aihe: Engl 530 Preamp
1 2
Sampe
15.08.2004 22:43:35
Niin onko tuo ostamisen arvoinen laite? Onko jollain kokemuksia?

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … _e530_preamp_egitarre_prodinfo.html

Mulla on Zoom 707 II Guitar pedaalina, päätteenä omatekonen trankku vehje ja kaappina on Behringer GB 412S
Diego
16.08.2004 00:28:16
ainakin Grimmulla tuo on. Grimmu haloo?
"M.net on muusikon munanjatke" -tyttöystäväni "nettiharrastuksestani."
AER
16.08.2004 00:45:05
Ensinnäkin heitä se Zoomi helvettiin.. ei millään pahalla.
mutta zoomit on perseestä, vaikka en tiedä mitään juuri tuosta zoomin pedaalista mikä sulla on, mutta yhtä olen kokeillut ja se oli niin paska että ei helvetti!

Mutta kyllä tuo Engl 530 on ihan asiallinen varmaan.

-Antti
januszian
16.08.2004 01:20:46

530:sen yli puoli vuotta omistaneena voin todeta notta ihan mahtipeli hintasekseen. Puhas melkos keskinkertanen mutta särökanavan takiahan tuo ostetaan. (?)
Muistuttaa kovin paljon ENGL Powerball nuppia.
Mesan kaapilla ja erinäisillä päättäreillä sain oikein mukavia hevisärinöitä. (tosin itelläni oli vielä JJ ECC83S putket jotka toivat vähän lisää eloa ENGLin standardiputkiin verrattuna)
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Sampe
16.08.2004 14:29:55 (muokattu 16.08.2004 14:43:33)
Säröjen takia toi kiinnostaakin, kun ei tosta Zoomista kauhen hyviä irtoo ja Zoomin jätän kotio Craten eteen.

Kuinkas harvinainen toi on?, että onko mahdollista päästä Tampereen seudulla kokeileen?

Mistäs voisin löytää ääninäytteitä?

EDIT: Löysin ääninäytteitä www.rocksolidamps.com sivulta ja kyllä ihan hyvältä kuullosti. Jos johonkin pääsen kokeileen niin kannattaako ottaa oma päättäri mukaan?, kun se kuitenkin on omatekemä, ettei tapahdu niin että soundit onkin ihan paskat sen kanssa.
januszian
16.08.2004 22:41:12

Jeps, täysin tuoreena Powerballin omistajana on pakko sen verran korjata että tuo 530 on tosiaan vähän powerball "tyylinen." Powerball on kyllä hemmetisti brutaalimpi ja muutenkin munakkaampi.

Tuo 530 on niinku Bossin Metal Zone pedaalin tyylinen.
Nelikielipiru
17.08.2004 09:20:38

Jeps, täysin tuoreena Powerballin omistajana on pakko sen verran korjata että tuo 530 on tosiaan vähän powerball "tyylinen." Powerball on kyllä hemmetisti brutaalimpi ja muutenkin munakkaampi.

Joo oon kuullu kanssa et olis suht brutaalin kuullonen värkki.. =)
Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta.
Sampe
17.08.2004 16:19:19 (muokattu 17.08.2004 16:19:33)
Onhan sen hintakin sen mukanen.
kupteri
15.02.2005 01:16:53

Kai tuosta nyt kevyempääkin saa irti? Meneekö crunch-kanavalla AC/DC tai Gunnarit? Miten Iron Maiden / Judas Priest toisella puolella? Tarkoituksena EI ole saada liikaa säröä, vaan just sopivasti. Keskiäänimunaa tarvii myös, eli scooped-middlet ei oo mun juttu (eikä ne bändisoitossa erotukaan).

No, onkos kokemuksia :-)

(ja sori nosto, haeskelin juttuja ko. kapineesta)
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
januszian
15.02.2005 04:17:00

Jepa, kyllä mä väittäsin että tosta 530:sestä saa yhtä sun toista kun Powerballilla lähtee IHAN KAIKKI tyylit vaatimattomasti!
Niskamies
15.02.2005 07:39:30
Onkos toi E530 täysputki, kun siinä on vaan kaksi putkea? Ostakaa multa Mesan Formula, siinä on sentään viisi putkea;)
Meitsi on meshissä.
Fortune
16.02.2005 16:15:35
Onkos toi E530 täysputki, kun siinä on vaan kaksi putkea? Ostakaa multa Mesan Formula, siinä on sentään viisi putkea;)

Kyllä se ilmoitus Torilla riittää, ei tarvitse joka helvetin etuaste-keskusteluun mainostaa. Sori vaan.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Kuuntele Demoa!
Grimmu
16.02.2005 17:38:13 (muokattu 16.02.2005 17:47:56)

Pappa betalar.
januszian
17.02.2005 02:58:47

ENGL 530:ssä on 4 putkea. Kaks KAKSIPUOLISTA 12ax7 putkea...

Nojoo, mä en ala päteen asioilla joista en kaikkea tiedä.
Mut noi ENGLit muodostaa neljä kanavaa noiden kahden putken yhteensä 4:stä puoliskosta. On huhuttu että ENGL käyttää myös jossain kohtaa piirilevyä Solid State ratkasuja.

Mutta monet vannoo pelkkien trankkuvahvareitten nimeen niin oisko ENGL löytäny Best of both worlds ratkasun?
Jormaz
17.02.2005 03:11:58
http://koti.mbnet.fi/grim/temp/warheart.mp3

Kyl toi pilipalikohta on best ever! :)

Kyllähän tosta E530:stä hyvää murinaa irtoaa, ittelläkin semmonen. Miinuspuoli on se ettei toi ole midiohjattava. Mulle on onneksi tulossa kohta toinen ADA MP-1 kun minä paskapää menin ensimmäisen myymään.
Alkoholit-on-vaihtoehto
ReBeat
17.02.2005 03:28:59

Mutta monet vannoo pelkkien trankkuvahvareitten nimeen niin oisko ENGL löytäny Best of both worlds ratkasun?

Myös esimerkiksi Rocktron VooduValve kokkaa hi-gain särönsä käyttämällä yhtäaikaa sekä putken saturaatiota että diodiklippausta (tai jotain sellasta trankkupuolen juttua... mä en tiedä niistä tekniikoista). Engl ei ole siis ainoa, jos se niin tekee.
dynastia
20.02.2005 20:46:14
Kuinkas harvinainen toi on?, että onko mahdollista päästä Tampereen seudulla kokeileen?

WWW.SOITINKESKUS.COM
Siellä hyllyssä yleensä 5 eri nuppia, pari kaappia ja comboo, englejä siis. ja edulliset hinnat ja tietoa.
kimurantti1
01.03.2005 23:31:36
Onkos kellään kokemusta siitä midiohjattavasta 580:stä? Tai ääninäytteitä?
Oon alkanut miettimään kanssa räkkiä ja toi olisi spekseiltään aika passeli mulle, mutta soundit se pääasia kuitenkin on (luonnollisesti).
On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus. Kalapuikkohiustenkuivaaja mutta kun popkorni.
lardie
02.03.2005 11:56:41

Onkos kellään kokemusta siitä midiohjattavasta 580:stä? Tai ääninäytteitä?
Oon alkanut miettimään kanssa räkkiä ja toi olisi spekseiltään aika passeli mulle, mutta soundit se pääasia kuitenkin on (luonnollisesti).

580 on unelma! Ääninäytettä viiden biisin verran osoitteesta: http://www.scorched.org
www.scorched.org
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)