Ze Kink 14.08.2004 20:45:19 (muokattu 14.08.2004 20:45:32) | |
---|
Eli olisi kiva kuulla noista nupeista omia kokemuksia ja tällästä. Kiinnostais vaan kun on uuden styrkkarin hankinta edessä, ja saattaisi ehkä rahat riittää johonkin noista (käytettynä). Mites, pärjääkö noilla teidän mielestä jazz/funk/rock/reggae/soul/blues/hevissä? Mitäs tykkäät soundeista jne.? Ite oon päässy testaamaan vaan tollasta Laneytä, ja se oli kyllä varsin hyvä, soundeiltaankin sopi vaikka minkälaiseen musiikkiin. Ongelmana on vaan, että se on uutena (ja varsinkin levytukussa) aika kallis (t-mannessa 666€, alin mitä olen nähnyt). Käytettynä vissiin saattaisi näkyä ~400€? Mites nuo jcm:t, saako suunnilleen tohon hintaan? Ja sitten, olisko Marsun Mr1936 kaappi hyvä tollaseen musaan? En varmana kyllä mitään 4x12 kaappia roudattavuuden vaikeuden takia tule ostamaan. 2x12 kaappi pitäs siis olla mieluiten. Jossei tästä mitään tule, ostan vaan Peavey Classic 30:sen taikka Laney Lc30:sen ;o) "No vittu ku vittu!" -Simon Garfunkel metroasemalla |
Heavymies 14.08.2004 20:47:58 (muokattu 14.08.2004 20:49:06) | |
---|
No toi GH50L on mun mielestä hyvä. Vietin aika paljon aikaa levytukussa kun testailin sitä. Mä sain siitä ainaki hyvän kuvan. Soundeja sai joka lähtöön. Ei oikein huonoa soundia tullukaan. Hyvänkuulonen pääteastesärö ja cleanit oli upeita. Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa. |
Ze Kink 14.08.2004 20:49:03 | |
---|
No toi GH50L on mun mielestä hyvä. Vietin aika paljon aikaa levytukussa kun testailin sitä. Mä sain siitä ainaki hyvän kuvan. Soundeja sai joka lähtöön. Ei oikein huonoa soundia tullukaan. Sama mulla. Mutta kyllä nuo marsutkin vissiin on ihan hyviä, pitää venailla josko jollain sattus myynnissä olemaan taikka jos kitarapajalle saapuis tms. "No vittu ku vittu!" -Simon Garfunkel metroasemalla |
Heavymies 14.08.2004 20:50:25 (muokattu 14.08.2004 20:50:36) | |
---|
Sama mulla. Mutta kyllä nuo marsutkin vissiin on ihan hyviä, pitää venailla josko jollain sattus myynnissä olemaan taikka jos kitarapajalle saapuis tms. Onhan ne marsutkin hyviä, mutta mun mielestä toi Laney on monipuolisempi. Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa. |
Ze Kink 14.08.2004 20:52:00 | |
---|
Onhan ne marsutkin hyviä, mutta mun mielestä toi Laney on monipuolisempi. No paha sanoo kun en ole päässyt testaamaan. Mutta voi ollakkin. "No vittu ku vittu!" -Simon Garfunkel metroasemalla |
Heavymies 14.08.2004 20:53:39 | |
---|
No paha sanoo kun en ole päässyt testaamaan. Mutta voi ollakkin. Joo kyllä aina kannattaa marsukin testata. Yks vaihtoehto on kans Englin Thunder. Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa. |
Joo kyllä aina kannattaa marsukin testata. Yks vaihtoehto on kans Englin Thunder. Olisi kyllä hyväkin varmaan, muttei noita pahemmin käytettynä pyöri, ja nuppimallia tollasesta en kyllä ole edes nähnyt. "No vittu ku vittu!" -Simon Garfunkel metroasemalla |
Heavymies 14.08.2004 20:57:46 (muokattu 14.08.2004 20:58:13) | |
---|
Olisi kyllä hyväkin varmaan, muttei noita pahemmin käytettynä pyöri, ja nuppimallia tollasesta en kyllä ole edes nähnyt. Joo en mäkää oo nähny noita missää. Musamaailmassa testasin screameria ja kysyin thunderista ni ne sano et ei ne tilaa niitä ollenkaan, koska niitä ei myydä ja jotain muuta selitti. Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa. |
Ze Kink 14.08.2004 21:30:41 | |
---|
Joo en mäkää oo nähny noita missää. Musamaailmassa testasin screameria ja kysyin thunderista ni ne sano et ei ne tilaa niitä ollenkaan, koska niitä ei myydä ja jotain muuta selitti. Olen kuullut että tilaavat niitä vain jos lupaa ostaa. Typerää sinänsä. "No vittu ku vittu!" -Simon Garfunkel metroasemalla |
Heavymies 14.08.2004 21:46:04 | |
---|
Olen kuullut että tilaavat niitä vain jos lupaa ostaa. Typerää sinänsä. Nojoo näinhän se on. Melkein kyllä menisin väittämään, että myisivät niitä jos niillä vaan olis. Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa. |
-K- 14.08.2004 22:22:29 | |
---|
Joo en mäkää oo nähny noita missää. Musamaailmassa testasin screameria ja kysyin thunderista ni ne sano et ei ne tilaa niitä ollenkaan, koska niitä ei myydä ja jotain muuta selitti. Tosiasissa noista on ihan pirusti tilauksia jonossa musakapoilta. Eli ENGLin kanssa on kuulemma niin, että niitä tipahtelee aina silloin tällöin muutama maahan ja menevät muutamassa päivässä. Itse olen onnellinen thunderin omistaja. Hyvä riffisärö, sooloissa se ei tosin laula niin mukavasti kun esim Laney GH50/100L. Monipuolisiahan nuo vehkeet ovat vain kotona soittelijalle. Keikoilla parhaan mahdolisen soundi saamiseksi tarvitsee kaksi vahvistinta. Näin siis vain metallin soittajan mielestä. Kun tuo Gain potikka pitää olla melkein tapissa, jolloin puhdas vetää liikaa ruvelle esim jossain Opeth tyylisessä jutussa. Ei suotta elämys. |
Aman 15.08.2004 00:21:14 | |
---|
Hommasin itse tuon Laneyn GH50L:n muutama viikko sitten ja tähän mennessä kokemukset ovat olleet mahtavat:) Soundimaailma on erittäin brittiläinen (sanoisinko 'henkeen ja vereen'), ja kuten joku tuolla harmooni-centraalissa osuvasti totesi omasta vahvistimestaan: "Se on kuin Marshall steroideilla". Pitänee paikkansa siinä mielessä, että se mihin Marsun JCM800:nen jää, Laney jatkaa vielä paljon pitemmälle. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö tuo Laney olisi dynaaminen. Käytän itse tällä hetkellä oikeastaan vain ensimmäistä kanavaa, ilman "gain boostia". Gain on lähes täysillä jolloin tulee spedulla boostatun JCM800:sen tyylistä rähinä meininkiä ja hyvää chunky-chunkyä, mutta kuitenkin kitarasta kun väännän volat pienelle, soundi puhdistuu erinomaisesti. Notta mahtava vahvistin sanon minä. Gain boost kytkettäessä päälle, päästään jo melkoisin särömääriin, joten ei kyllä pitäisi säröt loppua kesken. Soundiin tulee myös hieman lisää trebleä, joka kaiketi auttaa pääsemään muun mökän yli, esim. sooloihin boostattaessa. Putket kyllä vaihdoin heti kättelyssä, ihan vain lukemieni juttujen pohjalta. Vahvistimen soundin sanottiin pääsevän uusiin ulottuvuuksiin, kun surkeat tehdasputket (etu & pääte) heivattiin veke. Tehdasputkilla en siis soittanut, kuin vahvistinta testattaessa/ostaessani, vaikkakin jo silloin se kuulosti hjuvalta. Tällä hetkellä JJ:n ECC83:set ja saman valmistajan EL34:set. Kaappina toimii Marsun 4x12" JCM800 Bass (olisiko malli 1984? Ku en muista)... Löytyykö voluumia? ... Puolet riittäisi hyvinkin ja silti jäisi naapuritreeniksen bändin molemmille kitaristeille jaettavaa:) Toihan onkin periaatteessa tuon vahvistimen heikoin lenkki, sillä vahvistin alkaa vasta todella "soundaamaan", kun vola on 3-4:n välillä, ja silloin meteli on jo helvetinmoinen:) Itse pidän sitä tällä hetkellä n. 4:ssa, ja meidän trio rupee kuulostamaan jo tuskasen LUJALTA!!. Mutta sehän on v*ttu raskasta rokkia, eikä mitään häämusiikkia! nooh, osaltaan tuohon voimakkuuteen varmasti vaikuttaa tuo meitsin neljä-kertaa-kakstoistanen. Takapaneelista löytyykin sitten melko määrä yksinkertaisia, mutta TARPEELLISIA kytkentöjä. Periaatteessa tämä nuppi hyväksyy millaset kaapit vain. 4ohm, 8ohm, 16ohm, 2kpl 4ohm, 2kpl 8ohm, 2kpl 16ohm, että mitäs pistetään?:) Efektiluupin saa pistettyä sarjaan tai rinnan (joka lienee monelle muusikolle tervetullut vaihtoehto). Mitäs vielä. Niin joo, voit vaihtaa erilaisten pääteputkien välillä pelkästään kytkintä kääntämällä. Biasointia ei tarvitse erikseen suorittaa pääteputkia vaihdettaessa (johon minä en henkilökohtaisesti usko, minkään vahvistimen kohdalla, ja suosittelenkin, että putket biasoitaisiin perinteisin menetelmin aina vaihdettaessa. nim. "omiani en biasoinut" :) Levytukusta omani ostin. Listahinta 850 euroa, mutta aika pian pudotti alle 700 euron, josta se vielä muutaman euron putosi ostaessani muutakin krääsää... Uhkailin kyllä ulkomailta tilaavani, mutta ei lähtenyt enää pudottamaan hintaa:) Kanavanvaihdin spedu ei muuten kuulunut mukaan, ja sen listahinta oli jotain 40 euroa, mutta 25 euroon lähti mukaan. Kannattaako tingata? Kannattaa :) Ja sitten, olisko Marsun Mr1936 kaappi hyvä tollaseen musaan? En varmana kyllä mitään 4x12 kaappia roudattavuuden vaikeuden takia tule ostamaan. 2x12 kaappi pitäs siis olla mieluiten. Mister 1936? :) Kyllähän puolet pienempää kaappia roudaa mieluummin, kuin tuollaista vaatekomeroa, mutta en osaa tähän oikein mitään järkevää sanoa:) Tuskin musatyylistä on tuon valinta kiinni. Eiköhän 2x12:lla taivu hevi siinä kuin 4x12:lla. (Vaikka onhan se 4x12 tietenkin hevimpi...:) Jossei tästä mitään tule, ostan vaan Peavey Classic 30:sen taikka Laney Lc30:sen ;o) Ei varmasti huonoja vaihtoehtoja kumpikaan. Ainakin Laney on tehnyt lähtemättömän hyvän vaikutuksen itseeni:) "Raskaana heavyyn!" |
Ze Kink 15.08.2004 00:31:20 | |
---|
Kiitos Aman, sait plussan. "No vittu ku vittu!" -Simon Garfunkel metroasemalla |
LaXu 15.08.2004 01:14:43 | |
---|
Plussaa minultakin. Kerropa vielä, onko vahvistimessa koteloon laitettuja biasointipisteitä takapaneelissa tai takaritilän takana? Helpottaa kummasti biasointia kun ei tarvi pelätä tappavansa itsensä vahvistimen sisuskaluja tutkiessa. Seuraavaksi ostokseksi suosittelen keinokuormaa..johan saa volat kuriin ja pääsee nauttimaan soundista kunnolla. :) |
gator 15.08.2004 11:00:05 | |
---|
Mulla on Laneyn Lh-50r ja luulisin et se on ton gh:n vanhempi versio kaiulla. Pakko suositella. Hyvä ja monipuolinen vahvistin. Jcm-900 on melkonen suristin ei mun mielestä ollenkaan hyvä vaffari mihinkään. Tai en itte oo löytäny siitä mitään käyttökelposta. |
Ze Kink 15.08.2004 16:06:55 | |
---|
Alkaa kyllä tuo Laney houkuttaa enemmän ja enemmän... Tietenkin, jos jollain tuollanen GH50L olis myynnissä johonkin ~400€, niin ilmotelkaa :D Kaappihan on siis tällänen: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-125897.htmlTuosta olisi ihan kiva kuulla myös kommenttia. 200€ kuulemma löytää helposti käytettynä, kyllä varmaan ihan käypä hinta. "No vittu ku vittu!" -Simon Garfunkel metroasemalla |
re infecta 15.08.2004 16:56:24 | |
---|
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-125897.html Tuosta olisi ihan kiva kuulla myös kommenttia. 200€ kuulemma löytää helposti käytettynä, kyllä varmaan ihan käypä hinta. Minulla on tuo kaappi mono-versiona. Oikein hyvä: mökää ja alapäätä löytyy, mutta myös puhtaat kuuluvat korviarepivän kirkaana. Tämähän on tällainen "peruskaappi". Enpä usko, että 200 euroon kuitenkaan löydät. Lähempänä 300 € ollaan varmasti. Myydään uusi Morley Bad Horsie Wah. Katso ilmoitukseni! |
Aman 15.08.2004 17:18:13 | |
---|
Kerropa vielä, onko vahvistimessa koteloon laitettuja biasointipisteitä takapaneelissa tai takaritilän takana? Helpottaa kummasti biasointia kun ei tarvi pelätä tappavansa itsensä vahvistimen sisuskaluja tutkiessa. Hmmm, en muista nähneeni tuollaisia. Tokkopa on laitettu, kun sen automaatti-biasin tarkoitushan nimenomaan on ettei tarttis biasia itse säätää... Pitää kuitenkin kurkata ja tarkistaa seuraavalla kerralla treeniksellä (lauantai). Seuraavaksi ostokseksi suosittelen keinokuormaa..johan saa volat kuriin ja pääsee nauttimaan soundista kunnolla. :) No tätähän se seuraavaksi on ruvettava etsimäänkin:) "Raskaana heavyyn!" |
Aman 15.08.2004 17:21:39 | |
---|
Tietenkin, jos jollain tuollanen GH50L olis myynnissä johonkin ~400€, niin ilmotelkaa :D Tuo hinta voi olla hieman alakanttiin, sillä viimeksi näin tuollaisen vahvistimen käytettynä 600 euroon ja käsistähän se oli viety:) Noita aikaskin vähän liikkuu käytettynä, mutta toivotaan että sattuisi kohdalle! "Raskaana heavyyn!" |
Ze Kink 15.08.2004 18:40:05 | |
---|
Kun tuossa GH50L:ssä on vaan yksi kanava, onnistuuko helposti särölle vaihtaminen sooloa varten vai ei? Vai kannattaako mielummin käyttää erillistä spedua? Puhtailla soittelen paljon, mutta melkein kaikki soolot säröllä, ja ois hyvä ettei särölle vaihtaessa tulisi hirveitä volanytkähdyksiä. "No vittu ku vittu!" -Simon Garfunkel metroasemalla |