MrFunk 13.08.2004 21:35:05 (muokattu 14.08.2004 15:07:48) | |
---|
Nämäkin bändit ansaitsevat pääsyn Mnetin. toiseksi parhaimmalle palstalle. Pantera oli yksi ensimmäisimmistä henkilökohtaisista metallipuolen bändeistä (rässiä soittavat..slayeristä askel modernimpaan malliin) joista oma kiinnostus sitten rankentui. Ja jos joku ei ole kuullutkaan tästä pändistä niin aika syvällä on kolossaan asustellut. :) Vähän aikaa sitten pändi monen albumin jälkeen erosi, ja veljekset Darrel ja Vinnie (kitara, rummut) perustivat oman uuden bändin, Damagaplanin, joka ns. kilpailee laulajan, Phil Anselmon, uuden bändin, Superjoint Ritualin, kanssa..En ole Damageplania kuullut niin en voi verrata, mutta kuullut olen sen olevan kuin Pantera jr. SJR:ää olen kuullut ja uusin levy oli mielestäni aika karstaa. Enemmän näistä yhtyeista sitten jos topikki ottaa tulta. Down taas on Philin sivuprojekti jonka ensimmäinen levy, Nola, nousi kulttimaineeseen. Bändi on superryhmä jossa on jäseniä EyeHateGodista, Crowbarista, Corrosion of Conformitystä..ja tietysti Panterasta. Bändi soittaa nostalgista tribuuttihenkeä täynnä olevaa southern American thrash rock-metallia. Yleinen fiilis on rento ja inspiraatio tulee alkoholista ja vanhoista levyistä joita kuunnellaan siinä kaljan, tupakan ja kauhufilmien lomassa. Levyt tehtiin menemällä laulajan omaan "kauhumökkiin" monien kilometrien päähän lähimmästä asutuksesta. Seuraava levy ilmestyi joidenkin vuosien päästä fanien vaatimuksesta ja se nimettiin nostalgiseen tapaan kakkoseksi (II)..ja kannessa lukee "..a bustle in your hedgerow" mikä on Stairway to Heavenista tietääkseni. Kakkoslevyyn pääsi myös Panteran basisti, Rex. ..no? Kielet hauiksen mukaan... |
Juugeli 13.08.2004 21:45:47 | |
---|
No Panterahan on pirun kova bändi. Cowboys From Hell ja Vulgar Display Of Power ovat molemmat varsin hyviä levyjä, mutta ehkä kuitenkin aliarvostettu The Great Southern Trendkill on se paras Panteran levy minulle. Hyvä vitutuslevykin on, kun fituttaa, niin aloitusraita vaan huutamaan, niin kyllä lähtee. "If I was God, you'd sell your soul to the Great Southern Trendkill!!!" Downin esikoiseen en ole tutustunut, paitsi että Stone The Crow-biisin oon siltä kuullut ja sehän on vallan mainio kappale. Kakkoslevyä on tullut jonkin verran kuunneltua, muutamia hyviä biisejä, mutta turhan hätäisesti kasatun oloinen, mutta sitäpä se onkin, nopeasti kasattu (kuukauden aikana sävelsivät 16(?) uutta biisiä). Superjoint Ritualia en ole tainnut kuulla yhtään, Damageplania pari biisiä, en tykänny. Älä tule paha kakku, tule hyvä kakku IHKK #3 |
mikko1 13.08.2004 23:20:12 | |
---|
Phil Anselmo on Lemmyn jälkeen mailman kovin jätkä ja Dimebag on paras elossa oleva tilukitaristi. . |
Phobophile 13.08.2004 23:34:30 | |
---|
Phil Anselmo on Lemmyn jälkeen mailman kovin jätkä Hah, hyvä että pystyy edes kunnolla puhumaan nykyään. Love Subverted, Lust Perverted |
Exhausted 14.08.2004 12:50:02 | |
---|
harmi että Pantera hajosi, se on kuitenkin parempi kuin nuo kolme muuta yhteensä |
meanbone 14.08.2004 13:34:22 | |
---|
Pantera oli kyllä parasta, mutta minun mielestäni Damageplan ei ole lähellekkään niin huono kuin sanotaan. Uusi levy ei ehkä mullista maailmoja, mutta siitä löytyy kyllä kovia biisejä ja levy osoittaa mielestäni potenttiaalia vielä parempaan. SJR:ää en ole kuullu, joten siitä en mitään voi sanoa, mutta Down kyllä on näistä sivuprojekteista paras. Mutta tosiaan neuvoisin kuuntelemaan tuon Damageplanin levyn läpi, sillä se ei todellakaan mielestäni ole huono. |
Henko 14.08.2004 13:47:10 | |
---|
Nämäkin bändit ansaitsevat pääsyn Mnetin. toiseksi parhaimmalle palstalle. Mikä on m.netin paras palsta? Mut noista bändeistä kallistuisin vanhan Panteran ja Downin puolelle. Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä. |
marke- 14.08.2004 15:18:56 | |
---|
Mikä on m.netin paras palsta? Varmaan studiotyöskentely :D No hmm. Oma mielipiteeni on se, että Down on/oli helvetin hyvä bändi eikä sillä omissa kirjoissani ole ikinä ollut mitään tarvetta olla 'sivuprojektina'. Musiikki ratkaisee ja Pantera jää jalkoihin. Panteran vanha matsku (cfh, vdop) on loppujenlopuksi aika jöötiä ja itekkin pidän juuri eniten Southern Trendkillistä.. Superjoint ei muuten edes ole mikään ns. sivuprojekti vaan Anselmon ihka oma bändi ja ainoita jonka eteen mies tällä hetkellä mitään tekee. Ekasta levystä tykkään pieninä annoksina helvetisti. Uudellakin on muutama helmi, mutta jotenkin vaisunoloista menoa välillä. No chiefs, all indians. |
Varmaan studiotyöskentely :D No hmm. Oma mielipiteeni on se, että Down on/oli helvetin hyvä bändi eikä sillä omissa kirjoissani ole ikinä ollut mitään tarvetta olla 'sivuprojektina'. Musiikki ratkaisee ja Pantera jää jalkoihin. I feel you, dude! Superjoint ei muuten edes ole mikään ns. sivuprojekti vaan Anselmon ihka oma bändi ja ainoita jonka eteen mies tällä hetkellä mitään tekee. Ekasta levystä tykkään pieninä annoksina helvetisti. Uudellakin on muutama helmi, mutta jotenkin vaisunoloista menoa välillä. Bändi kuitenkin alkoi sivuprojektina...ja sitten Anslemo päätti panostaa siihen enemmän kun Pantera kaatui. Näin olen ymmärtänyt...el jos olen vieläkin väärässä niin korjatkaa. Kielet hauiksen mukaan... |
Phobophile 14.08.2004 17:02:24 | |
---|
Bändi kuitenkin alkoi sivuprojektina...ja sitten Anslemo päätti panostaa siihen enemmän kun Pantera kaatui. Näin olen ymmärtänyt...el jos olen vieläkin väärässä niin korjatkaa. Oikeastaan Pantera kaatui koska Anselmo nimenomaan panosti noihin muihin projekteihinsa enemmän kuin pääbändiinsä. Love Subverted, Lust Perverted |
MrFunk 14.08.2004 17:13:08 | |
---|
Oikeastaan Pantera kaatui koska Anselmo nimenomaan panosti noihin muihin projekteihinsa enemmän kuin pääbändiinsä. Joo niinhän se meni...ja siitä niille sitten kehkeytyi kaikenlaista muutakin riitaa... jostain kuulin että Phil olisi halunnut jossain pössyttelyidensä välissä tutustua politiikan kiehtovaan maailmaan. En kyllä muista oliko luotettava lähde. Kielet hauiksen mukaan... |
marke- 14.08.2004 18:51:56 | |
---|
jostain kuulin että Phil olisi halunnut jossain pössyttelyidensä välissä tutustua politiikan kiehtovaan maailmaan. En kyllä muista oliko luotettava lähde. ohhoh :D.. no.. oishan sillä ainakin sanottavaa. tosin vähä alkanu arveluttamaan kaverin selväjärkisyys. joskus luin tässä pari suht tuoretta haastattelua ja fuck sanojen lisäksi ei tuntunut järkevää tavaraa suusta ulos tulevan. minen ainakaa saanu mitään tolkkua. No chiefs, all indians. |
Phobophile 14.08.2004 18:58:34 | |
---|
ohhoh :D.. no.. oishan sillä ainakin sanottavaa. tosin vähä alkanu arveluttamaan kaverin selväjärkisyys. joskus luin tässä pari suht tuoretta haastattelua ja fuck sanojen lisäksi ei tuntunut järkevää tavaraa suusta ulos tulevan. minen ainakaa saanu mitään tolkkua. Joku aika sitten netissä pyöri haastattelu ihan mp3:nä ja arviolta puolet kestosta oli Anselmon muminaa/korinaa ja siitä puheestakin oli aika hankala saada tolkkua kun joka välissä oli tuota mongerrusta ja venytteli kokoajan sanoja yms yms. Niin ja ääni kuulosti lähinnä siltä että sitä olisi pudotettu parilla oktaavilla alaspäin. Love Subverted, Lust Perverted |
-JiiTee- 16.08.2004 09:15:51 | |
---|
tosin vähä alkanu arveluttamaan kaverin selväjärkisyys. joskus luin tässä pari suht tuoretta haastattelua ja fuck sanojen lisäksi ei tuntunut järkevää tavaraa suusta ulos tulevan. minen ainakaa saanu mitään tolkkua. No ihmekös tuo kun mies vetäsi joskus 90-luvulla OD:t... Varmaan olleet aivot hetken ilman happea siihen aikaan ja paluuta ei ole. Pantera oli kova bändi ja Anselmo kova jätkä siinä bändissä. Ilman Vinnietä, Dimeä ja Rexiä ei mies oikein vakuuta... Damageplan taas on jotenkin hieman "ohutta" tai "kasvotonta", vaikka noin periaatteessa hyvää junttaa onkin. Huolimatta hyvistä aineksista, se "jokin" jää puuttumaan. |
vantage 16.08.2004 10:29:38 | |
---|
Uhhuh! Pantera! Mulla on nyt Vulgar, Driven, Coboys, ja Southern ja aion kerätä aitona loputkin. On se niin hieno bändi! Jokainen kerta kun laitat sen soittimeen, ja volyymiä vähän normaalia kovemmalle, niin tulee upea ja agressive fiilis! Tuota SJR:ää olen kuullut vain tuon levyn läpi, ja olihan tuo kuunneltavaa, mitään suurta ei ole siitä vielä mieleen jäänyt. Downilta olen kuullut joitain yksittäisiä biisejä, ja sekoitan sen jostain syystä aina Fighttiin?!?! Damageplanin levyn ajattelin hommata seuraavista opintotuista, eiköhän tämä bändi tarpeeksi rokkaa... "Kaikki on allright ainakin minulla. En tiedä, onko muilla." -M Nykänen
IHKK #5 |
MrFunk 16.08.2004 11:45:04 | |
---|
Ei kenelläkään niitä Panteran levyjä ole ajalta ennen Cowboys From Helliä?...kaveri ne jostain sai..ite en löydä mistään. Kielet hauiksen mukaan... |
rc 16.08.2004 12:00:45 | |
---|
Ei kenelläkään niitä Panteran levyjä ole ajalta ennen Cowboys From Helliä?...kaveri ne jostain sai..ite en löydä mistään. Ne on kasaripoweria, mun tietääkseni. Et sä halua niitä. Aika nilettää |
Exhausted 16.08.2004 14:59:59 | |
---|
|
Booligan 16.08.2004 17:49:57 | |
---|
Panterahan se näistä paras on ylivoimaisesti, 3 levyä omistan(Far beyond driven, VDoP ja Reinventing hell) sekä koneella on muutamia biisejä ja kyllä tykittää. Downia en ole ikinä kuullut, Damageplania pari biisiä (eikä oikein vakuuta) ja SjR:ää yhden biisin. Mutta mikäs se Anselmon tilanne sitten nykyään on? Itse luin jonkin suht tuoreen haastattelun juuri ja ihan jörkeviähän mies puhui. AInakin 90-luvulla vielä oli todella monipuolinen laulaja(vrt. Fucking hostile - Hollow noin nyt esimerkkinä). Doesn´t matter what you see
Or into it what you read
You can do it your own way
IF IT`S DONE JUST HOW I SAY |
MrFunk 17.08.2004 09:02:47 | |
---|
Ne on kasaripoweria, mun tietääkseni. Et sä halua niitä. Nostalgiaa kato...you know. Kielet hauiksen mukaan... |