ehdottakaapas jotain groovaavia biisejä, joita olisi bassolla mukava soitella. Alkaa puuduttaa, kun on samoja biisejä veivannut päiväkausia, eikä itse keksi mitään mukavaa soitettavaa.. "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world |
Ze Kink 13.08.2004 18:57:25 (muokattu 13.08.2004 18:58:25) | |
---|
Koitappa soitella jotain bluesia, jazzia tahi funkkia. Itse ainakin "aktiivisina heviaikoinani" sain niistä lisämotivaatiota. Tosin kannattaa varoa, ne vievät mennessään :P Nyt soi justiin: Stevie Ray Vaughan - Telephone Song, aika mehevä bassolinja tässä. Koitappa vaikka sitä. "No vittu ku vittu!" -Simon Garfunkel metroasemalla |
omarklah 13.08.2004 19:02:11 | |
---|
ehdottakaapas jotain groovaavia biisejä, joita olisi bassolla mukava soitella. Esmes: I Wish - Stevie Wonder Play that funky music - Wild cherry Gimme my broom - Keb Mo & Little Milton Tää sit sanois tälleen... |
N_Bates 13.08.2004 19:09:20 | |
---|
justin timberlaken rock your bodyn basso on hauska. soundikin on veikeä! Stein und Brötchen! |
Wil-J 13.08.2004 19:30:44 | |
---|
Esmes: I Wish - Stevie Wonder Play that funky music - Wild cherry Gimme my broom - Keb Mo & Little Milton Ei nyt liian mukavia sentään hei :D Vähän haastetta mukaan ;) |
omarklah 13.08.2004 20:05:30 | |
---|
Ei nyt liian mukavia sentään hei :D Vähän haastetta mukaan ;) No oliskos sitte: Wether Report - Birdland tai Miles Davis - So what ? Tää sit sanois tälleen... |
Jooba 13.08.2004 21:57:11 | |
---|
another one bites the dust se on queen ja sit the offspring pretty fly ( for a white guy)... |
Aminohappo 13.08.2004 23:08:22 | |
---|
Red Hot Chilli peppers - Can't stop Aeroplane All Around The World Äh soita pepperssiä ! Crazy, stone cold crazy, yo |
Wil-J 13.08.2004 23:19:32 | |
---|
Kuten oon aiemminkin sanonut, mulla ainakin motivaation nosti huippunsa ku huomasin että Dream Theater on kova bändi ja aloin treenaa Myungin basso kuvioita.. Siinä oli jo vähän treenaamistakin. Toisaalta nyt taas olen innostunut soittamaan kunnon funkin mätkettä... Esim Tower Of Powerin, Corduroyn ja Jamiroquain biisejä. |
Basismi 13.08.2004 23:23:32 | |
---|
another one bites the dust se on queen ja sit the offspring pretty fly ( for a white guy)... Tai AC/DC:tä. Vähän vaikea suositella kun ei tiedä lähtötasoa. TOP ja Jamiroquai varmaan menettelee? Jos on liian simppeliä, niin katsele käsiisi vaikka Simon Phillipsin liveplätty (out of the blue?). Jos ei sekään riitä niin Victor Baileyn soololevyt. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
L.Ruoska 14.08.2004 14:29:00 | |
---|
Rage against the machine. |
Johannes_t 15.08.2004 15:50:28 | |
---|
Vähän vaikea suositella kun ei tiedä lähtötasoa. Jos taso olisi sieltä korkeimmasta päästä, ei varmaankaan olisi tarvetta kysellä mnetistä linjoja soitettavaksi ;) |
NYdoll 15.08.2004 16:14:29 | |
---|
Jos taso olisi sieltä korkeimmasta päästä, ei varmaankaan olisi tarvetta kysellä mnetistä linjoja soitettavaksi ;) No enhän minä mikään virtuoosi ole. En kyllä ihan noviisikaan. Olen vain kahlaillut tässä melko paljon biisejä läpi eikä mieleen juolahtanut enää mitään kivaa. En jaksaisi mitään kovin vaikeeta vähään aikaan opetella, kun Rushin Tom Sawyerin sain tuossa reenattua. Siinä oli haastetta mulle jo ihan tarpeeksi. "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world |
Mr.oskari 15.08.2004 16:22:40 | |
---|
Kannattaa hommata Standing in the Shadows of Motown opus joka sisältää James Jamersonin aivan uskomattoman hienoja ja groovaavia bassolinjoja. Se inspiroi aina... |
KMT 15.08.2004 18:47:36 | |
---|
The biitles - I want you (she's so heavy) "Ääninäytteittesi perusteella suosittelisin suuntaamaan sen musiikillisen monilahjakkuutesi lähinnä sinne kuuntelupuolelle" -JK |
poppamies 15.08.2004 18:50:43 | |
---|
No en rupee sanelemaa mitä sun pitäis soittaa mutta tuolla seuraavalla sivulla kun painat "links" nappia niin löytyy kilokaupalla nuotteja... http://perso.wanadoo.fr/scott_f/"G-strings are for strippers" |
ercciman 15.08.2004 22:53:04 | |
---|
The biitles - I want you (she's so heavy) toi on mukava ja niin on myös Red Hot Chili Peppersin Soul to Squeeze xoxoxoxo |
2541 16.08.2004 00:53:32 | |
---|
Freen biisejä tuli joskus soiteltua, Andy Fraserilla oli paljon mielenkiintoisia linjoja. Esim. The Stealer I'll Be Creepin' Highway Song |
Ulle 16.08.2004 16:22:17 | |
---|
70-luvun disco ja funk! Siellä on niin maukasta linjaa, että ei mitään rajaa. Löytyy helppoo ja vaikeaa. Haasteensa on myös siinäkin, että ei vain soita läpi vaan saa sen biisin groovaan. Jossain päin täällä oli laaja keskustelu tästä aiheesta. Tais olla yleisellä-palstalla. Niin kuin ehtyy tiimalasin hiekka, on elämämmekin päivien viemää... |
käki 16.08.2004 16:26:36 | |
---|
Tässä pari: Chic: Good Times Whispers: And the Beat Goes On Jälkimmäinen on vaikea pitää kasassa koko biisin ajan, ainakin mulla. Siksi se onkin aina hyvä treenibiisi. |