Aihe: Miksi Ynkkä Jiitä dissataan?
1 2
Kimmo72
13.08.2004 11:51:38
Eli siis miksi kyseisestä herrasta aina puhuttaessa saadaan suuremman luokan tappelu ja haukkuminen aikaiseksi?
Onko se niin että yleensä "tiluvastaiset" henkilöt ei tykkää ja sitten lapsellisuuttaan menevät ja haukkuvat jonkun joka ei soita niinkuin he haluaisivat soittavan?
Vai onko kyseessä jonkun näköistä kateellisuutta tai jotain?
No mitä se sitten on?
Eikö soittajaa arvosteta jos on vähän tekniikkaa enemmän kuin sydäntä soitossa?

Olen huomannut, ja varmaan moni muukin, kun kyseisestä tyypistä keskustellaan, siitä ei hyvää synny. Haukkumiseksihan se menee (mikä nyt ei sikälis ole mitään ihmeellistä muutenkaan täällä palstoilla, kun toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä).

Mielestäni mieshän on arvostettu genressään. Jos hän haluaa soittaa 300 nuottia/sekunti se hänelle suotakoon. Eikös nämä asiat ole niitä ns. taiteilijan vapauksia.

Tiedän ettei tämäkään "triidi" pysy asiallisena keskusteluna, mutta mielipiteisiinhän jokaisella on oikeus.
Toiset vaan osaa sen ilmaista paremmin kuin toiset.

Tack
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
Chemo
13.08.2004 12:15:43

Vai onko kyseessä jonkun näköistä kateellisuutta tai jotain?

Pääsääntöisesti käsittääkseni ei ole - vaan sitä että halutaan korostaa, että kikkailu kikkailun vuoksi ei välttämättä ole kiinnostavin asia mitä musassa voi tehdä. Vaikka se kikkailu vaatisikin kikkailijalta kovasti duunia.

Yksi lysti mulle - mä kuuntelen mielelläni kitaristeja, joilla on aivan yyberhyvä tekniikka, mutta he tulevat pääsääntöisesti klassisen musan puolelta. Sähköisessä musiikissa mua kiinnostavat ihan muut asiat.

Malmsteen oli mulle semmoinen sirkusjuttu, jota jonkun verran kokeiltiin itsekin 80-luvulla. Mutta se oli äkkiä nähty ja kuultu, ja kun oli siirrytty eteenpäin, muihin kiinnostavampiin asioihin, ei tuollaiseen ole tarvinnut enää jälkikäteen palata. En mä toki soimaa jos joku näkee tuon artistin toisinkin. Makuasioitahan nämä ovat.
Ramalamadingdong.
author
13.08.2004 14:14:17
Makuasioitahan nämä ovat.

Piste ja kiitos.
Kirjoitukset, joissa HUUDETAAN tai kiroillaan poistetaan!
M1kk0
13.08.2004 14:25:45
se on hyvä
Blow me up Mr.Spock!
drvulter
13.08.2004 15:11:12
Minun mielestä yks maailman parhaista soittajista, vaikka sen musa on välillä mitä on. Mutta jos se tykkää siitä mitä tekee, niin hyvä niin.
Frederik on kuningas
käreyndanni
13.08.2004 15:44:26
Saattaa johtua hänen isohkosta egostaan ja suorista mielipiteistä mitä se on laukonut. Mielestäni hän on kuitenkin kiistatta paras kitaristi neoklassisessa kikkelihevissä ja säälittäviä kopioita löytyy pilvin pimein. Ja saa hakea toista yhtä hyvää esiintyjää, sehän on ihan elukka livenä. Monesti porukat tiedostavat sen taidot, mutta koska yleinen konsensus on, että se on pelle tai jotain vastaavaa, niin hän ei saa ansaitsemaansa arvostusta ainakaan kansan parissa. Ei ole muodikasta hehkuttaa Ynkkää. --tut muodikkuuksiista.
Karlsson
13.08.2004 16:07:12
Jos toi Ynkkä on niinko hirveetä kuraa ja ei jaksa vatvoo ku elämässä on muutakin?
Nixzar
13.08.2004 16:14:06
Satriani ja Vai ovat 100% parempia.
*IHKK #12*
Härski
13.08.2004 16:45:42 (muokattu 13.08.2004 16:45:49)
Ynkällähän on ihan hauskojakin juttuja. Ainakin mua naurattaa.
PoLFus
13.08.2004 17:11:26 (muokattu 13.08.2004 17:13:04)

Katsoin juuri G3- live in denver.

Satch ja Vai vetivät keskivertosettejään paremman ikinä, mielestäni. Asennoiduin DVDtä aloittaessani niin, että Ynkkä ei ole niin huono, kuin väitetään, ei niin törkeä. Ynkkä....tuo ruotsalainen lihapulla meni raiskaamaan kummatkin Hendrixit täydellisesti. Saatanan molliarpeggiota toisensa perään. Jos vain löytyisi keino, miten saisin ynkän kitarat poistettua edes niistä kahdesta vikasta biisistä....Steve Vai veti little wingin uskomattoman upeasti. Kitaratulkinta + tunteikas laulu = bon bon bon bonaa! Lopussa Ynkkä puhuu vain itsestään.

Eli Ynkkä-viha nousee edelleen. No, sil on jees-soundit.
"polfus, eipä tuolla väittämällä sun sanomana ole pohjaa eikä merkitystä" - Tianzi
zorro
13.08.2004 17:55:05
Satriani ja Vai ovat 100% parempia.

ja silti ne on molemmat hirveätä paskaa. kuinkahan paskaa se yangwie sitten on...
OSTETAAN: Digitech WH1, lace sensor Red
leather rebel
13.08.2004 21:46:10
Kyllä se svedu soittaa osaa. Varhaiset levynsä ovat jopa helvetin kovaa tavaraa.
Uudemmilla herra on ikävä kyllä tyytynyt vaan kierrättämään vanhaa tuotantoaan.
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
mzg
14.08.2004 01:30:57
Ja nyt tulee omaa mielipidettä, jos se jotain haittaa niin katsokoon peiliin. Koska tämä on vain ja ainoastaan minun mielipide, ja tietääkseni minulla on oikeus omaan mielipiteseen.

Yngwiellä on mielestäni hyvinkin omaperäinen soittotyyli, vaikka mennäänkin usein lujaa.
Esim. Blue ja Brothers ovat omasta mielestäni hienoja instrumentaaleja.

Enpä usko että ketään haittaisi että omaisi tuollaisen tekniikan, yngwie osaa tehdä sen mitä haluaa.

Ja eiköhän jokaisella ihmisellä ole oikeus soittaa mitä haluaa.
Olkoot sitten "julkkis" tai ei. Ei se keneltäkään ole pois.
Jokainen kuunnelkoon mitä haluaa, ja sillä hyvä, ei se muiden asia ole.

Ja jos joku tykkää fransesco farerista niin se on hänen mielipide, ja hänellä on oikeus siihen, minä en pidä ja sillä hyvä.

ps. kylläpäs tämä Gary Mooren Parisienne walkways onkin hieno kappale :)
"kaljat on loppu, kuolema tulee"
Nimismies
14.08.2004 01:39:22
Miksi maailmassa käytetään niin typeriä sanoja kuin "dissata"?
N.I.M.I.S.M.I.E.S: Nuorekas Ilveilijä, Minimaalisen Intohimoinen Sankaritenori ja Mylläri sekä Ihanan Ennakkoluuloton Sämpylänpyörittäjä
Jormaz
14.08.2004 01:48:00

Siks et saatais houmiisseilt propsit?
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
mie
14.08.2004 08:45:54

Se on tätä uutta ja kummallista nuorisoslangia, jota kukan ei ymmärrä.
IHKK #10

mie
14.08.2004 08:53:43

Olen aina ollut sitä mieltä että tehkööt artistit juuri sellaista musiikkia kun haluavat; minä kuuntelen vain sitä mistä tykkään ja yritän olla haukkumatta niitä joista en pidä (joskus lipsahtaa).
Muiden kannattaisi ajetella samoin, koska, kuten alussa mainittiin, nämä ovat mielipideasioita ja niistä tappelemalla ei ikinä päästä mihinkään. Aina sen artistin tekosista joku tykkää (ainakin näin uskon).
IHKK #10

Billsner
14.08.2004 10:50:28
Kyllä se Ynkkä tiluttaa osaa vaikka en hänen musiikista muuten pidäkkään. Tilutus on kivaa jos sen osaa (minä en osaa). Ynkkä kyllä vaan jää kohta kakkoseksi http://tiluland.cjb.net/
You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside.
Travis Bickle
14.08.2004 12:06:49
Yngwie Malmsteen on suunnilleen yhtä tyylikäs artisti kuin vaateyhdistelmä tennissukka-sandaalit + vyölaukku.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)