Aihe: THD Yellow Jackets
1
Yammu
19.12.2002 10:10:11
Onko kellään kokemusta kyseisistä "putken-kannoista"?

Joo! Hommasin (parin) YJ:tä joita käytän 100w marsussa ja ainakin siinä nuo toimii loistavasti.
Mun tapauksessa vois todeta, että kerrankin mainos pitää minkä lupaa.
Sam
19.12.2002 10:15:41
Joo! Hommasin (parin) YJ:tä joita käytän 100w marsussa ja ainakin siinä nuo toimii loistavasti.
Mun tapauksessa vois todeta, että kerrankin mainos pitää minkä lupaa.

Mistä hommasit? mihin hintaan?
Yammu
19.12.2002 10:34:23

Mistä hommasit? mihin hintaan?

Custom-sounds noita myy, tuli postissa päivässä. Hinta näyttää olevan 99€ kpl, itse sain esittely kappaleet vähän halvemmalla.
Vainhaalee
29.07.2005 18:09:52
Kokeillaas nostaa...

Onkos uusia kokemuksia?

Törmäsin tänään musakaupassa moiseen innovaatioon ja aattelin että saattaa tulla hieman helpommaksi kuin vahvistimen vaihto...

ENGLin screamerissä tuota mökää ja mölinää on vähän liiaksikin ja näillä saattaisi päästä lähemmäs orange/vox-osastoa...

Kertokaa nyt jotain...
Katso mitä panet suuhun...
Sam
29.07.2005 18:48:20
Kokeillaas nostaa...
Onkos uusia kokemuksi?

Kauas kahlasit... :)

No joo, hommasin aikoinaan Ruby Tubesin Tone Bonet, joka on vastaava tuote kun THD:n.
Laitoin ne, tuon nupin sijaan, keikkavahvistimeeni Fenderin SF Pro Reverbiin, 6L6 -> EL84. Muutos ei vaatinut mitään säätöjä. Soundi muuttui reilusti haluamaani suuntaan MUTTA, äänenpaine pieneni aika vähän, vaikka teho tippui n.55w (70w) -> n.18w. 2x12" tööttää edelleen aika lujaa.
Ne on nyt ollut reilu pari vuotta jatkuvassa käytössä ja olen ihan tyytyväinen lopputulokseen.

Vahvistimen perussoundin muuttamiseen ne ovat kätevät, mutta vahvistimen hiljentämiseen taitaa keinokuorma olla tehokkaampi tapa.

Kätevää tuossa on, että vahvistimen voi helposti "palauttaa" entiselleen.
LaXu
29.07.2005 18:51:40
ENGLin screamerissä tuota mökää ja mölinää on vähän liiaksikin ja näillä saattaisi päästä lähemmäs orange/vox-osastoa...

Mökä ei juuri pienene ja vaikka soundi taatusti muuttuunkin, kyllä se vielä ENGLilta kuulostaa. Se piiri vaikuttaa kuitenkin niin paljon siihen soundiin. Tuossa yksi päivä testailin Marshallin 1964X comboa VOX AC30CC:n kanssa vierekkäin, ja vaikka molemmissa on ne EL84 putket, on soundissa paljon eroa.
Vainhaalee
31.07.2005 15:06:08
Alkoin vaan kiinnostamaan saiskos noilla erilaista särmää tohon laitteeseen...

Korjaan vielä sen verran, että en noilla äänenpainetta ole muuttamassa vaan kaikenmoista yleistä pörinää ja sihinää jota haigeiniksi sanotaan... Etsin vähän enemmän sellaista vintage-henkistä menoa...

Toivon että thd:llä tai Groove Tubesien vastaavilla saan aikaan "hyvästi halvalla"-efektin muuten jo monipuoliseen vahvariin.

Stay tuned! Todennäköisesti noita vielä kokeilen Enkeliini...
Mikko Kankaanpää
03.08.2005 12:04:34

Äänenpaine ei tosiaan paljoa laske, mutta soundi muuttuu. Noin puolet soittajista joiden kanssa olen ko kannoista jutellut ovat pitäneet muutoksesta ja toinen puoli on taas kokeilun jälkeen palauttaneet kannat.

terv,
Mikko
http://www.uraltone.com
JuSu
03.08.2005 12:28:42
Stay tuned! Todennäköisesti noita vielä kokeilen Enkeliini...

Tämä kiinnostaa kovasti, laitapa tekstiä kun/jos noita testaat.

Itsellänikin on Screamerin putkiremppa varmasti tuloillansa kohtapuoliin. About samalla rahalla, mikä menisi putkirempan teettämiseen, saisi parin keltatakkeja. Jatkossa kävisi pääteputkien vaihto sitten aikalailla kädenkäänteessä...

JuSu
Minä olen myyrä.
Vainhaalee
09.08.2005 12:07:37 (muokattu 12.08.2005 19:15:05)
No niin...

Tilaus alkaa olla ajankohtainen, mutta iski tuossa mieleeni tuo screamerin combon putkien sijainti/ tilantarve...
Nuo nyt kuitenkin vaativat noin puolet enemmän tilaa kuin alkuperäinen ratkaisu...

Mahtuuko nuo tuonne vai ottaako kiinni johonkin?

En ole päässyt katsomaan omaa vahvariani kun olen ollut gineksissä viimeisimmän viikonlopun ja vasta pe pääsen seuraavaksi kotio...

EDIT: Ote Custom Soundsin sivuilta
Katodi biasoiduissa vahvistimissa tarvitset lisäksi maajohdon jonka kytket jonkin pääteputken kannan alle.
Onkos toi engl nyt sitten katodibiasoitu vai ei?
Ttu kun ei tajuu noista mitään...

EDIT2: No eihän se nyt oo...

EDIT3: Pistetään nyt sitten tämäkin...
http://www.custom-sounds.com/epages … 64c/Product/Variation/14207&2D3

ja sitten paina ok...

EDIT4: No niin, olen nyt kotona ja tarkkailin tuota tilannetta noiden putkien tilantarpeen kannalta ja olen vahvasti sitä mieltä, että eivät nuo sovi tuohon screameriin...
Vai ovatko el84:set mahdollisesti pienemmät kuin tuossa paikalla olevat alkuperäiset?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)