Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: The Damned
1 2 3
Nobeastsofierce
09.08.2004 19:39:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin vaan semmosta peruskeskustelua The Damned yhtyeestä. En löytänyt sellaista haulla, joten ajattelin itse aloittaa. Eli lempi levyä ja mielipiteitä, itselläni on vain Machine Gun Etiquette, mutta lempilevyni taitaa olla debyytti eli damned damned damned. Se pitäisi toki ostaa, kun sen vain saisi, mutta varmaan pakko hakea se jostain etelämmästä kun edes oulusta en sitä löytänyt, saatikka sitten cdonista.
 
Is she really going out with him?
Henko
09.08.2004 21:04:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On aivan loistava yhtye. Mainitsemasi levyt on hyviä kans. Muistaakseni mulla oli joskus lainassa joku loistava sinkkukokoelmakin.
 
Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä.
Sperm Donor
09.08.2004 21:15:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Phantasmagoria, siinä on loistava levy.
 
mikko1
09.08.2004 21:54:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotain yksittäisiä biisejä oon kuullu ja ihan hyvä se ainakin niitten perusteella on.
 
.
Henko
09.08.2004 21:59:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Annoinkin jo keskustelun aloittajalle plussan. Täältä puuttuu juttuja niin monesta hyvästä bändistä. Joskus olen sellaisista itsekin ketjuja aloittanut, mutta usein niihin ei tu yhtään vastausta.
 
Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä.
alanko
10.08.2004 10:13:02 (muokattu 10.08.2004 10:17:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin vaan semmosta peruskeskustelua The Damned yhtyeestä. En löytänyt sellaista haulla, joten ajattelin itse aloittaa. Eli lempi levyä ja mielipiteitä, itselläni on vain Machine Gun Etiquette, mutta lempilevyni taitaa olla debyytti eli damned damned damned. Se pitäisi toki ostaa, kun sen vain saisi, mutta varmaan pakko hakea se jostain etelämmästä kun edes oulusta en sitä löytänyt, saatikka sitten cdonista.
 
Tämä on semmonen bändi joka jostain syystä on itsellä jäänyt täysin pimentoon. En tiedä miksi. Täytyy varmaan ruveta etsimään noita levyjä, mitä tuossa on mainittu. Tosin ens kerran kun on levykaupassa, niin eihän noita enää muista...
 
EDIT: Aloitinkin tutustumisen saman tien tuolta Damnedin kotisivuilta (http://www.officialdamned.com/) löytyvien mp3:sten kautta. Hyvältä kuulostaa.
 
'Not a day goes by, when I don't spare you a thought' - Frankie Stubbs
Nobeastsofierce
13.08.2004 14:18:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos Henko, ja minullakin joskus ollut kirjastosta lainassa yksi sinkku kokoelma tyylinen, oisiko ollut puna vihreä kansi, no joka tapauksessa. Niin aika monella on jäänyt tämä pimentoon en sitten tiedä miksi, mahtavaa musiikkia ja tasokasta soittamista, jota ei ihan kaikista punk yhtyeistä voi sanoa. Phantasmagoria taitaa olla Damnedin aika loppupuolen tuotantoa, niistä osa menee jo hieman ohi minulta, mutta ainakin neljä ensimmäistä joihin olen ehkä parhaiten tutustunut ovat täyttä rautaa. Mahtavia kappaleita, esim New Rose, Fanclub, I just cant be happy today, Wait for the blackout ja sitten yksi sinkku nimeltä I think Im wonderful, en tiedä onko sitä millään studio albumilla, oli yhdellä kokoelmalla.
 
Is she really going out with him?
Henko
13.08.2004 14:31:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin aika monella on jäänyt tämä pimentoon en sitten tiedä miksi, mahtavaa musiikkia ja tasokasta soittamista, jota ei ihan kaikista punk yhtyeistä voi sanoa.
 
Täällä on jäänyt todella monta klassikkoa pimentoon, enkä edes tarkoita mitään kulttibändejä, mistä oikeesti ei oo kuullu kun 5 brittiä vuonna 0.
 
Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä.
Nobeastsofierce
07.10.2004 22:51:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vois itekki vähän laajentaa tajuntaa ja tutusta johonki uusiin klassikkoihin ja jos kuitenki pysytään edes suurinpiirtein tällä alueella, niin mitä ois mielessä?
 
Is she really going out with him?
Volle
07.10.2004 23:34:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perkule, eipä ole Damnedia tullut viime aikoina kuunneltua. Joskus lainailin kirjastosta levyjä ahkeraan, siinä mukana myös Damnedia. Muistaakseni diggailin, mutta se jotenkin jäi, kun innostuin kaikesta muusta. Ehkä pitää huomenna olla vähemmän netissä ja käydä katsomassa, jos kirjastossa olisi Damnedia. Voisi ehkä löytää uudestaan muitakin juttuja...
 
btw: Kollaa Kestään mukaan Damned on Advertsiin verrattuna mamo.
 
Nam.
Lonesome
08.10.2004 08:12:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä puuttuu juttuja niin monesta hyvästä bändistä. Joskus olen sellaisista itsekin ketjuja aloittanut, mutta usein niihin ei tu yhtään vastausta.
 
Näin on. Kirotuistakin vois vääntää tarinaa vaikka kuinka. Samoin Hoodoo Gurusista, Mott The Hooplesta, The Jamista, The Piratesista... Onhan näitä.
 
Damnedilla on hyviä biisejä, selvä se. Tietysti New Rose, I Just Can't Be happy Today, Smash It Up, Wait For The Blackout. Noi tulee nyt ekaksi mieleen. Mulla oli joskus vinyylinä asiallinen kokoelma "The Light at the End of the Tunnel", vaan eipä ole enää. Asiaa pitäisi korjata. "Machine Gun Etiquette"-levy on kans hyvä.
 
Muistuu mieleen, että nämä kävi joskus 80-luvun alussa(?) joillain festareilla ja jopa YLE taltioi keikan. Kavereilla oli reilu meininki, kuten odottaa saattoikin. Hauskaa kaatuilua... :)
 
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
sickinmyhead
08.10.2004 12:37:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän mukavaa, että Damnedistäkin on oma peruskeskustelu...
The Damnedin lempilevy on damned damned damned, mutta minun niitten paras biisi on I think I'm Wonderful. Se on vain aivan mahtava, varsinkin se kitara siinä alussa. Oisin aina halunnu opetella sen, mutta niitä tabeja ei vain ollut missään. Niin, meinasi unohtua...Neat Neat Neat on kyllä yhtä loistava kappale kuin edellä mainittukin.
Niillä ois ollu mahdollisuuksia tehdä hyviä biisejä enemmänkin kuin mitä kerkesivät, koska ne oli niin harmittavan lyhyen ajan kasassa.
 
There ain't no need for you...go straight to hell boys
Kapina
08.10.2004 14:11:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tykkään kuunnella... Valitettavasti minulle on eksyyntynyt vain yksi livelevy, mikä ei ole erityisen loistava... Mutta entä ne biisit! Wait for the blackout... I just can't be happy today...
 
Me sairastetaan sitä syöpää, pirukos sen nimi - ah, apatia! Sota apatiaa vastaan!
C.F.D.T
08.10.2004 19:39:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

damned damned damned on aivan kuningas. neat neat neat on super kovis!
 
"You Can't Dis Hip Hop So Don't You Even Go There" KRS-One
Ola_90
08.10.2004 20:30:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on semmonen bändi joka jostain syystä on itsellä jäänyt täysin pimentoon. En tiedä miksi.
 
Täysin sama juttu mulla. Muuten, jos ette meinaa löytää Damnedin levyjä mistään, niin http://www.peltirumpu.fi/products.php?g1=5bf88d&g2=f623e7
 
Mutta pitää kyllä munkin nyt varmaan mennä niitä mp3sia latailemaan.
 
"If something's hard to do, then it's not worth doing" -Homer Simpson
Nobeastsofierce
17.10.2004 12:21:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Damnedin lempilevy on damned damned damned, mutta minun niitten paras biisi on I think I'm Wonderful.
 
Olet aika paljolti oikeassa, se kannattee kyllä kuulla tuo I think Im Wonderful, ilmeisesti se on julkastu vaan sinkkuna ja siten sitten jollain kokoelmalla.
 
Is she really going out with him?
Huevos
30.10.2004 12:10:40 (muokattu 30.10.2004 12:48:17)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

imutin jonkun kokoelman emulella. toimii mulle. ei mitään järisyttävää, mutta hauskaa punk rokkia.
 
EDIT: kuuntelen just phantasmagoria- levyä. helevetin kovia biisejä.
 
noxa
03.11.2004 23:54:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei Damned on ihan loistavaa! Itse huomasin ko. bändin kun näin Kerrang!sissa kuvan Alkaline Trion Matt Skibasta The Damned -paidassa ...kirjastosta on ollut lainassa Damned Damned Damned ja kavereilta jotain muita levyjä. Tosin siitä on jo jonkin aikaa kun oon viimeks niitä kuunnellut.
 
Tub
01.11.2006 08:38:43 (muokattu 01.11.2006 08:39:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytin hakua damnedista ja löyty tällänen aika vanhahko topicci (täähän ketju on yli 2 vuotta vanha :D). että loistava bändi on kyseessä, machine gun etiguette on aivan loistava levy, levy hyllyssäni kolmanneks paras levy heti zeppelinin 4sen ja appetite for destructionin. ittelläni on niiltä 3 levyä.
 
Marlowe
01.11.2006 15:16:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nykyään maailmalla taitaa olla kaksikin the Damned -kokoonpanoa. Olen tutustunut yhtyeeseen sen verran heikosti, etten muista, miten kokoonpanot olivat muodostuneet, mutta molemmissa taisi olla mukana alkuperäisjäseniä. Levytysrintamalla taitaa olla taas vaihteeksi hiljaisempaa: edellisestä studio-pitkäsoitosta on jo useampi vuosi aikaa (albumi tuli ulos 2000-luvun alussa, muistelisin...)
 
"Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «