Edward 12.08.2004 08:30:26 (muokattu 12.08.2004 08:31:44) | |
---|
Orangen omalla keskustelu foorumilla hehkutetaan, että jos ostaa esim AD30HTC-nupin, niin on aivan PAKKO hommata myös Orangen kaappi siihen alle? Marsun kaapilla vehje kuulostaa kuulemma paskemmalta kuin marsun nuppi orangen kaapilla??! En oikein tahdo uskoa tuota, mitäs mieltä muut on, onko kokemuksia? Tuo nuppi kun olisi hintaansa nähden ja comboon verrattuna hyvä ostos, kaappi kun jo löytyy(marsun tosin). T-kaupasta 1059€, combo 500€ enemmän. Ai niin. Luuletteko, että tuo 30W riittää? Siis keikoille ja Treenikselle. I'm just asking - Olen vain persekuningas |
Jucciz 12.08.2004 08:52:46 | |
---|
Treenikäytössä 30W combon pitäisi riittää, ellei bändissä ole toinen kitaristi, joka huudattaa 2x4x12"-stackillä täysillä korvan juuressa. Keikkasoitosta sen verran, että 15W combokin riittää aivan loistavasti keikoille: vahvistinhan mikitetään keikalla ja jos nyt bändin lavavolume ei muilta osin ole aivan korvia huumaava, pienikin combo riittää kitaristille jo omaksi monitoriksi. Mikäli ei riitä, ainahan voi käyttää kulma- tai korvanappimonitoreita lisäksi ja ajaa niihin mikitettyä signaalia. Pelko siis pois. Lisäksi miksaajakin arvostaa todella paljon, jos ääni ei tule yleisöön häiritsevässä määrin suoraan lavalta (eli lavavolume on järkevä ja lavalla olevat vahvistimet on suunnattu järkevästi eli ei suoraan yleisöön) vaan lähinnä PA:sta. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Edward 12.08.2004 09:49:48 | |
---|
Treenikäytössä 30W combon pitäisi riittää, ellei bändissä ole toinen kitaristi, joka huudattaa 2x4x12"-stackillä täysillä korvan juuressa. Keikkasoitosta sen verran, että 15W combokin riittää aivan loistavasti keikoille: vahvistinhan mikitetään keikalla ja jos nyt bändin lavavolume ei muilta osin ole aivan korvia huumaava, pienikin combo riittää kitaristille jo omaksi monitoriksi. Mikäli ei riitä, ainahan voi käyttää kulma- tai korvanappimonitoreita lisäksi ja ajaa niihin mikitettyä signaalia. Pelko siis pois. Lisäksi miksaajakin arvostaa todella paljon, jos ääni ei tule yleisöön häiritsevässä määrin suoraan lavalta (eli lavavolume on järkevä ja lavalla olevat vahvistimet on suunnattu järkevästi eli ei suoraan yleisöön) vaan lähinnä PA:sta. Jooh, no toisella kitaristilla on vielä 60W Digi-Yammu, mutta meinaa kuulemma ostaa pienehkön stackin;) Toivottavasti vaan ei aseta sitä siihen korvan juureen. Ja jotain tulolaista itsekin ajattelin.... Mutta onko vielä tietoa desibeleistä? Eli kuinka paljon konkreettisesti sitä mökää tulee, onhan tuo kuitenkin täysputkivehje... Löytyisiköhän jostain netistä vaikka tietoa? I'm just asking - Olen vain persekuningas |
askomiko 12.08.2004 18:07:43 | |
---|
Vilkaise hamumasi kaapin elementtien speksejä. Niissä on ilmoitettu herkkyys, eli esimerkiksi Celestion V30:n kohdalla 99dB/1w/1m. Eli 10w = 109dB, 20w = 112dB. Melu yleensä riittää aika pienissäkin koneissa, ongelmaksi muodostuu lähinnä puhtaan äänen saatavuus, kun kaikki menee särölle. Ad30:ssä tämä ei nouse ongelmaksi, vaan sillä rokkailee ihan järkevästi bändin kanssa. |
Edward 13.08.2004 09:13:26 | |
---|
Vilkaise hamumasi kaapin elementtien speksejä. Niissä on ilmoitettu herkkyys, eli esimerkiksi Celestion V30:n kohdalla 99dB/1w/1m. Eli 10w = 109dB, 20w = 112dB. Melu yleensä riittää aika pienissäkin koneissa, ongelmaksi muodostuu lähinnä puhtaan äänen saatavuus, kun kaikki menee särölle. Ad30:ssä tämä ei nouse ongelmaksi, vaan sillä rokkailee ihan järkevästi bändin kanssa. Mites tuo yhteensopivuus kaappien kanssa sitten; Kuulostaako se nyt niin paljon erilaiselta, jos ei ole juuri Orangen kaappi alla...? Omista kokemuksistani kaapilla ei pitäisi olla paskaakaan väliä mikä on... I'm just asking - Olen vain persekuningas |
wilo 13.08.2004 10:20:25 | |
---|
Omista kokemuksistani kaapilla ei pitäisi olla paskaakaan väliä mikä on... Orangesta en tiedä kyllä mitään, koskaan en ole testannut. Sen tiedän, että kaapilla ja kaiuttimella on erittäin suuri merkitys; joskus jopa isompi kuin vaikkapa pääteasteella. Kitarakaiutin kun kuitenkin toistaa todella valikoidusti eikä ole mitenkään suora taajuusvasteeltaan. Tavallinen marsun kaappikin aiheuttaa jo muotoilunsa vuoksi aikamoisia taajuusvääristymiä, ne korva tietysti kuulee hyvänä ja tuttuna saundina. |
Edward 13.08.2004 12:29:29 | |
---|
Orangesta en tiedä kyllä mitään, koskaan en ole testannut. Sen tiedän, että kaapilla ja kaiuttimella on erittäin suuri merkitys; joskus jopa isompi kuin vaikkapa pääteasteella. Kitarakaiutin kun kuitenkin toistaa todella valikoidusti eikä ole mitenkään suora taajuusvasteeltaan. Tavallinen marsun kaappikin aiheuttaa jo muotoilunsa vuoksi aikamoisia taajuusvääristymiä, ne korva tietysti kuulee hyvänä ja tuttuna saundina. Jees...Pitää varmaan kysyä jostain liikkeestä, että mikä kaappi vastaisi eniten Orangen omaa. I'm just asking - Olen vain persekuningas |
Edward 13.08.2004 12:32:32 | |
---|
Siis Orangen omissa kaapeissa elementit on: Celestion Vintage 30 Speakereita, joita löytyy mm. Engelin, Mesan ja Marsun kaapeista. Tuntuu, että Engl olisi lähimpänä Orangen omaa vankan kuosinsa vuoksi... Miltäs tuo kuulostaisi? I'm just asking - Olen vain persekuningas |
Jees...Pitää varmaan kysyä jostain liikkeestä, että mikä kaappi vastaisi eniten Orangen omaa. Mikset sitten voisi ostaa orangen kaappia? Eiköhän se niin ole, että orange+orange on se paras yhdistelmä tietysti. Kyllä mä ainakin suosittelisin sen ostamaan. Uusi musiikkinäyte profiilissa. |
Edward 13.08.2004 14:44:44 | |
---|
Mikset sitten voisi ostaa orangen kaappia? Eiköhän se niin ole, että orange+orange on se paras yhdistelmä tietysti. Kyllä mä ainakin suosittelisin sen ostamaan. No kun orangen omat kaapit maksaa vitusti enemmän kuin esim. käytetyt Engelin 2x12 kaapit, eikä niitä saa mistään käytettynä, paitti jostain epäluotettavasta yhden miehen nettifirmasta.... Muuten kyllä ostaisinkin. I'm just asking - Olen vain persekuningas |
wilo 13.08.2004 14:48:36 (muokattu 13.08.2004 14:48:55) | |
---|
Edelleenkään en Orangen laitteista paljon tiedä, mutta... Voihan se kuulostaa hyvältä Marshallin kaapillakin, sinun täytyy kokeilla se itse. Ei välttämättä ole kyse huonoudesta, enemmänkin eroista. Marsun kaapin saa toisaalta aina helposti myytyä, jos siitä ei sitten pidäkään. Onhan niissä oma väkevä saundinsa - ehkä monet Orangen ostajat hakevat jotain muuta? |
LaXu 13.08.2004 15:35:28 | |
---|
Minun mielestäni kannattaa kävästä testaamassa monia eri kaappeja Orangen kanssa, ei se ole mitenkään taattu juttu, että ne kuulostavat parhaalta Orangen kaapin kanssa. En minäkään käytä Marsun kaappia Marshallini kanssa..soundin puolesta tykkään tästä omasta setupista enemmän. |
askomiko 14.08.2004 19:22:06 | |
---|
Kaappi on kaappi, siinä on reikiä joissa sojottaa kajareita. Ei kovin mystisiä kapineita. Mutta, elementtien välillä on isot erot, samoin avoimen/puoliavoimen/suljetun välillä. Kaapin demppauksilla voipi saada sointia pois jos sitä tahtoo. Marshallin perus 4x12":sta on kyllä moninkertaiset megahuonot kokemukset. Karmeaa siritystä. Notta, eikun testimään montaa erilaista. |
clarkkent 15.08.2004 16:59:23 | |
---|
tehosta ja mökästä vielä. mulla on orange AD30HTC nuppi ja 2x12" aski siinä alla ja hyvin kuuluu paikassa kun paikassa. ja kyllä. soitetaan rokkia niin kovaa, ku rokkia kuuluu soittaa. niin tavastialla, kuin "pizzerioissakin". ei huolta siis sen suhteen. ja kuulostaa muuten hyvältä... |
LaXu 15.08.2004 17:36:37 | |
---|
Marshallin perus 4x12":sta on kyllä moninkertaiset megahuonot kokemukset. Karmeaa siritystä. Notta, eikun testimään montaa erilaista. Jos tarkoitat sitä 1960A/B perusmallia, jossa on G12T-75 elementit, olen täysin samaa mieltä. En tykkää kyseisistä kaiuttimista lainkaan. |
Edward 16.08.2004 15:10:07 | |
---|
tehosta ja mökästä vielä. mulla on orange AD30HTC nuppi ja 2x12" aski siinä alla ja hyvin kuuluu paikassa kun paikassa. ja kyllä. soitetaan rokkia niin kovaa, ku rokkia kuuluu soittaa. niin tavastialla, kuin "pizzerioissakin". ei huolta siis sen suhteen. ja kuulostaa muuten hyvältä... jeespoks. Kiitoksia. Mistä muuten hommasit omasi? Paljonko jouduit pulittamaan? I'm just asking - Olen vain persekuningas |