Zeni 12.08.2004 20:04:46 | |
---|
Zoom 505 sanoi sopimuksensa irti ja muutenkin olen miettinyt uutta pedaalia. Mitä mieltä kansa on näistä BOSS Metal Zone MT-2 ja BOSS DS-1 ? Lähinnä ajattelin että millaista musiikkia noilla paukutetaan (bändiesimerkkejä kiitos). Hakusessa olisi tuollainen Kotiteollisuus/CMX/Lullacry särö eli menevää perusrokkia olisi tarkoitus vedellä. Meneekö Metal Zone jo liian rankaksi ? |
Skebaristi 12.08.2004 20:11:11 | |
---|
Meneekö Metal Zone jo liian rankaksi ? No ei ainakaa Lullacryssa ja Kotiteollisuudessa. "No niin, no joo" |
Kelle 12.08.2004 20:20:20 | |
---|
Mulla on just torilla tuo kyseinen metal zone myynnissä muuntajan kanssa hintaan 70 e. Se on siis ihan uutta vastaavassa kunnossa. Jacksoni sen olla pitää!!! |
mathias 12.08.2004 20:25:42 | |
---|
Jos noista kahdesta täytyisi valita sopivampi pedaali perusrokkiin, niin kyllä tuon DS-ykkösen valitsisin. Ja kyllähän tuolla "perushevanderikin" taittuu. Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer. -Homer Simpson- |
Zeni 12.08.2004 20:26:20 | |
---|
Arvelinkin ettei yksi pedaali varmaan vastaa kaikkia toiveitani ellei ole tuollainen "multiefekti" Entäs vähän kevyemmälle musiikille eli CMX/Apulanta jne. Oisko sitten BOSS DS-1 hyvä vai mikä ? Ostan mieluummin kaksi pedaalia kun yhden multiefektin. Toi Zoomi opetti sen vaikka onkin vanha. |
mathias 12.08.2004 20:30:51 | |
---|
Minkäslainen kalusto sinulla on käytössä? Se kun on melkoisen tärkeä osa soundia. Huonoa vahvistinta kun ei oikein saa kuullostamaan hyvältä, oli sen edessä millainen pedaali tahansa. Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer. -Homer Simpson- |
Safaweb 12.08.2004 20:46:33 | |
---|
Minkäslainen kalusto sinulla on käytössä? Se kun on melkoisen tärkeä osa soundia. Huonoa vahvistinta kun ei oikein saa kuullostamaan hyvältä, oli sen edessä millainen pedaali tahansa. Juuri näin. Minulla on tuo Metal Zone. Siinä on normaaleja säröpurkkeja monipuolisemmat EQ-säädöt. Ihan hyvä purkki se on, kun jaksaa säätää itselle sopivaksi. Euroword 2004 osaa asiansa:
Muusikoiden.net is my fucking life!
on muka suomeksi:
Musa. Haavia on minun vittuilla ainais! |
biibob 12.08.2004 22:05:48 | |
---|
Minä itse unohtaisin tuon metal zonen. Omasta mielestäni se menee hieman yli, siis särön määrä on liian kova. Mutta minä olenkin blues/rock mies joten... Mutta ds-1 on kyllä todella hyvä pedaali, ja hinta on vielä niin älyttömän halpa. Ds-1:stä tulee tarvittaessa todella raaka särö jos dist nuppi on kaakossa, mutta sillä saa myös todella mehukkaita mietoja distortion soundeja. Se myös kelpaa hyvin boostaamaan vahvistimen omaa särökanavaa. Ja tuolla yhdistelmällä sinä tulet taatusti saamaan sellaisen särön, että naapurit hakkaa ovea kuin viimeistä päivää. Toinen ( minun mielestäni vielä parempi ) vaihtoehto on boss sd-1, eli overdrive pedaali. Sillä onnistuu niin bluesit kuin black sabbath, led zeppelin jne... Ja kyllä se hevissäkin toimii boostaajana. Yksi tunnetuimpia käyttäjiä Zakk Wylde. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
gator 12.08.2004 22:08:15 | |
---|
Mä kävin tänään ostamassa ittelleni Sd-1:sen. Oli siinä mielessä hauska juttu et kattelin eilen netissä noita customsoundsin nettisivuja ja sieltä löyty muutama teoriassa aika hyvän oloinen spedu. Tänään sit marssin kauppaan ja ajattelin et ostan kunnon särön/soolobuustin ittelleni ja käytän siihen rahaa tarpeen mukaan. Aikani kaikenlaisia Roger Mayereita ynnä muita härpäkkeitä kokeiltuani lähdin liikkeestä toi yllämainittu Boss taskussa. Haeskelin siis pedaalia josta vahvarin säröä buustaamalla saa sellasen paksun ja laulavan bluesleadin ja että purkkia voi käyttää muutenkin kuin pelkästään soolomausteena. Kokeilin myös Ts-9:ä mut toi Boss vaan jotenkin potki mun mielestä paremmin. Nyt tässä pari tuntia oman vahvarin läpi soiteltuani täytyy kyllä myöntää et harvemmin musakamojen ostossa oon tällasta vastinetta rahalleni saanut. Spedun hinta käytettynä 40 euroa. Alunperin ajattelin et voin ihan hyvin pedaaliin satsata vaikka pari sataa euroa. Mikähän tää mun pointti tässä jutussa nyt oli... Metal Zone on kiva rähinäsärö. |
biibob 12.08.2004 22:19:38 | |
---|
Gator onnittelen hyvästä sijoituksesta. Boss sd-1:n on todellakin huippu pedaali. Se käy vaan hoitamassa hommansa muuta siihen ei tarvita. Ja hinta on niin alhainen että heikompia hirvittää. Itse ostin kyseisen pedaalin tossa hiihtoloman jälkeen, ja parempaa en ole vielä löytänyt. Kotoa löytyy myös iban ts-7 ja mxr dist+ Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
JuniperThree 12.08.2004 23:04:46 | |
---|
Metal zone on aika ilkeä värkki mun mielestä... Tosi terävä särö. Meidän toisen kitaristin säröt tulee siitä ja ne on mun mielestä todella, siis todella paskat... |
Zeni 12.08.2004 23:20:53 (muokattu 12.08.2004 23:23:33) | |
---|
Minkäslainen kalusto sinulla on käytössä? Se kun on melkoisen tärkeä osa soundia. Huonoa vahvistinta kun ei oikein saa kuullostamaan hyvältä, oli sen edessä millainen pedaali tahansa. Mulla on Tokai:n kitara ja Ross merkkinen vahvistin. Kitara kaipaisi pientä säätöä ja tuo vahvistin on paska. Suurin osa täältä varmaan nauraisi sille, mutta se ajaa kuitenkin asiansa hyvin eikä aiheuta ylimääräisiä hurinoita. Tällä hetkellä olen tuon DS-1:sen kannalla. |
gator 13.08.2004 00:14:44 (muokattu 13.08.2004 00:18:58) | |
---|
Hyvän putkistyrkan kanssa Metal Zonesta saa hyvät murinat. Vetääks se teidän kitaristi jollain trankkupelillä. Noi bossin säröt mitä oon kokeillu ei yleensäkkään toimi trankuilla. Zenille vielä piti sanoa et jos transistoristyrkkarilla soittelet niin kandee käydä kokeilee DLX-musiikissa Digitechin Metal Master. Paras metallisäröpurkki mitä on tähän mennessä vastaan kävellyt. |
Du4n 13.08.2004 00:15:54 | |
---|
Kokeile myös ihmeessä Ibanez sm-7. muutamissa soundclipeissä kuulostaa mun korvaan ainakin hyvältä. |
Kokeile myös ihmeessä Ibanez sm-7. muutamissa soundclipeissä kuulostaa mun korvaan ainakin hyvältä. Vois perustaa jonkun Smäshboks -fanklubin.... ehdoton vehje ;) There's too much caffeine
in your blood stream
and a lack of real spice
in your life.. |
mathias 13.08.2004 00:53:42 | |
---|
jos transistoristyrkkarilla soittelet niin kandee käydä kokeilee DLX-musiikissa Digitechin Metal Master. Paras metallisäröpurkki mitä on tähän mennessä vastaan kävellyt. Tuo Metal Master kiinnostaisi kyllä kovasti meikäläistäkin. Livenä en ole kyseistä ihmettä nähnyt saati kokeillut, mutta ainakin Digitechin kotisivujen clippien perusteella se kuullostaa todella hyvälle. Vaikka harvemminpa nuo ääninäytteet todellista kuvaa efektistä antavat. Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer. -Homer Simpson- |
Jucciz 13.08.2004 07:57:36 | |
---|
Tosi terävä särö. Meidän toisen kitaristin säröt tulee siitä ja ne on mun mielestä todella, siis todella paskat... Ei muuta ku pedaali tai kitaristi vaihtoon. :) Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
g1player 13.08.2004 08:30:56 | |
---|
"kyllä olen ollut täällä koko ajan, olin äsken vain eri paikassa" |
novo 13.08.2004 10:59:06 | |
---|
kylläpä tulee fiksua kommenttia metal zonesta, on paskat saundit ja on liian terävä särö ym.Kannattais miettiä sitä siltä kantilta, että siinä on graafinen EQ eli enemmän säätövaraa ja säröytymisen määrä muuttuu kyllä rutkasti kun sitä distortion-nupikkaa kääntelee...vaikeempi siitä on varmasti löytää se miellyttävä saundi kun noista "yksinkertaisista" purkeista, mutta enpä sitä odottanutkaan, että helppoa se olisi kun sen ostin..ja edelleen kitara ja vahvistin vaikuttaa aika paljon tonki vehkeen kohalla mutta paskemmastakin vahvistimesta saa melkein ihmeitä irti jos vaan hommansa hallitsee. voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii... |
Arnett 13.08.2004 11:30:35 | |
---|
Marshall Jackhammer on kans varteen otettava vaihtoehto. Overdrive ja distortion löytyy samasta spedusta ja melko halpa peli myös. |