Chrissie 12.08.2004 20:54:15 | |
---|
Niin, tai alkuperäiseltä nimeltään Kôkaku kidôtai. Kellään kokemusta tästä allekirjoittanutta kovasti kiinnostavasta japanilaista alkuperää olevasta animaatiosta? Näin joitakin vuosia sitten Wamdue Projectin musiikkivideon King of my Castle, ja sehän on tehty suoraan tästä elokuvista napattuista klipeistä. Näkemäni räjäytti tajuntani. Sen jälkeen meni jonkin aikaa ennen kuin sain tietää mistä animaatioista oikein oli kyse. Nykyisin yritän vain epätoivoisesti löytää tuota leffaa jostain. Onko kellään kokemusta tästä leffasta? Nähnyt kenties jopa suomenkielisin tekstityksien kanssa varustettuna? Olisin myös ylettömän kiitollinen, jos vinkkiä saisin siitä, mistä voisin tuon leffan saada omakseni. Päätyisi heti näkyvälle paikalle hyllyyn :) Asiasta muuten vain kiinnostuneet voivat vierailla IMDB:n sivustolla: http://uk.imdb.com/title/tt0113568/Ei musiikkia ilman hiljaisuutta. |
Olen joskus nähnyt nuorempana (serkku perkele imutti netistä) enkä tajunnut siitä silloin mitään, muistikuvan mukaan näytti aika siistiltä anime-meisingiltä. Leffahanhan voisit tilata netistä (Filmifriikki? Amazon?), tai sitten ilkeästi imuttaa netistä =( o/ |
Chrissie 12.08.2004 21:05:02 | |
---|
Olen joskus nähnyt nuorempana (serkku perkele imutti netistä) enkä tajunnut siitä silloin mitään, muistikuvan mukaan näytti aika siistiltä anime-meisingiltä. Leffahanhan voisit tilata netistä (Filmifriikki? Amazon?), tai sitten ilkeästi imuttaa netistä =( En halua imutettua versiota, haluan aidon. Ja niin kauan kuin minulla on mahdollisuus, haluan sen Suomesta.. Ei musiikkia ilman hiljaisuutta. |
ozz3 12.08.2004 21:26:17 | |
---|
Uutisia, uutisia! Filmifriikki kertoo, että ilmestys DVDeelle (suomiteksteillä) tapahtuu 16.8.! Ghost In The Shell - Special Edition (1995) - ilmestyy 16.8. 29.90 EUR Mamoru Oshii's futuristic animated masterpiece, 'Ghost In The Shell', is the perfect film to experience on DVD. Seamlessly merging traditional cel animation with the latest computer graphic imagery, this stunning sci-fi spectacle has broken the boundaries of mainstream animation with its detailed artistic direction and uniquely intelligent story line. Aided by an esoteric Kenji Kawai score, 'Ghost In The Shell' took the world by storm in 1996, introducing a new wave of Japanese animation through its mesmerzing cinematic expression. A movie that questions our own human existence in the fast-paced world of the information age, this remarkable, award-winning, cyber-tech thriller has gone on to become one of the leading Japanese animation films of all time. Extras: 'Production Report: The Making Of The Ghost In The Shell' documentary (30 mins), Creator biographies, Character profiles, Theatrical trailer, Manga previews. * 2 h 5 min * WS * DD 5.1 in English & Japanese * Subs: SUOMI, swe, nor, dan, eng...* R2 PAL Että semmosta, mikäli haluat itse nähdä, mene filmifriikki.fi:hin ja kirjoita hakuun Ghost. o/ |
Sgandalf 12.08.2004 21:29:28 (muokattu 12.08.2004 21:30:08) | |
---|
Olen katsonut kolme kertaa (englanninkielisellä tekstityksellä). Helvetin hyvä leffa. Juoni on ehkä hivenen vaikeaselkoinen (sisältää mm. hieman politiikkaa ja filosofisia kysymyksiä elämän perimmäisestä olemuksesta), mutta kaiken kaikkiaan erittäin hieno ja palkitseva pätkä. Synkkä, hieman masentava, mutta silti aivan helvetin kiehtova. Suosittelen ehdottomasti. Kyllä ne japanilaiset osaavat. Bewahret einander vor der Zweisamkeit |
riimu 12.08.2004 21:37:41 (muokattu 12.08.2004 21:41:49) | |
---|
Niin, tai alkuperäiseltä nimeltään Kôkaku kidôtai. Kellään kokemusta tästä allekirjoittanutta kovasti kiinnostavasta japanilaista alkuperää olevasta animaatiosta? Näin joitakin vuosia sitten Wamdue Projectin musiikkivideon King of my Castle, ja sehän on tehty suoraan tästä elokuvista napattuista klipeistä. Näkemäni räjäytti tajuntani. Sen jälkeen meni jonkin aikaa ennen kuin sain tietää mistä animaatioista oikein oli kyse. Nykyisin yritän vain epätoivoisesti löytää tuota leffaa jostain. Onko kellään kokemusta tästä leffasta? Nähnyt kenties jopa suomenkielisin tekstityksien kanssa varustettuna? Olisin myös ylettömän kiitollinen, jos vinkkiä saisin siitä, mistä voisin tuon leffan saada omakseni. Päätyisi heti näkyvälle paikalle hyllyyn :) Asiasta muuten vain kiinnostuneet voivat vierailla IMDB:n sivustolla: Paras anime mitä on tehty mielestäni. Oon nähnyt varmaan 10 kertaa ja hyllystä löytyy DVD:nä. Videodivarista ( www.videodivari.fi) ainakin löytyy tavallinen, sekä special edition. Tosin suomitekstit puuttuu, eli englanniksi on dubattu leffa. Tosin parhaat dubbaukset kyllä leffa pitää sisällään, mihin olen törmännyt. Eli ei kannata säikähtää niitä. :) Saisi tulla vaan se leffan kakkososakin Suomeen edes DVD:lle. Japanissahan se on ollut jo hyvän tovin teattereissa. Edit: Niin ja jos leffaan tykästyy niin kannattaa myös tsekata Ghost in the shell: Stand alone complex - niminen sarja. Hieman erilaisella tyylillä tehtyä jatkoa leffan maailmaan. Let us go in; The fog is rising. |
Chrissie 12.08.2004 21:47:39 (muokattu 12.08.2004 21:59:01) | |
---|
Uutisia, uutisia! Filmifriikki kertoo, että ilmestys DVDeelle (suomiteksteillä) tapahtuu 16.8.! Että semmosta, mikäli haluat itse nähdä, mene filmifriikki.fi:hin ja kirjoita hakuun . Ei helkkari! Kannattipas kysäistä :D Ja ilmestyy vielä ensimmäisenä lomapäivänä! EDIT: Kiihkoissani jäi sana välistä. Ei musiikkia ilman hiljaisuutta. |
riimu 12.08.2004 21:54:52 | |
---|
Heh. Toivottavasti on tekstit kunnossa. :) Kun tuo juonikuvio tosiaan ei ole mikään maailman yksiselitteisin. Let us go in; The fog is rising. |
FlatOutFucked 12.08.2004 22:03:35 | |
---|
Hieno, mahtava...Olen nähnyt sen monta kertaa, mutta tekee mieli katsoa uudelleen. Todella über-coolia aksöniä ja vieläpä älykästä semmoista. "You´re not just a duck, You´re human...YOU´RE HUMAN! Go forth! Go forth and thrash..." -Thurston Moore |
FlatOutFucked 13.08.2004 01:07:33 | |
---|
Suunnitelmissa on ostaa mangaversio Ghost in the Shellistä. "You´re not just a duck, You´re human...YOU´RE HUMAN! Go forth! Go forth and thrash..." -Thurston Moore |
riimu 13.08.2004 01:27:19 (muokattu 13.08.2004 01:27:28) | |
---|
Suunnitelmissa on ostaa mangaversio Ghost in the Shellistä. Kirjastosta viimekesänä lainasin ja mainio oli. Suosittelen. Let us go in; The fog is rising. |
armadillo 13.08.2004 01:35:02 | |
---|
Näin joskus vuosia sitten, isoveli oli lainannut jostain videon. Muuta ei jäänyt mieleen, paitsi että videon kuva oli tavallistakin surkeampi. Veli väitti hyväksi leffaksi, itse en paljoa tajunnut liian nuorena ilman suomenkielistä tekstiä. Life is a vacuum cleaner, it sucks. |
Unworthy Knight 13.08.2004 01:37:17 | |
---|
Eikös tähän ole joku jatko osakin väsätty ? Ainakin puhetta olen kovasti kuullut. Leffa tosiaan on minusta todella tyylikäs. Eikä ainakaan minusta vaikea seurattava, tosin katsoin leffan yksin kaikessa rauhassa ja tollanen CyperPunk meno on niin tuttua. "Hail to eternal Troo Haapawater Frost-Metallism!! Total Musicism and lighting fast drummings. Mythical lyricalism!"
-leka
K100#3 |
VÄKIPÄÄ 13.08.2004 01:40:57 | |
---|
Juoni on perinteiseen japsitapaan hieman koukeroinen, mutta ei mitään mikä ei menisi viidellä katselukerralla jakeluun. Loistava visuaalisuus, parasta mangaa sen puolesta! Itellä VHS suomenkielisillä textuureilla. Ostin Anttilasta n. 5v. sitten. Tämä on minun osuteeni mukanokkelien allekirjoitusten suohon. Paina tästä. |
krushing 13.08.2004 03:51:09 | |
---|
Mä oon sen mangan joskus vuosikausia sitten ostanu ja leffan VHS:llä vähän myöhemmin. Leffa pakostakin oikoo n. 80% mangaversion juonesta, mutta se toisaalta pitää homman kasassa. Molemmat omistamisen arvoisia. |
Chrissie 13.08.2004 08:30:16 (muokattu 13.08.2004 08:34:13) | |
---|
Kirjastosta viimekesänä lainasin ja mainio oli. Suosittelen. Siis Jyväskylästäkö? Miksi ei minun silmääni ole osunut... *menee tutkimaan tietokantoja* EDIT: kirjana löytyi mutta ei muuten... Ei musiikkia ilman hiljaisuutta. |
riimu 13.08.2004 08:32:44 (muokattu 13.08.2004 08:35:35) | |
---|
Siis Jyväskylästäkö? Miksi ei minun silmääni ole osunut... *menee tutkimaan tietokantoja* Jyväskylästä jep. :) Kyllä pitäisi löytyä. Edit: Tarkistin myös ja lainassa näyttäisi olevan. Let us go in; The fog is rising. |
Chrissie 13.08.2004 08:36:04 (muokattu 13.08.2004 08:45:42) | |
---|
Eipä mitään.. Vahinko. Ei musiikkia ilman hiljaisuutta. |
Mechanizm 13.08.2004 09:50:14 | |
---|
Eikös tähän ole joku jatko osakin väsätty ? Ainakin puhetta olen kovasti kuullut. Ghost in the Shell : Innocence Moniko on muuten nähnyt Momoru OShiin Avalonin? And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon |
riimu 13.08.2004 09:51:16 | |
---|
Ghost in the Shell : Innocence Moniko on muuten nähnyt Momoru OShiin Avalonin? Avalon on ihan mainio pikkufilmi. :) Tosin en tunne kyl montaa, jotka on sen nähny. Let us go in; The fog is rising. |