Aihe: TF200 kiukuttelee
1
Von Härskiburg
11.08.2004 19:49:08

Ärrin murrin! Tässä taannoin havahduin kesken bänditreenien seuraavanlaiseen ongelmaan: soitettaessa vahvistimesta kuuluu todella vaimea ääni, ja hirveällä särinällä tehostettuna. Lisäksi särökanavan merkkivalo vilkkui ja särisi. Yhden aikaisemman threadin mukaan kyseessä saattaisi olla sen ainokaisen putken kuluminen, joten ei muuta kuin uutta ostamaan. Vanha putki pois, uusi tilalle, mutta kas! Ongelma ei poistunut mihinkään. Pitkällisten tutkimusten perusteella tulin siihen tulokseen, että kaiutinelementti on paskana (kun laitoin PA-kaapin kiinni kautinjakkiin, ääntä tuli niinkuin pitikin).

Joten, onko kellään minkäänlaisia neuvoja kautinelementin korjaamiseen (en tosin ole mikään ekspertti, mutta melko varma, että vika on juuri siinä). Malli taisi olla Celestion Rocket 50 tjsp. Vai mahtaako sellainen olla ylipäätänsä mahdollista?

PS. Pahoittelen mahdollista sekavuutta viestissä. Olen vieläkin jokseenkin kiihtynyt.
"Fantastista!", myhäili nekrofiili kalmistossa.
Härski
11.08.2004 20:43:20 (muokattu 11.08.2004 20:43:34)
Ostat jonkun käypän 12 " elementin siihen. Siis kokonaan uuden. Ei kannata ehjäillä, etenkin, jos se on se alkuperäinen ämyri, ei nimittäin ole paras mahdollinen.
JuSu
12.08.2004 09:23:40
Pitkällisten tutkimusten perusteella tulin siihen tulokseen, että kaiutinelementti on paskana (kun laitoin PA-kaapin kiinni kautinjakkiin, ääntä tuli niinkuin pitikin

Ihan ekaksi kannattaa tsekata se kaiuttimen piuha (vai tsekkasitko jo?). Muistaakseni TF200:ssa piuhan toinen pää on juotettu kaiutinelementin napoihin ja toisessa päässä on normaali monoplugi. Tarkista, että nämä (juotokset, plugi ja johto) ovat kunnossa. Jos kolvi pysyy kädessä, niin tee vaikka kokonaan uusi, osat eivät maksa juuri mitään.

JuSu
snakeshirt
17.08.2004 16:51:49
Itselläni samankaltainen ongelma tf300:n kanssa sillä erotuksella että jos kytken efektipedaalini (boss gt-3) vahvistimen "return" plugiin, niin ääni kuuluu aivan normaalisti...Oletko koettanut samanlaista viritelmää?

Eli vika on siis etuasteessa ainakin minun tapauksessani. Etuasteputken vaihto auttoi sen verran, että kaupassa myyjä & minä soiteltiin yhteensä lähemmäs 45 minuuttia ja mitään äänen katoamisia ei tapahtunut. Kunnes sain kamppeen raahattua kottin saakka ja sama show alkoi; rätinää ja äänen katoamista ja takaisin palaamista...

Eli seuraavaksi ruuvimeisseli uudestaan käteen ja etsimään huonoja juotoksia tahi irtonaisia piuhan päitä. Jos jollakulla olisi vinkkiä mistä vikaa kannattaisi lähteä kaivamaan, olisin vinkistä kiitollinen
AER
17.08.2004 22:27:41
Oletteko tyytyväisiä kyseisen styrkkarin säröihin?? Ihan vaan sen takia kysyn koska olen ehkä ostamassa juuri TF200:sen.

-Antti
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)