Kolsi 04.08.2004 13:14:15 | |
---|
Eli kumpi noista kannattaisi hankkia jos hinta suht sama? Perusteet mukaan! |
Välikäsi 04.08.2004 13:23:14 | |
---|
Eli kumpi noista kannattaisi hankkia jos hinta suht sama? Perusteet mukaan! Ei ainakaan M1:tä. Ikivanha värkki, soundit jättävät paljon toivomisen varaa. |
Snowblind 04.08.2004 13:45:03 | |
---|
Ei ainakaan M1:tä. Ikivanha värkki, soundit jättävät paljon toivomisen varaa. Se on kestävämpi ja parempi koskettimisto ja kaikkea muuta kivaa. Ja samaa AI² synteesiä kummatkin vehkeet käyttävät. "You can take the man out of the 80's, but you can't take the 80's out of the man." |
ajs 04.08.2004 13:55:24 | |
---|
Jos tarkkoja ollaan, niin M1 käyttää ensimmäisen sukupolven AI-synteesiä, ja X5:ssä on tosiaan tuo AI^2. Itse hankkisin X5:n. Perustelut: suurempi polyfonia (32 vs. 16) ja tuo uudempi AI^2-synteesi. M1:tä puoltavat taas kestävämpi rakenne ja paremmat koskettimet (minusta), mutta kyllähän se alkaa nykyään olla enemmän antiikkiesine kuin muusikon työkalu. Kaikkein mieluiten ostaisin Korg X5D:n, joka ei varmaankaan maksa paljon enempää. "Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero |
keyboardplayer 04.08.2004 14:24:22 | |
---|
mitäs jos listaan otettaisiin vaihtoehdoksi myös 01/w...tässä lähellä olisi musakaupassa halvalla... pistäkää pliisi muutama kommentti... sori kun taas menin muuttamaan aiheen alkuperäistä tarkotusta.... |
ajs 04.08.2004 16:53:37 | |
---|
mitäs jos listaan otettaisiin vaihtoehdoksi myös 01/w...tässä lähellä olisi musakaupassa halvalla... No tuohan on aikamoinen legenda omalla tavallaan, ja aikajärjestyksessä sijoittuu noiden mallien väliin. Äänenlaatu on ainakin aika hyvä, eli siis DA-muuntimet ja muu sälä ovat laadukkaista komponenteista kasattu. Polyfoniaa on muistaakseni 32, joka riittää livesoittoon. Todennäköisesti. "Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero |
dizzy 10.08.2004 13:07:23 | |
---|
Eli kumpi noista kannattaisi hankkia jos hinta suht sama? Perusteet mukaan! M1 olisi painavampi, kookkaampi ja rumempi. Ja pelittää vaikka putoisi moottoritiellä auton katolta... (Testattu). Soundimaailma tyypillistä kasaria, tosin silloin tehtiin hyvän kuulosta musaa... X5 on lähempänä tätä päivää. M1 on vintagea ja rahallinen arvo saattaapi nousta sen takia tulevaisuudessa. Omaani en myisi, saa olla kellarissa säilössä vielä seuraavat 10 vuotta. Onervaa näkee tänä päivänä melko paljon käytössä tuolla lauteilla. On kait hyvä? |
teroyk 10.08.2004 21:58:08 | |
---|
M1:n, koska: - hyvä tatsi koskettimistossa, joidenkin meilestä paras ei painotettu. - paremman soundinen D/A-muunnin (ei mikään nykyajan 1-bit muunnin) ei X5:n, koska: - X5D:ssä on rumpusoundejakin ja yleensä lähes saman hintainen. - paska pianosoundi (mutta tuskin sitä muutenkaan siinä käyttäisi). Ei kumpikaan: - molemmat on omien soundien tekoon aika huonoja. |
ajs 10.08.2004 22:52:14 | |
---|
molemmat on omien soundien tekoon aika huonoja. Se on vähän asennoitumisestakin kiinni :) Kummasti mistä tahansa syntikasta saa omaperäisiä soundeja irti, kun aikansa ruuvailee eikä anna periksi. "Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero |
assassin 10.08.2004 23:17:45 | |
---|
ei X5:n, koska: - paska pianosoundi (mutta tuskin sitä muutenkaan siinä käyttäisi). No ei M-ykkösestäkään paskaa parempaa saa. Uusi proge-kondoomi on saapunut - 3 kertaa tavallista pidempi ja 2 kertaa monimutkaisempi laittaa päälle.
I don't have an attitude problem. You have a perception problem. |
teroyk 10.08.2004 23:42:09 | |
---|
Se on vähän asennoitumisestakin kiinni :) Kummasti mistä tahansa syntikasta saa omaperäisiä soundeja irti, kun aikansa ruuvailee eikä anna periksi. Paitsi kummassakaan ei ole nuppeja mitä ruuvata :) Säätöjä kyllä löytyy, mutta molemmissa on vähän huonosti suunniteltu valikkorakenne. Eivät ole niinkuin jotkut syntikat, että heti innostuu tekemään uusia ääniä. Ja mulla noiden sample-pohjaisuus hyydyttää vähän äänien teko innostusta, kun ääntä ei voi lähtee rakentelee "tyhjästä". Mutta olen kyllä samaa mieltä asennoitumisesta. Jos vehkeestä löytyy yksikin säätö, niin ääniä voi viilata lähemmäs mieleistä. Olen joskus sanonut, että mitä huonompi syntikka sitä suurempi hyvän soundin valmiiksi saannin ilo. Haluan kuitenkin korostaa, että kumpikaan syntikka ei ole huonoimmasta päästä mitä vastaan on tullut. |
Meridian 11.08.2004 11:26:32 | |
---|
Olen tässä syntikkaa hankkimassa soittotaidoille ö ( muutaman biisin osaan soitella soinnuilla ja melodialla) ja myös tuo "hevimpi" soitto olisi tarkoituksena. Tuota Korg X5 olen vähän ajatellut, mutta ei se piano saundi kovin paska saisi olla... Joten onko hyvä valinta hankkia tämä kyseinen syntikka? Ymmärtääkseni sen hinta taso ei ole kovin korkea... Ja näin aloittelijana kovin kallista vehjettä ei tule ostettua. Myös ns. "omaa" materiaalia olisi tarkoitus saada aikaiseksi joten myös tuo ominaisuus kiinnostaisi... Viisaammat neuvokaa. Ja jos joillain on kyseinen soitin niin kertokaa ihmeessä kokemuksistanne. Ei se tapa. Kuulemma vain vahvistaa. |
Snowblind 11.08.2004 14:01:54 | |
---|
Tuota Korg X5 olen vähän ajatellut, mutta ei se piano saundi kovin paska saisi olla... Joten onko hyvä valinta hankkia tämä kyseinen syntikka? http://mikseri.mpoli.fi/hifi/a/anobiudb-wormholetripping.mp3 Tuossa olisi tommoinen vanha biisini joka on pelkästään x5:llä ja sen peruspreseteillä tehty. Pianoakin paljon siinä kuulee, mutta en tarkkaan muista lisäsinkö sitten miksaukseen koneelta reverbiä vielä tuohon päälle. "You can take the man out of the 80's, but you can't take the 80's out of the man." |
Meridian 11.08.2004 20:56:40 | |
---|
Tuohan kuulosti oikein hyvältä, ainakin minun korviini. :) Mikä noiden Korg X5 hinta luokka oikein on? Ja onko yleisesti saatavilla musiikki liikkeissä? Ei se tapa. Kuulemma vain vahvistaa. |
Snowblind 11.08.2004 23:36:10 | |
---|
Tuohan kuulosti oikein hyvältä, ainakin minun korviini. :) Mikä noiden Korg X5 hinta luokka oikein on? Ja onko yleisesti saatavilla musiikki liikkeissä? Omani sain käytettynä erinomaisessa kunnossa hintaan 250e. "You can take the man out of the 80's, but you can't take the 80's out of the man." |
mr.bungle 12.08.2004 11:51:34 | |
---|
No ei M-ykkösestäkään paskaa parempaa saa. Höh, M1:n pianosaundihan on legendaarinen. Syntikkateollisuuden kulmakiviä. ja tämä on siis totuus |
Välikäsi 12.08.2004 12:21:30 | |
---|
Höh, M1:n pianosaundihan on legendaarinen. Syntikkateollisuuden kulmakiviä. Joo, ja jotkut haluaa erikseen DX7-rhodes-soundeja. Legendaarisen paska. |
Joo, ja jotkut haluaa erikseen DX7-rhodes-soundeja. Legendaarisen paska. Höh. Legendaarisen helmi. ja tämä on siis totuus |