Aihe: Stratoa pitäisi hankkia vaan millaista?
1
bynverk
12.08.2004 02:30:57
Elikkäs tässä pitäisi päivittää kepakko valikoimaa musiikkityylinvaihdoksen myötä ja pitkällisen harkinnan jälkeen päädyin rajaamaan päätöstä jonkin asteiseen stratoon. Vaan mihinkä merkkiseen tai malliseen? Puhetta aiheesta on ilmeisesti ollu, mutta itse olen kohtuullisen uuno noiden stratojen kanssa joten ihan perussuosittelut olisivat paikallaan. Itse olen ainakin perus Fenkkuja, Tokaita ja Squiereita testaillut ja tähän mennessä 300-400 hintahaarukkaan osuvat Tokain vermeet ovat vaikuttaneet miellyttäviltä.
Joees
12.08.2004 06:29:19
Ostat sen mikä kuulostaa ja tuntuu susta hyvältä.
Groooove is in heart!
JuSu
12.08.2004 09:15:25
Elikkäs tässä pitäisi päivittää kepakko valikoimaa musiikkityylinvaihdoksen myötä ja pitkällisen harkinnan jälkeen päädyin rajaamaan päätöstä jonkin asteiseen stratoon. Vaan mihinkä merkkiseen tai malliseen? Puhetta aiheesta on ilmeisesti ollu, mutta itse olen kohtuullisen uuno noiden stratojen kanssa joten ihan perussuosittelut olisivat paikallaan. Itse olen ainakin perus Fenkkuja, Tokaita ja Squiereita testaillut ja tähän mennessä 300-400 hintahaarukkaan osuvat Tokain vermeet ovat vaikuttaneet miellyttäviltä.

Mikä on hintahaarukkasi, tuo 300-400 euroa? Tuossa hintaluokassa kallistuisin käytettyyn, voipi löytää 80-luvun Tokaita ja Fernandesia (Japan), jotka ovat oivia kitaroita. Uutena kannattaa ainakin tsekata Squier Standard Stratocaster, noita saa n. 250 eurolla, ja ovat hintaansa nähden hyviä. Jos pätäkkää on enemmän, niin 600 euron huiskeissa alkaa valikoimaa olla jo vaikka millä mitalla, Meksikon Fenderiä, Tokaita yms. Itse päädyin Blade Texas Standardiin, listahinta 650 euroa, eikä ole kaduttanut. Oiva kitara.

Valikoimaa siis todellakin on.

JuSu
Squierrel
12.08.2004 09:25:36

perus Fenkkuja, Tokaita ja Squiereita testaillut ja tähän mennessä 300-400 hintahaarukkaan osuvat

Minä en tiedä tuohon hintahaarukkaan osuvaa muita Fender-stratoja, kuin tämä T-kaupassa oleva Mehiko-standard loimuvaahteraviilutuksella:

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … mtstratmncsb_egitarre_prodinfo.html

Saatavana myös Tobacco Sunburst -värisenä ja parin kympin lisäinvestoinnilla ruusupuuotelaudalla.

Tietääkö joku halvempaa Fender-Stratoa?
"Squier is the Epiphone of guitars."
Feggy
12.08.2004 10:12:27

Ottaisin itse mieluummin tämän:

http://www.guitar24.de/de/pro.php?id=2133

tai sitten säästäisin vähän ja jonkun näistä:

http://www.guitar24.de/de/pro.php?id=5429
http://www.guitar24.de/de/pro.php?id=2197
http://www.guitar24.de/de/pro.php?id=70

Mutta kaikista mieluiten ottaisin tämän:

http://www.guitar24.de/de/pro.php?id=5148
Less is more.
weelie
12.08.2004 10:21:53
Itseluottamusta vaan: Kokeilet kitaroita kunnes löytyy se sulle oikea. Niin se oikea löytyy, ei speksejä tuijotellen ja kavereiden kehuja kuunnellen.

(Mulla on Deluxe Super Strat, sitä vanhaa mallia, ei sitä uutta jossa on Vintage Noiseless mikit. Mutta jos nyt ostaisin, saattaisin hyvinkin päätyä Classic-sarjan keppiin (Kitarapajassa 650€). Eipä sitä että olisin kitaraani tyytymätön.). Alle tuon "paskarajan" (vitsivitsi) itse valitsisin Squier Affinityn tai jonkun tuntemattomamman kopiokitaran. Tokain halvimmat ei nääs (=Tampereen tammelan torin laidalla) minun käteeni tuntuneet hyviltä, mutta mielipiteitä on monia.
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
bynverk
12.08.2004 11:38:40
Hintahaarukka olisi todellakin jossain siinä kolmen ja neljän sadan välillä. Nuo Tokait kyllä miellyttävät yhä kättä, että korvaa. Pahaksi onnekseni menin aamulla kokeilemaan tuollaisa Fenkun Jaguaria ja vaikutti erittäin mukavalta vaikka hinta ampuikin katosta lävitse. Squier valmistaa ilmeisesti kohtuu laadukkaita Jaguareja (tahikka vastaavia). Onko kenelläkään näistä kokemusta?
bynverk
12.08.2004 11:43:57
biibob
12.08.2004 11:58:35
tuo on jo hyvin kaukana stratosta, mutta mikäs siinä. Itse päätyisin ennemmin stratoon, kuin tuohon jagmasteriin. Katsoisin sinun juuri sitä fenderin standart sarjaa, siellä on tuohon hintaluokkaan katsottuna ihan oivia stratoja. Jos olisi rahaa vähän enemmän niin sitten katsoisin 50 luvun stratoa, siis classic sarjasta.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
weelie
12.08.2004 12:19:51
Jos on epäselvää minkä mallin nimenomaan haluat, niin älä osta postimyynillä. Jos kokeilemistasi paras on ollut Tokai, osta se, jos ei parempaa löydy. Mielialat kitaran ulkonäön suhteen voi vaihdella, juu, mutta sen mukaan että paikanpäällä nähtynä Fender oli hieno ei kyllä johda siihen että Saksasta tilattu Squier olisi miellyttävä käteen.
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
saturnzreturn
12.08.2004 13:11:47
osta käytetty japanin stratocaster

lyömätön hintaluokassaan
my wallet's fat and so is my head
Henko
12.08.2004 13:37:38

Mulla on vm-95 japsi-fenkku. Ihan tyytyväinen oon ollu. Oman kokemukseni mukaan noissa Squiereissa ja mexico-stratoissa on huono elektroniikka. Ja soundi.
Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä.
LaXu
12.08.2004 13:39:01
Minun mielestäni kannattaisi suunnata katse käytettyjen markkinoille. Wanhoja japanilaisia stratokopsuja kun liikkuu kuitenkin jonkin verran. Kuten JuSu mainitsi, vanhat Tokait ja Fernandesit kannattaisi katsastaa.

Uusista minä suosittelisin Morgan-merkkisiä stratoja. Hinta pyörii n. 300€ tuntumassa, kolmiosainen saarnirunko ja vaahterakaula joko vaahtera- tai ruusupuuotelaudalla. Kolme yksikelaista tai tallahumppari ja kaksi yksikelaista. Tuommoinen tarttui viime vuonna mukaan Espoon Musiikista ja hyvin on palvellut, eikä ole tarvinnut vaihtaa kuin kielenohjaimet grafiittisiin.
Crossroad
12.08.2004 14:19:17
osta se mikä sopii käteen parhaiten ja soi hyvin.vanhemmat tokai stratot on hyviä,mutta ne toisaalta maksaakin ..kitarat on aina yksilöitä ja soivat kaikki eritavalla.sitten on 80-luvulla tehtyjä niinsanottuja"superstratoja"vaikka minkämerkkisiä..niistäkin voi löytyä hinta/laatu suhteelta hyviä yksilöitä..
booster
12.08.2004 15:01:36 (muokattu 12.08.2004 15:02:12)
Hups, tupla.
Ostetaan:
-keinokuorma
-looppiboksi tai Line Selector
Tarjoa!
booster
12.08.2004 15:01:48
Mä ostin viime kesänä '85 Squier-Straton, Japanissa tehdyn. 400e maksoin, ehkä vähän ylihintaa, mutta keppi on kyllä tautisen hyvä.
Ostetaan:
-keinokuorma
-looppiboksi tai Line Selector
Tarjoa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)