Sandy 26.07.2004 16:49:58 | |
---|
Sä saat sellaisen kohtelun kuin ansaitset. No ei tuokaan kyllä aina pidä paikkansa. Itse tulin just laivalta ja siellä soittajat on ainakin hyteistä päätellen alinta kastia, siis niin pohjalla kuin olla voi ja pienissä lävissä. Ja nämä soittajat kyllä ansaitsisivat vaikka sviitit, mutta aina ei oo mahista sellaiseen. Se on niin eri juttu noi yksityiskeikat, edelleen! Maailman helpoimmat irtopisteet saa esim sillä, että sanoo että yleensä me soitetaan isommissa paikoissa, mutta... Mun mielestä toi kommentti antais kyllä vähän ylimielisen kuvan, mutta sehän on vaan mun mielipide. Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
baron 26.07.2004 19:59:27 | |
---|
Mun mielestä toi kommentti antais kyllä vähän ylimielisen kuvan, mutta sehän on vaan mun mielipide. Tarkoituskin: Vaikka me ollaan suuria tähtiä, niin me ollaan niin ystävällisiä, että pyritään mukautumaan vallitseviin olosuhteisiin nipottamatta, me ymmärretään paikalliset olosuhteet, olemme tulleet soittamaan emmekä valittamaan. Eli tiedämme oman arvomme, mutta suhtaudumme ystävällisen alentuvasti.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
poppamies 26.07.2004 20:55:27 | |
---|
...Jos Badding laulaa D-mollissa, niin meidän laulaja A-mollissa. Mielenkiintoinen ja selittämätön mysteeri joka jäi pikkuisen vaivaamaan. Mistäkö se johtuu että kaikki sointuehdotukset mitä annettiin tuohon kappaleeseen läpi koko thredin oli kaikki A mollista? Eikö kukaan vaivautunut kuuntelemaan kappaletta oikeesti vaan kaivettiinko ne soinnut vain jostain toivelaulukirjasta? Vai oliko ne peräti omasta päästä. Jos ne oli omasta päästä niin nostan hattua. Jos ne oli toivelaulukirjasta niin laitan myssyn takaisin... "G-strings are for strippers" |
Eddy 26.07.2004 21:14:04 | |
---|
Mielenkiintoinen ja selittämätön mysteeri joka jäi pikkuisen vaivaamaan. Mistäkö se johtuu että kaikki sointuehdotukset mitä annettiin tuohon kappaleeseen läpi koko thredin oli kaikki A mollista? Ihan loogista.Eka arvaus pohjaantui a-molliin,joten siitä jatkettiin.Itse en edes muista,mistä sävellajista sitä aikoinaan soitettiin. Koskettelen soittimia... |
WanhaWetäjä 26.07.2004 21:31:25 | |
---|
Vai oliko ne peräti omasta päästä. Jos ne oli omasta päästä niin nostan hattua. Jos ne oli toivelaulukirjasta niin laitan myssyn takaisin... Joo,omasta päästä kaivoin ja meni kait aikas oikeen...no toki pianolla testasin ton duuri vai molli,vaikka sekin oli tietenkin mulle ihan "itsestäänselvyys",kas kun olen biisin niin monta kertaa kuullut...eihän tuo nyt mitään superlahjakkuutta vaadi,mutta mulla on oikeesti hyvä korva/biisimuisti...juontaa juurensa kenties lapsuuteen,kuuntelin paljon sen aikasta iskelmämusaa ja poppia radio Luxenburgista, ikävuosina n. 8-12,ja velipojan 60- luvun kamaa,Kinkseja,Beatlesia ja sen sellasta Lontoo-osastoa...eli isoveljelle kiitokset että musta tuli soittaja :-)
|
baron 26.07.2004 21:50:40 (muokattu 27.07.2004 01:39:30) | |
---|
Mielenkiintoinen ja selittämätön mysteeri joka jäi pikkuisen vaivaamaan. Mistäkö se johtuu että kaikki sointuehdotukset mitä annettiin tuohon kappaleeseen läpi koko thredin oli kaikki A mollista? Eikö kukaan vaivautunut kuuntelemaan kappaletta oikeesti vaan kaivettiinko ne soinnut vain jostain toivelaulukirjasta? Vai oliko ne peräti omasta päästä. Jos ne oli omasta päästä niin nostan hattua. Jos ne oli toivelaulukirjasta niin laitan myssyn takaisin... Selitys: 1. En vieläkään ole kuullut Baddingin versiota 2. Ei tullut mieleen katsoa toivelauluista, mutta tein sen juuri nyt ja siellä se näyttää olevan A-mollissa, ilman johdantoa ja väliosia, kuten kaikissa vanhoissa toivelauluissa. 3. Yritimme sitä treeneissä ilman nuotteja ja äänitettä ja kitaristi alkoi rämpyttää sitä a-mollissa ja laulaja meni mukaan ja saimme kyllä melodiasoinnut aikaiseksi, mutta intron ja väliosan kohdalla muistimme pätki. Eli nosta nyt sitä hattuasi! Edit: Poppamiehen kotisivun soinnut ovat muuten 1:1-en isojussilta saamieni nuottien kanssa paitsi siirryttäessä versestä chorukseen Poppamiehellä on Gm, E, A ja sitten tähdet tähdet, isojussilla Gm, Em7b5, A. Kun en ole kuullut originaalia, en osaa kommentoida. (Isojussin oli myös D-mollissa) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
isojussi 26.07.2004 22:21:38 | |
---|
...Kun en ole kuullut originaalia, en osaa kommentoida. (Isojussin oli D-mollissa) Mulla olis semmonen muistikuva, että se lappu = originaali. Sen oon kopsannu omistamastani Badding-nuottivihosta, joka on nyt sit jossain hukuksissa...:-( Oliskoha vihkonkin nin "Tähdet, Tähdet" - en oo varma. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
baron 27.07.2004 01:39:05 (muokattu 27.07.2004 01:39:48) | |
---|
virhe Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
baron 27.07.2004 07:30:02 | |
---|
Kaikella ystävyydellä suosittelen muutamaa jonkin pienen ohjelmatoimiston alle minimiliksalla myymää keikkaa jossain pahaisessa kuppilassa, jossa kuitenkin jokainen siivoojakin on soittajaa ylempänä... Mä en oikein tiedä mihin ammattisoittajat vertaavat kohteluaan. Mä saan ainakin soittajana paremman kohtelun kuin siviiliduunissani, joka on palveluammatti. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
poppamies 27.07.2004 08:32:39 | |
---|
Mä en oikein tiedä mihin ammattisoittajat vertaavat kohteluaan. Mä saan ainakin soittajana paremman kohtelun kuin siviiliduunissani, joka on palveluammatti. Vai palveluammatissa. No voihan sen asian niinkin ilmaista ;) No siinä tapauksessa olen itsekin palveluammatissa ja minua kyllä kohdellaan sekä civiliammatissa että sivupersoonan ominaisuudessa soittajana ihan samalla tavalla, hyvin. Aloin tässä miettimään että onko asia todellakin niin että ammattimuusikkoja kohdellaan kuin palvelusväkeä ja amatöörisoittajia kuin kuninkaita? Mikäli asia todella on näin niin mistäköhän se johtuu. Onko syy ohjelmatoimistojen? vai mikäköhän se on se suuri ero joka johtaa siihen että ammattilaiset saavat huonomman kohtelun. "G-strings are for strippers" |
baron 27.07.2004 08:54:14 | |
---|
Vai palveluammatissa. No voihan sen asian niinkin ilmaista ;. 1. Mä olen koko ikäni ihaillut soittajia ja musta on todella kivaa, että nyt olen itse kohonnut tähän hienoon asemaan. 2. Mä missä tahansa mielelläni kerron olevani soittaja ja säännön mukaan se aiheuttaa positiivisen reaktion. Jos mä kapakassa känniselle kerron siviiliduunini, hyvä etten saa turpiini. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
isojussi 27.07.2004 20:25:07 | |
---|
...Jos mä kapakassa känniselle kerron siviiliduunini, hyvä etten saa turpiini. Se on muuten surullista, vaikka onkin hyvin todennäköistä. Eikä johdu susta, vaan monasti samasta syystä, miks kaikkia soittajia pidetään viinalle persoina öykkäreinä - vaikka ne ei sitä oo. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Kosmonautti 01.08.2004 12:20:55 | |
---|
Mistäkö se johtuu että kaikki sointuehdotukset mitä annettiin tuohon kappaleeseen läpi koko thredin oli kaikki A mollista? Johtuu siitä, että ensimmäiset ehdotukset olivat a-mollissa. Jos multa kysytään jotain englanniksi, en vastaa espanjaksi. Eikö kukaan vaivautunut kuuntelemaan kappaletta oikeesti vaan kaivettiinko ne soinnut vain jostain toivelaulukirjasta? Kuuntelin |
poppamies 01.08.2004 13:28:33 | |
---|
... Jos multa kysytään jotain englanniksi, en vastaa espanjaksi... Aj jaa, en tullut tuota ajatelleeksi kun se on mulla ihan yks hailee kummalla vastaat. Molemmat on hallinnassa :) "G-strings are for strippers" |
toyopet 12.08.2004 13:08:50 | |
---|
Joko taistelitte loppuun asti tämän aiheen. Alkusoiton soinnut | dm | G | Bb | C | | dm | G | Bb | A | | dm | dm | dm | dm | Säkeistöjen väliin taas | dm | G | Bb | A | | dm | dm | dm | dm | ELI puolet alkusoitosta Ja loppuun | dm | G | Bb | C | | dm | G | Bb | A | | dm | JA vaikka tämä loukkaa tekijänoikeuksia niin laitan silti. Kitaristina minä. Pitempää pätkää en viitsi laittaa, koko 155kt wma-muodossa. http://members.surfeu.fi/irmeli.hyvonen/Tahdet_alkusoitto.wma |
Joko taistelitte loppuun asti tämän aiheen. 1. Saimme vihdoinkin kaivettua esiin Baddingin esityksen ja tietenkin siihen ongelmamme loppuivat, kyllähän kuka tahansa kuulee, että noin ne menevät. Ongelmammehan oli se, että piti kiireesti saada esityskuntoon kappale, josta kukaan meistä ei muistanut miten menee. 2. Vaikka nyt tiedämme, että Badding laulaa D-mollissa, niin meidän laulajamme ei suostunut eli raa'asti mistään piittaamatta soitamme sen A-mollissa, josta aloimme sitä yrittelemään. BTW Olen nyt tehnyt siitä A-molli Fake-nuotit eli jos joku on kiinnostunut, ilmoittamalla e-mail-osoitteensa saa. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
isojussi 12.08.2004 23:12:29 | |
---|
1. Saimme vihdoinkin kaivettua esiin Baddingin esityksen ja tietenkin siihen ongelmamme loppuivat .... Ihan uteliaisuudesta ja omaa käyttö ajatellen: Olikos se mun lähettämä lappu paljon pielessä? Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
baron 12.08.2004 23:20:39 | |
---|
Ihan uteliaisuudesta ja omaa käyttö ajatellen: Olikos se mun lähettämä lappu paljon pielessä? Ei muuten, mutta siitä puuttui Coda2 (ilmeisesti kolmas sivu, joka puuttui) ja mä vedin sen ensin hatusta ja sitten korjasin Baddingin mukaiseksi. Mä muutin sävellajin ja sitten pistin vähän urkuja melodian päälle, mutta varsinaisia muutoksia/korjauksia en siihen tehnyt. Lähetän sulle, niin katso itse. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Välikäsi 13.08.2004 02:12:26 | |
---|
Sori vaan, ei mulla mitään asiaa oo, mutta pakko sanoa että saatana, se on nättiä kattoa kun aikuiset ihmiset jeesaa toisiaan ilman ihme kyräilyjä. Tästä vois monet ottaa oppia. |