Aihe: Mistä vuokralle flyygeli studiokäyttöön?
1 2
Notefix
11.08.2004 22:00:55

Osaisko toi Note?

Aika vaikea tuo on, ja helppo samaan aikaan. Vähän niinku kitara, eli soittaja vaikuttaa eniten. Hyvä instrumentti, tila ja konkkamikkipari loput.
My name is Baron, Notefix Baron "
baron
11.08.2004 22:24:45

Aika vaikea tuo on, ja helppo samaan aikaan. Vähän niinku kitara, eli soittaja vaikuttaa eniten. Hyvä instrumentti, tila ja konkkamikkipari loput.

Tarkoittaako tuo sitä, että mun soitosta sä et osaa tehdä hyvää äänitystä?
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
baron
11.08.2004 23:25:17

Mä en ole äänittäjä vaikka lasin toisella puolella ehkä enemmän olenkin, mutta kyllä sun soitosta hyvä äänittäjä saa hyvän lopputuloksen kun soitat hyvin.

Hirveitä ennakkoehtoja!
M.i.k.key
12.08.2004 05:42:04
Hirveitä ennakkoehtoja!

Diplomatiaa
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
musamies
14.08.2004 23:14:00
Mä tekisin flyygelin kanssa niin, että menisin parin hyvän kondensaattorimikin, mikserin ja kannettavan MD soittimen kanssa sen luokse. Ei maksaisi välttämättä mitään.

Jos hieman haluaa nähdä vaivaa ja välttää MD:n pakkauksen aiheuttaman saundinkärsimisen, niin voisi äänittää suoraan tietokoneelle.

Yhtenä vaihtoehtona harkitsisin myös esim. steinberg the grand pianosoftaa, joskaan en tiedä minkälainen saundi siinä on. Ehkä joku fiksumpi tietää? Tässä vaihtoehdossa olisi hyvä puoli, että saisi tehdä rauhassa kotona.
baron
15.08.2004 10:02:07

Mä tekisin flyygelin kanssa niin, että menisin parin hyvän kondensaattorimikin, mikserin ja kannettavan MD soittimen kanssa sen luokse. Ei maksaisi välttämättä mitään.

Jos hieman haluaa nähdä vaivaa ja välttää MD:n pakkauksen aiheuttaman saundinkärsimisen, niin voisi äänittää suoraan tietokoneelle.

Yhtenä vaihtoehtona harkitsisin myös esim. steinberg the grand pianosoftaa, joskaan en tiedä minkälainen saundi siinä on. Ehkä joku fiksumpi tietää? Tässä vaihtoehdossa olisi hyvä puoli, että saisi tehdä rauhassa kotona.

Ihan oikeesti, saaks' keinotekoisesti hyvän/aidolta kuulostavan soundin?
musamies
15.08.2004 10:57:32
Ihan oikeesti, saaks' keinotekoisesti hyvän/aidolta kuulostavan soundin?

Minäkin kaipaisin opastusta tämän flyygelisaundiasian osalta eli mistä softasta lähtee paras flyygelisaundi?

Insinöörimäisesti ajatellen: periaatteessa tietoteknisesti pitäisi pystyä saamaan aikaan kohtuullisen hyviä saundeja jos saundisoftan tekijöillä on riittävästi osaamista.

Itsellä tietämystä Hammond saundin osalta ja tämänhetkiset kokemukset tukee sitä, että Native Instrumentin B4 ohjelmassa on siedettävä äänen aihio, jolle täytyy tehdä jotain jos haluaa sen kuulostavan mahdollisimman aidolta. Sen voi halutessaan ajaa vaikka oikean Leslien ja putkivahvistimen läpi.

Arvelen asian olevan niin, että myös ohjelmallisesti tuotettua flyygelin saundia voi parannella.

Erääseen ohjelmallisesti tuotettuun pianosaundiin kokeilin tuollaista PSP PianoVerb plugaria ja se teki mielestäni saundista aidomman kuuloisen.
http://www.kvr-vst.com/get/507.html

Turussa Sibeliusmuseossa käydessäni kokeilin hyväntuntuista Steinweyn flyygeliä, mutta sellaisen raijaaminen johonkin ei tunnu tosiaankaan hyvältä idealta ;-)

Ennemmin kääntyisin esim. jonkun seurakunnan puoleen ja sopisin äänitysmahdollisuudesta heidän tiloissaan.
baron
15.08.2004 11:09:21 (muokattu 15.08.2004 12:16:43)

Mä vetäisin analogian aiheesta, jonka tunnen paremmin:-)

Skottiviskin jäljittelijät pystyvät tekemään tuotetta, jota (bio)kemiallisesti ei pystytä erottamaan alkuperäisestä ja kuitenkaan ei tarvitse olla kummoinenkaan viskintuntija, että aistinvaraisesti pystyy eron havaitsemaan.

Luulen (ei tieto), että flyygeleissä sama.
Fuzzy Boner
15.08.2004 11:16:57 (muokattu 15.08.2004 11:18:08)
Se on vaan niin eri soittaa akustista vempelettä. Ei se perussoundi ole ainoa tekijä vaan ne kaikki vivahteet, mitä akustisesta saa ulos..

Ainakin mä soitan akustisella wehkeellä paljon tarkemmin ja paremmassa timessä yms.
Sen jotenkin pystyy hallitsemaan paremmin kuin minkään kiiboordin. Soundi tulee sitten vielä jokaisen soittajan päästä ja kropasta. Jos vaan on hyvä työkalu (lyygeli) niin mahdollisuudet on rajattomat:)

Eli en suosittele oikeita pianojuttuja nauhoitettavaksi softameiningillä (jos siis tosissaan ollaan tekemässä äänitettä, missä piano on isossa roolissa. Viitaten siis ketjun aloittajaan)
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
musamies
15.08.2004 11:23:24
Hyvä flyygeli hyvässä tilassa on ilmanmuuta jotain tosi coolia ja toimivaa. Siitä ei olekaan epäselvää :-) Sen sijaan tämän värkin roudaaminen muihin tiloihin ei kuulosta kovinkaan hyvältä.

Löytyy keskustelijoista niitä, jotka on tosissaan perehtyneet ohjelmallisesti tuotettuihin flyygelisaundeihin ja kokeillut eri softia?
baron
17.08.2004 04:59:09

Finnvoxilla ainakin on tasokas flyygeli :)

Annoin itselleni kertoa, että se on Yamahan konserttimalli.

Tiedän, että Yamaha tekee hyviä sähkösoittimia (:-)), mutta että akustisiakin?
Fuzzy Boner
17.08.2004 10:45:12

Tiedän, että Yamaha tekee hyviä sähkösoittimia (:-)), mutta että akustisiakin?

Heh.. Kyllä yamahan pystarit ja lyygelit on hyviä.
ajs
17.08.2004 11:32:49
Heh.. Kyllä yamahan pystarit ja lyygelit on hyviä.

Yamahan pystypianot (varsinkin U-sarja) ovat tosiaan hintaluokassaan mainioita, mutta Yamahan flyygeleissä on mielestäni jotenkin ylikirkas ja -terävä sointi, jonka Kawai päihittää samassa (tai hiukan korkeammassa) hintaluokassa mennen tullen. Tämä siis johtuen vain omasta soundimieltymyksestäni.
"Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero
baron
17.08.2004 12:07:47 (muokattu 17.08.2004 12:08:24)

Yamahan pystypianot (varsinkin U-sarja) ovat tosiaan hintaluokassaan mainioita, mutta Yamahan flyygeleissä on mielestäni jotenkin ylikirkas ja -terävä sointi, jonka Kawai päihittää samassa (tai hiukan korkeammassa) hintaluokassa mennen tullen. Tämä siis johtuen vain omasta soundimieltymyksestäni.

Sähän juuri tuossa aikaisemmin kehuit Finnvoxin flyygeliä, joka mun saaman tiedon mukaan on Yamaha?
ajs
17.08.2004 12:21:37 (muokattu 17.08.2004 14:15:02)
Sähän juuri tuossa aikaisemmin kehuit Finnvoxin flyygeliä, joka mun saaman tiedon mukaan on Yamaha?

Niinpä tein, ja siellä tosiaan on Yamaha. Heitin tuon koko Finnvox-jutun vähän niinkuin vitsillä, koska välillä tuntuu siltä, että 80 prosenttia kaikista suomalaisista albumeista on tavalla tai toisella Finnvoxin kanssa tekemisissä.

Sitäpaitsi tuollaiseen rock/pop/kevyempi jazz -osastoon Yamahat ovat soundiltaan ihan sopivia, eivätkä ne tietenkään mitenkään teknisesti ole huonoja.

EDIT: Taivutusvirhe.
"Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero
Notefix
19.08.2004 22:29:53

Mä diggaan myös yamahan flyygeleistä just siks että ne on kirkkaampia kun monet muut. Sopii hyvin siihen musaan mitä teen. Usein vielä mikitys 414:lla että puskee läpi.

BTW. Finkun flyygeli on yllättävän usein vähän epiksessä, ja sen kuulee monilla kotimaisilla levyilläkin.
My name is Baron, Notefix Baron "
Fuzzy Boner
19.08.2004 22:30:38

BTW. Finkun flyygeli on yllättävän usein vähän epiksessä, ja sen kuulee monilla kotimaisilla levyilläkin.

Näin on.. Tiedän.. heh
baron
19.08.2004 23:11:53

Enhän mä sit sinne voi mennä. Kaikki kuitenkin väittäis, että mä oon soittanut epävireisesti.

(Vai voiks sen panna Autotunen kautta?)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)