bliikki 18.12.2002 13:42:40 | |
---|
Niin, päivää. Tuota aattelin vaihtaa ton mun Valvestate VS R65 Marsun johonkin pienempään parempisoundiseen trankkuvahvariin ihan kotisoittoa ajatellen. Potkua ei tartte kamalasti löytyä, kun tosiaan kotona soittelen, ehkä ajoittain jokun rumpalin kanssa käyn vähän jotain säätämässä, mutta soundi olis se tärkein elementti. Eli ominaisuusvaatimukset olis seuraavat: 1) Hinta 200-350 erkkilää 2) Tehoa sellaset 15-30 wattia (kaikki on suhteellista) 3) Hyvät puhtaat soundit, särökanavaa ei tarvita 4) Toimii hyvin säröpedaalin kanssa (Metal-Zone) Aattelin, että kävis lähinnä päikseen vaihto ton Marsun kanssa, riippuen tietysti mitä siitä saa, että ehdotuksia mieluummin tuolta halvemmasta päästä lähtien. Musatyyli olis siis kaikkea kevyestä killittelystä (mättö)heviin. Ehdotuksia pieneksi vahvariksi noi kriteerit täyttäen ainakin kohtuullisesti? Kiitos! |
fridgebuzz 18.12.2002 13:48:59 (muokattu 18.12.2002 13:49:26) | |
---|
Aattelin, että kävis lähinnä päikseen vaihto ton Marsun kanssa, riippuen tietysti mitä siitä saa, että ehdotuksia mieluummin tuolta halvemmasta päästä lähtien. Musatyyli olis siis kaikkea kevyestä killittelystä (mättö)heviin. Ehdotuksia pieneksi vahvariksi noi kriteerit täyttäen ainakin kohtuullisesti? Kiitos! Olen ainakin noista Tech 21:n pikkuvahvareista (mitä Trademarkeja ne nyt oli, en muista) kuullut pelkästään hyvää. Itse en ole koskaan kokeillut. EDIT: lisäsin sanan.. Digitech Whammy II > Danelectro Tuna Melt > EHX Small Stone > Rat 2 > Korg Dynamic Echo > Ibanez DE-7 > Digitech Echo Plus 8 Second Delay/Sampler |
molotov 18.12.2002 15:21:32 | |
---|
Rolandin 15- ja 13-wattiset pikkucombot voisivat olla hyviä ja monipuolisia. Ainakin mulla on Rolandeista semmoiset kokemukset, että soundi on hyvä, mutta ulkonnäkö ruma. Aina vaan jaksan suositella Vox Cambridge 15 -comboa. On hyvät soundit kotivolyymillä ja hieman lujemmallakin (varsinkin kun kytkee isompaan kaiutinkaappiin). Tosin mättöheviin vox ei taida sopia imagollisestikaan...ainakaan tommoinen pikkuvoksi, heh. |
Piti sanoman, että Rolandin 15- ja 30 wattiset...perskeles. |
bliikki 18.12.2002 16:01:13 | |
---|
Olen ainakin noista Tech 21:n pikkuvahvareista (mitä Trademarkeja ne nyt oli, en muista) kuullut pelkästään hyvää. Itse en ole koskaan kokeillut. Juu, kävin kattomassa tossa arvosteluita, ja kyllähän niitä Trademarkkeja kehuttiin kehumisen perään. Ainoa ongelma vaan, että ne maksaa suhteellisen mukavasti. 10 wattinen taskulaatikko maksaa sen 455 erkkilää ja mitäs se 60 wattinen isoveli oli, jotain 840 erkkilää. Thomannin hintoja siis. Jos tuo pikkuveli olis sen 100-150e halvempi niin laittaisin kyllä vahvaan harkintaan. Mutta kiitos infosta!
|
bliikki 18.12.2002 16:14:01 | |
---|
Rolandin 15- ja 13-wattiset pikkucombot voisivat olla hyviä ja monipuolisia. Ainakin mulla on Rolandeista semmoiset kokemukset, että soundi on hyvä, mutta ulkonnäkö ruma. Aina vaan jaksan suositella Vox Cambridge 15 -comboa. On hyvät soundit kotivolyymillä ja hieman lujemmallakin (varsinkin kun kytkee isompaan kaiutinkaappiin). Tosin mättöheviin vox ei taida sopia imagollisestikaan...ainakaan tommoinen pikkuvoksi, heh. Niin vaikka nuo Voxit onkin nuorekkaita, laadukkaita ja miellyttävä-äänisiä kuten nuoret kauniit naiset yleensä, niin se niillä ja mummoilla on kuitenkin yhteistä, etteivät noista hevisoundeista niin välitä =) Mutta mä näkisin, että oot nyt asian ytimessä ton Rolandin kohdalla. Tuo Cube-sarja vaikuttaa hyvinkin mielenkiintoselta. 30 wattinen maksais thomannilla sen 266 eeroa. Pitääpä perehtyä tohon taskumattiin vielä, saattaapa yks niistä hyvinkin löytää tiensä kotikotiin pikapuoliin =) Kiitos vinkeistä! |
PIM 18.12.2002 16:14:18 | |
---|
Minä ottaisin sen uuden Rolandin Cube 30w:sen, jossa on COSM-mallinnettuja etuasteita. Näppärä kanniskeltava ja hintaa n. 300e. |
PIM 18.12.2002 16:15:31 | |
---|
Niin ja Behringerillä on se Trademark 10 kopio joka maksaa noin 130e. Kiinnostaisi kuulla käyttäjäkommentteja tuosta. |
bliikki 18.12.2002 16:24:58 | |
---|
Niin ja Behringerillä on se Trademark 10 kopio joka maksaa noin 130e. Kiinnostaisi kuulla käyttäjäkommentteja tuosta. Juu niinpä näkyy olevan. Eli tuo Behringer GM110 jos oikein tulkitsin. Harmony centralista kävin vähän kattomassa arvosteluita ja hyväksi peliksi se siellä mainitaan. On ainakin hintaansa nähden varmasti mahdottoman hyvä jumppakuutio. Laitetaan mietintämyssyyn tämäkin. Kiitokset! |
MrGuitarist 18.12.2002 16:42:40 | |
---|
Minä ottaisin sen uuden Rolandin Cube 30w:sen, jossa on COSM-mallinnettuja etuasteita. Minä myös. Jos hyvää puhdasta etsii niin loisto-ostos. Saa kaikuja ja efektejä kaupanpäälle. |
Keke Urlaub 18.12.2002 17:39:08 | |
---|
Ostin käytettynä uutta vastaavan trademark 10:n ja enpä voi muuta kuin kehua, 299 erkkiä kustansi ja hyvittivät vielä tuon päälle satasen vanhasta marsustani. Aqualung
-J.U.O.P.P.O. = Juhlallisen Uhrautuva Optimisti ja Pysyvästi Passiivinen Organisaattori- |
WeetM 18.12.2002 18:26:32 | |
---|
Mutta mä näkisin, että oot nyt asian ytimessä ton Rolandin kohdalla. Tuo Cube-sarja vaikuttaa hyvinkin mielenkiintoselta. 30 wattinen maksais thomannilla sen 266 eeroa. Pitääpä perehtyä tohon taskumattiin vielä, saattaapa yks niistä hyvinkin löytää tiensä kotikotiin pikapuoliin =) Kiitos vinkeistä! Jos et halua rahojas laittaa tohon Techin putkivermeeseen, niin toi Rolandin Cube30 on todella hyvä. Kävin kokeilemassa ja on se ihme, että noinkin pienestä lootasta lähtee niinkin hyvät soundit. Suosittelen ehdottomasti. Itekkin oon päätynyt tohon Rolandiin. Kannatta muuten käydä kuuntelemassa noita ääninäytteitä http://www.rolandus.com osoitteessa. |
LaXu 18.12.2002 18:54:58 | |
---|
Jos et halua rahojas laittaa tohon Techin putkivermeeseen, niin toi Rolandin Cube30 on todella hyvä. Korjataanpa nyt äkkiä. Tech 21:sellä ei ole mitään tekemistä putkivahvistinten kanssa, vaan se on silkka transistorivehje. Se ei tietenkään tarkoita, että se olisi huono, mutta korjataan, ettei kukaan saa väärää kuvaa.
Kramer Stagemaster Custom 1
Ibanez RG550
Dean EVO DN76
Yamaha DG80-112A vahvistin |