Aihe: Kenelläkään kokemuksia Les Paulin vibratalloista?
1
jami87
05.08.2004 14:18:06
Eli siis, onko kenelläkään kokemuksia Lespan vibratalloista ja vastaavista, esim. Duesenberg Les Trem, Schaller Tremolo for Les Paul..? (EI Bigsby!!)

Itse olen harkinnut ostavani joko tälläisen:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-134865.html

tai tälläisen:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-129357.html

Myös muita saa ehdotella..
I'm Rock, but I don't Roll...
kiitos
05.08.2004 14:37:13 (muokattu 05.08.2004 14:37:22)
Bigsby, jos mikään.
jami87
05.08.2004 14:57:43
Kuten jo mainitsin, en huoli Bigsbya... Paitsi äärimmäisen pakon edessä... :P
Ze Kink
05.08.2004 15:05:08 (muokattu 05.08.2004 15:07:37)
Tällänen kuin Stetsbar vibrato.
http://www.stetsbar.com/
Sai ainakin Guitaristissa hyvät pisteet. Itse en ole kokeillut.
"Heiluttakaa nyt vittu sitä persettä että meillä on jokin syy olla täällä!" -Simon Garfunkel diskossa
jami87
05.08.2004 15:14:55
Juu, kyllähän stetsbar on tuttu ja harkinnan alaisena... :) Tosin hieman turhan kallis laitettavaks Epiluurin Lespaan. Mikit kyllä vaihtuu SD:n Jazziks ja JB:ks...

Hmm...
595 € + 177 € + 250 € = YLI TUHAT EUROO!!! Voi herranen aika...
karkki
05.08.2004 21:32:09

Juu, kyllähän stetsbar on tuttu ja harkinnan alaisena... :) Tosin hieman turhan kallis laitettavaks Epiluurin Lespaan. Mikit kyllä vaihtuu SD:n Jazziks ja JB:ks...

Hmm...
595 € + 177 € + 250 € = YLI TUHAT EUROO!!! Voi herranen aika...

No mikeihin käyttamäsi raha taitaa mennä ns. Kankkulan kaivoon. Vaihdettiin muutama viikko sitten Epin LP Standardiini Duncanin JB tallaan ja harvoinpa on liki 90 euroa mennyt yhtä lailla hukkaan. Onhan se soundi karvan verran erilainen, mutta ei takuulla käytetyn rahan edestä parempi.
Tarjoa King Crimson -vinyylejä!
fox
05.08.2004 21:39:47 (muokattu 05.08.2004 21:41:42)

Onhan se soundi karvan verran erilainen, mutta ei takuulla käytetyn rahan edestä parempi.

Miksi menit sanomaan... =) Nyt saa kaikki pohdiskella tätä asiaa tykönänsä, mutta uskokaa tai älkää, melko usein saattaa näin olla, tosin moni ei sanois niinku Karkki..

Edith: Niin piti sanomani että LesTremin olen yhdessä kitarassa nähny.. koittanut moista en ole, mutta saattaa olla "varteenotettava vaihtoehto" se, hintaa vaan en tiedä...
askomiko
05.08.2004 22:08:28 (muokattu 05.08.2004 22:09:36)
Tuo Schallerin tremolo toimi mielettömän hyvin (Rautian tekemässä kitarassa). Sai veivata ihan divebomb-meiningillä, ja vire pysyi. Rautalankameininki ei siis tunnu missään. Ja mukavan helppokäyttöinenkin se oli. Sitä suosittelen, vaikken toista olekaan kokeillut. Mutta paljonhan se riippuu myös satulasta ja virittimistä, mutta ei nekään paha homma ole laittaa kuntoon.
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
p130
06.08.2004 09:45:08

Minulla on Duesenberg ollut LP:ssa viitisen vuotta. Hyvin pelaa. Tuo Göldo näyttää aivan identtiseltä.

Herrasmiesvibra, ei sillä mitään syöksypommituksia tehdä. Mutta vire pysyy aivan yhtä hyvin kuin normaalin stop-barin kanssa eikä se vaikuta muutenkaan kitaran käytökseen/soundiin. Kestää kohtuullisen hyvin jopa kielen katkeamisen, ei mene niin täydellisesti epävireeseen etteikö keikalla pystyisi vetämään biisiä kohtuullisesti loppun. Tietenkin tuon saa armottomalla vispaamisella epävireeseen, mutta normaalisoitossa vire pysyy erittäin hyvin.

Ihme kyllä "jousisysteemi", joka siis lepää kitaran kantta vasten ei ole minkäänlaita kulumajälkeä saanut aikaan. Sitä olen seuraillut aina kieltenvaihdon yhteydessä.

Vireessä pysyminen varmasti edellyttää roller-tallapaloja tai Graph Techin liukkaita string savereita (jotka minulla on, suosittelen vaikkei olisi edes vibraa http://www.graphtech.bc.ca/ , Millbrook tuo maahan). Ja satulan tulee tietysti myös luistaa. Siinäkin minulla on Graph Tech.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Listen
06.08.2004 12:36:14
Vaihdettiin muutama viikko sitten Epin LP Standardiini Duncanin JB tallaan ja harvoinpa on liki 90 euroa mennyt yhtä lailla hukkaan.

Uusissa Epi LP Standardeissahan on mahonki/leppä-runko eikä mahonkirunko, tiiä sitten vaikuttaisko asiaan? Siis jos sulla ei ole vanhempi mahonkirunkoinen LP Standard.
Gabba gabba hey !
jami87
06.08.2004 14:12:28 (muokattu 06.08.2004 14:19:10)
Kiitoksia vinkeistä! Kyseessä siis todellakin on alle vuoden vanha LP mahonki/leppä -rungolla ja loimuvaahterakannella. Ja aion todellakin ostaa mainitsemani mikit... (Tulossa jo postissa.)

Tuo Göldon tremolo ON itse asiassa sama kuin se Duesenbergin. Thomann vaan on sekottanut nimet tai jotain vastaavaa...
jami87
06.08.2004 14:21:55
Toi Stetsbar kyllä näyttäis ja kuulostais hyviltä... Kenelläkään kokemuksia SIITÄ?
karkki
06.08.2004 14:29:23

Uusissa Epi LP Standardeissahan on mahonki/leppä-runko eikä mahonkirunko, tiiä sitten vaikuttaisko asiaan? Siis jos sulla ei ole vanhempi mahonkirunkoinen LP Standard.

Muutaman vuoden ikäinen kepakko tuo on, käytettynä ostettu. Luulisin, että on noita mahonki/leppä-virityksiä, joista ei erkkikään ota selvää, kuinka paljon mitäkin puuta on käytetty ja missä.
Mutta ei kai se itse asiaan vaikuta? Siis siihen, että soundi muuttui jonkin verran, mutta muutos ei ollut mielestäni käytetyn rahasumman arvoinen parannus. Ei soundi huono ollut Epin vakiomikilläkään.
Tarjoa King Crimson -vinyylejä!
Jucciz
06.08.2004 19:52:01
Vibratalla Lespaan ja sinappia riisipuuroon.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Kitaravirtuaali
06.08.2004 20:11:48

No, kaveri laittaa makkaraa mannapuuroon, niin ei kai tuo sinun sinappisi sen omituisempi ole.

Hjumio ;)
"Why do they call it tourist season if we can't shoot them?"
Juzzu
11.08.2004 18:33:10
Tästä LP:sta puuttuu vibrakampi. Kyllä ois nimittäin floikkaria vailla!
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3736028970
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Kassu
11.08.2004 19:08:21

Helvetin hyvin sanottu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)