Aihe: Thinlineä
1 2
samueld
10.08.2004 14:39:24

Taas yllättäen tiedustelen, notta mitä oletten kokeneet saatuanne hyvät kitaranne valmiiksi. Onko millä yhdistelmällä tullut hyvää ja millä sutta? Kannattaako thinlineä edes tehdä? Onko sillä kaikuaukolla mitään merkitystä?..

Ajattelin tuossa lähteä väkästelemään itselleni thinline teleä ensi talvena. Suunnitelma olisi seuraavan kaltainen:

- vaahterakaula ruusupuulankulla
- runko mahdollisesti mahongista vaahterakannella tai kokonaan saarnista
- stögistalla
- yksikelainen tallaaan ja humbucker kaulaan.
- 5-asentoinen kytkin, muuten telen peruskontrollit
- rickenbackerin f-aukko

Eikö tommosella kantria naputtele?
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
Miikathebest
10.08.2004 17:45:02

Taas yllättäen tiedustelen, notta mitä oletten kokeneet saatuanne hyvät kitaranne valmiiksi. Onko millä yhdistelmällä tullut hyvää ja millä sutta? Kannattaako thinlineä edes tehdä? Onko sillä kaikuaukolla mitään merkitystä?..

Ajattelin tuossa lähteä väkästelemään itselleni thinline teleä ensi talvena. Suunnitelma olisi seuraavan kaltainen:

- vaahterakaula ruusupuulankulla
- runko mahdollisesti mahongista vaahterakannella tai kokonaan saarnista
- stögistalla
- yksikelainen tallaaan ja humbucker kaulaan.
- 5-asentoinen kytkin, muuten telen peruskontrollit
- rickenbackerin f-aukko

Eikö tommosella kantria naputtele?

Kyllä nuo vaikuttavat ihan järkevilta, mitä nyt tuosta ymmärsin...
stögistalla???
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It - Miika's Vision
sterbo
10.08.2004 18:05:56
stögistalla???

a.k.a. tuhkakuppi-talla.
"Listeners of progressive rock have often got long and filthy hair, old, colorful and shabby clothes."
P2
10.08.2004 19:36:49
Täältä löytyypi kuvia meikäläisen thinlinestä, matkija!!!

http://users.utu.fi/pmojal/tele/

Esitä ihmeessä kysymyksiä jos semmosia on, itellä alkaa olee toi pikkuhiljaa maalauskunnossa.
P2
11.08.2004 13:11:27
Harmi, että ei ole ihan valmis vielä, niin et voi analysoida soundia.

Kyllä se piakkoin, mutta ei nyt ihan vielä

Miksi päädyit noihin rakennusmatskuihin?

En oikeestaan tiiä, tuli vaan semmonen olo, että haluun mahonkia, löysin kivan palan, josta sai koko rungon tehtyä. Vaahteraa halusin kanteen ulkonäön vuoksi. Kaulan oon tottunu aina tekee vaahterasta ja otelaudan wenge tuli ihan sattumalta, ku sain sitä niin halvalla (2e/otelauta).

Ei sulla ole kuvaa bodyn jyrsinnöistä?

Ei oo kuvaa, en tajuu miksen ottanu, mutta mul on kyllä kuva siitä sabluunasta millä sen jyrsin, otan kuvan, ku meen rakennuspaikalle (kotiin) seuraavan kerran.
samueld
15.08.2004 19:54:57

Matkimiseksi menee. Body on nyt sitten mahonkia ja vaahterakannella. Kaula vaahteraa, mutta otelautaa en ole vielä päättänyt. Voi olla amarantia, ruusupuuta, eebeniä tai vaahteraa. Pikkusen himottas jo päästä yläjyrsimen varteen, mutta kuukausi pitää vielä kärvistellä.
P2
15.08.2004 20:28:39
Matkija! No ei, luultavasti ihan hyvän valinnan teit, tai sitten et, mutta minkä takia samanlaiset puut? Itsellä ois leppärunkoiseen vastaavaan puut, hmmm... Koitan muistaa ottaa niitä kuvia, niin näät vähän millaisella sabluunalla oon kaivertanut sen mahongin. Vika tuossa on vaan se, ettei oikein voi tehdä mitään radikaaleja pyöristyksiä/muotoiluja runkoon, tai no voi, mutta silloin täytyy kaiverrusta muuttaa aika rajusti ja olla erittäin tarkka tekemisissään. Varmaan mikä tahansa noista mainitsemistasi otelautamateriaaleista on hyvä. Onnea projektille!
samueld
15.08.2004 21:58:35

No sellainen fiilis oli, että tekis mieli omistaa yksi mahonkia sisältävä keppi, koska noita leppäkeihäitä alkaa olla nurkat ja pielet väärällään. aattelin, että olis yhdessä vehkeessä vähän gibsonmaiset puut, kun olen muuten aika kenossa Leolle päin. Muuten en ajatellut tehdä kepistä kovin ihmeellistä. Saa vaan taas nähdä...
Explorer
15.08.2004 22:03:36
No sellainen fiilis oli, että tekis mieli omistaa yksi mahonkia sisältävä keppi, koska noita leppäkeihäitä alkaa olla nurkat ja pielet väärällään. aattelin, että olis yhdessä vehkeessä vähän gibsonmaiset puut, kun olen muuten aika kenossa Leolle päin.

Telen gibsonintaminen puiden osalta olisi vielä täydellisempää jos vetäisit siihen kaulankin mahongista, voisi olla vinkeän näköinenkin.
This fractal illusion burning away all structure toward the obscene.
samueld
15.08.2004 22:10:43

Telen gibsonintaminen puiden osalta olisi vielä täydellisempää jos vetäisit siihen kaulankin mahongista, voisi olla vinkeän näköinenkin.

Rajansa sillä gibsonistumisellakin...
P2
15.08.2004 22:14:23
Aattelitko muuten laittaa f-aukon? Teleen sopis kakskin, näyttää varsin hienolta...
Explorer
15.08.2004 22:18:36
Rajansa sillä gibsonistumisellakin...

Mutta sehän on ainoa oikea suunta mitä kitaroihin tulee...
This fractal illusion burning away all structure toward the obscene.
samueld
16.08.2004 09:15:28

Aattelitko muuten laittaa f-aukon? Teleen sopis kakskin, näyttää varsin hienolta...

ajattelin laittaa aukon, mutta olisi sellainen rickenbackerin reikä suunnitteilla. En kyllä näe, että mun spekseillä kahta mahtuu siihen.
P2
16.08.2004 14:44:06
Mjoo-o, mä sitä silmämääräsesti mittailin ja tulin siihen tulokseen et ois sinne "alapuolellekin" f-aukko mahtunu, varsinkin kun en laita ollenkaan sitä telessä normaalisti olevaa metallista läpyskää sinne potikoiden alle. Mutta ehkä seuraavaan sitten 2 f-aukkoa.
samueld
24.09.2004 16:18:03

No niin P2, oletko saanut kepukan kasaan? Mä alotin just. Olisin kiinnostunut kuulemaan siitä ja mahdollisia kuviakin olis hauska mulkaista.

Kuinka paksu runko sulla on? Mun Fatlineen tulee 50 mm ja kansi päälle.
P2
25.09.2004 18:40:32
Valitettavasti tele on vähän jäissä kun tarvii saada strato kuntoon kaverille ensin, täytyy koittaa niitä kuvia saada, eiku oisko mulla jopa jotain uusia tuolla mun "sivuilla", käy kattoo. Mahonki on jotain 40mm paksu ja vaahterakansi noin 7mm paksu. Tullee ergonomisesti aika epämiellyttävä kitara tosta, kannen reunoja ei oo ollenkaan pyöristetty, ei tuu bellycutteja tms. Kyllä se tosta taas lähtee, stratoon sain jo pohjalakan vedettyä.
miktol
26.09.2004 01:56:52
Ensimmäinen Tele hyvää vauhtia valmistumassa. Eilisen jyrsintäoperaation hyvään tulokseen tyytyväisenä alkoi jossain pään sisällä jyskyttää ajatus Thinlinestakin. :)

Minkälainen Thinline on "sisältä"? Minkä suuruinen onkalo niissä on ja missä kohdin?

Löytyyköhän Thinline Telen -piirustuksia netistä?
Juzzu
26.09.2004 11:27:12
Minkälainen Thinline on "sisältä"? Minkä suuruinen onkalo niissä on ja missä kohdin?

Kuukkelin hakusanalla 'thinline body' löytyi tällainen:
http://home.fuse.net/pvee/thinline.html
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
miktol
26.09.2004 12:19:31
Kuukkelin hakusanalla 'thinline body' löytyi tällainen:
http://home.fuse.net/pvee/thinline.html

Kiitos! Yritin kyllä haeskella, mutta en osannut valita oikeita sanoja. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)