nakke 13.07.2004 22:40:28 | |
---|
Mikähän mahtaisi olla hyväkuntoisen cs1x:n käypänen arvo tällä hetkellä? Kertokaa kokemuksia käytöstä ja kestävyydestä. |
Kaleface 13.07.2004 23:09:05 | |
---|
CS2X on joku 250-350 euroa joten siitä alaspäin. "Tää on paska planeetta, täällä ei oo painovoimaa." |
eLead 15.07.2004 13:05:44 | |
---|
Se meni jo |
mr.bungle 19.07.2004 19:30:26 | |
---|
Mikähän mahtaisi olla hyväkuntoisen cs1x:n käypänen arvo tällä hetkellä? Kertokaa kokemuksia käytöstä ja kestävyydestä. Itse ostin juuri cs1x:n 180 eurolla. On muuten erinomainen syna, varsinkin hintaisekseen (olin alunperin ostamassa 5 oktaavin ja muutaman potikan midikontrolleria, kun cs1x sattui vastaan pari kymppiä halvempana ja huippukunnossa.) . Yamahan synat/samplerit/VA:t on muutenkin ihan eri luokassa hinta-laatu -suhteeltaan kuin monet suositut merkit. Liekö syy sitten siinä että ne muut merkit on paremmin brändittyneitä. |
teroyk 09.08.2004 01:37:46 | |
---|
Jos CS1x:ää saa 180ekellä, niin mä voisin harkita ostaa sellaisen taas. Aikoinani ostin sellaisen uutena ja myöhemmin vaihdoin sen CS2x:ään, mutta vaikka teoriassa CS2x:stä olisi pitänyt saada kaikki CS1x:n äänet, niin totuus olikin hieman toinen...loistava piilopankki puuttuu ja arpeggio toimii erillä tavalla(eroa muuten ei aivan heti huomaa) ja filttereiden soundi on hieman toinen (aavistuken verran hyvällä tavalla tuhnumpi). |
Kaleface 09.08.2004 10:54:34 (muokattu 09.08.2004 10:55:38) | |
---|
Jos CS1x:ää saa 180ekellä, niin mä voisin harkita ostaa sellaisen taas. Aikoinani ostin sellaisen uutena ja myöhemmin vaihdoin sen CS2x:ään, mutta vaikka teoriassa CS2x:stä olisi pitänyt saada kaikki CS1x:n äänet, niin totuus olikin hieman toinen...loistava piilopankki puuttuu ja arpeggio toimii erillä tavalla(eroa muuten ei aivan heti huomaa) ja filttereiden soundi on hieman toinen (aavistuken verran hyvällä tavalla tuhnumpi). EDIT: Sori, tuli tuplana. "Tää on paska planeetta, täällä ei oo painovoimaa." |
Kaleface 09.08.2004 10:54:44 | |
---|
Jos CS1x:ää saa 180ekellä, niin mä voisin harkita ostaa sellaisen taas. Aikoinani ostin sellaisen uutena ja myöhemmin vaihdoin sen CS2x:ään, mutta vaikka teoriassa CS2x:stä olisi pitänyt saada kaikki CS1x:n äänet, niin totuus olikin hieman toinen...loistava piilopankki puuttuu ja arpeggio toimii erillä tavalla(eroa muuten ei aivan heti huomaa) ja filttereiden soundi on hieman toinen (aavistuken verran hyvällä tavalla tuhnumpi). En tiedä mitä tarkoitat CS1X:n piilopankilla, mutta ainakin mun kakkosessa oli "piilopankki", jonka pohjasoundit eivät olleet presetien käytössä vaan löytyivät vasta kun rupesi soundeja kaivamalla kaivelemaan. Mutta ehkä kyse on siis eri asiasta. "Tää on paska planeetta, täällä ei oo painovoimaa." |
teroyk 09.08.2004 20:51:51 (muokattu 09.08.2004 20:54:58) | |
---|
Siis tarkoitin piilopankilla, sellaista jota ei ole dokementoitu yamahan toimesta missään ja niitä ei saa etupaneelista. Ne sinun löytämäsi CS2x-pankit on lueteltu siinä harmaassa ohjekirjassa, mutta jos ei ole lueteltu, niin mäkin haluun tietää. |
mr.bungle 10.08.2004 17:34:46 (muokattu 10.08.2004 17:35:13) | |
---|
Siis tarkoitin piilopankilla, sellaista jota ei ole dokementoitu yamahan toimesta missään ja niitä ei saa etupaneelista. Ne sinun löytämäsi CS2x-pankit on lueteltu siinä harmaassa ohjekirjassa, mutta jos ei ole lueteltu, niin mäkin haluun tietää. cs1x -omistajana mua kiinnostaa, että miten sen piilopankin saundit saa käyttöön? pc-softalla miditse? mitä saundeja sieltä löytyy? mun syna on 150km päässä, niin ei oikein voi kokeilla, ja jäi kaiveleen :) ja tämä on siis totuus |
Petronome 10.08.2004 20:30:10 | |
---|
cs1x -omistajana mua kiinnostaa, että miten sen piilopankin saundit saa käyttöön? pc-softalla miditse? mitä saundeja sieltä löytyy? mun syna on 150km päässä, niin ei oikein voi kokeilla, ja jäi kaiveleen :) Minkä takia niitä soundeja pitää piilottaa? Miksei ne voi olla käytettävissä ilman kommervenkkejä? En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa! |
teroyk 10.08.2004 21:18:16 | |
---|
cs1x -omistajana mua kiinnostaa, että miten sen piilopankin saundit saa käyttöön? pc-softalla miditse? mitä saundeja sieltä löytyy? mun syna on 150km päässä, niin ei oikein voi kokeilla, ja jäi kaiveleen :) Piti laittaa tietyt bank-numerot, en yhtäkkiä muista mitkä ja mihinkähän mä laitoinkaan tiedon...hmm miksenköhän tehnyt siitä softaa, meinaan tein Atarille softan jolla saa CS1x:n TG-sarjan vehkeiden kanssa yhteensopivaksi(toimii muuten CS2x:ssäkin). Piilopankista löytyy osa demojen soundeista. |
Minkä takia niitä soundeja pitää piilottaa? Miksei ne voi olla käytettävissä ilman kommervenkkejä? Sanoppas muuta. Etenkin kun kyseessä on demossa soivat soundit. Ostat kaupasta CS1x ja huomaat, ei tällä voi tota tehdä. Eipä silti CS6x:ssä käytetään demossa sampleja. Mutta heh minä rippasin ne vehkeen muistista muistikortille. On meinaan aika kivat rumpusoundit ja kait niitä on oikeus käyttää kun soittimen mukana tulee :-) Eipä ole tullut tutkittua CS2x:än demoja tarkemmin. Palatakseni takaisin kysymykseen. Mulla on alkanut tulla mieleen, että japanilaiset syntikkamerkit varoo tekemästä liian hyvää..Mutta mielenkiintoista oli myös saada vastaus Yamahalta CS6x:ään käyvästä mLAN8E:sta, ei tuoda, koska euroopassa on liian suuret "prohibite cost". Toi mLAN mahdollistaisi digi I/O:n. Tulee vain mieleen, että ettei vain euroopassa ole sama homma, kuin aikoinaan digi videokamaroissa eli vehkeen piti olla tietyn hintainen, että siinä sai olla digi sisään ja ulos. Niimpä japanilaiset joutuivat laittaa eston ja vehkeissä oli ohjelmallinen esto, ettei digi tavaraa saanut sisään. Voitte arvata mitä mieltä olen tuon jälkeen ollut EU:sta... |
Titares 05.11.2005 09:16:48 (muokattu 05.11.2005 09:26:56) | |
---|
Joo, EU:ssa ensimmäinen asia mikä pitäisi saada kuntoon on, että euroedustajat tulisi valita kansanedustajien ja ansioituneiden valtion virkamiesten (professori tai tohtori tms.) joukosta. Voisipa edustus olla jollain tavalla kiertäväkin. On järjetöntä valita euroedustajiksi kotimaan asioiden hoidosta irrallaan olevia, kun siellä tarvitaan ihmisiä, jotka tuntevat kotimaan asiat mahdollisimman hyvin ja jotka muutaman vuoden ulkomaan komennuksensa jälkeen palaavat takaisin eduskuntaan tai valtion virkaan EU-tietämyksellä varustettuna. Anteeksi että tuli asiaa vähän asian vierestä. |