Simplex 10.08.2004 05:21:05 | |
---|
Mun mielestä se on yks ja sama mitä nimitystä muut meikäläisestä soittöhommissa käyttää, kunhan äänen paino on oikea ja pysytään kohteliaisuuksien rajoissa. Vittuilun sävyn tunnistaa aina ja tietämätön typeryys ei haittaa mutta en mä jaksais kuunnella mitään viidentähden kumartelevaa hovimestariakaan. I might as well go back over yonder... |
Pula-Aho 10.08.2004 18:21:04 | |
---|
Aivan parhaita muusikoita kutsun mielelläni artisteiksi, virtuooseiksi, maestroiksi, jopa taiteilijoiksi. Musta hienoin nimitys on pelimanni. Siihen sisältyy semmoista positiivista asennetta, soittamisen iloa ja huolettomuutta. Surut pois ja kukka rintaan. Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. |
Musta hienoin nimitys on pelimanni. Siihen sisältyy semmoista positiivista asennetta, soittamisen iloa ja huolettomuutta. Surut pois ja kukka rintaan. Hyvähyvä.. pelimanni on minustakin hyvä nimitys. Kansanomainen, rento asenne. Ainakin tämän kesän touhut ovat selkeetä pelimannimeininkiä.. Suomen terasseja on parin kaverin kans kierreltyä enemmän ja vähemmän. Se on pelimannimeininkiä se. |
Mynthor 10.08.2004 20:43:36 | |
---|
Mun mielestä ehdottomasti muusikko. Semmonen takakiree 80-lukulainen. Takatukka, studiokeikkaa, Toton uusin, musta kahvi,Björninen, pikkutakki, 16-osa, klikki, hiilikuitu, 6-kielinen, aktiivimikit, Emulator, ehdottomuus, tarkkuus, muusikkous.... Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. |
Notefix 11.08.2004 11:48:32 (muokattu 11.08.2004 11:49:00) | |
---|
Mun mielestä ehdottomasti muusikko. Semmonen takakiree 80-lukulainen. Takatukka, studiokeikkaa, Toton uusin, musta kahvi,Björninen, pikkutakki, 16-osa, klikki, Emulator, ehdottomuus, tarkkuus, muusikkous.... Huh...glups...lisätään tähän vielä: Jupiter 8, "laput", ei tää toimi näin, Ok, kaikki käy, kiilaaks tää, onks demoo, kuuntelu? ihan jees, viikset, saat sä soitettuu Paul Jackson JR fillin, tuplataan, montaks ämmää, Aja, miten vaan, korvakoru, epämuodikkuus, coolius, Linn LM1, synabasso.... My name is Baron, Notefix Baron " |
Fuzzy Boner 11.08.2004 12:04:27 | |
---|
Huh...glups...lisätään tähän vielä: Jupiter 8, "laput", ei tää toimi näin, Ok, kaikki käy, kiilaaks tää, onks demoo, kuuntelu? ihan jees, viikset, saat sä soitettuu Paul Jackson JR fillin, tuplataan, montaks ämmää, Aja, miten vaan, korvakoru, epämuodikkuus, coolius, Linn LM1, synabasso.... Toi tuli sulta selkäytimestä |
M.i.k.key 11.08.2004 12:07:25 | |
---|
Mynthor ja Notefix ansaitsivat juuri kaljat! Minä tarjoan! My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Oho, melkein musiikkia!? |
Notefix 11.08.2004 12:23:31 (muokattu 11.08.2004 12:24:22) | |
---|
Toi tuli sulta selkäytimestä Pelottavaa, ha? Mynthor ja Notefix ansaitsivat juuri kaljat! Minä tarjoan! Sopii!...seuraavissa cobbiksissa ;) My name is Baron, Notefix Baron " |
eeko 11.08.2004 13:00:03 | |
---|
mulle on ihan sama miksi sanotaan, kunhan ei poliitikoksi. paikallisella r-kioskilla on aina portailla yksi vakiopummi ja se heittää aina "oisko kolikkoa antaa?" yks lauantai oli uusi repliikki mulle: "oisko muusikolla antaa lanttia?". meinas kaveri päästä tienaamaan... |
Tankoprinssi 11.08.2004 18:47:46 | |
---|
Ehdottomasti pelimanni. Ammatilaiset sitten taas on mielestäni muusikoita. Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |
Fuzzy Boner 11.08.2004 19:50:01 | |
---|
Muusikko voi olla soittaja ja toisinpäin. Ei noilla kikkelititteleillä óo kauheesti virkaa nääs. |
R.Syke 11.08.2004 19:53:10 (muokattu 11.08.2004 19:53:59) | |
---|
Muusikko voi olla soittaja ja toisinpäin. Ei noilla kikkelititteleillä óo kauheesti virkaa nääs. -Paitsi tietysti pilittäjälle on jonkinasteista märkitüsta. sic! krjasin |
Fuzzy Boner 11.08.2004 19:57:21 | |
---|
-Paitsi tietysti pilittäjälle on jonkinasteista märkitüsta. sic! krjasin jepsjeps. No ei nuilla kyllä oo millään mitään merkitystä. Pääasia että itse viihtyy ja allekirjoittaa tekemisensä. Tämä maa on hienoja muusikoita pullollaan! |
R.Syke 11.08.2004 20:00:09 | |
---|
jepsjeps. No ei nuilla kyllä oo millään mitään merkitystä. Pääasia että itse viihtyy ja allekirjoittaa tekemisensä. Tämä maa on hienoja muusikoita pullollaan! -Elä muuta virka. Sais vaan ne kaikki pulloon. |
Fuzzy Boner 11.08.2004 20:02:04 | |
---|
-Elä muuta virka. Sais vaan ne kaikki pulloon. Ja vetäis siitä välillä pikku huikkia |
R.Syke 11.08.2004 20:08:08 | |
---|
Ja vetäis siitä välillä pikku huikkia -Rröyh. |
Fuzzy Boner 11.08.2004 20:10:45 | |
---|
-Rröyh. Pari anssia ja kohta mongo ja juha. |
omarklah 11.08.2004 20:43:14 | |
---|
Mitenkä on arvon kollegat, tituleerataanko teitä muusikoiksi vai soittajiksi, siis talon puolesta? Yleensähän tapana on ravintolan, tanssilavan, tms. henkilökunnan puolesta kutsua meitä joko "soittajiksi", "pojiksi" (vanhin bändissä on 44, ei ihan poikanen) tai "orkesteriksi".
Mää olen kovasti otettu ollut kun kysytään että "Joko orkesteri on syönyt ?", "Onko orkesterilla kaiikki hyvin ?" jne... Varsinkin kun soitan orkesterissa. Ja kimpassa tehdään. Ja ollaan. Ja soitetaan. Luen itseni musiikin sekatyöläiseksi. En ole myöskään pelkkä Basifisti. Illan aikana saatan olla myös kantaja, ahtaaja, pakkaaja, sähkömies, joskus autokuski, joskus kartanlukija, neuvottelija, konsultti, markkinamies, siivooja, järjestysmies, naistenmies(?) ja toisinaan keikan jälkeen myös juopotteleva hampuusi (which is nice :o) Reenikämpällä ja kotona tulee joskus myös tehtyä säveltäjän, sanoittajan ja sovittajan hommia. Eli aivan sama miksi tituleerataan, kun saa tehdä hyvällä porukalla sitä mistä tykkää!!! "Orkeesteri ottaa lisää kaakkua ja kaffeeta !" |
R.Syke 11.08.2004 21:30:13 (muokattu 11.08.2004 21:31:53) | |
---|
"Orkeesteri ottaa lisää kaakkua ja kaffeeta !" -Vielä hienompaa, kun kutsutaan instrumentiksi. "Saiskos pianolle olla lisää?" "Olisiako torvi niin höyli ja ottais?" "Saako passolle kaataa toisen kupin?" Tämä jo osoittaa, että seurataan - ei pelkästään orkesteria - vaan eri instrumenttejakin ja nähdään vaivaa ottaa selvää, kuka mitäkin soittaa. Nostaa itsetuntoa kovasti. editori otti ja orjas. |
JK 12.08.2004 23:05:47 | |
---|
Eilen illalla vedettiin keikka eräässä Päijät-Hämeessä sijaitsevassa tilausravintolassa. Paikka on vanhaan navettarakennukseen remontoitu ihan komea systeemi. Alakerrassa ravintolasali ja vintillä "tanssisali". Tilaajana oli paikan omistaja. En oikein tiennyt muuta tilaisuudesta kuin että paikalla pitää olla siihen ja siihen aikaan (kitaristi oli myynyt keikan) No, ensin kasattiin kamat terassille ja soiteltiin sisääntulomusaa. Kun kokeiltiin äänentasoja niin omistaja tuli sanomaan " Basso kuuluu liikaa ja voisitteko muutenkin hiljentää" Sitten hiljenneltiin ja soiteltiin yksi setti. Soittamisen jälkeen tuli omistaja sisältä kysymään että soititteko ollenkaan kun ei kuulunut sisälle... Meinas karata pahat sanat suuusta siinä vaiheessa. No, porukka meni sisälle syömään ja me kantamaan kamat ulkokautta sinne vintille sillä aikaa kun ihmiset syö. Ja taas kokeilemaan tasoja ja samat kommentti "Basso kuuluu liikaa, naapuri siitä valittaa aina" VOI HELVETTI! Naapuri oli kuulemma viime lauantaina hääjuhlan aikaan pannut stereot täysille ja soittanut Joululauluja...(Sääliksi lähinnä kävi tämän ravintelin pitäjä) Aikataulut petti. Lähinnä meidän eduksemme ja johtuen keskellä viikkoa olleesta tilaisuudesta porukka rupes hupenemaan nopeasti. Mukana juhlassa oli Kantritanssiryhmä jonka kanssa olemme esiintyneet ennenkin ja lopuksi paikalla ei heidän lisäkseen ollut juuri muita. Ruokailuun liittyen tulee se jutun "kluu". Saimme ruokaa kun IHMISET olivat ensin syöneet. Kahvia samoin, sitten kun ihmiset olivat juoneet. Kuppeja ei tosin ollut kuin 3 jäljellä ja meitä oli 5 :). Mutta kaikenkaikkiaan ihmettelin itsekin yöllä kotiinpäin ajellessani, etttä ei juurikaan jäänyt huonoa fiilistä. Noi kaikki kamojen roudaamiset ja kohtelu lähinnä nauratti, etenkin kun on täältä lukenut tarinoita. Ja Kantritanssiporukalta tuli tänään vilpittömät kiitokset eilisestä yhteistyöstä. Muusikko en ole, ehkä lähinnä soittelija, mutta MUKAVAA on ja lauantaina taas keikalle. Pitää varata lämmintä vaatetta kun soitetaan ulkolavalla... "Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |