Hoyry 10.08.2004 11:47:32 | |
---|
Löytyyköhän mistään järkevän etäisyyden päästä kuuden tuuman kokoisia kitaraelementtejä järkevään hintaan? Tai sitten kannattaisiko kokeilla jotain muita elementtejä kuin nimenomaan kitarakäyttöön tarkoitettuja? Olen siis tekemässä putkivahvistinta vanhoihin putkiradion kuoriin joissa ei ole mitään alkuperäisiä osia tallella ja kuorissa on valmiiksi reikä 6" elementille. Olisi hienoa löytää tuohon sopiva elementti ettei aina tarttis lisäkaappia käyttää. |
Välikäsi 10.08.2004 14:31:11 | |
---|
Löytyyköhän mistään järkevän etäisyyden päästä kuuden tuuman kokoisia kitaraelementtejä järkevään hintaan? Tai sitten kannattaisiko kokeilla jotain muita elementtejä kuin nimenomaan kitarakäyttöön tarkoitettuja? Olen siis tekemässä putkivahvistinta vanhoihin putkiradion kuoriin joissa ei ole mitään alkuperäisiä osia tallella ja kuorissa on valmiiksi reikä 6" elementille. Olisi hienoa löytää tuohon sopiva elementti ettei aina tarttis lisäkaappia käyttää. Aina kannattaa kokeilla satunnaisia elementtejä. Lopputulos voi olla yllättäväkin - etenkin vanha elementti todnäk ei toista hirveästi ylä- eikä alapäätä, eli on oivallinen kitaraelementti. ;-) |
weber:llä on muistaakseni jotain, mutta "kohtuuhintaan" ei välttämättä niitä saa. putkiradioita saa joskus todella edullisesti kirppareilta ja niissähän on tunnetusti monesti helkutin hyvät kajarit. Eikö 8 tuumainen sovi? Jenseniltä P8R voisi olla oiva valinta putkiradioon. t. Mikko http://www.uraltone.com |
Shaft 10.08.2004 16:09:56 | |
---|
Jensenillä näyttäisi olevan kuusituumainen Mod 6-15 -elementti. |
Mikko Kankaanpää 10.08.2004 16:26:22 | |
---|
Jensenillä näyttäisi olevan kuusituumainen Mod 6-15 -elementti. Jeps. Eikös nuo modit ole vain jenkkien markkinoille. Tuo CH sarja on sitten vain eurooppaan... Näin minä olen ainakin ymmärtänyt... Mikko http://www.uraltone.com |
magic 10.08.2004 16:50:08 | |
---|
Tai sitten kannattaisiko kokeilla jotain muita elementtejä kuin nimenomaan kitarakäyttöön tarkoitettuja? En tiedä mitä tarkoitat kohtuullisen matkan kanssa mutta Ljudialta löytyy ainakin halpa elementti eli kokeilu ei paljoa maksa. Esimerkiksi MGR A-1706-elementti maksaa 11,50 ! http://www.ljudia.fi ja laita kajarit kovemmalle ;-) |
sihvoh 10.08.2004 17:34:04 | |
---|
Itselläni meni myös putkiradion kaiutin vaihtoon ja hetken aikaa oli nuo 6" Jensenit harkinnassa, mutta sitten otin mitan ja mittailin koteloa tarkemmin. Lopputulos oli, että tein uuden etulevyn jossa kaiutin on kiinni ja nyt sen 6" tilalla on 12" elementti :-) elikkä vähän koko pompsahti... Kannattaa ottaa mieluummin se 8" ja kokeilla sillä kuin etsiä väkisin 6" elementtejä. Tai sitten vieläkin isompi... I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
Hoyry 10.08.2004 18:29:52 | |
---|
8-tuumainen ei oikein sovi koska tulee tuon kuoren etuseinässä olevan radiotaajuusikkunan rakenteet vastaan. Tietysti jos en kuusituumaista löydä niin voin kokeilla jotenkin repiä paikkoja auki ja änkeä kahdeksantuumaista siihen, tai sitten vain käyttää erillistä kaappia. Järkevällä matkalla siis tarkoitin sitä että ei jaksaisi alkaa mistään ulkomailta tilaamaan. Ja järkevällä hinnalla sitä etten oikein haluaisi tuhlata ensimmäisen vahvistinprojektin elementtiin mitään 200 euroa. Onkohan tuo Ljudian 11 euron elementti sitten aivan p**** kun on noin halpa? Toisaalta, kyllähän siitäkin jonkin äänen ulos saisi. Olen tosiaan tekemässä ensimmäistä omaa vahvistintani ja tärkeintä olisi saada homma toimimaan ja saada jonkunlaista saundia ulos, tulevaisuuden projekteissa voi sitten käyttää enemmän rahaa ja vaivaa sen täydellisen saundin etsimiseen. |
Mikko Kankaanpää 10.08.2004 20:54:53 | |
---|
Kierrä pari kirpparia vanhojen kaiuttimien toivossa ennenkuin tuhlaat euroja uuteen (roskaan)... Toki kannattaa tehdä heti täydellistä niin ei tarvi sitten enään koskaan tehdä uutta.-) http://www.uraltone.com |
magic 11.08.2004 17:35:55 | |
---|
Onkohan tuo Ljudian 11 euron elementti sitten aivan p**** kun on noin halpa? Toisaalta, kyllähän siitäkin jonkin äänen ulos saisi. Ei ole juuri tuosta MGR:stä kokemusta mutta edellisen sarjan 8" ja 10" elementtejä olen käyttänyt silloin kun ääntä pitää saada kuuluviin ilman että rahaa kuluu melkein yhtään. Elementtihan on tarkoitettu keskiääneksi auto- tai HiFi-käyttöön joten dB/W eli herkkyys on aika huono mutta et kai mitään satdion-tason volumea haekaan tällä ratkaisulla. Äänen "laatu" on ainakin 8" elementissä ihan OK hintaan nähden, 10":ssa loppui keskialue melko äkkiä eli oli enemmänkin subbari-elementti. |
Miikathebest 11.08.2004 21:33:41 | |
---|
|