azo 20.07.2004 20:38:03 | |
---|
Sain tässä yhtenä iltana ideaksi harjotella tuon kyseisen biisin ja biisi menee oikein lukuunottamatta noita alun tilutuksia. Apua siis kaivataan! Elikkä nevoja että miten noita sairaan nopeita tilu sooloja on tarkoitus soittaa kun en millään pääse noihin nopeuksiin vaikka kuinka yrittäisin?? Kiitos kaikille jo näin etukäteen! Born To Die... |
Leper Messiah 20.07.2004 20:51:52 | |
---|
soita paljon toistoja ja ainakin aluksi HITAASTI. teet esim. niin että aina kun soitat kitaraa harjoittelet ko. kohtaa tietyn lukumäärän verran (esim.50 kertaa) ja muista että harjoittele se ensin hitaasti Kaikki on suurta illuusiota |
darkspire 20.07.2004 20:54:22 | |
---|
nehän vedetään sweeppeinä eli yhteen suuntaan "lakaiset" kaikki kielet läpi jne. |
azo 20.07.2004 21:00:44 | |
---|
joo mä kokeilin sitä sweep tyyliä mutta on aivan helevetin vaikeaa saada ne pull offit pikkurillillä soitettua! no treenausta vaan.. ;) Born To Die... |
Jackson Dinky 20.07.2004 22:37:37 | |
---|
no treenausta vaan.. ;) Sehän se. Jau jau! |
tillotson 10.08.2004 12:04:23 | |
---|
ite huomasin myös että sweep tyyli on todellakin aika vitun vaikee.. opettelin sen vähän eri tavalla, h-kieleltä hammer oneja...18h22 ja 13h17..jne.. mut nyt opettelen taas sitä sweep tyyliä... |
Keppis 10.08.2004 12:21:46 (muokattu 10.08.2004 12:22:17) | |
---|
joo mä kokeilin sitä sweep tyyliä mutta on aivan helevetin vaikeaa saada ne pull offit pikkurillillä soitettua! no treenausta vaan.. ;) Kannattaisko pull offit harjotella eka kuntoon? Kauanhan siinä menee, että sweeppaan oppii. Itsekkään en vielä osaa. kannattaa vaikka metronomin kanssa harjotella ja ekana ihan pienellä temmolla moneen kertaan veivata ja sitten kun alkaa sujuun niin nostaa nopeutta vähän, siis TOSI vähän. E: niin muuten kannattaa tuota "sweep picking" Faqqia lukee. Huonomuistisilla on vähemmän stressiä. |
Vaikka aloittelija vielä olenkin, mielestäni ongelma on se, että yleisesti ajatellaan "nyt tässä biisissä tulee vaikea swiippi, enhän minä osaa swiipata" Itse ainakin ajattelin positiivisesti, että "jaahas tälläinen kohta, soitetaanpas se miten parhaalta tuntuu" Tai mielestäni soittamista ei ainakaan pitäisi ajatella soittoteknisin termein. Onks tää everytime i die? |
moottorisaha 10.08.2004 23:52:04 | |
---|
Vaikka aloittelija vielä olenkin, mielestäni ongelma on se, että yleisesti ajatellaan "nyt tässä biisissä tulee vaikea swiippi, enhän minä osaa swiipata" Itse ainakin ajattelin positiivisesti, että "jaahas tälläinen kohta, soitetaanpas se miten parhaalta tuntuu" Tai mielestäni soittamista ei ainakaan pitäisi ajatella soittoteknisin termein. Heh, luulen että suhteellisen nopeasti tajuat että kyseinen kohta on järkevintä vetää sweeppaamalla (voisi melkein sanoa että se TÄYTYY vetää sweeppaamalla). Ja sitten palataan taas lähtöpisteeseen. Toisin sanoen, olet tuhlannut turhaa aikaa, kun olet koittanut vetkuttaa sitä eri tekniikoilla onnistumatta, ja moni alottelija on tajunnut jo alusta asti että se pitää vetää sweeppaamalla. |
l@ho 11.08.2004 00:59:35 | |
---|
Näin on. Vaikka se sweeppaaminen on prun vaikeaa aluksi niin sen opetteluun menee kyllä vähemmän aikaa kun että yrittäisit vetää sen pätkän alternativellä. Itse vedän alternativen siinä yhdessä kohtaa esim. 13/17. Ps: En osaa sweepata todellakaan mutta tuo pätkä on jo suht hallussa.. enää sitä nopeutta vaan. - Olin muuten tuskassa..AIJAA!! SIELLÄ OLI SELLANEN RUMP..
- Sori ruoka jäähtyy.. |
Sanchez 11.08.2004 10:49:55 | |
---|
Heh, luulen että suhteellisen nopeasti tajuat että kyseinen kohta on järkevintä vetää sweeppaamalla (voisi melkein sanoa että se TÄYTYY vetää sweeppaamalla). Ja sitten palataan taas lähtöpisteeseen. Toisin sanoen, olet tuhlannut turhaa aikaa, kun olet koittanut vetkuttaa sitä eri tekniikoilla onnistumatta, ja moni alottelija on tajunnut jo alusta asti että se pitää vetää sweeppaamalla. Tajusit juttuni hieman väärin..mutta kaipa selitin hieman epäselvästi. "There is no sin except stupidity" --Oscar Wilde |
Vyötiäinen 11.08.2004 11:23:22 | |
---|
Sanchez taisi tarkoittaa suhtautumisen vaikutusta onnistumiseen. Eli jos ajattelee seuraavan osan olevan hankala, saattaa pelkästä ajatuksesta johtuen mokata sen. Eli positiivisella ajattelulla homma saattaisi onnistua. Stetinan nimitys tälle taisi olla "mental block". Sekava selitys, mutta ei voi mitään. Known to cure itching, colds, stomachs, brains, and other diseases. |
Children Of Bodom 11.08.2004 13:56:01 | |
---|
Moi. Tulin juuri äsken soittelemasta ja näin tuon kappaleen nimen täällä muusikoiden.netissä. Soitan sen itse ihan hyvin ja käytän sitä sweeppausta tai jotain, mutta minä pidän käden ihan rentona jos se auttaisi niin hyvä. |