klunssila 09.08.2004 16:36:38 | |
---|
Mitenkä on arvon kollegat, tituleerataanko teitä muusikoiksi vai soittajiksi, siis talon puolesta? Yleensähän tapana on ravintolan, tanssilavan, tms. henkilökunnan puolesta kutsua meitä joko "soittajiksi", "pojiksi" (vanhin bändissä on 44, ei ihan poikanen) tai "orkesteriksi". Kuitenkin viime viikonloppuna oli tälläinen ihmeellisyys, jossa meitä kutsuttiin muusikoiksi koko illan ajan ja palvelukin oli hyvää: ovatko arvon muusikot ja saaneet ruokaa/kahvia? Ottaako muusikot ruoan kanssa vettä/kaljaa/maitoa? Siis ensimäisen viiden minuutin aikana oli ainakin jo kolme kertaa mainittu sana "muusikko". Kyllä soittajapoika tuli hyvälle mielelle näinkin pienestä kohteliaisuudesta ja vivahde-erosta entiseen. Siis oletko sinä muusikko vai soittaja? Ja mikäs ero näillä kahdella asialla on? Ja sitten on turha alkaa hupattamaan mistään amatööri/ammattilainen soopasta, siitä on oma topicci jo hierottu kasaan.. |
baron 09.08.2004 16:57:43 (muokattu 09.08.2004 17:22:05) | |
---|
Siis oletko sinä muusikko vai soittaja? Ja mikäs ero näillä kahdella asialla on? Ja sitten on turha alkaa hupattamaan mistään amatööri/ammattilainen soopasta, siitä on oma topicci jo hierottu kasaan.. Omasta mielestäni olen soittaja. Silloin kun talo antaa mulle ansaitsemaani hyvää palvelua, mua kutsutaan "herra muusikoksi" tai "arvon muusikoksi". Edit: Sallin sen heille, en lähde korjaamaan virheellistä nimitystä! Edit2: Esim "Missähän herrat muusikot haluaisivat illastaa? Omassa kabinetissa vai salin puolella?" Edit3: Kyllä mä kuulun Muusikkojen liittoon kun soittajilla ei ole omaa. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
KoskPaavo 09.08.2004 17:18:24 | |
---|
Itse olen kutsunut itseäni muusikoksi ,koska pelkästään musiikilla oon leipääni hankkinut. Muusikon ei kylläkään tarvitse olla niin kova soittaja, soittaja sitävastoin (luullakseni) osaa soittaakin. Soittaja selviää aina. |
baron 09.08.2004 17:21:05 (muokattu 09.08.2004 17:23:37) | |
---|
Itse olen kutsunut itseäni muusikoksi ,koska pelkästään musiikilla oon leipääni hankkinut. Muusikon ei kylläkään tarvitse olla niin kova soittaja, soittaja sitävastoin (luullakseni) osaa soittaakin. Niinpäinkö se meneekin? Mä oon luullut, että muusikoita on ne, jotka ymmärtää musiikista jotain. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
pekkajau 09.08.2004 19:28:07 | |
---|
Mulla ei kai ole ollut ihan oikeesti isää, ei äitiä? Useimmissa paikoissa nimittäin on kysytty kautta aikain jotta: "Oletkos sinä niitä orkesterin poikia?... Ehdottomasti soittaja! Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä! |
R.Syke 09.08.2004 19:55:33 | |
---|
Mulla ei kai ole ollut ihan oikeesti isää, ei äitiä? Useimmissa paikoissa nimittäin on kysytty kautta aikain jotta: "Oletkos sinä niitä orkesterin poikia?... Ehdottomasti soittaja! Paras kommentti kahvijonossa: -Meillä on kyllä ollut tapana antaa kuskille ilmaiseksi. Joskus vaikeneminen kannattaa. |
Kyllikki 09.08.2004 21:04:37 (muokattu 09.08.2004 21:05:11) | |
---|
Olen soitinlaitteiden omistaja. Siinäpä tärkeimmät. |
isojussi 09.08.2004 21:07:35 | |
---|
Tituleeraan itseäni muusikoks. Perjantain lehdessä fanit (molemmat) käytti nimitystä soittaja. Muuteen kuulee milloin mitäkin bändistä orkkaan, pojista soittajiin tai muusikosta artistiin... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
klunssila 09.08.2004 21:46:48 | |
---|
Muuteen kuulee milloin mitäkin bändistä orkkaan, pojista soittajiin tai muusikosta artistiin... Tuota artistia pitää alkaa viljelemään enemmän. Katsokaas kun artistin taustabändissä ei ole soittajia vaan muusikoita, eiks niin? Meilläkin on solistina "perintöprinssi iskelmän sm-kisoista" , joten jos hän on artisti, niin mä olen sitten vaan muusikko. |
Jami 09.08.2004 21:55:01 | |
---|
Onhan tittelit tärkeitä. ei sen niin nukaa että mitä tittelin takana touhaa. Kertokaa kaikki olevanne taiteilijoita. Ilman apurahaa. Jos joku heltyis jotain maksamaankin panoksestanne sen kertaiselle yleisölle. Yks hyvä titeli on pelimanni. Kun sanoo että oon pelimanni ja saan ihmiset viihtymään, ei ongelmia enää pitäis olla. Kyllä Härmäs turistejaki ymmärretähän. Jos ei tykätä nii tapethan. |
baron 09.08.2004 22:12:20 | |
---|
Onhan tittelit tärkeitä. ei sen niin nukaa että mitä tittelin takana touhaa. Kertokaa kaikki olevanne taiteilijoita. Ilman apurahaa. Jos joku heltyis jotain maksamaankin panoksestanne sen kertaiselle yleisölle. Yks hyvä titeli on pelimanni. Kun sanoo että oon pelimanni ja saan ihmiset viihtymään, ei ongelmia enää pitäis olla. Varmaan pelimanni on hyvä mutta kun asia kerran tuli puheeksi, niin taidankin tästä lähtien olla "kosketinsoitintaiteilija" Odotan jännityksellä, kuka pystyy sen nauramatta sanomaan! Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
pasij66 09.08.2004 22:19:12 | |
---|
Siis oletko sinä muusikko vai soittaja? Kyllä mä koen olevani vaan soittajapoika. Mitäkö eroa niillä sitten on? Noh....... muusikko on jollain tavalla vakavasti musiikin parissa, otsa rypyssä, touhuava "ammattilainen". Kun taas soittaja soittaa kun siltä tuntuu ja on soittamatta kun taas tuntuu siltä. Hän tekee sitä huvin vuoksi. Tokihan keikat soitetaan niin kun on luvattu. Soittajana oleminen on vähän vitun kivaa, ei ole liian suuria intohimoja suuntaan eikä toiseen. Vielä yksi ero mun mielestäni löytyy: Muusikko pyrkii täydelliseen suoritukseen ja soittajalle riittä kun ollaan "pelottavan lähellä oikeaa ääntä". Meitä molempia tarvitaan ;) PS. Nää on vaan yhden SOITTAJAN mielipiteitä, elekää suivaantuko:) On kiva rovasti, sanoi onkiva rovasti ja onki varovasti |
Jami 09.08.2004 22:29:39 | |
---|
Odotan jännityksellä, kuka pystyy sen nauramatta sanomaan! Mä pystyn kyllä. Kunhan kerrot että kalvotaitelijana esiintyy Jami. Kokeillaan miitissä. Kori olutta jos pokka pettää.? Jos kummankin pokka pitää niin juomme kai molemmat korit yhteistuumin? Kyllä Härmäs turistejaki ymmärretähän. Jos ei tykätä nii tapethan. |
Fuzzy Boner 09.08.2004 22:46:05 | |
---|
Mä oon pilittäjä |
baron 09.08.2004 22:47:16 | |
---|
Mä oon pilittäjä Fuzzy "Slow Hand" Boner! Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Fuzzy Boner 09.08.2004 22:50:38 | |
---|
Fuzzy "Slow Hand" Boner! Pussy "Hand" Phoner |
klunssila 09.08.2004 22:55:49 | |
---|
Pussy "Hand" Phoner Slutty Man Phoner hei, ookkos soitellut läähätyspuheluita Riitta Väisäselle? Huhut kertovat, että näin olis käynyt. Onkos tuo nyt sitten muusikon, soittajan, artistin vai jopa taitelijan tekosia läähättää entisen missin korvaan? |
Fuzzy Boner 09.08.2004 23:12:45 | |
---|
Slutty Man Phoner hei, ookkos soitellut läähätyspuheluita Riitta Väisäselle? Huhut kertovat, että näin olis käynyt. Apua, kiinni jäin... Onkos tuo nyt sitten muusikon, soittajan, artistin vai jopa taitelijan tekosia läähättää entisen missin korvaan? Mähän sanoin; oon pilittäjä. Pikku piliä näpittelen ja läähättelen mammojen korvaan; seuraavaksi Aira Samulin |
Riksteri 09.08.2004 23:49:32 | |
---|
Soittajasta tulee mieleeni katusoittaja, joka soittaa ex tempore ja jolle palkkio maksetaan, jos maksetaan, eri perusteilla kuin muusikolle. Muusikoksi minä ainakin kutsun kaikkia orkesterin jäseniä, jotka esiintyvät orkesterin nimellä. Aivan parhaita muusikoita kutsun mielelläni artisteiksi, virtuooseiksi, maestroiksi, jopa taiteilijoiksi. Suomessakin on paljon muusikoita, joille olisi hyvä antaa tunnustusta jopa kotimaassaan ja vielä heidän elinaikanaan. |
Mä oon soittotyöläinen. Vaikka kuinka hjuva rumpali, silti aina VÄHÄN häiritse soittaminen. |