Aihe: Joku huilu?
1
Tulkku
02.08.2004 21:34:57
Moikka!

Olen ihan uusi täällä. Terve!
En osaa soittaa mitään. Musiikki silti kiinnostaa. Rummut minulla on isän luona saunakammarissa. Jyskytän niitä siellä. Haluaisin oppia jonkun melodisen soittimen. Kitara on liian monimutkainen. Olen ajatellut jotain huilua. En mitään kallista.
Osaisitteko sanoa jonkun sellaisen huilun minkä soittitaidot olisi nopea omaksua, ja joka kuulostaisi hyvälle? Nokkahuilu ei kuulosta ainakaan. Sellainen suun jatke ja vihellyksen jalostaja. Olen aika kova viheltelemään musiikin mukana hyvällä tuulella. Ja muutenkin tykkään laulella. Älkää ehdottako sitä halpaa pilliä mistä kuuluu törinä. Nimeä en muista mutta minulla on jo. Joku ihan oikea soitin.

Kiitos avusta etukäteen.

-Tulkku
Mase
03.08.2004 07:58:13 (muokattu 03.08.2004 07:58:57)
Oliskos huuliharppu sulle mieleen?

EDIT: vaikka ei huilu olekaan ;) Jos se pitää olla huilu, niin tinapilli?
Tulkku
03.08.2004 08:58:24 (muokattu 03.08.2004 08:59:06)
Hei.

On se ihan menettelevä. Onkohan se hankala oppia? Ne on ainakin halpoja.
Länkkäreissä ne ukot soittelee aina huuliharppusia. Joskus harvoin niillä on kitara tai banjo mukana. Vaikeaa silloin oli kitaraa kuljetella mukana. Joku päräytti sen jostain solasta kiven takaa kuitenkin revolverilla tuusan nuuskaksi.

Ihan hyvä idea kai. Menen musiikkikauppaan katselemaan.

Moikka. T:Tulkku
ulleli
06.08.2004 11:28:13
Poikkihuilu on musta jotenki hirveen kiehtova soitin, vaikka en oo koskaan sellasta kokeillu saatika läheltä nähny. Tekis kyllä kovasti mieli päästä testaamaan...
"Ponzuur lö zotilaz, mine poistu, kerto exit, silvuplee"
Mase
06.08.2004 13:51:32
Poikkihuilu on musta jotenki hirveen kiehtova soitin, vaikka en oo koskaan sellasta kokeillu saatika läheltä nähny. Tekis kyllä kovasti mieli päästä testaamaan...

Se on ihan hauska soitin ja olen sellaista silloin tällöin testaillut (tyttöystävä on soittanut moista ~14v)... olen sen ajatellut opetella, mutta ei ole vielä ollut niin paljon luppoaikaa, ehkä sitten eläkkeellä ;) Kitaroilla ja huuliharpuilla on saanut ilmaistua tähän asti riittävästi...
rt
08.08.2004 16:00:32 (muokattu 08.08.2004 18:01:38)
ja joka kuulostaisi hyvälle? Nokkahuilu ei kuulosta ainakaan.

Eiköhän se ole niin, että useimmat soittimet kuulostavat kamalalta huonosti soitettuna. Suosittelen pikaistakin tutustumista nokkahuilumusiikkiin, ammattilaisen käsissä nokkiskin kuulostaa todella kauniilta.
miizu
13.10.2004 20:26:00
huilu on hyvä soitin, alussa on vähän vaike mutta jos antaa aikaa sille ja sillee nii se on kaikki sen arvosta. sitte ku menee vaikeammaks se soittaminen ja tulee vaikeampia nuotteja, pitää tehä sellasia vitun ärsyttäviä tilultuksia ja sillai mut onnea vaa tulevaisuudelle :)
iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn :D
MC JayD
21.10.2004 21:29:11

...Juu nokkahuilustakin saa paljon iloa irti, kun vaan harjottelee.
- Trumpetissa on vain kolme näppäintä, ne on helppo hallita. (Muuten kyllä pahuksen vaikia...)
- Poikkihuilu on ihan ok. Eikä kovin pahan hintanen. Mutta vaatii jonkin verran tekniikkaa sekin.
- Kellopeli tms. vois olla ihan ok.

...Jaa niin ja tietysti hanuri. Kaikki suomalaiset osaa soittaa hanuria, kun vain on tarpeeksi kännissä.
Semmosta se sitte tahtoo olla, sano.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)