Aihe: Laney TF -sarjan "viasta".
1 2 3 4
Sintti
09.08.2004 09:49:50 (muokattu 09.08.2004 09:51:45)
Morjensta!

Täällä jotkut ihmettelivät (mukaan lukien minä:) jossain threadissa tuota Laneyn tehojen-häviämis-ongelmaa. Siinä sitten totesivat jotkut, että asiaan ei ole ratkaisua ja väittivät sitä jopa tyyppiviaksi. Ilmeisesti kukaan ei ollut tullut ajatelleeksi, että se yksinäinen etuasteputkikin voi kulua loppuun. Itsekin epäilin tätä, koska tehot hävisivät myös puhtailla, jolloin putken ei pitäisi olla käytössä. Sitten kuitenkin päätin testata uuden putken kanssa. Uusi putki tilalle, ja johan alkoi toimia. Eilen soitin monta tuntia vahvistimella, eikä mitään hämminkiä. :)
Joten samasta ongelmasta kärsivät; ei muuta kuin kauppaan uusi etuaste putki mukaan lähtiessä. Putket maksavat jotain n. 10€, jos ei osta mitään "merkki putkea". Sitten vain kotona ruuvimeisseli käteen ja puutki vaihtoon.

EDITTIÄ...
Support your local terrorists!
Heavymies
09.08.2004 11:00:52
Morjensta!

Täällä jotkut ihmettelivät (mukaan lukien minä:) jossain threadissa tuota Laneyn tehojen-häviämis-ongelmaa. Siinä sitten totesivat jotkut, että asiaan ei ole ratkaisua ja väittivät sitä jopa tyyppiviaksi. Ilmeisesti kukaan ei ollut tullut ajatelleeksi, että se yksinäinen etuasteputkikin voi kulua loppuun. Itsekin epäilin tätä, koska tehot hävisivät myös puhtailla, jolloin putken ei pitäisi olla käytössä. Sitten kuitenkin päätin testata uuden putken kanssa. Uusi putki tilalle, ja johan alkoi toimia. Eilen soitin monta tuntia vahvistimella, eikä mitään hämminkiä. :)
Joten samasta ongelmasta kärsivät; ei muuta kuin kauppaan uusi etuaste putki mukaan lähtiessä. Putket maksavat jotain n. 10€, jos ei osta mitään "merkki putkea". Sitten vain kotona ruuvimeisseli käteen ja puutki vaihtoon.

EDITTIÄ...

Kuinkas syvällä persiissä se putki siellä on??? Ettei olis kovin iso homma. Meinasin että vois vaihta ton putken kun oon kerran myyntipuuhissa. Olis sitten uus putki siellä.
Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa.
Sintti
09.08.2004 11:22:49 (muokattu 09.08.2004 11:23:47)
Kuinkas syvällä persiissä se putki siellä on??? Ettei olis kovin iso homma. Meinasin että vois vaihta ton putken kun oon kerran myyntipuuhissa. Olis sitten uus putki siellä.

Siitä vaan ruuvailet sen vahvistinosan irti. Sitten putki onkin heti näkyvillä. Putki irtoaa kevyesti nostamalla.

EDIT: Minulla taisi mennä jotain 10min koko hommassa, eli ei ole iso homma.
Heavymies
09.08.2004 11:32:35 (muokattu 09.08.2004 11:32:56)
Siitä vaan ruuvailet sen vahvistinosan irti. Sitten putki onkin heti näkyvillä. Putki irtoaa kevyesti nostamalla.

EDIT: Minulla taisi mennä jotain 10min koko hommassa, eli ei ole iso homma.

Ok. Tänk Juu! Täytyypäs vaihtaa se sitte heti tänään.
Sintti
10.08.2004 10:00:57 (muokattu 10.08.2004 10:04:28)
Hmm. Miten paljon se putken vaihtaminen vaikutti soundiin? Mullakin on jo useamman vuoden ikäinen tuo Laney, eikä siihen tietääkseni ole putkea kertaakaan vaihdettu, joten voisin itsekin ostaa uuden putken ja vaihtaa sen. En vain tähän mennessä ole uskonut, että se vaikuttaisi mihinkään, mutta jos siitä on jotakin hyötyä, niin voisin kokeilla.

En oikeen osaa sanoa miten vaikuttaa soundiin, kun en ole soitellut pitkään aikaan laneyn omaa etuastetta käyttäen. Oli dg-stomp kiinni aina efekttilenkissä. Mutta kyllähän tuo oli halpa korjaus, ja nyt ei tarvitse kuletella tota dg-stomppia reeniksen ja kodin välillä. Voi senkin jättää kotinauhotteluun... Voisin vaikka suositella sen outken vaihtoa, jos on kovin vanha entinen sielä. Omassa vahvarissa taisi putki kestää jotain 2-3v, en ole ihan varma, kun ostin käytettynä tuon.
Von Härskiburg
10.08.2004 12:39:48

Siis hetkinen. Minun TF200:n taisi tulla eilen sama vika. Tapahtuuko tässä putken kulumisessa niin, että vahvistimesta ei kuulu soitettaessa kun heikko, särisevä ääni, ja särökanavan ollessa päällä se merkkivalo vilkkuu?
"Fantastista!", myhäili nekrofiili kalmistossa.
Sintti
13.08.2004 23:33:40
Siis hetkinen. Minun TF200:n taisi tulla eilen sama vika. Tapahtuuko tässä putken kulumisessa niin, että vahvistimesta ei kuulu soitettaessa kun heikko, särisevä ääni, ja särökanavan ollessa päällä se merkkivalo vilkkuu?

Juu ei ole mitään tuommoista. Vahvistimesta vain häviää tehot.
Mikko Kankaanpää
13.08.2004 23:39:48

Taitaa olla aika laadukkaita vahvistimia nämä nyky laneyt...
http://www.uraltone.com
Heavymies
14.08.2004 10:30:44
Taitaa olla aika laadukkaita vahvistimia nämä nyky laneyt...

Taitaapi olla aikalailla yksilöitä. Ainaki nää TF sarjalaiset.
Omassa Laneyssa ei oo mitään vikaa.
Sintti
14.08.2004 11:42:05
Ei oo itellä ainakaan ollut mitään valittamista Laneyn laadussa. Alkuperäinen putki kesti ilmeisesti n. 3v tuossa, että eiköhän tuo ole aika normaalia, että sen joutui jo vaihtamaan. Ei ne etuasteputketkaan kestä ikuisuuksia...
Mikko Kankaanpää
14.08.2004 11:57:36

Jos ne tehot hävisivät myös kanavista joissa putki ei ollut käytössä on epätodennäkäistö että vika johtui putkesta. Ehkä huono liitos/juots tms jonka vahingossa napautit kuntoon kun avasit laitteen.
http://www.uraltone.com
Exhausted
14.08.2004 15:06:40

kaverilla on joku TF-kombo ja siitä hävisi ääni kokonaan särökanavasta. korjaukseen se vei sen koska oli hajonnut toisella tyypillä lainassa, joka oli luvannut maksaa korjauksen
Sintti
14.08.2004 15:10:00
Jos ne tehot hävisivät myös kanavista joissa putki ei ollut käytössä on epätodennäkäistö että vika johtui putkesta. Ehkä huono liitos/juots tms jonka vahingossa napautit kuntoon kun avasit laitteen.

Kyllä se silti lähti toimimaan pelkällä putken vaihdolla. Liikkessä sanottiin, että se voisi vaikuttaa myös puhtaaseen kanavaan.
Vanalkar
14.08.2004 15:33:30
Öh, onkohan siellä sisällä montakin putkea? Ei kai, mutta kysyn silti kun oma vahvistin on treeniksellä joten en tässä nyt pääse sitä tutkailemaan. Ja se etuasteputki on ilmeisesti se ECC83?
Glymur dansur ķ hųll,
Dans slįiš ring
Glašir rķša noregis menn
til Hildar ting.
Exhausted
14.08.2004 19:57:05

ei kai TF-sarjassa ole muuta kuin etuasteputki(a), pääteaste on ihan trankku.
Sintti
15.08.2004 10:43:00
Öh, onkohan siellä sisällä montakin putkea? Ei kai, mutta kysyn silti kun oma vahvistin on treeniksellä joten en tässä nyt pääse sitä tutkailemaan. Ja se etuasteputki on ilmeisesti se ECC83?

Juu, yksi ECC83:han sielä on. Pääteaste ei ole putkia sitten nähnytkään.
Vanalkar
15.08.2004 18:45:21
Juu, yksi ECC83:han sielä on. Pääteaste ei ole putkia sitten nähnytkään.

Tack.
Glymur dansur ķ hųll,
Dans slįiš ring
Glašir rķša noregis menn
til Hildar ting.
g1player
15.08.2004 21:49:22

Mul on TF700 (100W) nuppi eli siis siinäkin on putki....
Olen aina luullut et se on pelkkä trankku vahvistin...
"kyllä olen ollut täällä koko ajan, olin äsken vain eri paikassa"
Heavymies
16.08.2004 09:46:21 (muokattu 16.08.2004 09:48:43)
Mul on TF700 (100W) nuppi eli siis siinäkin on putki....
Olen aina luullut et se on pelkkä trankku vahvistin...

Siis sehän on trankku. Ei se yks etuasteputki siitä putkivahvistinta tee. Etuasteputkella oleva vahvistin on soundiltaan todella lähellä trankkua ja helvetin kaukana putkivahvarista. Pääteputket vaikuttaa sitten siihen soundiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)