milcoin 09.08.2004 11:45:27 | |
---|
Tarvin mikkejä overheadeiksi. Mulla on yks röden nt 3. Ostanko toisen samanlaisen vai myyn sen yhden ja ostan parin nt 5:sta. Yleisesti käytän miksauksessa enemmän ambienssimikkejä kuin overeita. Ja overit on yleensä mulla setti- eikä peltimikkejä. Nt 3 on kyllä hyvä mikki moneen muuhunkin tilanteeseen (esim. jouset) joten pidän siitäkin tietyllä tavalla aika paljon. Onko ajatuksia? Pako - jazzittomien viimeinen lahjapaikka eiku.... |
Locrian 09.08.2004 12:38:12 (muokattu 09.08.2004 14:34:23) | |
---|
Säästä vähän aikaa ja hanki NT5:set ilman miestappioita.Näin kesällä menee kuulemma persekkin hyvin kaupaksi. Samin pyynnöstä perusteluja.NT5:set on ihan mukiinmeneviä mikkejä overeina ja NT3:nen on myös hyvä mikki mutta monikäyttöisempi.Eli tulevaisuutta ajatellen kannattaisi ehkä pitää tuo NT3:nen JA hankkia NT5:set.Ei nimittäin ole mitään huiman kalliita.Näin pystyy tulevaisuudessa nauhottelemaan hyvällä laadulla sekä rumpuja että viulua yhtä aikaa.Tai mitä nyt haluaa.Pointtina on että ei kannata hyvää myydä pois uuden hyvän tieltä jos ei ole ihan pakko. Ai niin.Pitää vielä mainita että tuo aikasempi juttu ei todellakaan ollut hampaat irvessä kirjoitettu, enkä todellakaan osaa perustella joidenkin ihmisten perseenmyyntiä kesällä millään tavalla.Enkä halua. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
sami_sumea 09.08.2004 13:44:45 (muokattu 09.08.2004 13:46:18) | |
---|
Säästä vähän aikaa ja hanki NT5:set ilman miestappioita.Näin kesällä menee kuulemma persekkin hyvin kaupaksi. Hyvinpä oli perusteltu. Kyllä mulla on ainakin NT3 toiminut overina mainiosti, joten en oikein näe mitään erityistä syytä NT5:sten hankintaan. Ja esim. Kolmannen naisen livemiksaaja käyttää NT3:sia overeina. Pakko olla hyvät ;) Jos nyt kuitenkin meinaat myydä ton, mä voin ostaa sen halvalla... ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
Insomnia_ 09.08.2004 14:37:42 | |
---|
Ja esim. Kolmannen naisen livemiksaaja käyttää NT3:sia overeina. Pakko olla hyvät ;) Jep, kyllähän Markolta noi löytyy. Just eilen käytin samoja mikkejä oh:ina ja hyvin toimivat. NT-5:t löytyy tuosta vierestä mutta en ole ehtinyt vielä kokeilla joten ei niistä sen enempää... Paskasta ei saa kultaa vaikka olisi Midas... |
jep. Eli molemmathan toimii oivallisesti ovareina, mutta tiettyjä luonne-eroja löytyy. Mielestäni NT-5:set ovat vasteeltaan vähän suoremmat/hillitymmät, kun taas NT-3 parilla saa rokkiin soveltuvaa särmää paremmin esiin jo heti lähdöstä, muttei kuitenkaan synny kiusallisuuksiin asti menevää kihinää. Eli makuasioita, joista (ei) voi kiistellä:) |
milcoin 09.08.2004 16:59:08 (muokattu 09.08.2004 17:01:30) | |
---|
Kiitoksia palautteesta! Tulin siihen tulokseen että ostan varmaan toisen nt3:sen. Mikkien myyminen on kuitenkin aina vähän kyseenalaista. Harmittaa aina jälkeenpäin. Hankin varmasti myöhemmin jonkin paremman stereoparin mutta tuskin silloin nt5:sia. Mun mielestä pari rödeä mikkisalkussa on juuri sopiva määrä. Ovat kumminkin kaikki todella samansävyisiä. Ja kaksi samanmerkkistä pienikalvoista budjettiluokan konkkamikkiparia...ehkä ei kuitenkaan. ...kun taas NT-3 parilla saa rokkiin soveltuvaa särmää paremmin esiin jo heti lähdöstä, muttei kuitenkaan synny kiusallisuuksiin asti menevää kihinää. Eli makuasioita, joista (ei) voi kiistellä:) Mitä meinaa sun sanastossa särmä? En pidä erityisesti kirkkaista/terävistä sävyistä kun puhutaan rumpuäänityksistä. Mun mielestä ton nt3:sen vahvuus on just se pehmeä yläkerta koska sen painopiste on korkeammalla kuin peltien epämiellyttävät alueet yleensä. Lisäksi se on jotenkin hitaampi transenteissa ja ehkä senkin takia vähän pyöreä. Pako - jazzittomien viimeinen lahjapaikka eiku.... |
rockinn 13.08.2004 00:07:45 (muokattu 13.08.2004 00:09:35) | |
---|
Mitä meinaa sun sanastossa särmä? En pidä erityisesti kirkkaista/terävistä sävyistä kun puhutaan rumpuäänityksistä. Mun mielestä ton nt3:sen vahvuus on just se pehmeä yläkerta koska sen painopiste on korkeammalla kuin peltien epämiellyttävät alueet yleensä. Lisäksi se on jotenkin hitaampi transenteissa ja ehkä senkin takia vähän pyöreä. Joo, särmällä koitin hakea sellaista positiivista mielikuvaa, ei ehkä paras sana siis... Soundiahan on noin yleisestikin hivenen vaikea pukea verbaaliseen asuun, erityisesti kun puhutaan hienoisista vivahde eroista. NT-5 on luonteeltaan 'suorempi' kuin NT3, jossa on hieman erilaista särmää/luonnetta, joka soveltuu populaarimusiikki hommin oikein hyvin, erityisesti hinta huomioiden. |
milcoin 15.08.2004 23:43:20 | |
---|
Joo, särmällä koitin hakea sellaista positiivista mielikuvaa, ei ehkä paras sana siis... Soundiahan on noin yleisestikin hivenen vaikea pukea verbaaliseen asuun, erityisesti kun puhutaan hienoisista vivahde eroista. NT-5 on luonteeltaan 'suorempi' kuin NT3, jossa on hieman erilaista särmää/luonnetta, joka soveltuu populaarimusiikki hommin oikein hyvin, erityisesti hinta huomioiden. Ok. Kiitti vastauksesta. Huomasin taas kuluneena viikonloppuna että NT3 on hintaansa nähden oikein oiva melkein mihin vaan rokki-rumpu-äänitystilanteeseen. Haitsu, snare, ride you name it:) Pako - jazzittomien viimeinen lahjapaikka eiku.... |
Flash 17.08.2004 09:06:01 | |
---|
Ok. Kiitti vastauksesta. Huomasin taas kuluneena viikonloppuna että NT3 on hintaansa nähden oikein oiva melkein mihin vaan rokki-rumpu-äänitystilanteeseen. Haitsu, snare, ride you name it:) Minä olen myös aika hyvällä menestyksellä mikitellyt rumpuja NT3:lla. Pidän kyllä saundista. Suht halvalla mikillä hyvää jälkeä. Ko. mikki on toiminut kohtalaisen hyvin myös lauluja äänittäessä. There Is A Light That Never Goes Out |