jiBa 29.07.2004 12:35:43 | |
---|
Elikkäs olisi tarkoitus hommata uusi äänikortti, ja hintahaitari voisi olla sellanen 200-300 euroa. Olis kiva tietää enemmän, et kannattaako hommata Firewire- vai PCI-systeemi jne. Samoin sellasta et missä kortissa olisi varmatoimiset ajurit sun muut, oon hajoillu Audigyn kanssa noihin juttuihin.. Käyttiksenä on XP Pro, kone 1800 Athlon.. Aivot pois ja sipuli tilalle. |
Ukko 29.07.2004 16:00:45 | |
---|
Egosysiltä löytyy ainakin hyviä. Itselläni on sellainen eikä ole valittamista. |
Explorer 29.07.2004 21:12:20 | |
---|
Ride the lightning. |
HK 30.07.2004 21:24:05 | |
---|
Eikös noita Terratecin ajureita ole aika moni haukkunut? Ajattelinpas vaan, kun alkuperäinen kysyjä painotti nimenomaan varmatoimista korttia. Peltikorva puupäässä. |
blöö 30.07.2004 22:20:56 (muokattu 30.07.2004 22:21:51) | |
---|
M-audion audiophile on ainakin itselläni ollut moitteeton. Jos vaan ominaisuudet (kanavat, liittimet jne,) riittää niin suosittelen. Hintakaan ei oo paha, jotain 160e? Metalristi. |
WanhaWetäjä 31.07.2004 13:37:04 | |
---|
M-audion audiophile on ainakin itselläni ollut moitteeton. Jos vaan ominaisuudet (kanavat, liittimet jne,) riittää niin suosittelen. Hintakaan ei oo paha, jotain 160e? Joo,hyvä saundi ja varma toiminta,ei moitteen sijaa,kohta 2 vuotta ollut käytössä,ei ongelmia,kaikki on toiminut moitteetta,pelit,musat,midit...ja jos ei kanavat piisaa,niin onhan tosta järeempiäkin malleja,eikä hintakaan hirveesti nouse ainakaan siihen seuraavaan malliin? |
blöö 02.08.2004 00:55:42 (muokattu 02.08.2004 00:56:07) | |
---|
Joo,hyvä saundi ja varma toiminta,ei moitteen sijaa,kohta 2 vuotta ollut käytössä,ei ongelmia,kaikki on toiminut moitteetta,pelit,musat,midit...ja jos ei kanavat piisaa,niin onhan tosta järeempiäkin malleja,eikä hintakaan hirveesti nouse ainakaan siihen seuraavaan malliin? Kanavissa panostettu Laatuun eikä Määrään :) Metalristi. |
BulletProof 02.08.2004 02:06:10 | |
---|
Eikös noita Terratecin ajureita ole aika moni haukkunut? Ajattelinpas vaan, kun alkuperäinen kysyjä painotti nimenomaan varmatoimista korttia. Ainakin ennen niiden kanssa on ollut ongelmia. Onko kellään tuota korttia ja miten toimii, olisi tarkoitus tuommoinen ehkä hommata. |
MattiAuer 02.08.2004 05:27:25 | |
---|
Eikös noita Terratecin ajureita ole aika moni haukkunut? Ajattelinpas vaan, kun alkuperäinen kysyjä painotti nimenomaan varmatoimista korttia. Ostin tuossa keväällä, kun Soundatalla Wilska päivää kehui, että ajuriongelmat on nykyisellään ratkaistu. On toiminut hyvin, jos sitä ei oteta lukuun, ettei softamikseristä eli control panelista saa säädettyä ulostulovolan tasoja. En ole ko. ominaisuutta kaivannutkaan kun säädän kuuntelutasot mikseristä, mutta onhan se epävarmuustekijä tuossa. Nauhoittelu, miksailu & kuuntelu toimii kyllä ihan iliman ongelmitta. Kortti on siis TT:n Phase 88. "Uniikki unikorni olikin korni koni!" (myykää mulle ENGL powerball. tai joku hyvä vahvistin.) |
krushing 02.08.2004 11:25:52 | |
---|
Eipä mullakaan ole tuon 6firen kanssa ollut mitään ongelmia oikeastaan. Nykyiset ajurit toimivat ihan mainiosti. |
Lapis 02.08.2004 14:51:36 (muokattu 02.08.2004 14:54:08) | |
---|
Mulla on ST-Audion C-port ja kun kone on konfiguroitu hyvin ja ylimääräiset sonnat pois, ei naksu eikä natise vaan TOIMII. Oon saanut huomattavasti parempaa soundia sillä kuin kaverit jollain triplahintaisilla RME:n vermeillä. http://www.staudio.com/products/dsp2000.html T-kaupassa 422€ http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-142829.htmlmutta Suomesta saanee samaan hintaan. Hyvä kortti ja erittäin hyvä hinta/laatusuhde! Mutta jos haet korttia jossa on soundit "itsessään" ei tää toki oo oikea sulle. Tulipahan vain mainostettua! |
Locrian 02.08.2004 16:24:25 | |
---|
...ST-Audion C-port ... Oon saanut huomattavasti parempaa soundia sillä kuin kaverit jollain triplahintaisilla RME:n vermeillä....T-kaupassa 422€ ... 1.C-portti on saanut aika helvetisti enemmän kuraa niskaansa kuin yksikään RME:n kortti.Muunmuassa ajureistaan sekä yhteensopivuusongelmistaan. 2.C-portti maksaa enemmän kuin RME:n HDSP 9632:nen ja 9652:nen on vain hieman yli 500e.Nythän puhutaan korteista eikä A/D/A-muuntimista.Jotka muuten on RME:llä varmasti sata kertaa paremmat kuin nuo ST-Audion. 3.Jälki riippuu vääntäjästä-ei vehkeistä. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
Lapis 02.08.2004 16:52:32 (muokattu 02.08.2004 17:07:03) | |
---|
1.C-portti on saanut aika helvetisti enemmän kuraa niskaansa kuin yksikään RME:n kortti.Muunmuassa ajureistaan sekä yhteensopivuusongelmistaan. 2.C-portti maksaa enemmän kuin RME:n HDSP 9632:nen ja 9652:nen on vain hieman yli 500e.Nythän puhutaan korteista eikä A/D/A-muuntimista.Jotka muuten on RME:llä varmasti sata kertaa paremmat kuin nuo ST-Audion. 3.Jälki riippuu vääntäjästä-ei vehkeistä. 1. En tiedä mutta mulla on 2.6 GHz Intelillä toiminut kuin unelma. Ei oo ollut uusilla ajureilla mitään ongelmaa. Toki on konfiguraatioita jotka varmasti paukkuu ja rätisee. Paras vaihtoehto on kun on kokonaan audio/midikäyttöön pyhitetty kone eikä mikään yleismylly. Toimii! 2. Joo. Ainakin 200 kertaa paremmat. En mä ainakaan löytänyt HDSP:tä halvemmalla. Puhutaan vain korteista mutta C-Portin hintaan kuuluu 10-in/out-moduuli joita pystyy vielä ketjuttaa. RME tekee huippulaatua mutta riippuu mitä hakee ja millä hinta/laatusuhteella. 3. Senkin tiedän. Siispä halvemmalla ja "huonommalla" saa myös sitä parempaa jälkeä! 4. Nykyään ST-Audion ajurit tekee Egosys joka on tunnettu laadukkaista ajureistaan |
kjh 03.08.2004 09:17:34 (muokattu 03.08.2004 09:19:12) | |
---|
|
BulletProof 03.08.2004 09:39:12 | |
---|
Tuon audiophilen hinta on tullut alas aika nopeassa tahdissa, nyt enää 95e t -kaupassa: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-144503.html Kovasti olen ollut ostamassa Terratecin DMX 6Fireä, mutta tuo kiinnostaisi hintansa puolesta. Onko noissa isoja eroja, käyttö olisi lähes täysin kitaroiden äänitystä+normaali käyttö. Eikös tuo audiophile 2496 ole sama kortti, joka vielä vähän aikaa sitten maksoi tuplasti enemmän? |
Pyykkö 06.08.2004 15:44:59 | |
---|
Tsekkaa E-MU:t kanssa. Mulla on 1212m ollu pari viikkoo, ei suurempia ongelmia. Äänenlaatu on oikein mainio. Jotkut kyllä valittelee ajureita, mutta kyseessä onkin melko uusi äänikorttisarja, ja ajurikehitys kulkee vauhdilla. Syksyllä on tulossa mittava ajuripäivitys ainakin... Hinta Suomessa 240 ylöspäin, mutta Creativen verkkokaupasta (E-MU on nykyään Creativen tytäryhtiö) 204,47e kotiinkuljetettuna. Itse olen käyttänyt sitä Behringer ADA8000:sen kanssa, ja hyvinhän sillä nauhoittelee! |
juhist 09.08.2004 13:27:21 | |
---|
ajattelin laittaa omat kysymykseni tähän valmiiseen topiciin... Tarkoitus olisi saada äänitettyä hyvälaatuista demotason audiota treenikämpällä. Runpujen äänitys tarvitsisi vähintään 4 yhtäaikaista kanavaa, joten tarvitsen siis äänikortin, jossa on 2 kpl stereosisäänmenoja? Olenko oikeassa? http://www.melankolikband.cjb.net |
ajattelin laittaa omat kysymykseni tähän valmiiseen topiciin... Tarkoitus olisi saada äänitettyä hyvälaatuista demotason audiota treenikämpällä. Runpujen äänitys tarvitsisi vähintään 4 yhtäaikaista kanavaa, joten tarvitsen siis äänikortin, jossa on 2 kpl stereosisäänmenoja? Olenko oikeassa? Olet.Stereo muodostuu kahdesta kanavasta joita voi monottaa. I hate eatin' vegetables...
d-iivil 09.08.2004 14:43:24 | |
---|
Yksi tyhmä kysymys lisää liittyen tuohon E-MUn 1212m:ään. Nuo kaksi analogista inputtia lienevät stereoita? Eikö? Eli neljä raitaa pitäisi vakionakin saada tulemaan sisään ja sitten kaveriksi vaikkapa tuommoinen ADA8000:nen, niin alkaa raidat piisaamaan... |
Locrian 09.08.2004 14:48:05 | |
---|
Näin vois kyllä päätellä tuosta 1212 merkinnästä.Eli 2xstereo (4)+ADAT(8)=12 kanavaa. I hate eatin' vegetables...