Aihe: mitäs mieltä kasatuista bändeistä tv.ssä?
1 2 3
Aminohappo
07.08.2004 21:11:00
No nuo tv bändit tekee yhenlevyn, yhen "hitti" kappaleen ja kerää rahat cdstä ja lopettaa.
Crazy, stone cold crazy, yo
GuitarMonster
07.08.2004 21:11:36
No nuo tv bändit tekee yhenlevyn, yhen "hitti" kappaleen ja kerää rahat cdstä ja lopettaa.

Näinhän se on.
Mark-Ken
08.08.2004 00:54:27

Eikun kolme ihan paskaa levyä, ja sitten siirtyvät soolourille, tekevät kaikki kolme soololevyä, tekevät Reunion -kiertueen ja ulos tulee kokoelma, DVD ja pari levyä...
Jami
09.08.2004 00:59:45

No tosiasiassa kestävään menestykseen pääsee vain, jos on tarpeeksi lahjakas ja tarpeeksi kova tekeen työtä ja nämä yhdessä. Kyky olla määrätietoinen on sekin osa lahjakkuutta ja tarpeeksi hyvällä tuppaa oleen myös "tuuria".

Allekirjoitan täysin. Mutta sormunen ei hoksaa mikä se "tuuri" on. Se on sitä että lyö itsensä läpi nimenomaan median silmissä. Media kertoo ihmisille ja ihmiset arvioi ja äänestää ostokäyttäytymisellään. Taiteilija taiteilee, markkinointi kertoo, markkinat päättävät että onko hyvää.

Oikoteiden hakeminen on tosin nykypäivän markkinatalouden ydintä, ei tarvitse olla vastuussa mistään, ei edes itsestään puhumattakaan siitä, mitä tekee.

Älä sössötä. Olis sunkin jo aika nähdä maailmaa ilman punaisia laseja.
Kyllä Härmäs turistejaki ymmärretähän. Jos ei tykätä nii tapethan.
sormunen
09.08.2004 11:29:37

Se on sitä että lyö itsensä läpi nimenomaan median silmissä.

Älä nyt viitti. Ei sitä tarvitse lyödä itseänsä läpi nimenomaan median silmissä. Kaupallinen mediahan kirjoittaa siitä, minkä he arvioivat myyvän. Totta kai siellä on myös omistajien intressit, mutta hukassa ollaan, jos sellaisia käydään arvailemaan ja niitä pyritään miellyttämään.

Älä sössötä. Olis sunkin jo aika nähdä maailmaa ilman punaisia laseja.

Niin, tääkin ajatus vastuuttomuudesta perustuu ihan esimerkiksi sun omiin ajatuksiisi. Tässä siteeraus:

Ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa.

Kun tulee poliitikko (viherpiipertäjäkommunistipuolueesta) ja sanoo että saat miljoonan kun siirrät tuota hiekkakasaa viikon paikasta toiseen niin kyllä yritteliäs yrittäjä alkaa hommiin. Ihmettelee hullunhommaa mutta tekee kun kerran politikko haluaa maksaa.

Missä kohtaa se vastuu tuossa näkyy? Etkö pikemminkin (eikä tää ole ainoa kerta) ole sitä mieltä, että yritykset eivät ole vastuussa mistään?

Nyt kalikka kalahtaa oikeaan kohteeseen eli politikkoon. Yritteliäs ihminenhän käyttää niitä mahdollisuuksia mitä on olemassa.

Tässä taas suora siteeraus sun ajatusmaailmastasi, missä käy ilmi, että lahjukset ovat olennainen osa liiketoimintaa.
Vastasit nimittäin kirjoitukseen korruptiosta.

Korruptiohan on varmaan tunnetuin oikotie. Siinä mielessä kirjoitat kyllä johdonmukaisesti.

Mun omassa firmassani ja omassa verokirjafreelanceriudessa ei ole ajateltu, että hullunhommaa mutta tekee kun kerran politikko haluaa maksaa eikä myöskään, että Yritteliäs ihminenhän käyttää niitä mahdollisuuksia mitä on olemassa.

Sen sijaan mä olen kyllä ajatellut, että tämmöstä ei ole, mutta haluaisin semmosta kuunnella, siispä järjestän itse.
Se, että kivitalo -mielessä siitä ei ole ollut mulle mitään hyötyä, on toinen juttu.

Jos se on punaisia laseja, niin hyvä.
Jami
09.08.2004 12:02:52

Älä nyt viitti. Ei sitä tarvitse lyödä itseänsä läpi nimenomaan median silmissä. Kaupallinen mediahan kirjoittaa siitä, minkä he arvioivat myyvän.

Siis niinku hä? Kun bändi lähettää demonsa esim. umusicille ja siellä katsotaan että tuo bändi otetaan ohjelmaan niin silloin bändi löi itsensä läpi median silmissä. Jos bändi ei onnistu läpilyönnissään nimenomaan medialle niin ei siitä kukaan koskaan saa mitään tietää.

Loppukin on taas sellaista roskaa sun jutussas että olkoon.
Jami
09.08.2004 14:03:14 (muokattu 09.08.2004 14:09:41)

Jaa tarkoititkin et mediaa vaan tuotantoa. No, siihen vaivaan auttaa lahjakkuus ja työ. Ei kannata panostaa tsäkään.

Kun katsoo esim. umusicin kotisivua niin ymmärtää että umusic on nimenomaan mediaa. Osa bändin markkinointikoneistoa. Vai oletko korottamassa levyfirmaa taiteilijaksi?

Mitä tulee loppukuittaukseen, niin jos kirjoitat mitä kirjoitat, niin älä mua syytä. Sä siitä olet vastuussa.

Säkin voisit pikkuisen kantaa vastuuta toisen tekstin ymmärtämisestä. Vääristelet, siteeraan kuinka sattuu, vedät omia johtopäätöksiäsi, jne. Sillä ei muuten olisi mitään väliä mutta kun täällä on muitakin jotka sitten luulevat että sun vääristelmäs on mun sanomaa ja tarkoittamaa. Oot kovasti peräämässä muilta vastuuta. Voisit kantaa sitä edes hieman itsekkin.

edit: Pakko lisätä vielä. Sen verran Härmäläistä ottaa moinen pattiin:

Kun mä sanon että yritteliäs ihminen käyttää olemassaolevia mahdollisuuksia niin kyllä Etelä-Pohjalaasen mentaliteettiin ei silloin korruptio sovi. Se ei ole käytettävissä oleva mahdollisuus koska se on laitonta ja muutenkin vastenmielistä.

Jos edellinen kuuluu sormusen käsitteistössä käytettävissä oleviin keinoihin niin kyllä se on sormusen asia. ja poliisin.
Ukko
09.08.2004 15:06:23

...niin kyllä Etelä-Pohjalaasen mentaliteettiin ei silloin korruptio sovi. Se ei ole käytettävissä oleva mahdollisuus koska se on laitonta ja muutenkin vastenmielistä..
Tuo on täysin paikkansa pitämätöntä jauhamista. Ei moraalinen suoraselkäisyys ole ihmisen asuin paikasta kiinni vaan ihmisestä itsestään.
sormunen
09.08.2004 15:48:04
Kun katsoo esim. umusicin kotisivua niin ymmärtää että umusic on nimenomaan mediaa. Osa bändin markkinointikoneistoa. Vai oletko korottamassa levyfirmaa taiteilijaksi?

No tää on kyllä asiaa, nimittäin en ymmärrä tätä ollenkaan.
Samaistatko siis julkaisijan ja tiedotusvälineet? Etkö tee mitään eroa median ja yrityspromootion välillä?

Tää onkin oikeasti hyvä keskustelunaihe.

Toi taiteilijaheitto oli sen verran käsittämätön, että sitä voisit ehkä hiukan selventää?

Vääristelet, siteeraan kuinka sattuu, vedät omia johtopäätöksiäsi, jne.

Näytäpä yksi (1) kerta, milloin olen siteerannut väärin?

edit: Pakko lisätä vielä. Sen verran Härmäläistä ottaa moinen pattiin:

Kun mä sanon että yritteliäs ihminen käyttää olemassaolevia mahdollisuuksia niin kyllä Etelä-Pohjalaasen mentaliteettiin ei silloin korruptio sovi. Se ei ole käytettävissä oleva mahdollisuus koska se on laitonta ja muutenkin vastenmielistä.

Jos edellinen kuuluu sormusen käsitteistössä käytettävissä oleviin keinoihin niin kyllä se on sormusen asia. ja poliisin.

Minä: Toinen juttu on tietysti korruptoitunut paikallishallinto, mikä mahdollistaa ko. liiketoiminnan. Siihen olisi eri tutkimusten mukaan paras lääke koulutus ja erityisesti naisten koulutus. Mutta silloin loppuisi korruptio joten ei käy.

Jami: Nyt kalikka kalahtaa oikeaan kohteeseen eli politikkoon. Yritteliäs ihminenhän käyttää niitä mahdollisuuksia mitä on olemassa.

Tässä on siteerattu kokonaiset kappaleet. Kyllä toi sun vastauksesi on mun mielestäni aika yksiselitteinen. Jos et kumminkaan sitä tarkoita, niin bueno, mutta mitä tarkoitat?

---------------------------
Mistähän muuten johtuu, että ei tule mieleen yhtään pohjanmaalaista, joka loppupelissä koskaan tarkottaisi, mitä alunperin sanoi? Miettikää nyt julkisuudestakin nämä jäätteenmäet ja myllylät ja täältä tämä Jami.
Jami
09.08.2004 19:21:11

No tää on kyllä asiaa, nimittäin en ymmärrä tätä ollenkaan.
Samaistatko siis julkaisijan ja tiedotusvälineet? Etkö tee mitään eroa median ja yrityspromootion välillä?

umusic on mukana netissä mainostamassa kotisivuillaan tuotteitaan. Mielestäni se on joukkoviestintävälineen käyttöä ja kuuluu terminä Mediaan. Kytkökset muuhun mediaan on erittäin voimakkaat. Kuka päättää mitä kestäkin kirjoitetaan? Jatkossa totean että umusic on osa bändin markkinointikanavaa eli jakelun osa. Onko vielä jotain mitä et ymmärrä?

Tää onkin oikeasti hyvä keskustelunaihe.

Tee hyvä mies kerrankin itse jotain ja aloita oma topic. Sait multa jopa aiheenkin. Ei pitäisi olla enää vaikeaa.

Toi taiteilijaheitto oli sen verran käsittämätön, että sitä voisit ehkä hiukan selventää?

En usko sun ymmärtävän mutta muutkin tätä lukee että siis: Kun umusic ei sormusen mielestä ole mediaa eikä markkinointiketjua niin taiteilijaksiko sitä ajattelee hän. Vai onko se suuri taiteilija sormunen itse? Suurta valtaa käsissään pitävä sormunen. Hitleristä on eräs tehnyt elokuvan missä Hitler pallottelee maapallolla. Onko samoja oireita?

Näytäpä yksi (1) kerta, milloin olen siteerannut väärin?

Kirjoitin: Nyt kalikka kalahtaa oikeaan kohteeseen, politikkoon. Yritteliäs ihminen käyttää niitä mahdollisuuksia jotka on olemassa.

Vastasit:Tässä taas suora siteeraus sun ajatusmaailmastasi, missä käy ilmi, että lahjukset ovat olennainen osa liiketoimintaa.

Tarkoitin: politiikot määrää pelikentän ja yrittäjä noudattaa niitä sääntöjä ja rajoja. Jos poliitikot tekee tyhmiä päätöksiä niin onko se yrittäjän vastuulla?

SORMUSEN VÄÄRÄ SITEERAUS:
Kerrot julkisesti että jami kannattaa korruptiota ja pitää sitä muun liikemaailman kanssa ihan oikeana toimintana.

Aika rankka syytös. On vissiin kamalan vaikeaa kun oma vakaumus on jo viime vuosituhannella todettu toimimattomaksi ja kuollut ynnä kuopattu maailmanlaajuisesti.
Jami
09.08.2004 19:41:26

---------------------------
Mistähän muuten johtuu, että ei tule mieleen yhtään pohjanmaalaista, joka loppupelissä koskaan tarkottaisi, mitä alunperin sanoi? Miettikää nyt julkisuudestakin nämä jäätteenmäet ja myllylät ja täältä tämä Jami.

Johtuiskohan se siitä että sulla ei ole eväitä ymmärtää mitä tarkoitetaan. Sä ajattelet toisen sanomisesta niin ala-arvoisia vilkkaalla ja paskaisella mielikuvituksellas ettei sanojan tuu edes mieleen että asian vois noinkin ymmärtää.

Jäätteenmäestä sen verran että todettiin syyttömäksi oikeusistuimessa ja sai ääniä enemmän kuin kommarit, vasemmisto, sossut yhteensä.

Ihan eri asia on että Jäätteenmäen äänesti eurovaltaan aivan muut kuin Etelä-Pohjanmaalaiset. Se sanoi vasten tietoaan eli valehteli päin naamaa. Sitä ei moni muukaan mun lisäkseni ole antanut anteeksi. Nimenomaan Etelä-Pohjanmaalla.

Myllylä ei ole täältä. (taas hesakeskeisyyttä, kaikki mikä ei ole hesasta on jostain sieltä samasta böndemaasta. hyvä sormunen. Uno on numero yksi)
Urheilu on mulle yks hailee mutta milläs nuo itäplokin maiden maailmanennätykset on tehtykään? Nykyäänkin vielä voimassa. sormusen ihannoimasta yhteiskunnasta ovatten peräisin. kolmekertaa hormooni-huuto sormusen kunniaksi.

Kun mä sanon jotain ja sä sormunen ymmärrät väärin niin kumman vastuulla tuo on? Onko se osoitus siitä että jami ei loppupeleissä pidä sanaansa kun se ei käännykkään sun väärään tulkintaasi. Vai onko se vain merkki siitä että sä et yhtään tiedä mistä on puhe ja tulkitset kaiken erittäin punaisten lasien läpi?
Notefix
09.08.2004 19:52:12 (muokattu 09.08.2004 19:54:26)

Sorry, että tungen keskelle sotaa, mutta voin ehkä olla väärässäkin mutta mun mielestä levy-yhtiö ei ole varsinaisesti mediaa. Tai ehkä en ymmärrä termiä oikein.

Jos tuo kotisivu-juttu otetaan edellytykseksi, niin sittenhän melkein jokainen yritys tai vaikkapa ihminen on mediaa...

Tai että menisi oikein hämäräksi, niin levy-yhtiö sinänsä ehkä on osa mediaa...tai mediakonsernia. Kaikki yhdistyy ja kaikki on kaikkea...emmä enää ymmärrä mitään...
My name is Baron, Notefix Baron "
Jami
09.08.2004 20:39:25

Sorry, että tungen keskelle sotaa, mutta voin ehkä olla väärässäkin mutta mun mielestä levy-yhtiö ei ole varsinaisesti mediaa. Tai ehkä en ymmärrä termiä oikein.

On mukava saada muitakin keskusteluun. Mua ei tuon sormusen kans oikeasti huvita vääntää yhtään. Että sanokaa vain muutkin mitä mieltä olette.

Kyllä Note ihan oikeaa asiaan iski. Johtuu varmaankin paljon siitä että mä en niin kamalan orjallisesti noudata sanakirjan tarkoitamia termejä. En näe niin suurta merkitystä termeillä ja nimityksillä. Kun taiteilijasta kuluttajaan kuitenkin istutaan samassa veneessä. Termit turhaan rajoittaa asioita ja käsityksiä. En siis minäkään väitä ymmärtäneeni jokaista termiä oikein.

Puhutaan nyt sitten mediasta, markkinaketjusta, markkinoinnnista, tuotannosta, promootiosta jne niin mitä sitten. Samaan median julkituomaan lopputuotteeseen kaikki tähtää. Myös tuo taiteilija jonka luovuutta kaikki muut pyrkii hyödyntämään. Tuo hyödyntäminen pitää sisällään taiteilijan teoksen julkituomisen. Kukaan ei siis teoksesta tiedä ilman tuota raadollista ja osansaottavaa markkinointia.

Jos tuo kotisivu-juttu otetaan edellytykseksi, niin sittenhän melkein jokainen yritys tai vaikkapa ihminen on mediaa...

Kyllä ja se on hieno juttu. Median monopolit sortuu ryskyen. Jos joku haluaa diktaattoriksi niin sen ensimmäinen tehtävä on estää kaikki muut mediat toimimasta. Mitä enemmän on mediassa toimivia niin sitä epätodennäköisempää on että kukaan niitä kaikkia pystyy estämään. näin ollen diktatuureista pääsemme lopullisesti eroon.

Tai että menisi oikein hämäräksi, niin levy-yhtiö sinänsä ehkä on osa mediaa...tai mediakonsernia. Kaikki yhdistyy ja kaikki on kaikkea...emmä enää ymmärrä mitään...

Note ymmärtää kyllä kaiken. Katselee sitä aitiopaikalta. Ja on ehkä samaa mieltä kun sanon että koko ketju on samaa markkinointia, juuri sitä mitä sormunen kavahtaa, ollen sen osa.
sormunen
11.08.2004 19:16:35 (muokattu 11.08.2004 19:33:35)

Kun umusic ei sormusen mielestä ole mediaa eikä markkinointiketjua niin taiteilijaksiko sitä ajattelee hän. Vai onko se suuri taiteilija sormunen itse?

Missäs mä niin sanon, että levy-yhtiön toimintaan ei markkinointi kuulu? Mistäs siinä touhussa poppari sitten maksaisi?

-----------------------------
Pannaanpa vielä kokonaiset sitaatit, ettei syytetä vääristelystä:
Minä: Toinen juttu on tietysti korruptoitunut paikallishallinto, mikä mahdollistaa ko. liiketoiminnan. Siihen olisi eri tutkimusten mukaan paras lääke koulutus ja erityisesti naisten koulutus. Mutta silloin loppuisi korruptio joten ei käy.

Jami vastaa: Nyt kalikka kalahtaa oikeaan kohteeseen eli politikkoon. Yritteliäs ihminenhän käyttää niitä mahdollisuuksia mitä on olemassa

Jami selittää: Tarkoitin: politiikot määrää pelikentän ja yrittäjä noudattaa niitä sääntöjä ja rajoja. Jos poliitikot tekee tyhmiä päätöksiä niin onko se yrittäjän vastuulla?

Uskotaan. Mutta jotenkin minusta vieläkin näyttäisi siltä, että yrittäjä voisi käyttää hyväkseen poliitikon korruptoituneisuutta. Mitenkä on?

Ja tyhmistä päätöksistä, tottakai yrittäjä on niistä vastuussa niinkuin muutkin ihmiset. Siis siten, että "se sanoi/lupasi" ei ole minkäänmoinen puolustus yhteiskuntaa (=meitä ihmisiä, kansalaisia) vahingoittaville teoille.

Noi Hitler -jutut mä jätän omaan arvoonsa.
sormunen
11.08.2004 19:32:04
Sorry, että tungen keskelle sotaa, mutta voin ehkä olla väärässäkin mutta mun mielestä levy-yhtiö ei ole varsinaisesti mediaa.

Nykyaikana on syntymässä mediakonserneja ja toki niissä pyritään siihen, että kaikki toimii saman idean, voiton, hyväksi. Luonnollisesti, koska se on liiketoimintaa.

Mutta aikalailla harhateille ajaudutaan, jos yritysviestintä, promootio/markkinointi ja journalismi sekotetaan toisiinsa. Näinhän esimerkiksi Maikkari pyrkii aika avoimesti tekeen. Siinä mielessä (ja muutenkin) käsitteet ovat suht. tärkeitä, jos aiotaan käydä edes jotenkuten järkevää keskustelua.

Siinä sekoittaessa nimittäin käy niin, että vapaa ja kriittinen, journalistinen tiedonvälitys loppuu. Mitenkä silloin käy demokratian?

Suomessahan on esimerkiksi hyvä tilanne musiikkijournalismissa, kun vapaata journalismia on sentään kevyellä puolella käsittääkseni neljä valtakunnallista yleislehteä. Olisiko parempi, että nämä olisivat journalismiksi naamioitua yritysviestintää? Voittaisiko yritystoiminta? Voittaisiko kilpailu? Tai laatu? Uudet yrittäjät?
Jami
11.08.2004 20:49:45

Uskotaan. Mutta jotenkin minusta vieläkin näyttäisi siltä, että yrittäjä voisi käyttää hyväkseen poliitikon korruptoituneisuutta. Mitenkä on?

Varmasti käyttää hyväksi. Kyse on enemmän siitä että kumpi on vastuussa. Olet tähänasti syyllistänyt yritykset. Mä taas katson että poliitikot ja lainlaatijat laittaa raamit.

Suomi on kuulemma vähiten korruptoitunut maa, olikosenyt euroopassa vai maailmassa. Kyllä täällä yritysten pitää luottaa siihen että lainlaatijan raami on se minkä puitteissa pelataan. Ei yritys voi olla moraalisempi kuin valtio. Nykykilpailussa ei pärjää siten. Vientikauppa on sitten oma lukunsa. Vientimaa jos on korruptoitunut niin tehdäksesi sinne kauppaa se on otettava huomioon. Tästä vois puhua paljonkin.

Ja tyhmistä päätöksistä, tottakai yrittäjä on niistä vastuussa niinkuin muutkin ihmiset. Siis siten, että "se sanoi/lupasi" ei ole minkäänmoinen puolustus yhteiskuntaa (=meitä ihmisiä, kansalaisia) vahingoittaville teoille.

Kuka päättää mikä milloinkin vahingoittaa meitä ihmisiä? Ajattele nyt esim. alkoholilainsäädäntöä. Yhtenä päivänä koko viinanmyynti ja valmistus on rikos yhteiskuntaa vastaan, sitten valtio itse myi viinaa, nykyään on valmistajia ja myyjiä alkoholituotteille joka paikassa. Eli se mikä oli joskus laitonta on nyt sallittua. Kyllä yritykset joutuvat toimimaan täysin lainsäädännön puitteissa. Ja se lainsäätäminen on poliitikkojen asia. Heillä on myös vastuu.

Vapaa markkinatalous on ihmiselle hyvinvoinnin ehto. Talous toimii täysin vapaasti mutta yhteiskunta luo sille säännöt ja puitteet. Näin se pelaa. On turha yrittää sälyttää yritysten kontolle asioita jotka sille ei kuulu.
Jami
11.08.2004 20:59:52

Olisiko parempi, että nämä olisivat journalismiksi naamioitua yritysviestintää? Voittaisiko yritystoiminta? Voittaisiko kilpailu? Tai laatu? Uudet yrittäjät?

Tuokin on lain vastaista että vaaraa ei ole. Markkinoija pyrkii tietysti siihen että kaikki puhaltaisivat samaan hiileen. Eli koko ketju taiteilijasta levykauppaan pyrkii tyydyttämään kuluttajan tarpeita. Sitä lähinnä tarkoitin. Siinä ketjussa levyfirma on osa tuota ketjua. Se on myös osa mediaa nykyään. Postimyynnit, nettisivut jne. Rajat tehtävistä hämärtyy.
Remo
11.08.2004 21:27:10
Mun mielestä olis kyllä hyvä, että tehtäis jotain muutakin kuin jotain poppia sillä eihän tollasta kukaan osta. Jotain heavyä tai rockkia niin pysyis paljon kauemmin pinnalla. Tollaset ohjelmat on aivan turhia eihän siinä tartte ite tehä mitään muutakun pikkusen "tanssia" siellä lavalla ja näyttä laulavan. Kaikki musa tulee nauhalta jee siinä taas nähään tollaseten ohjelmien taso. Oikeesti noista ohjelmista valitut ei kukaan osaa laulaa. Esimerkiksi kenen mielestä Hanna Pakarinen osas laulaa ei varmaan juuri kenenkään paitsi joittenkin pikkukersojen. Jani olis ollu paljon parempi voittaja. Gimmel on kans tollasille eka toka luokkalaisille tarkotettua musaa niin eihän sillä voi pysyä yhtä levyä kauempaa pystys. Ja gimmelistäkään kukaan ei osannu laulaa paljon parempiakin laulajia niiden joukosta olis löytyny. Helppohan noitten on ruveta keikkoja vetämään kun on manakerit ja kaikki valmiiksi. Kyllä se on oikeaa meininkiä kun ite noustaa aivan pohjalta huipulle kuten moni bändi on tehnyt. Kyllä huippubändit vaan syntyy pienistä koti bändeistä jos heilä on vaan intoa ja hyvää musaa.
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
Notefix
11.08.2004 21:49:48

Eli koko ketju taiteilijasta levykauppaan pyrkii tyydyttämään kuluttajan tarpeita.

Ehkä toi on se seikka, joka täälläkin voi herättää erimielisyyttä :)
My name is Baron, Notefix Baron "
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)