WT 07.08.2004 18:37:41 | |
---|
Olen rakentelemassa nauhatonta 5-kielistä bassoa, ja ajattelin tehdä siitä 35-tuumaisen. Katselin kuitenkin nyt ennen rakentamisen aloittamista, että löydänkö mistään riittävän pitkiä hiottuja/puolihiottuja/tms kieliä siihen.. Ainoat, jotka pienellä kierroksella Helsingin soitinliikkeisiin löysin oli D'Addarion Half Rounds Long Scale -kielet, jotka olivat 34-tuumaiselle. Löytyykö 35-tuumaisia mistään päin Helsinkiä, vai joudunko lyhentämään suunnitelmaani? D'Addariolla näyttäisi olevan myös Super Long Scale, mutta mahtaako noita olla missään? Entäs muut merkit? "In the battle between you and the world, bet on the world." |
pardy 08.08.2004 14:30:53 | |
---|
Mun ymmärtääkseni kaikissa 34" kielissä sitä ylimäärästä pituutta on kuitenkin sen verran, että niitten pitäisi käydä ihan yhtä hyvin myös 35" mensuurilla varustetuille bassoille... "Jansku-Bansku!" -Tyttöystäväni |
Mun ymmärtääkseni kaikissa 34" kielissä sitä ylimäärästä pituutta on kuitenkin sen verran, että niitten pitäisi käydä ihan yhtä hyvin myös 35" mensuurilla varustetuille bassoille... Minulla on ollut juuri näin, kun en ou löytäny mistään 35" puolihiottuja(5-kieliselle). Ihan sama mitä tekköö, hyvin männöö joka tapauksessa! |
WT 09.08.2004 12:20:10 | |
---|
No enköhän sitten uskalla rakentaa 35-tuumaisen.. Voisi kuitenkin ehkä ennen rakentamisen aloittamista ostaa yhden kielisetin ja mittailla varmuuden vuoksi :) "In the battle between you and the world, bet on the world." |
pardy 09.08.2004 17:35:58 | |
---|
No enköhän sitten uskalla rakentaa 35-tuumaisen.. Voisi kuitenkin ehkä ennen rakentamisen aloittamista ostaa yhden kielisetin ja mittailla varmuuden vuoksi :) Suosittelen tätä. Kaikissa kieliseteissä mitä minä olen testaillut, niin niissä on kyllä n. 10cm sitä ylimäärää siellä. Eli aika turvallisin mielin voinet varmaan ostaa mitkä tahansa kielet. "Jansku-Bansku!" -Tyttöystäväni |
Vemmy 09.08.2004 20:27:40 | |
---|
Suosittelen tätä. Kaikissa kieliseteissä mitä minä olen testaillut, niin niissä on kyllä n. 10cm sitä ylimäärää siellä. Eli aika turvallisin mielin voinet varmaan ostaa mitkä tahansa kielet. Olenkohan ihan väärässä, mutta mielestäni H-kielen kanssa voi olla ongelmia, nehän kun kapenevat aika pian satulan jälkeen ainakin aika usein..? Muutenhan noissa kielissä kyllä yleensä on riittävästi pituutta, jossei muuten niin se vanha "partaterällä pitsit pois kielen ympäriltä"-temppu auttaa... Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja. |
pardy 10.08.2004 18:28:18 | |
---|
Olenkohan ihan väärässä, mutta mielestäni H-kielen kanssa voi olla ongelmia, nehän kun kapenevat aika pian satulan jälkeen ainakin aika usein..? Muutenhan noissa kielissä kyllä yleensä on riittävästi pituutta, jossei muuten niin se vanha "partaterällä pitsit pois kielen ympäriltä"-temppu auttaa... Niin no joo... Ihan väärässä et suinkaan ole, tajusinpa vasta itsekin että aika monissa H-kielissä ne kapenee aika nopsasti satulan jälkeen... "Jansku-Bansku!" -Tyttöystäväni |
Bassballs 10.08.2004 18:49:36 | |
---|
Niin no joo... Ihan väärässä et suinkaan ole, tajusinpa vasta itsekin että aika monissa H-kielissä ne kapenee aika nopsasti satulan jälkeen... Ei ole haitannut vielä tähän päivään saakka. Ihan sama mitä tekköö, hyvin männöö joka tapauksessa! |
WT 11.08.2004 17:51:50 | |
---|
Äsh. Pitänee ostaa kielet, ja tehdä sitten sen pituinen basso kun on kielissä varaa. Normaalisti mitoitetaan kielet basson mukaan, mutta minä teenkin toisin päin. :) "In the battle between you and the world, bet on the world." |