Aihe: Ankkarock 2004
1 2 3
HaloOfFlies
03.08.2004 12:11:16

Mitäs vittua? Andy soittaa omalla tyylillään, ja soittaa erittäin usein vielä hemmetin hyvin. Ruisrockissa ja Ankkarockissa Andy soitti just niin ku pitääkin, muutaman biisin soolonkin aivan samalla tapaa kuin levyllä, ja Seinäjoen (31.7) ja Tampereen (1.8) keikoillakin Andy oli kuulemma ollut vedossa. Kyllähän se on totta, että Andylle välillä sattuu niitä huonompia päiviä, mutta parhaimmillaan Andy on nero. Sekä soittamisen että säveltämisen suhteen.

Ei kait sellaista bändiä tai muusikkoa olekaan jolla ei olisi huonoja päiviä välillä. Kaikille niitä joskus sattuu. Ei joka keikalla voi soittaa hyvin.
"Kun sä olet tornissa, sä olet siellä ylhäällä ihan up yours", Matti Nykänen
Johannes_t
03.08.2004 12:39:54

Ei joka keikalla voi soittaa hyvin.

Ei tietenkään, mutta "hyvin soittaminen" on kovin suhteellista. Jollekin toisen huippukeikka olisi ihan paska ja toisin päin.
sirdickyj
03.08.2004 12:41:35
Mitäs vittua? Andy soittaa omalla tyylillään, ja soittaa erittäin usein vielä hemmetin hyvin.

Okei, olen sitten vaan sattunut aina huonoon aikaan paikalle, huono tsägä mulla. Nyt en ollut, joten turhaan pieksen suutani. Mutta kyllä tuo Antti Hulkko on aikamoinen kameleontti, jos sen kelvottoman pyristelyn vastapainona tulee "hemmetin hyvää" soittoa. Unohtaako tuo sitten välillä, miten soitetaan ja sitten taas saa yhtäkkisen ahaa-elämyksen?

parhaimmillaan Andy on nero. Sekä soittamisen että säveltämisen suhteen.

Totta, ainakin tuo sävellyspuoli, soitosta en tiedä. Lost in the city, Oriental beat, Don´t you ever leave me, Cafe avenua, Dead by x-mas. Nykyäänhän tuon Hanoin biiseistä nyttäisi pitkälti vastaavan Mr. Monroe, mistä sitten johtuukaan...

Niin, tuota Andyäkään ei viitsisi niin kovin kritisoida mutta kun se on itse kovasti suuna päänä aina milloin mistäkin asiasta, mm. HIM:iä arvosteli soittotaidon puutteesta ja paskoista biiseistä, sekä korosti Hanoin (olematonta ja täysin tuulesta temmattua) "maailmanvalloitusta". No Ville Valohan asiaankuuluvasti tiedustelikin montako biisiä Mc Coylla on ollut listoilla. Yksi. Ja sekin vanha John Fogertyn biisi. Mutta mikäs siinä, itsekin olen vanha die hard-fani, jolle Andyn paskapuheet tarkoittivat joskus samaa asiaa kuin totuus. Mutta siitä on jo 18 vuotta.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Steve McBeach
03.08.2004 13:04:11
Okei, olen sitten vaan sattunut aina huonoon aikaan paikalle, huono tsägä mulla. Nyt en ollut, joten turhaan pieksen suutani. Mutta kyllä tuo Antti Hulkko on aikamoinen kameleontti, jos sen kelvottoman pyristelyn vastapainona tulee "hemmetin hyvää" soittoa. Unohtaako tuo sitten välillä, miten soitetaan ja sitten taas saa yhtäkkisen ahaa-elämyksen?

Toki kaikki saavat olla Andyn (ja kenen tahansa muunkin) soitosta ihan mitä mieltä tahansa, mutta kyllä nykyisin hyvän ja huonon päivän ero on Andyllä erittäin suuri. Viime vuoden Ankkarockissa mm. 11th Street Kidsin intro meni päin helvettiä, tosin se on vain yksi esimerkki. Mutta pointtini oli lähinnä se, että hyvänä päivänä Andy soittaa ainakin Hanoi biisit paremmin kuin kukaan muu.

Totta, ainakin tuo sävellyspuoli, soitosta en tiedä. Lost in the city, Oriental beat, Don´t you ever leave me, Cafe avenua, Dead by x-mas. Nykyäänhän tuon Hanoin biiseistä nyttäisi pitkälti vastaavan Mr. Monroe, mistä sitten johtuukaan...

Tota, soittopuolesta sen verran, että harvat rockkitaristit on palkattu Iggy Popin maailmankiertueelle soittamaan. Toki kyseessä eivät varmaan pelkästään olleet soitannolliset syyt, mutta kyllä nekin varmaan painoivat. Ei kukaan noin iso stara lähde kiertueelle kitaristin kanssa, joka "ei koskaan soita oikein." 12 Shots levyllä on kyllä kieltämättä paljon Monroen biisejä syystä tai toisesta, mutta kaikki uuden Hanoin sinkkubiisithän ovat sellaisia, missä Andy on ollut mukana säveltämässä tai vastuussa kokonaan (nyt puhutaan siis singlejen A-puolista tietty).

Mutta tämä tästä. Alkuperäisestä aiheesta kun ollaan jo menty reilusti off-topicin puolelle.
I'm living on Chinese Rock , all my best things are in hock.
sirdickyj
03.08.2004 14:11:45 (muokattu 03.08.2004 14:12:13)
Mutta tämä tästä. Alkuperäisestä aiheesta kun ollaan jo menty reilusti off-topicin puolelle.

Jep, you´re damn right about this.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
el Bastardo
03.08.2004 14:34:26
Mikäs oli ankkarokkaajien mielestä tylsin ja typerin bändi tänä vuonna?

Oman ääneni annan sekä Bloodhoung Gangille että Apulannalle. Edellämainitun tympeä huumori-rap-rock-moska mennee täydestä amerikkalaiseen punaniskajunttiin (ja sen Bad Touchin voivat soittaa sitten vaikka häävalssinaan kun serkukset saavat toisensa). Ja Apulannan mörköooppera vaivaannutti, vaikkei sitä nähnytkään kuin vähän aikaa.
aiiT
03.08.2004 15:39:16

Bloodhound Gang oli käsittämätön valinta esiintyjäksi Ankkaan, mutta vielä käsittömämpää oli yleisön suhtautuminen. Jengihän oli ihan messissä!

Syytetään säätä ja runsasta viinaa.

Cardigans on ihan ok bändi, mutta henkkoht en moista hissuttelua ottaisi soittamaan muualle kuin pieniin / keskikokoisiin klubeihin.

Muusta ei juuri osaa nyt kommentoida, kun ei tullut juuri mitään katsottuakaan. Danko oli mainio jälleen kerran.
We are accidents waiting to happen.
Pluto
03.08.2004 17:43:35
Bloodhound Gang oli aivan perkeleen kova! Tai siis kitarasoundi oli aivan persiistä, mutta hauskempaa poppoota saa hakea aivan helvetin pitkältä.

Lift your head up high and blow yer brains out... Jepu jee. Tilu lilu!
Dillon, you son of a bitch!
Jenka
03.08.2004 18:24:22 (muokattu 03.08.2004 18:24:38)

Olen El Bastardon kanssa suht samoilla linjoilla, noista mitä tuli nähtyä.. Tosin oli huono olo Bloodhoundin aikaan, joten en sitten tiedä vaikuttiko se vähän tuohon pitämiseen..vai itse bändikö siihen huonoon oloon vaikutti vähän ;)

Apulantaa nyt sietää jotenkin kuunnella (vaikka vähän yli olen kasvanut siitä ajat sitten), mutta ne kummat asut voisivat jättää showstaan pois. Ja Apulanta oli yksi niistä joita ei todellakaan ollut välttämätöntä nähdä (kun monia taasen oli..)

joten: Apulanta ja Bloodhound Gang..
Ben_D
03.08.2004 21:38:04

Olen El Bastardon kanssa suht samoilla linjoilla, noista mitä tuli nähtyä.. Tosin oli huono olo Bloodhoundin aikaan, joten en sitten tiedä vaikuttiko se vähän tuohon pitämiseen..vai itse bändikö siihen huonoon oloon vaikutti vähän ;)

Apulantaa nyt sietää jotenkin kuunnella (vaikka vähän yli olen kasvanut siitä ajat sitten), mutta ne kummat asut voisivat jättää showstaan pois. Ja Apulanta oli yksi niistä joita ei todellakaan ollut välttämätöntä nähdä (kun monia taasen oli..)

joten: Apulanta ja Bloodhound Gang..

Soittiko Apulanta vielä ne haarniskat vai mitkä lie päällä? Mä näin ne Hämeenlinnan Wanaja Festareilla ja jos nyt oikein muistan niin sillon niillä oli ihan normaalivaatteet.
Dumb
03.08.2004 23:53:50

Soittiko Apulanta vielä ne haarniskat vai mitkä lie päällä?

Viime kesän juttu. Tänä kesänä on "kauhuteema" ja asusteena valkoiset kaavut ja sitä rataa.
Jenka
04.08.2004 11:28:59

Viime kesän juttu. Tänä kesänä on "kauhuteema" ja asusteena valkoiset kaavut ja sitä rataa.

ne on rankkoja poikia ne.
Kassu
08.08.2004 14:36:50
Ei lapset vaan lapsi ;) Ankkarockissa on hanurista myös viinapolitiikka. Viimeksi kun olen pari vuotta sitten ollut niin omia viinoja ei saanut viedä alueelle ja jokaiseen kaljamestaan oli hirveet jonot. Ei hyvä. Sama järjestäjä kuin Ruisrockissa.

Niinpä. Noi sunki juttus on niin kypsiä että oksat pois.

Macho macho man..
Pluto
08.08.2004 18:59:34
Lisätään nyt vielä, että mun mielestäni Ankkarockin "huonoin" veto oli Don Johnson Big Band. Tykkään bändistä kyllä kovasti levyllä ja pienemmillä keikoilla, mutta isoille lavoille ei sitä poppoota mielestäni ole tehty.

Syy: Hiphoppauksen rullaamiseksi tarvitaan sellaiset pienet ei-stadion-rumpusoundit, ja festareiden isoilla lavoilla sellaista vain on vaikea saada aikaan. Sitä mieltä olen minä.
Kassu
08.08.2004 19:36:44
Lisätään nyt vielä, että mun mielestäni Ankkarockin "huonoin" veto oli Don Johnson Big Band. Tykkään bändistä kyllä kovasti levyllä ja pienemmillä keikoilla, mutta isoille lavoille ei sitä poppoota mielestäni ole tehty.

Syy: Hiphoppauksen rullaamiseksi tarvitaan sellaiset pienet ei-stadion-rumpusoundit, ja festareiden isoilla lavoilla sellaista vain on vaikea saada aikaan. Sitä mieltä olen minä.

Don Johnson Big Band?

Sitten varmaan pidät myös kapasiteettiyksiköstä ja @junkmailista?

Jos festarin nimi on AnkkaROCK niin mun mielestä ei kiitos räppäreitä sinne.
Kassu
08.08.2004 22:31:57
Don Jonson Big band oli Puistoblueseissakin. Mitä tekemistä Don Jonson big bandillä on bluesin kanssa?

Haha! Ei jumalauta..

Ensi vuonna pori jazzeilla on varmaan fintelligens.
Viceroy
08.08.2004 22:55:49

Mitä näihin viimeisiin nyt sanoisi?
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
Pluto
09.08.2004 00:20:29
Mitä näihin viimeisiin nyt sanoisi?

Älä sano mitään, vituiksi menee kuiteskin. Näköjään taas fiksua porukkaa liikenteessä.
Kassu
09.08.2004 13:51:13 (muokattu 09.08.2004 13:51:56)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)