Aihe: Kokemusta ruotsalaisesta GMF kitaraosanettikaupasta? 1 | |
---|---|
![]() 06.08.2004 13:56:01 | |
Onko kukaan tilannut tuolta ruotsalaisesta GMF nettikaupasta mitään ja toimiko homma? Siellä on suurin osa USAlaisen Allparts kaupan osista, paljon osia joka lähtöön. Yritin tilata osia tuolta ruotsin kaupasta mutta ei ole kuulunut. Onko tämä poikkeus vai kaupassa jokin mättää? | |
![]() 06.08.2004 14:41:42 | |
Olen kerran, n. 5 vuotta sitten, tilanut sieltä "kassillisen" ruuveja, holkkeja, ohjaimia ja kaikkea tuollaista. Ei mitään ongelmia. Maksoin kortilla ja tavara tuli kotiin postilaatikkoon asti. "G-strings are for strippers" | |
![]() 07.08.2004 15:15:42 (muokattu 07.08.2004 15:16:19) | |
Valitsitko maksuvaihtoehdoksi luottokortin vai postiennakon? Minulla eivät ainakaan tuota postiennakko vaihtoehtoa hyväksyneet (tuli jälkeenpäin maili), toimii ilmeisesti vain ruotsissa. Luottokortilla taasen ei ollut mitään ongelmaa, tavarat tulivat noin viikossa. Elämä on ihmisen parasta aikaa. | |
![]() 07.08.2004 19:37:31 | |
Saisivat englannistaa sivunsa. Sen verran unohtunut jo kouluruotsi, ja aika paljon erikoissanoja tuolla näemmä. Ja aika vähän kerrottu noista osista. Onko EU-alueella jotain hyvää nettikauppaa, jossa olisi enemmän selitetty osista? Stew-Macin jälkeen tuntuvat niin raasuilta nuo GMF ja thomann etc. | |
![]() 08.08.2004 16:17:02 | |
Katopas www.rockinger.de | |
![]() 08.08.2004 20:46:27 | |
Totta on että GMF ei juuri kerro mitään tuotteistaan. Tässä heillä olisi parannettavaa. Toisaalta GMF on Allparts.com firman ruotsin/suomen edustaja ja tarkemmat kuvaukset melkein kaikista tuotteista saa sivuilta www.allparts.com. Osanumerot ovat samat joten kun tuolta USAn sivuilta löytää tuotteen niin samalla numerolla se näkyy tuolla ruotsin sivuilla, pitää vain jättää tuo EP_ tai vastaava pois ennen sitä numeroa, eli EP_0286-000 on ruotsissa 0286-000. Ihan kaikkia osia ei näinkään löydy. Ja turhan vähän on kyllä kerrottu potikoiden yms mitoista, menee arvailuiksi tai sitten tarkemmat mitat pitää etsiä netistä osanumeron perusteella hakukoneella muilta sivuilta. Hankalaa. | |
![]() 09.08.2004 18:20:07 | |
Tilasin telecasteriin bigsbyn ja siihen liittyvät tarpeet. Luottokortilla mentiin ja siltä osin toimi ihan jees. Ostin firman piikkiin ja vähensivät ALV:t ja halvaksikin tuli. Pientä ropleemia noin muuten oli sitten senkin edestä... Minkäännäköistä tilausvahvistusta ei tullut. Luulin reilun kuukauden odottelun jälkeen, ettei tilausta ole edes saatu, joten unohdin koko homman. Lopulta tuli meili, jossa kertoivat yhden osan puuttuvan ja kysyivät haluanko odottaa, vai perutaanko tilaus. Ilmoitin peruuttavani tilauksen, mutta parin viikon jälkeen tuli kaikesta huolimatta paketti postissa ilman tuota kyseistä osaa (joka oli muuten ainoa syy, miksi yleensä tuolta tilasin - suomesta kun ei tuota tallanaluslevyä metallisena saa...), Mukana oli toki viestiä, että osaa saapuu varastoon viikon kuluessa. Tilasin sitten tuon puuttuvan osan jälkeenpäin, jolloin vahvistuskin tuli. Olisin varmasti palauttanut paketin ja soitellut perään, jos kielitaito (ruotsi - kaikki meilit oli ruotsiksi, vaikka englanniksi kirjoitinkin...) antaisi periksi, mutten jaksanut alkaa taistelemaan. Ei juuri sillä hetkellä heiluttanut taloutta, niin annoin olla. Lähetin kyllä pientä palautetta toiminnasta meilitse, eivät yllättäen vastanneet... Olen periaatteessa ihan valmis tilaamaan uudelleenkin, mutta täytyy olla vähän tarkempi ja aktiivisemmin yhteyksissä ruotsiinpäin. | |
![]() 09.08.2004 19:46:58 | |
Vaahterakantta etsiessäni törmäsin tällaiseen kauppaan. http://www.touchstonetonewoods.co.uk/ Jos jotakuta kiinnostaa. Outoa vaan kun nuo kannet olivat 6mm, 9mm, 25mm ja 30mm paksuisia tuolla. Eikö normaali les paul kansi ole jotain 12mm tai jotain? | |
![]() 10.08.2004 08:02:23 | |
Mulla on hieman samankaltaisia kokemuksia GMF:stä kun Hotlicksillä; mailit tuli kyllä englanniksi. Tilailin selluloosalakkaa ja Bigsbyn tallan, yms pikku sälää. Tilauksesta oli kulunut reilu viikko eikä mitään ollut kuulunut; huutelin tilauksen perään ja vastaus oli että hyllyssä ei ole Bigsbyjä tällä hetkellä. Piste. No minä sitten ilmoittamaan että tilataan se sitten joskus toiste, jos ne muut osat sais... Taas reilun viikon odotus eikä mitään. No minä taas huutelemaan tilauksen perään ja vastaus oli että tarvitaan luottokortin numero (olin yrittänyt tilannut postiennakolla). Mietin pari kertaa, mutta pistin maililla luottokortin numeroni. Ja kun kerran tapana on, niin reilun viikon odotus eikä taaskaan mitään kuulu... Nyt huutelin jo vähän kovempaa ja vastaus oli, että ei me olla saatu luottokortin numeroa! Pikkasen meinasin jo hermostua, mutta ajattelin että vielä kerran yritän. No vihdoin onnistu ja paketti tuli muutaman päivän kuluttua perille, ja luottokorttilaskutkin oli ok. Tosin neljästä tilaamastani Speed-potikannupista kaksi oli valmiiksi rikki.. En jaksanut valittaa asiasta. | |
![]() 10.08.2004 17:48:46 | |
Vaahterakantta etsiessäni törmäsin tällaiseen kauppaan. http://www.touchstonetonewoods.co.uk/ Jos jotakuta kiinnostaa. Outoa vaan kun nuo kannet olivat 6mm, 9mm, 25mm ja 30mm paksuisia tuolla. Eikö normaali les paul kansi ole jotain 12mm tai jotain? Sitä kuitenkin työstäessä "syödään" puuta jokin verran pois. | |
![]() 11.08.2004 09:59:35 | |
Ilmoitin peruuttavani tilauksen, mutta parin viikon jälkeen tuli kaikesta huolimatta paketti postissa ilman tuota kyseistä osaa (joka oli muuten ainoa syy, miksi yleensä tuolta tilasin - suomesta kun ei tuota tallanaluslevyä metallisena saa...) No saitko peltipläkän, jos et niin ei se hankalaa ole tehdä itsekkään, tosin vois tehdä vähän ohuemmasta mistä itse tein. http://jarmos.kaverit.org/bigsby.html Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä
Eli nainen päättää ja Jumala nauraa!! | |
![]() 11.08.2004 14:24:50 (muokattu 11.08.2004 14:27:19) | |
No saitko peltipläkän, jos et niin ei se hankalaa ole tehdä itsekkään, tosin vois tehdä vähän ohuemmasta mistä itse tein. http://jarmos.kaverit.org/bigsby.html Juu sain. Hieno on. Kävi mielessä itse tekeminenkin, kun olisi vehkeetkin käytettävissä. Olisin kyllä tarvinnut jonkin sortin piirustukset. Helppohan ne olis toki itsekin tehdä. mutta laiskuus iski... Ei tullut kyllä edes kyseltyä valmiiden piirustusten perään, kun tuo hinta ilman ALV:a oli sen verran halpa. Seuraavan teen luultavammin itse. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)